סרפינה -/2014

סרפינה -/2014

עם בוא הדרקונים
רייצ'ל הרטמן
בהוצאת אוקינוס מודן /2014
י
יצא לראשונה ב2012
תרגום מאנגלית :קטיה בנוביץ .
בספר 333 עמודים .
צעדי במסע הקריאה
זמן רב לקח לי לקרוא ולהכיר את הספר "סרפינה ".ולמרות הקריאה האיטית {הרי היה עלי לזכור,את מספרם הרב של הדמויות ,לזכור כללים שונים ,לזכור מי נגד מי ,לא הנחתי את הספר מספר שבועות ,וקראתי בו עד לסיומו .
ומה משך בו את תשומת ליבי.הסקרנות לגלות מה מתרחש בממלכה המשונה הזו ,שבו מנסים:בני אנוש,דרקונים למחצה, ודרקונים ,לחיות :בהבנה ,לקבל את האחר,לגלות סבלנות וסובלנות .מה הם הקודים רציתי לדעת ,אלו אירועים דרמתיים עברו ,כיצד פתרו את בעיותיהם .האם היה מיעוט שהתנגדו {הכוונה בשני הצדדים}?מה עלה בגורלם .והרי זה המסר כך חשבתי לעצמי ,לבני האנוש ,לבני האדם ,באשר הם ,השונים אלו מאלו במחשבתם,בהרגלם ובתפיסתם .להבין אחד את השני,להמנע משנאה, דעה קדומה ,ממלחמות לקבל את האחר בדרך של הערכה .
ואכן סיימתי לקרוא ולא התחרטתי .

 
חלק ב' קטע מהספר ציטוט : נצא למלחמה על השלום

עמוד 308 ",קומונוט {דרקון} פנה אל נציגי ניניס וסמסם בעינים בורקות אך קול סמכותי ושלו : "האם אינכם רואים שלא מדובר
עוד בשאלה של דרקונים נגד בני האדם? החלוקה כעת היא בין אלה שמאמינים בשמירה על השלום לבין אלה שישמרו את מצב המלחמה עד להשמדתו של אחד מן הצדדים.
"יש דרקונים שמוציאים את הטוב בחוזה .הם יצטרפו אלינו .הצעירים התחנכו על אידיאלים של שלום. הם לא יתיצבו מאחורי גינרלים כסופי שיער שמעונינים להשיב לעצמם את מטמוניהם ואת שטח הצעד "
הוא פנה אל גליסלדה {הנסיכה} והחווה לעבר השמים דבר אחד שאנו הדרקונים למדנו מכם הוא שכוחנו טמון באחדותינו .אל לנו לכבוש את העולם כולו לבד .הבה נתייצב כעת יחדיו למען השלום. "
"נצא למלחמה על השלום . "
הנסיכה גליסלדה -בתה העליזה של הנסיכה דיון ,יורשת העצר השניה
קומונוט ארדמגאר -מנהיג עולם הדרקונים .
 
חלק ג'

ובספר דמויות מדמויות רבות ושונות, ובינהן -סרפינה גיבורת הסיפור. נערה רצינית בת 16 ,דרקונית למחצה קשקשי דרקון על חלק מעורה .עמוד 256 "לא רק קשקשי עמדו ביניינו"
שוליה מוסיקאלית בחצר הממלכה, מופיעה כדמות נבוכה בתחילה:הססנית,נרתעת,מפוחדת ,מאוימת ,ומסתתרת ,סובלת כול העת מבדידות ,יחס נוקשה מצד אביה,וחברה אנושית הרודפת את השונה .
מגלה לקורא בהמשך העלילה המתפתחת את תכונותיה האמיתיות :כבעלת נחישות אחריות ואומץ, בעלת החלטה ונועזות , כשהאמת הפנימית מובילה אותה.ובעלת יכולות של ארגון יצירה,ומוסיקאלית מעולה .
לוסיאן קיגס בנה הממזר של הנסיכה לורל מפקד משמר המלכה וארוסה של הנסיכה גליסדה . בו היתה גם סרפינה מאוהבת .
אומר לה כך . -קיגס "דעי בבקשה שאני מחשיב את עצמי לידידך ...את טובת לב .את חוקרת נבונה ואמיצה ,וגם מורה טובה כפי ששמעתי " עמוד 257
בחצר המלכות בה היא חיה היא מוצאת את עצמה מעורבת בפרשיית רצח, ועושה ככול שיכולתה ,לתרום לפתרון .בפתרון הרצח , מניעי הרצח , ומעורבות של דמויות רבות מאירה העלילה על סרפינה וכך חודר הקורא לנפשה , תחושותיה ,רצונותיה מאוויה ופועלה ויחסה, לדמויות הפועלות מסביבה .
כדרקונית למחצה ,אביה האנושי נישא לאימה הדרקונית ,ידעה לקרוא מחשבות ולהתאימה לצרכה ובשלבים רבים בחייה היא נעזרת ,שוקעת בהם,נתמכת ,בדמויות שמעלה ומתיעצת .
ולסיום לאחר כול מה שעברה וחוותה מודיעה "אשקם ואחדש את מלוא היופי בעולם ".... אצרף את עצמי לתוכנית בכוונה תחילה מאחר שלוא יהיה עוד צורך להסתתר מעין הציבור ."אין עוד סיבה שלא אקום ואעניק את מה שיש לי להעניק "
ממליצה על הקריאה בספר
לאוהבי הפנטזיה
לבני הנעורים
וקרקיוס ריוויו בתמצית גב הספר ציין בהערכתו "משובח ראש וראשון לספרי הדרקונים " אכן .
ו
 
הדרקונים

מזמינה אתכם להעלות את משפחת הדרקונים
מספרים ושירים שאתם מכירים .
 
בוקר טוב

והדרקונים שלי
"המלך ג'ק והדרקון "של פיטר בנטלי הלן אוקסנברי .בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר /2012
"דרקון בארמון "של ג'ודי מור /2012
איורים :הוארד מקוילאם .בהוצאת אורים -כתר
הנסיכה אנאבל והדרקון אמדאוס .אליזבת צלר ובריגיטה קולוך
איורים :לולה רן
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר/2012
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
הנסיכה שלבשה שקית נייר מאת: רוברט מאנץ' איורים: מייקל מרצ'נ

'בסוף הם לא התחתנו.'
מפתיע?
אם מדברים על סוף של מעשייה – סיום כזה בהחלט מפתיע; קוראי מעשיות מצפים ל'סוף טוב', ואם מדובר בנסיך ובנסיכה – ה'טוב' המצופה מתמצה בחתונה מלכותית מפוארת.
אבל לא כאן.
&nbsp
הנסיכה היפהפייה אליזבט עמדה להתחתן עם הנסיך רונלד. יום אחד הופיע דרקון, הרס את הארמון שלה, שרף את בגדיה וחטף את הנסיך. אליזבט לא ויתרה; היא מצאה שקית נייר ששרדה מן השרפה ולבשה אותה. אחר כך הלכה בעקבות הדרקון כדי להחזיר לעצמה את הנסיך שאהבה. משפטים אחדים של חנופה – תחבולה לא מקורית אך יעילה - נטרלו את הדרקון היהיר, ואליזבט עמדה מול הנסיך רונלד.
&nbsp
האם נשמעו שם דברי תודה נרגשים? אולי התפעלות מהאומץ שהוכיחה אליזבט ומנכונותה לסכן את עצמה למען אושרם המשותף? לא ולא.
לכן המשפט 'בסוף הם לא התחתנו' הוא סוף טוב, טוב בהחלט.
&nbsp
הנסיכה שלבשה שקית נייר התפרסם לראשונה ב- 1980, ובעברית ב- 1990 בתרגומו של שלמה סבירסקי. הספר היה בין הסנוניות הספרותיות הראשונות שייחסו לנסיכות (כמייצגות המין הנשי) תבונה, אומץ, אסרטיביות ודעתנות, קראו תיגר על תבניות סיפוריות ישנות שביטאו ושימרו הערכת חסר לנשים, והראו לקוראים צעירים שמוסכמות - בסיפור או במציאות - נועדו להשתנות.
ומי שיחזור ויביט בדמותו של הנסיך רונלד בכפולה הראשונה של הסיפור, ייווכח שסופו כבר חקוק על מחבט הטניס שלו.
&nbsp
הנסיכה שלבשה שקית נייר מתאים לבני ארבע עד שבע, לדרקונים, ולנסיכים שעדיין לא הבינו מהן נסיכות אמיתיות.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
דרקון הארגמן הנעלם/אשכר ארבליך-בריפמן

כשהנלי הטריקסונית נותנת לתיאו הקליק ליום הולדתו השלושה־עשר ביצת דרקון נדירה, הוא מיד מחליט שצריך להחזיר אותה לביתה. יחד יוצאים שני החברים למסע משעשע ומפתיע, שבמהלכו יצפו בפְלִיק מַפְלִיק, יפגשו סִירְחוֹפְלָץ טיפש ומסריח במיוחד, יתעמתו
עם דרקונית אימתנית וילמדו דבר או שניים על המקום שנמצא הכי קרוב ללב.
&nbsp
אֶשְכָּר אֶרְבְּליך-בְּריפְמן, סופרת ילדים ונוער, גרה עם משפחתה על גבול יערות הכרמל ואוהבת לשוטט ביער שעל-יד ביתה. בהשראתו היא בוראת בספריה עולמות פנטסטיים של נופי טבע מלאי יופי ושלל יצורים עתירי דמיון. סדרת הספרים שלה ווינטר בלו, ילדת-פיות זכתה למאות אלפי קוראים, וספריה היו לרבי-מכר.
בסדרה החדשה לנוער, סיפורים מווינְדידָסְט, היא מוכיחה שוב את יכולתה ליצור דמויות שובות לב, עולמות חדשים ומקוריים ועלילות הקוסמות לקוראים הצעירים.
&nbsp
&nbsp
"מלכת הרייטינג של הפיות."
מיה סלע, הארץ
&nbsp
"אל העולם המופלא שיצרה אשכר נמשכות כבמגנט המוני קוראות נלהבות (ויש גם קוראים)."
עלית קרפ, לאישה
&nbsp
"סופרת קסומה."
מאיה בניטה, מעריב לילדים
&nbsp
"כתיבה קולחת. חוויית קריאה נעימה, זורמת וסוחפת."
טליה דיסקין, הארץ
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
קני והדרקון כתב ואייר: טוני דיטרליצי מאנגלית: אסנת הדר

&nbsp
את תפקיד הגיבור הראשי בסיפור הזה ממלאים שניים – אלה המופיעים בשם הספר: קֶנִי שהוא ארנבון-ילד, וגרהם הדרקון. חבריו של קני אמרו עליו שהוא 'מעופף'; ראשו היה תמיד תקוע בספרים, הוא אהב ללכת לבית הספר, ו'תמיד הכין את שיעורי הבית (בצירוף הערות שוליים ומקורות מידע)'. איזה מקרה מפגיש טיפוס כזה עם דרקון?
בהחלט לא מקרה. ערב אחד, כשאביו של קני חזר הביתה נרעש וסיפר על דרקון שהתנחל על הגבעה הסמוכה, קני התמלא סקרנות. 'דרקון אמיתי, אמר הארנב הצעיר לעצמו, ממש כמו דינוזאור חי. איזה רושם הוא יעשה אם אביא אותו לכיתה ליריד המדע'.
המפגש בין הארנבון (שהיה חמוש במחבת, במטאטא ובספר על דרקונים) לדרקון הענק היה מפתיע מכל בחינה. הדרקון היה הראשון שדיבר: 'נא לא לזרוק עלי אבנים, או לדקור אותי במקל, או לצרוח עלי, כי אני לא מוכן לסבול את זה. ואל תנסה לשפוך עלי מים כדי לכבות לי את האש, כי גם זה לא יצליח וסתם תבזבז את הזמן שלך'. הדרקון התעניין מאוד בספר שקני הציג בפניו - 'לקסיקון החיות המלכותי של המלך', והוכיח לארנבון המופתע שלא כל מה שכתוב בספר – גם אם מדובר בספר חשוב כמו 'לקסיקון המלך' – הוא אמת.
במהלך הימים הבאים למד קני עוד על בני אדם ועל האמיתוֹת שהם דבקים בהן. הוא גילה שרבים מדי יבחרו להתעלם ממראה עיניים מרענן ויעדיפו סיסמאות שחוקות של מנהיג קולני. הוא גילה שגם מבוגרים שהחשיב את דעותיהם עלולים לטעות, ובסופו של דבר גילה שאומץ, תושייה ודבקות במטרה יובילו למיגור דעות קדומות ולהחלפתן בנאורוּת.
שמות ופרטים אחרים בעלילה מבליטים את הזיקה המכוונת שבין קני והדרקון לסופר קנת גרהם וליצירותיו – הספר הנפלא הרוח בערבי הנחל וסיפור קצר שבמרכזו ידידוּת שבין ילד לדרקון.
דפיו הצהבהבים-במתכוון של הספר החדש מקנים לו ניחוח השמור לספרי מעשיות שדפיהם הצהיבו בידי דורות רבים.
הבחירה של דיטרליצי בבעלי חיים במקום בני אדם ורישומיו הנאיביים-אופטימיים בשחור-לבן מאזנים את קולותיה המתלהמים של שנאת חינם.
&nbsp
קני והדרקון מתאים לבני שמונה עד אחת עשרה, ולאלה שדעותיהם החשוכות אינן מרפות מהם.
נירה לוין
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
דרקונים בעליית הגג רנית חמצני

...אנדי מורגן ישב ליד שולחן הכתיבה בחדרו ועיפרון ירוק בפיו, לעוס בקצהו. הוא בהה בפיזור-נפש בגשם הזלעפות שניתך בעוצמה על שמשת החלון ובשמים האפורים שהשחירו בבת-אחת. לפניו הייתה מונחת מחברת חשבון פתוחה, עמוסה בבעיות ובתרגילים מייגעים ובלתי-פתורים, דבר שהיה חמור דיו, כיוון שבצד חיכו לתורן כמה מחברות נוספות, מלאות בהררי שיעורי בית שעליו להשלים.
&nbsp
תנועה חשודה ליד חלונו, כמו החזירה את ריכוזו באחת. הוא ניגב בשרוול חולצתו את האדים שדבקו לשמשה, כדי לנסות לראות מהו הדבר שמשך את תשומת לבו, אך לא הצליח לראות מאומה. לאחר מכן, תוך שהוא פולט אנחה כבדה ספוגת רחמים עצמיים, פנה למחברת החשבון.
&nbsp
כך נפתחת עלילת הספר "דרקונים בעליית הגג" מאת רנית חמצני, סופרת אלמונית ומוכשרת שפורצת כמטאור בשמי ספרות הנוער עם תחילת שנת 2009.
&nbsp
"דרקונים בעליית הגג" הוא ספר מתח בז'אנר הפנטזיה לבני הנוער, שגם מבוגרים ייהנו ממנו ונקרא כאילו תורגם מאנגלית.
&nbsp
רנית חמצני פורצת דרך בספרות הישראלית בז'אנר הפנטזיה לבני הנעורים. שפתה משובחת, העלילה מצמררת ומרגשת במובן החיובי של המלה, העושר הלשוני והעלילתי ראויים לכל השבחים האפשריים.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
מאלף הדרקונים הקטן ג'אן פירנלי

בום! טראחח! פלאחח!
פתאום הופיע דרקון!
הוא גדול, הוא עושה רעש - והוא רוצה את האוצר!
והוא יעשה הכל כדי להשיג אותו...
אבל הוא לא לקח בחשבון את התינוק. התינוק לא פוחד מהדרקון..
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
כל דרקון צריך חיבק/ג'יודית ל. רות'

יֶלֶד קָטָן וְתָמִים שֶׁמַּאֲמִין שֶׁדְּרָקוֹנִים רַק צְרִיכִים חִבּוּק וְאַהֲבָה וּמִיָּד יַהַפְכוּ לְחַיּוֹת מַחְמָד שְׁקֵטוֹת וּכְלָל לֹא מַפְחִידוֹת, הוּא גִּבּוֹר הַסֵּפֶר הַמַּקְסִים הַזֶּה שֶׁכָּתְבָה ג´וּדִית´ ל. רוֹת´. סֵפֶר נִפְלָא לַגִּיל הָרַךְ, לִפְנֵי הַשֵּׁנָה, בְּהַשְׁרָאַת בְּנָהּ הַקָּטָן שֶׁמִּתְעַקֵּשׁ מִדֵּי יוֹם בְּיוֹמוֹ שֶׁדְּרָקוֹנִים הֵם הַרְבֵּה יוֹתֵר מְעַנְיְנִים מִכָּל חַיָּה "אֲמִתִּית" אַחֶרֶת.
אִיּוּרָיו הַקְּסוּמִים שֶׁל פַּסְקָל לְמַיְטֵר, מְלַוִּים אֶת הַסֵּפֶר וְכִשְׁרוֹנוֹ הֶעָצוּם בָּא לִידֵי בִּטּוּי כָּאן, בְּקֶשֶׁר יָשִׁיר וְהָדוּק עִם הַטֶּקְסְט אֲשֶׁר תּוֹרֵם רַבּוֹת לַתְּחוּשָׁה הַיְּדִידוּתִית וְהַחַמָּה שֶׁהַקּוֹרֵא הַצָּעִיר חָשׁ לְאֹרֶךְ הַסֵּפֶר בְּנוֹגֵעַ לַדְּרָקוֹנִים הַחֲבִיבִים שֶׁמּוֹפִיעִים בּוֹ.
אַל תִּתְפַּלְּאוּ אִם יַלְדְּכֶם יְבַקֵּשׁ מִכֶּם לְאַלֵּף וּלְגַדֵּל דְּרָקוֹנֵי-מַחְמָד, בְּסוֹף קְרִיאַת הַסֵּפֶר, בְּתוֹסֶפֶת כּוֹס שׁוֹקוֹ חַם!
מֻמְלָץ מְאוֹד לִילָדִים בְּגִיל 5-3.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
האוצר של צ'מבלו/ רוני חפר

הדרקון של צ'מבלו מאת רוני חפר:
בספרו של רוני חפר- הדרקון של צ'מבלו, גיבור הסיפור הוא דרקון אשר עושה את מה שדרקונים אמורים לעשות- לשמור על אוצר הנמצא במערה. צ'מבלו לא ממש מבין למה הוא עושה את מה שהוא עושה אך הוא בכל אופן מחליט לעשות זאת בצורה הכי טובה שאפשר. כאשר מגיע האביר הנס למצוא אוצר עתיק יומין במערה הוא פוגש את צ'מבלו ושניהם הופכים לחברים במקום ליריבים. סיפור הידידות המופלאה בין האביר והדרקון, שני יצורים שאמורים להיות אויבים, משאיר אותנו הקוראים ( הקטנים והגדולים) עם חיוך על הפנים.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
להדליק את יולי/רוני גנור

&nbsp
&nbsp
להדליק את יולי מאת רוני גנור:
סיפור הרפתקאות שבו גיבור הסיפור יולי, הוא דרקון אשר מתעורר בוקר אחד והולך לבקר את חברו המלך כדי לאכול איתו , כפי שהוא תמיד רגיל, ארוחת בוקר של חביתות. יולי אינו יודע כי שלושה עורבים עוקבים אחריו. שלושת העורבים של קליפתשום המכשפה, שפכו עליו שיקוי הגורם לו לרצות ענבים, והענבים היחידים שניתן להשיג נמצאים בממלכה רחוקה. יולי יוצא למסע על מנת להשיג את הענבים ובדרך נקלע לצרות, חוויות וים של הרפתקאות.
&nbsp
"הסערה השתוללה כל הלילה. בבוקר, כשנרגעה מעט, יצא יולי הדרקון את פתח המערה שלו, והלך לבקר את חברו, המלך פונפון השלישי. ארוחות הבוקר של הוד מעלתו היו מפורסמות בעיר כולו, וכשמדובר בביצים היה המלך אשף. הוא ידע להכין ביצת עין בדיוק כמו שיולי אהב: לא שרופה מדי ולא נוזלת מדי. יולי לא הבחין בשלושה עורבים שהופיעו מעליו. אחד מהם אחז במקורו בקבוק ירוק, וחברו חלץ את פקק השעם. העורב הנמיך עוף, היטה את הבקבוק, ושפך את תוכנו על הדרקון. הנוזל השפיע מיד: רעבונו של יולי לביצת עין התחלף ברעב לענבים. נמאס לי לאכול ביצת עין כל בוקר, חשב, והרחיב את צעדיו"
&nbsp
לסופר הילדים, רוני גנור, יש את היכולת המדהימה לערבב מציאות ודמיון בצורה כל כך מרתקת, פשוטה ומהנה. הסיפור מצחיק והעלילה שנונה. הקורא הצעיר נשאב מייד אל תוך ההרפתקה ומלווה את יולי במסע להשגת הענבים. בדרך הוא פוגש את הפיה לילי, את חץ לבן- ראש שבט הקצ'קצ'ופצ'יקים, את שלושת משרתותיה של המכשפה קליפתשום, סירפה ועוד דמויות רבות אחרות.
&nbsp
סדרת "קריאת כיף" של הוצאת הספרים הקיבוץ המאוחד מצויינת עבור קורא הצעיר.
מדובר בספרים הנותנים לקורא הצעיר תחושה שהוא קורא ספר של גדולים ממש, מבלי לאיים עליו עם יותר מדי מלל. פורמט הספר הוא לא גדול צבעוני או מושך את העין אלא קטן יותר. האיורים בשחור לבן הם לשם המחשה והשאר נתון לדמיונו של הקורא. הפרקים קצרים ובסוף הספר ישנו סדר פרקים. כייף לקרוא בו לבד או להקריא אותו בהמשכים בלילה במיטה אט במסגרת שיעור/הפסקה בכיתה.
&nbsp
ספרים נוספים של רוני גנור שחייבים לקרוא: שבלול מכוכב אחר, סיפורי הענק יונתן.
 

חרצית10

New member
פעם הרגתי דרקון/שלומית כהן אסיף.

פעם הרגתי דרקון
בלי חרב, בלי כידון.

אם אספר לכם
ודאי לא תאמינו,
איך אני והדרקון
נאבקנו שנינו.

לא אספר לכם
על הקרב הגדול בינינו,
ואיפה אני מחביא
את השן שלקחתי ממנו,

היה היה דרקון
עכשו הוא איננו.
 
'דרקולי של דותן

כתבה :עדנה קרמר
איירה לנה רבנקו
בהוצאת ידיעות אחרונות ספרי חמד/2001
"יום אחד ,דותן הגיע בריצה
אל השיחים שמאחורי הבית.
הוא נכנס למערה הסודית
שלו שמתחת לשיחים .
"דרקולי ",הוא לחש,וניגב דמעה.
דרקון המערות של דותן יצא
מבין הענפים הסבוכים ."

http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=1224
 
"מסעות הדרקונית הגנדרנית "ו

של ליבי דאון ,רחלי שלו.
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר/2012
הספר שמוזכר אצלינו פעמים רבות ובהזדמניות שונות
זאת הית דרקונית מאד גנדרנית ,לטיל אהבה במקומות רחוקים ואקזוטים ,וטבעת קסמים צבעונית את אצבעה עוטרת .
טבעת קסם שאיתה היא מתעופפת :להודו ,צרפת ,הווי ברזיל ולאן לא .ובעת מנוחה הביתה חוזרת כוחות אוגרת ושוב יוצאת לקצוות תבל .
 
למעלה