יפוש אחר וונדלה

יפוש אחר וונדלה

כתב ואייר :טוני דיטרליצי
בהוצאת מטר /2015 יצא לראשונה ב2010 .
לאוהבי הפנטזיה ולנוער .
החיפוש אחר הוונדלה הוא ספר עב כרס .
הקורא בו ,שוקע אט אט לעולם אחר שבו יצורים מוזרים מאוד חלקם טובי לב וסבלניים ,אחרים אכזריים ופוגעניים חיים בו.
ממרכז המעגל,מוליכה אותנו אווה נערה צעירהבמסע תלאותיה.באיזורים משונים שחלפה,במקומות שבהם שהתה,ביצורים שפגשה,במראות שראתה ובתחושותיה ברגעים קשים שחוותה וברגעי הקלה.
אווה היא בת אנוש ,החיה עד גיל שתים עשר עם אימה הרובטית .אימה {זה שם הרובטית }מסורה היתה לילדתה ודאגה ללמדה דרכי השרדות ..השתים חיו במקלט תת קרקעי ,עמוד עמוק בתוך האדמה.עזרים מכניים שונים,כדוגמת האומניפוד עזרו להם בחייהם ובתיפקודם. יצור אכזרי,צייד בשם בסטיל העובד בשירות המלכה חיפש את אווה,{למען משימה כולשהיא }את אווה לא הצליח בקלות לתפוס אבל את ביתם מרתפם ,הרס עד היסוד .
בלית ברירה,ובשלב מסוים חוזרת אווה לביתה ומצליחה לשכנע את אימה הרובוטית ,למרות התנאים הקשים המחכים לה בדרך ,להתלוות אליה בחיפוש אחר מקום מחיה אחר. בה בעת לאווה היתה משימה נוספת למצוא בני אדם כמוה.
אבל המרדף אחריהם לא תם ,בסטיל האכזר עקב אחריהם ללוא לאות ,לצוד את אווה לצוד את אימה הרובוטית על כך לא ויתר .והמרדף לאורך כול הדרך , היה מבעית ,מבהיל ,ממוקד.הסבל של השתים עם ידידיהם אוטו ורובנדר היה רב ,הבריחה למקומות זרים,מנוכרים,לא מוכרים התישה את הגוף והנפש .אך לצד החרדה,המצוקה,היאוש,חוסר הפתרון הרגעי הופיעה מאי שם עזרה,יד מושטת ,תקווה ,עידוד ורגעי רווחה .
מהי הוונדלה "? מה עלה בגורל הרובוטית ,והאם אווה מצאה את אשר חיפשה אשאיר כמובן לקורא.
לחיות בעולם הפנטזיה עם רובנדר ,ואוטו ידידי אווה ,להכיר את אריוס מגדת העתידות, להתרחק מיצורים מפחידים כמו הסכנינאים,וסרטנים קטנים וגרוטסקיים , לדעת את תפקיד הסנפיריות בחיי הדיגים הששוניים .ולעקוב אחר מאבק ללוא פשרות שהתחולל אי שם .
החיפוש אחר וונדלה

 
ושם הספר

המוזכר בספר "החיפוש אחר וונדלה "
הוא "הקוסם מארץ עוץ "
את הספר מצאה אווה בחדר תת קרקעי גדול -מרתף שהכיל ספריה ענקית .
אווה וחברה היצור הידידותי -רובנדר,התבוננו בכריכה .
"הכריכה עצמה של הקוסם מארץ עוץ מאת לפרנק באום" ,{היתה }"במצב מושלם וללא שום פגם",{וכך }" הוצגה על המסך" .
....
"היא נעצה עיינים בתמונת הילדה הקטנה ,שלובת זרועות עם רובוט ועם איש בכובע רחב שוליים ,משוטטים בעולם המופלא הם חייכו .הם היו מאושרים "
"אווה נגעה באייקון שבתחתית הצג והשולחן הציג תרשים של הספריה והראה על איזהמדף במדיוק נמצא הספר . "עמוד 468
 

אשלינג2

New member
אהבתי כמה מהספרים של ספידרוויק

מה שהפריע לי בהם שהם היו קצרצרים
אני מבינה שפה אין את הבעיה הזו
נראה נחמד
 
היי אשלינג

נכון כאן טוני דיטרליצי נתן דרור לדמיונוו ,בנה ערים ,מדבריות,מרתפים קהיליות בני יצורים כאלו ואחרים , הזיז עצים ,עצים מהלכים זזים ,וברא צמח טורף ומאיים .ואלו הם חלק מהדברים .
הספר עמוס בפרטים ובאירועים ,וכאמור ביצורים התנועתיות לא פוסקת ומספר עמודיו עם אחרית דבר נוגע ב486
האיורים מיוחדים .
לגבי עלילות ספיידרוויק שקראת ,הם מוזכרים כרבי מכר ".הוא יצר את הספר עם הולי בלק" {ציטוט} נמכרה "במליוני עותקים בכול רחבי העולם ועובדה לסרט ".
תודה אשלינג על ההתיחסות
 
למעלה