יום שלישי

יום שלישי

בוקר טוב .
ורבים מקרב האזרחים,השוטרים,החילים בכול יחידותיהם נשכבים על הגדר די יום ביומו להציל את הנפגעים.רק שיפסק .
"לשכב על הגדר "
משמעות הביטוי:הקרבה למען הזולת .
הביטוי נלקח מתקופת ששת הימים שם נתגלה גבורתו של טוראי מגולני בשם דוד שירזי.
במהלך הקרב העקוב מדם בתל פאחר נשכב דוד שירזי על הגדר כדי שחבריו ליחידה יכלו לעבור עליו פיסית ,וזאת על מנת לצלוח מכשול שהפריע .שם הוא גם נפצע אבל המשיך להלחם ,בהמשך הקרב נהרג.דוד שירזי קיבל מהרמטכל את עיטור הגבורה וצל"ש. יהי זכרו ברוך.
חלקי ציטוט מתוך ספרו של יאיר מחט
 
האות ל'

האות ל' גבוהה מתמרת,בעלת נכוחות .ומודיעה
לשקט לבטחון אנו מיחלים .
האות ל' מתחילה כותרות של ספרים רבים מזמינה להעלות .
כדוגמת הספר
"לכול אחד גרעין "טינה מת'יוס .הוצאת הקיבותץ המאוחד/2008
סיום "התרנגולת האדומה נתנה לכול אחד מהם גרעין ירוק "
http://www.kibutz-poalim.co.il/product?c0=42001
 
לראות בעיינים עצומות

http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=28898
על הפיגוע שפגע בעינייה של זוהר . על הידידות שמתפתחת בבית החולים בין יוני זוהר ואביגיל בספר של ענת ישראלי ."לראות בעיינים עצומות "
קריאת עשרה בהוצאת הקיבוץ המאוחד //2000
כלצערי המשפט הבא כול כך אקוטאלי
"מהפיגוע עצמו לא זכרתי כלום .בהתחלה גם לא רציתי לדעת מה בדיוק קרה שם"
עמוד 19
 
דליה בר אל

"למחשבות יש עיינים " איורים נורית צרפתי .
בהוצאת דני ספרים/2006
וכך זה מתחיל
-אימא ,אני רואה דברים כול כך יפים
-מה אתה רואה ?
-ענן שבשמים ,
שלולית עם מים,
ציפור על עץ
וחתול מתרחץ .
-ומה עוד ?"
https://he.wikipedia.org/wiki/דליה_בר-אל
 

הזרה 111

New member
"לאן נעלם קפיטן קוק" מאת דבורה עומר

"ילדים! ילדים! הכריז גל נושם ונושף, בהגיעו לחצר בית הספר, "בא לכיתה שלנו ילד חדש!".
רוני, ילד בכיתה ג', חזר עם הוריו משליחות באפריקה. כשהוא מגיע לכיתה החדשה הוא חש עצמו זר ובלתי רצוי. אמנם הוא מנסה להתיידד עם ילדי הכיתה ומנסה לספר להם על התוכי המדבר שלו – קפיטן קוק, אבל הם לא נותנים לו לסיים את דבריו, לועגים לו ומכנים אותו בשם 'קפיטן קוק'.
גל, מלך הכיתה, וילדה נוספת מרגישים שהגזימו ביחס שלהם ומחליטים לבקר את רוני בביתו. כשהם מצלצלים בפעמון הם שומעים קולות צווחניים, אבל אף אחד אינו פותח להם את הדלת. הם חושבים שרוני מנסה "לסדר" אותם, טוענים שהוא שקרן. גל, מלך הכיתה, מחליט להטיל עליו חרם. בהמשך גל מקניט את רוני, הם רבים ומכים זה את זה. רוני בורח מבית הספר ונעדר ממנו למשך כמה ימים. הילדים, מצדם, מעדיפים שלא יחזור... אך סוף טוב, הכול טוב. הילדים מגלים כי קפיטן קוק הוא תוכי מדבר, הם מתיידדים עם רוני וגם עוזרים לו לגלות לאן נעלם קפיטן קוק.
&nbsp
"נבקש סליחה מרוני", אמרה לימור. "ונראה את קפטן קוק!" הוסיף גל.
עמדו שני הילדים מתוחים ומצפים לפני דלת משפחת גת. גלין גלן צלצל פעמון הדלת.
"כן, מיד, רק רגע..." עלה קול מוזר, צפצפני, מאחורי הדלת הסגורה; אך היא לא נפתחה.
למה? מה קרה? לאן נעלם קפטן קוק?
&nbsp
כריכה: http://www.icl-catalog.org.il/multimedia/2013/12/11/13-3135f.jpg
&nbsp
&nbsp
 

הזרה 111

New member
לביבה של סבתא כתבה א. ווריסקהיה


http://www.sefer-li.net/lah.pdf
 
לא הצליח לי

http://www.dafdaf.co.il/images/file/Hafaalot/bengur.pdf
כתבה נעמי בן גור .

איורים ענת שמעון
הוצאת הקיבוץ המאוחד/2011
וכך זה מתחיל
"שוב לא הצליח לי הציור.
הקוים יצאו לי עקומים,הצבעים נמרחו.
הלדים בטח יצחקו ,"קשקוש בלבוש "
כעסתי .הרמתי את הדף ,קימטתי אותו בשתי הידים
וזרקתי על הרצפה .""
 
למעלה