על ספר חדש "הר הזהב"/2014

על ספר חדש "הר הזהב"/2014

מכיוון שיש לי בעיה טכנית בסריקה ,אני מעבירה קישור :
עטיפה קדמית של הספר , "הר הזהב "ג'אנג לינג .
http://www.read4free.co.il/oneBook.asp?danaCode=10-277745
בהוצאת כתר /22014 .יצא לראשונה ב2005 .
מסינית תרגמו :אוהד נבו ואלה שולגה .
הקדמה: עם הספר "הר הזהב "ביליתי יותר משבוע .הייתי שקוע בעלילה ,הכרתי אט אט את הדמויות על אופיים מעשיהם החלטותיהם .חזרתי במנהרת הזמן לתקופות פוליטיות לפני כ 200 שנה על כול השלכותיה ,{תחילת הסיפור 1879- "השנה האחת עשרה לשלטון טונג ג'ה },עברתי בדרך תרבות ,הווי ומנהגים. שקעתי בסוגי אמונות ,רשמתי ציטוטיים מענייינים .
הספר מענין,בחוטי האירועים נמשכתי עד לסיומו ,ותוך כדי קריאה התעשרתי בידע וענין .והערה אחרונה הספר לא קל לקריאה ,ולא פעם הלב מחסיר פעימה .
בהזדמנות זו שולחת הערכתי לסופרת ג'אנג לינג על ההסבר לדרך הכתיבה ויצרת הספר, ועל פירוט הזמנים מבחינה פוליטית .
 
הר הזהב /ג'אנג לינג

העלילה מתרחשת בדרום סין ב"כפר דזה מין ,השוכן בפלך חה אן ,שנפת קאיפינג ,במחוז גואנגדונג ",ומחוצה לה -בקנדה בקולומביה הבריטית.
זהו סיפורם של מספר דורות בכפר דזה מין .שני דורות של גברים מבית המשפחה,נאלצו לעזוב את המוכר והאהוב ולצאת למסע מפרך, בספינות עד להגיעם להר הזהב שבקולומביה הבריטית ,לשם פרנסה שליחת כספים ותמיכה למשפחה שנשארה מאחור .
גיבור הסיפור הוא פאנג דה פה,הסבא רבא ,שעזב אישה צעירה ,גואן שו סיין שמה {שש אצבעות בכינוייה }הגיע לביקורים קצרים לביתו שבסין ולא חזר מזה ארבעים שנה .את סיפור חייו בקנדה המנוכרת והקרה, בהר הזהב ובמקומות נוספים ,על הצלחותיו וכשלונותיו ,על הזיותיו ורצונותיו ,על קשיים והתמודדות ,מספרת אימיי ,סמית 'פרופסור לסוציולגיה דמות המספרת.
איימי מצאצאי המשפחה באה לחקור את סיפור שושלת משפחתה ולעלות את זכרון דמויותיהם ,ולספר על עושרה של המשפחה והדרדרותם .המשפחה בעברה התגוררה בבית מבצר מפואר ובו שלושה אגפים.
וכן מספרת איימי על חייהם הקשיים ,של הבנים ג'ין שאן וג'ין חה והמשפחות שהקימו בקנדה ,גם הם נאלצו לעזוב את הכפר והאם ולעזור לאביהם בפרנסה .מנגד מתארת איימי את אופיים של הנשים הקשורות בקשרי נישואין למשפחה, אלו שחיו בקנדה.ואת חיי הנשים שנשארו בכפר והמשיכו לנהל את המשק ,להתמודד עם קשיי פרנסה ובעיות לא פשוטות אחרות ,ולהתגעגע...
על שאיפות ורצון להצליח להשפיע ,להוביל .על שנאה למיעוטים באשר הם ,על מעמדות ויחסים במשפחה הגרעינית והמורחבת ,ובין הנשים . על "שנים של תהפוכות משני צידי האוקינוס " ב-סאגה המשפחתית."הר הזהב "
 
קטע

עמוד 428 .
המלווה מר אויאנג מלומד הכפר משוחח עם אימיי על המשפחה . המקום בעת הביקור בבית המבצר.
"סבא רבא שלך הוא זה שבנה את בית המבצר דה סין .היו לו שני בנים ובת . בנו הבכור הוא פאנג ג'ין שאן , סבא שלך .סבא שלך ,אחיו ואאחותו כולם מתו. היחיד שעדיין חי מאותו דור הוא בעלה של הבת סיה אה יואן .לכול שלושת הילדים של פאנג דה פה נולדו צאצאים . מהם רק אימא שלך עדיין חינ ,ולה ישד רק בת אחת את ."
 
ציטוטים -טעימה

עמוד 45 "הטל הוא דמעות השמים "
עמוד 227 "הטהור נותר טהור והעכור עכור בלי שום קשר למה שאנשים מספרים "
עמוד 285 "כשהבן נושא אישה האם מאבדת את בנה "
אמונות
את המבנה יש למקם במקום גבוה על הגבעה בראש הכפר "שם יורק הדרקון את פניני השפע שבפיו " עמוד 228
עמוד 223 "אם מוציא החזרן פרחים -ימי השושלת ספורים " .
הספר מותאם לבוגרים ולמבוגרים ולכול מתענייני עברה של ממלכת סין.
 
למעלה