מ'חיי מדף' 46 ירין כץ:

הזרה 111

New member
מ'חיי מדף' 46 ירין כץ:

>>> סקר חדש בדק מהם השמות הספרותיים שמובטאים לא נכון על ידי הקהל הרחב. במקום הראשון: דון קיחוטה
"סקר של חברת "Audible", שמשווקת ספרי-שמע, בדק מה הם השמות הספרותיים שקהל הקוראים נוהג לטעות בהגייתם. מתוך 2,000 אנשים שהשתתפו בסקר, נמצא ש-44% מבטאים את שמו של גיבורו הנודע של סרוונטס כ"דון קישוט" במקום דון קיחוטה, כשבמקום השני עם 28% נמצאת דאינריז טארגאריין מסדרת ספרי "שיר של אש וקרח" של ג'ורג' ר. ר. מרטין ("משחקי הכס") שזוכה לשלל שיבושים. בהמשך העשירייה הראשונה נמצאים "אדיפוס המלך" של סופוקלס (23%); "הרמיוני גריינג'ר" מספרי "הארי פוטר" של ג'יי קיי רולינג (22%); "ביאוולף" שמופיע באפוס עממי אנגלי-סקסי קדום (16%); הבלש "הרקול פוארו" שמככב בספרי הבלש של אגתה כריסטי (15%); "סמאוג" מתוך ההוביט של טולקין (13%); "וולדרמורט" מתוך הארי פוטר, לאחרונה הובהר ע"י ג'יי קיי רולינג כי צריך להגות את שמו כ"וולדרמור" (12%); "וילט בורגר" מתוך צ'רלי וממלכת השוקולדה של רואלד דאל (12%); ו-"פיסין פאטל" מתוך חיי פיי של יאן מרטל (11%).
רוצים להתחתן בארץ עוץ? פארק שעשועים המוקדש לקוסם מארץ עוץ קרס כלכלית ומושכר כעת לאירועים שונים
פארק "Land of Oz" נבנה בשנת 1970 בצפון קרוליינה והיה בעבר עסק מצליח - באירוע הפתיחה שלו התארחו בו יותר מ-20 אלף אנשים. בעליו המקוריים של המקום נפטר כמה ימים לפני הפתיחה, ובשנת 1975 פרצה שריפה מסתורית במקום. בשנת 1980 המקום נסגר סופית ומאז לא נפתח יותר.
בשנים האחרונות הפארק מופעל במלוא הדרו רק פעם בשנה, אך בכל שאר ימות השנה הוא מוצע להשכרה. תמורת 10 דולר לאדם, למשל, תוכלו לקבל סיור מודרך במקום (מינימום של עשרה אנשים). שאר הפעילויות מתחילות ב-25 דולר לאדם, והן כוללות אפשרויות לערוך חתונה, פיקניק או כל אירוע אחר שתחפצו בו."

צילום1אז: http://msc.wcdn.co.il/w/w-635/1994136-18.jpg
צילום2והיום: http://msc.wcdn.co.il/w/w-635/1994134-18.jpg

סרטון: https://www.youtube.com/watch?v=Xvx0zXNwIew

>>>הסופר ג'ושוע כהן מעבד מחדש את "מועדון הפיקווקים" של דיקנס בשידור חי באינטרנט
כמעט 180 שנים אחרי שיצא לאור "מועדון הפיקווקים"' ספר הביכורים של צ'ארלס דיקנס, התחיל השבוע הסופר האמריקאי ג'ושוע כהן - שספרו "Book of Numbers" זכה השנה לשבחים רבים - לכתוב את הספר מחדש. מלבד העיבוד החדש, עבודתו של כהן גם משודרת אונליין ומאפשרת לגולשים להגיב לכתיבה ולהשיא עצות לסופר. הגרסה הסופית של כהן תאוייר ע"י לאון צ'אנג.
גם הסופרת ג'נט ווינטרסון עיבדה מחדש יצירת ספרות קלאסית – את המחזה "אגדת חורף" של וויליאם שייקספיר. לפני כשנה וחצי קיבלה ווינטרסון הצעה מפתה מהמו"ל שלה: לבחור מחזה של שייקספיר ולעבד אותו לכדי רומן. היא בחרה כאמור ב"אגדת חורף" והשבוע העיבוד המחודש יצא לאור תחת השם "The Gap of Time". ע"פ הניו יורק טיימס, ווינטרסון הצליחה לשמור על השילוב המיוחד בין טרגדיה להומור שהייתה קיימת במחזה המקורי."

>>> בתי ספר ביוטה מנסים להילחם בהתאבדויות בעזרת ספרים
במדינת יוטה בארה"ב מטופלים בכל יום בממוצע שני נערים שניסו להתאבד. כ-37 בני נוער מתאבדים במדינה מדי שנה ו-942 אחרים נפצעים בנסיונות התאבדות, ובשנת 2013 התאבדות הייתה גורם המוות מספר אחד בקרב בני 10 עד 19.
בעקבות הנתונים הללו, החליטו במדינה להתחיל בפרויקט מיוחד כבר בבתי הספר היסודיים (כיתות ד' עד ו') שיעשה שימוש בספרים על מנת להפחית את נסיונות ההתאבדות בגילאים מאוחרים יותר. דרך הספרים ילמדו הילדים להתמודד עם בריונות, חרמות ורכילות מרושעת. אחד הספרים בתוכנית הוא "פלא" מאת ר.ג פלאסיו (תורגם לעברית ע"י שהם סמיט ואמנון כץ בהוצאת "כנרת זמורה ביתן"), שמספר על ילד הסובל מתסמונת נדירה שיוצרת עיוות בפניו. ההתמודדות שלו עם הסביבה והיחס של אחרים אליו מאפשרים לילדים להזדהות איתו וגם ללמוד על ההשפעות של התנהגותם כלפי אחרים.
בין הספרים הנוספים שמשתתפים בתוכנית אפשר למצוא את "The Invisible Boy" מאת טרודי לודוויג, "It's Okay to Be Different" מאת טוד פאר, ו-"Each Kindness" מאת ג'קלין וודסון."
 

הזרה 111

New member
רחלי רוטנר ביקרה בכנס "הפנקס"שאירח השנה את סופיה ינסון:

אחייניתה של מחברת "המומינים" טובה ינסון הן דיברו על הפרק האחרון העלום, על העירום של הדמויות, ואף שרו ביחד (בערך) את שיר הסיום. צפו:
קישור: http://e.walla.co.il/item/2896996
 

הזרה 111

New member
מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג תערוכה הסוקרת את


במלאות 30 שנה לסגירתו של העיתון המיתולוגי 'דבר לילדים'
מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג תערוכה הסוקרת את העיתון שעיצב תרבות עברית בישראל
התערוכה נפתחה ב-8 באוקטובר 2015: http://www.gutmanmuseum.co.il/14-10-2015/14-10-2015
&nbsp
ועוד: http://www.gutmanmuseum.co.il/
 
בחרתי

בחרתי לקרוא ליד הברכה הקטנה.מקום קסום בעיני ,ציוצי הציפורים רחש
העצים ,אושת העלים ותנועת המים משרים נועם ושלוה .
מה עוד צריך כדי לשבת להנות ולקרוא.
 
למעלה