כאב /2015 {מתחת לאות א' הניקוד צירה }

כאב /2015 {מתחת לאות א' הניקוד צירה }

צרויה שלו
למבוגרים .בהוצאת כתר /2015 .
את ספרי צרויה שלו לא קראתי עד כה . על הספר "כאב " אני ממליצה
אמנם היו קטעים שחשבתי לעצמי :הן מובנים מבחינת התהליך,ברורים בתחושות ,נמשיך הלאה .
ומכיוון ן שכאן הסופרת מחליטה ,אכתוב על צירי העלילה ותחושתי .
גיבורת הסיפוה,מספרת בגוף ראשון את קורותיה ,ומכניסה את הקורא אל ביתה ואל מאבקי ליבה, אל הצלחותיה וכשלונותיה .
איריס היא אם לשני ילדים בוגרים עומר הבן ,והבת נועה .
במקצועה איריס ,מנהלת בית ספר:אהובה ומעורכת .בעבודתה הפדגוגית היא חוותה הצלחות,וסיפוק רב .
השקיעה זמן,מאמץ,רצינות ותשומת לב רבה הן לילדים ,ןהן למורים להורים .
איריס עברה פיגוע חבלני,נפצעה קשה,קשה מאוד. פציעתה הפיסית השפיעה גם על נפשה .חוסר התיפקוד, חוסר היכולת לחזור לחיים הרגילים , הזנחת הילדים ,והריחוק שנוצר בעקבות ההתכנסות הנפשית עם הבעל .גרמו לה לעגמת נפש שכללה תחושות של חוסר אונים ,כאב פיסי ,יאוש קל
וסוג של אטימות רגשית . לכאבים לא היה סוף .
מסתבר שבנעוריה איריס,חוותה אהבה מיוחדת עם צעיר בשם איתן ,אותו איתן גרוש ואב מנהל את מרפאת הכאב .בביקור במרפאת הכאב,זיהתה אותו לראשונה ,וקלטה שמדובר באהוב נעוריה .
עוצמת הצפת התחושות הרגשות,וזכרונות העבר ,היתה חזקה .

 
כאב -חלק ב'

היא המומה מהשינוי הבלתי נתפס ,איך יתכן שהזיכרון הזה ,הפרק הזה שהיה מחוץ לתחום ,כמעט אסור במחשבה ,חשוך ומפחיד וחולה ,נפתח לפתע ,והוא שטוף שמש מאוור ומסביר פנים ,כמרתף עינויים שהפך לבית הבראה ,והוא שולף כרטיס ביקור קטן מכיסו ומושיט לה "תתקשרי "הוא אומר " עמוד 89
ואיריס מתקשרת,ואחרי כול כך הרבה שנים,אחרי יסורים של איריס במיוחד,איתן מספר שגם הוא סבל,השניים מנסים,לשחזר אחורה את יחסיהם ובצילם לממש את האהבה .
איתן לוחץ.איריס משתפת פעולה,מחפשת את קירבתו,מרגישה שהחיים חוזרים לזרום בגופה.היא נושמת,היא מאוהבת,מגשימה חלום החיים מחייכים אליה.לאט היא מצליחה להבריא,אך עליה לחיות בשקר.לשקר לילדיה,לשקר לבעלה.האהבה שצצה ,ובה היא שקועה ,מונעת ממנה את יכולתה להצעיד את בית הספר קדימה,ההזנחה המקצועית גורמת להידרדרות.הרחשים השליליים ,כנגדה מתרבים.
המאבק הנפשי לא פוסק ,האם לעזוב משפחה יציבה,תומכת,לפגוע בילדים,לפרק משפחה,לטובת מימוש עצמי,רב עוצמה ,השייך לה ולכך כול חייה רצתה וקיותה וחיכתה-לא הירפה .כול החלטה שלה ,גררה הפסדים ורווחים ,עליה להחליט .
באותה עת ,החלה סוף סוף איריס להיות ערה וקשובה לצורת חייה של בת הבוגרת, נועה.נועה עברה לחיות בתל אביב והסתבר ששם ,חלו תפניות בחייה.נועה נלכדה ברשתו של בעל בית הקפה ,והשפעתו על שינויים בנפשה,צורתה ,ואורח חייה,היו גדולים.
האם איריס,בהחלטה נחושה יוצאת להחזיר אליה את בתה, ולהשיב לבתה את חייה המוכרים .המסע היה מפותל,קשה,מסורבל .מסע פיסי ונפשי .
מסע זה מביא את איריס להחלטות .על ההחלטות,השינויים,התקוות ,על התהליכים שעוברות השתים אם ובת וברקע כול המשפחה .בספר המעורר מחשבה כאב ותקווה. .
 
כאב -חלק ג'

עמוד 282 "האם היתה חוזרת לשם אם היה הזמן חוזר לאחור ,כמו בחלומות ?
על הזדמנויות,התלבטויות,אהבות,הכרעות ,תא משפחתי .בספר אחד של צרויה שלו כאב .
עקבתי בענין רב אחר קטעי העלילה העוסקים בנסיון להחזיר את הבת למשפחה ולחייה .
בשתי מילים :מטלטל ומרגש
כאמור ממליצה .
 
למעלה