נעלי תיאטרון -הקדמה

נעלי תיאטרון -הקדמה

נואל סטריטפילד כתבה
איורים :יפעת נחשון
מאנגלית :ימימה עברון
בהוצאת ידיעות ספרים ספרי חמד/2015
יצא לראשונה בשנת 1943
כמטייל ההולך בשבילי האחו ,נהנה ממעשי הטבע ,ממראות ,מיצורים חדשים ופריחות ,כך הקורא המטייל בין דפי הספר ,מרחיב את הדעת ,סופג אווירה ואירועים ולומד להכיר עוד שיר ועוד יצירה .ועוד סיפור .

 
נעלי תיאטרון

דרך העלילה שיצרה נואל סטריטפילד על הספר "נעלי תיאטרון " ,מגיע הקורא לעולם התיאטרון על ענפיו השונים ,כדוגמת טיב היצירה המועלית ,משחק השחקנים על הבמה ,האוירה,סוג התפאורה,הבגדים,התנועות,הקולות,המוסיקה,תגובות הקהל,הביקורות.
,ומאחורי הקלעים החלפת תלבושות,התרגשויות צוות השחקנים ומלוויהם,מתח ודריכות של השחקנים המחליפים,פתירת בעיות טכניות ,עד פורקן השמחה של כול אנשי הצוות בתום ההצגה שהצליחה ועברה בשלום .
לתוך העולם הזה נכנסו שלושה ילדי משפחת פורבס: מארק בן תשע וחצי ,הולי צעירה מסורל ,וסורל הבכורה בת ה11.הילדים התיתמו מהאם אדי בת וורן ,אביהם מר ביל מלח נעלם בעת שירותו בצי .הזמן :מלחמת העולם השנייה ,ומכיוון שזה היה המצב הם הועברו מהכפר מרטינס,ללונדון שם התגוררה סבתם.
סבתם שחקנית ידועה בת וורן ,בת למשפחה מפורסמת מוותיקות התאטרון .סבתא גברת וורן או בכינוייה העלמה שו ,אשה אוהבת תיאטרון ומבינה ענין ,תיאטרלית בחייה ,אך קשה כאגוז לפי הגדרת אחד מבני הבית .
הסבתא מקבלת את הילדים לביתה, לרווחתם הפיסית דואגת אבל לא יותר מדי .תשומת לב רבה יותר היא מגלה באיכפתיות ובהחלטה הבלתי מתפשרת: על הילדים ללמוד באקדמיה לאומניות הבמה .חשוב היה לה שהילדים ימשיכו את המסורת
המשפחתית ,היא האמינה בכישוריהם החבויים .
מה עבר על הילדים בבית הסבתא,באקדמיה לאומניות הבמה,בחברת הילדים בכתות ,בהשתלבותם בתפקידים השונים שהוצעו בתחומי אומנויות הבמה בבית הספר ,כיצד התמודדו ,כיצד התגברו על משברים שפקדו ,ובנות הדודות מרים ומירנדה האם לעזר היו להם .
על תכונות הילדים ואופים ,על המילגות ,על דמויות בחייהם כמו: האנה המטפלת המסורה ,גב' ויניפרד מנהלת בית הספר, האחיות פולין הדודים והדודות ועוד הרבה ואחרים מסופר בספר .
סגנון הכתיבה ברור,בגובה העיינים ,זורם ומהנה .
ממליצה .
 
ומחזות ושירים

שהוזכרו בספר בחלקם
"הסערה של שקספיר ".
http://www.habama.co.il/Pages/Description.aspx?Subj=1&Area=1&ArticleID=17494
"הציפור הכחולה"
כתב מוריס מטרלינק: Maeterlinck‏; (אוגוסט 1862 - מאי 1949), משורר
ומחזאי בלגי, זוכה פרס נובל לספרות לשנת 1911
http://cafe.themarker.com/post/1849384/
שירים :"היה לי עץ אגוזים קטן"
"מוסיקה בייבי פולקה "
https://www.youtube.com/watch?v=4-jS4BJk6ho {לא בדיוק מה
שחיפשתי }
"אלוהים נצור את המלך "
מומנט מוזיקאלי של/ שוברט
https://www.sites.google.com/site/classicisrael/home/schubert
היצירה השלישית
"אוברטורה של הילדים"
נעלי התאטרון מניעים אותנו... ובין בשבילי הספר תחנות של שמות שירים וספרים הקשורים למחזות .דרך נפלאה לעורר את הסקרנות ,להתעכב ,להקשיב,להכיר מחזה ועוד מחזה ולקרוא לקרוא ולהתפעם ,לקרוא ולדעת.
 
למעלה