סקירת הספר "הלו דורית" מאת ניר דרום

דינה136

New member
סקירת הספר "הלו דורית" מאת ניר דרום

הלו דורית / ניר דרום
הוצאה לאור כנרת זמורה ביתן 2015
305 עמ'

זהו סיפור התבגרות של דורית בת ה-14, הנאבקת על גילוי האמת אודות הוריה, ולשם כך יוצאת למסע מרתק: המסע הוא קודם כל מסע ממשי מירושלים לניו יורק, אבל גם מסע אל העבר ומסע אל תוך הנפש. תוך חיפוש האמת על הוריה היא מגלה אמיתות גם על עצמה.
הסיפור מסופר בארבעה קולות: קולה של דורית הגיבורה וגם קולותיהם של דודתה, אנטי רייצ'ל, של נייתן ושל בובי. כלומר, אין בספר מְסַפֵּר כל יודע, אלא ארבעה מספרים, ארבעה מונולוגים, שמשתלבים זה בזה ויוצרים ביחד את הסיפור השלם.
ארבעת הגיבורים נעימים וחיוביים, קל להזדהות איתם ובעיקר עם דורית. היא מתגלה כילדה עצמאית ומצפונית, שמתמודדת עם כל האירועים באומץ עד גילוי האמת ותוך כדי כך מתבגרת.
מה שהפריע לי בזמן הקריאה היה הדמיון בין הסגנונות של ארבעת המספרים. בספר בעל מבנה כזה חשוב מאוד לאפיין כל גיבור ע"י קול מיוחד לו, שהוא שונה מאלה של האחרים. ניכר כי הסופר היה מודע לצורך זה ואף ניסה להתמודד איתו. לדעתי, כל מה שעשה זה להוסיף סממנים חיצוניים לשפת הדמויות, למשל, שילוב קריאות באנגלית ע"י אנטי רייצ'ל, או קללות אחדות במונולוגים של נייתן.
יחד עם זה הספר קריא ומעניין, ואני משוכנעת שבני נוער וגם הוריהם יקראו אותו בהנאה.

 

טובה53

New member
גם אני

קיבלתי את "הלו דורית" לסקירה. תודה חולית!
הספר קולח ומהנה מאוד. אהבתי את סיגנון הכתיבה.
דורית הגיבורה בת 14 יוצאת למסע הכרות עם אביה שנהרג לפני שהיא נולדה ובקושי סיפרו לה עליו.
חווית הקריאה של ספר זה עשירה בתכנים מכל מיני סוגים: העלילה, ניו יורק, אופנה (גדולה), אומנות, מוסיקה. עצב מהול בחגיגה. ובעצם הרגשתי שהמסר הוא להמשיך לחיות למרות האסון.
יפה.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
וגם אני רוצה להוסיף.......

דורית בת ה14 נערה עצורה ועצובה, מתחברת לדמותה של הזמרת דולי פרטון והופכת אותה לחברה הדמיונית שלה. מייעצת לה על פתרון בעיות המתעוררות בגיל ההתבגרות שלדורית אין את מי לשתף,לשאול. חברה דמיונית זו מעניקה לה חום ביטחון ואהבה, מה שהיה חסר לה מעין תחליף אם.
בני הנוער לא פעם מעדיפים לשוחח על בעיותיהם עם חברים הקרובים אליהם, בני משפחה-דודים, דודות , מורים ולא תמיד עם ההורים( מרגישים אי נוחות, מתביישים ועוד....) ולכן החיבור של דורית ל''חברה'' לא נראה לי כל כך דמיוני.
אנחנו מתחברים לא פעם לדמויות השונות באופי או במראה מסיבה זו או אחרת, חיבור הבא לענות על צורך או חוסר מסוים אצלנו כמו דורית(עצורה בישנית לעומת הזמרת בעלת המראה המושך מאוד שהוא ההפך הגמור לדורית ''היא כל מה שאני לא''.... שם עמ'11).
הניגוד בין שתי הדמויות מצא חן בעיני .
אהבתי גם את אנטי רייצ'ל חולת הניקיון האובססיבית, שאוהבת את התוכנית של אופרה וינפרי.
כל אחד מאתנו "מכור'' לסדרה מסוימת או תוכנית גם אם אנחנו לא תמיד מודים בכך, אבל רייצ'ל לא רק אוהבת אלא נותנת לתוכנית זו להשפיע על חייה וחולמת לו הייתה יכולה לתפור לה שמלה כלה...
אבל כל שנה היא תופרת לעצמה שמלת כלה ומחכה.....(שם עמ' 39) אולי היא לא חיפשה מספיק טוב והגיע הזמן לחפש קצת יותר טוב......
נייתן שהיה בן זוגה של רייצ'ל לא מצליחה להשתחרר ממנה וישנו גם בובי-בן להורים גרושים ולומד בכתתה של דורית דמות חנונית.
למילה ''בדידות'' יש משמעות לגבי ארבעת הדמויות העיקריות בספר. מוצאים ספר גם נושאים על אהבת נעורים, אובדן, זיכרונות ,תסכול של אהבה חד צדדית ועוד.
הספר קריא מאוד ובני הנוער יאהבו אותו מאוד.
&nbsp
אני מאוד אהבתי.
&nbsp
תודה לחולית ולפורום
&nbsp
 
למעלה