מלמחרת הפסח מתחילים לספור 7 שבועות עד לחג השבועות.

חרצית10

New member
מלמחרת הפסח מתחילים לספור 7 שבועות עד לחג השבועות.

המספר 7 בשירים ובספורים.
 

חרצית10

New member
מתוך בארץ אהבתי השקד פורח.

בארץ אהבתי השקד פורח
בארץ אהבתי מחכים לאורח
שבע עלמות שבע אמהות
שבע כלות בשער.
 
סבתא שמחה ושבע המתנות המפלאות יפה גנז

שבע טחנות ועוד תחנה אוריאל אופק
שבע אבני הנסיכה יונה טפר
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
החיפושית שנולדה בלי נקודות /מיה פירס


בְּחוּרְשָׁה בֵּין הַגְּבָעוֹת מְהוּמָה בְּמִשְׁפַּחַת הַחִיפּוּשִׁיוֹת.
כנפיהן אֲדוּמּוֹת וַעֲלֵיהֶן שֶׁבַע נְקוּדּוֹת שְׁחוֹרוֹת,
ולְדוֹרְלִי הַקְּטַנָּה לֹא הָיְיתָה עַל גַּבָּה אֲפִילּוּ נְקוּדָּה אַחַת.
גָּדְלָה קְצָת דוֹרְלִי וְיָצְאָה לְשׁוֹטֵט,
רָאֲתָה חִיפּוּשִׁיוֹת מְשַׂחֲקוֹת, רָצְתָה לְהִצְטָרֵף אֲלֵיהֶן,
אֲבָל הֵן אָמְרוּ לָהּ:" אֵיזוֹ חִיפּוּשִׁית אַתְּ, אֵין לָךְ נְקוּדּוֹת – לְכִי מִפֹּה."
הָיְיתָה דוֹרְלִי עֲצוּבָה מְאוֹד וּבָרְחָה.
הֲלָכָה וְהָלְכָה, הֲלָכָה עַד שֶׁעִיְּיפָה,
עָצְרָה בְּצַד הַדֶּרֶךְ וּבָכְתָה.
פִּתְאוֹם שָׁמְעָה רַחַשׁ.
הֵרִימָה אֶת רֹאשָׁהּ וְהִינֵה עוֹמֵד לְיָדָהּ קוֹדִי הַגַּמָּד.
" מַדּוּעַ אַתְּ בּוֹכָה?" שָׁאַל.
אָמְרָה דוֹרְלִי:
"לֹא רוֹצִים לְשַׂחֵק אִיתִּי, רְאֵה, עַל גַּבִּי אֵין אֲפִילּוּ נְקוּדָּה אַחַת".
חָשַׁב קודי חָשַׁב וְאָמַר:" אִם תִּהְיִי טוֹבָה, תִּרְאִי".
קָמָה דוֹרְלִי וְהִמְשִׁיכָה בְּדַרְכָּהּ.
בָּאָה לִקְרָאתָהּ נְמָלָה גּוֹרֶרֶת גַּרְעִין שְׂעוֹרָה.
הַנְּמָלָה קְטַנָּה וְהַגַּרְעִין גָּדוֹל, גָּדוֹל.
נִיגְּשָׁה אֶל הַנְּמָלָה וּבְיַחַד גָּרְרוּ אֶת הַגַּרְעִין אֶל הַקֵּן.
"תּוֹדָה לָךְ חִיפּוּשִׁית" אָמְרָה הַנְּמָלָה.
פִּתְאוֹם הִרְגִּישָׁה דוֹרְלִי הַרְגָּשָׁה מוּזָרָה.
הִבִּיטָה וְרָאֲתָה שֶׁעַל גַּבָּה צָצָה נְקוּדָּה.
שָׂמְחָה דוֹרְלִי וְיָצְאָה לַדֶּרֶךְ.
וְהִינֵה הִיא שׁוֹמַעַת מִישֶׁהוּ צוֹעֵק:
" אוֹי, כוֹאֵב, אוֹי כוֹאֵב, כוֹאֶבֶת לִי הָרֶגֶל".
חָגָב מִסְכֵּן, תֵּן לִי לִרְאוֹת,
צָרִיךְ לַחֲבוֹשׁ אֶת הָרֶגֶל.
אָבִיא קְנוֹקֶנֶת וְאֶחְבּוֹשׁ לֵךְ אֶת הָרֶגֶל!"
"מָה זֶה קְנוֹקֶנֶת?"
"קְנוֹקֶנֶת זֶה גִּבְעוֹל עָדִין שֶׁעוֹזֵר לַצֶּמַח לְטַפֵּס".
הֵבִיאָה דוֹרְלִי קְנוֹקֶנֶת, חָבְשָׁה אֶת הָרֶגֶל שֶׁל הֶחָגָב וְשׁוּב יָכוֹל הָיָה לְקַפֵּץ וּלְדַלֵּג. אָמַר הֶחָגָב: "תּוֹדָה, תּוֹדָה" וְקִיפֵּץ לְדַרְכּוֹ.
הִבִּיטָה דוֹרְלִי כֹּה וְכֹה וְהִינֵה נְקוּדָּה שְׁנִיָּיה צָצָה עַל גַּבָּה.
שָׂמְחָה שִׂמְחָה גְּדוֹלָה וְשׁוּב יָצְאָה לְדֶרֶךְ.
"הַצִּילוּ! הַצִּילוּ" נִשְׁמַע זִמְזוּם שֶׁל דְּבוֹרָה,
"רַגְלִי נִתְפְּסָה בַּאַבְקַנִים, אֲנִי רוֹצָה לָצֵאת ".
הֵרִימָה דוֹרְלִי אֶת רֹאשָׁהּ וְרָאֲתָה
בְּדִיּוּק מֵעָלֶיהָ מִתְנַדְנֵד פֶּרַח כָּחוֹל יָפֶה
וּמִתּוֹכוֹ נִשְׁמַע הַקּוֹל.
"מַדּוּעַ אַתְּ בִּפְנִים? מָה אֶת עוֹשָׂה שֵׁם?" שְׁאֵלָה דוֹרְלִי.
"בַּז...בַּז... אָסַפְתִּי צוּף וְאַבְקַת פְּרָחִים
וּפִתְאוֹם נִתְפְּסָה הָרֶגֶל שֶׁלִּי בַּאַבְקַנִים.
נִלְכַּדְתִּי וַאֲנִי לֹא יְכוֹלָה לָעוּף".
"מִסְכֵּנָה, אֲנִי אֶעֱזוֹר לְךָ&q
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
המשך


מָשְׁכָה דוֹרְלִי אֶת הָאַבְקָן וְהַדְּבוֹרָה הִשְׁתַּחְרְרָה.
"יָצָאתִי, יָצָאתִי, תּוֹדָה, תּוֹדָה וּלְהִתְרָאוֹת". שָׂמְחָה דוֹרְלִי מְאוֹד, הִבִּיטָה עַל גַּבָּה וְרָאֲתָה שֶׁצָּמְחָה לָהּ נְקוּדָּה שְׁלִישִׁית. הֵבִינָה דורלי שֶׁכָּל פַּעַם שֶׁהִיא עוֹשָׂה מַעֲשֶׂה טוֹב, צוֹמַחַת עַל גַּבָּה נְקוּדָּה. חָשְׁבָה לְעַצְמָהּ "תִּהְיֶינָה לִי הַרְבֵּה נְקוּדּוֹת כִּי אֲנִי אֶעֱשֶׂה מַעֲשִׂים טוֹבִים".
"עִיזְרוּ לִי, עִיזְרוּ לִי, אֵין לִי כּוֹחַ, אֲנִי לֹא יָכוֹל לְבַד!"
הִסְתַּכְּלָה דוֹרְלִי מִסָּבִיב
וְהִינֵה עַל גִּבְעוֹל מִתְנַדֵנְדֵ גּוֹלֶם שֶׁל פַּרְפַּר.
סֶדֶק קָטָן יֵשׁ בַּגּוֹלֶם וּמִתּוֹכוֹ מֵצִיץ הָרֹאשׁ שֶׁקּוֹרֵא לְעֶזְרָה.
זָחֲלָה דוֹרְלִי עַל הַגִּבְעוֹל ,
כִּמְעַט נָפְלָה, אֲבָל בְּכָל זֹאת הַצְּלִיחָה לְהַגִּיעַ עַד לְגוֹלֶם.
"הִינֵה אֲנִי עוֹזֶרֶת לָךְ לָצֵאת, תֵּרָגַע".
לְאַט לְאַט כִּירְסְמָה אֶת קְלִיפַּת הַגּוֹלֶם
וּפַרְפַּר יְפֵהפֶה יָצָא מִתּוֹכוֹ. פָּרַשׁ כְּנָפַיִים וְחִיכָּה לְקֶרֶן שֶׁמֶשׁ שֶתְיַיבֵּש אוֹתָן. "תּוֹדָה לָךְ חִיפּוּשִׁית חֲמוּדָה, תּוֹדָה עַל עֶזְרַתֶךְ". שָׂמְחָה דורלי וְשׁוּב הִרְגִּישָׁה הַרְגָּשָׁה מוּזָרָה עַל גַּבָּה. הִסְתַּכְּלָה וְהִינֵה נְקוּדָּה רְבִיעִית.
אַךְ הִתְיַיבְּשׁוּ הַכְּנָפַיִים וְהַפַּרְפַּר הִתְעוֹפֵף
וְהִיא שׁוֹמַעַת אוֹתוֹ קוֹרֵא:
" דוֹרְלִי דוֹרְלִי, בּוֹאִי!
הַשַּׁפִּירִית לֹא יְכוֹלָה לָעוּף,
הִיא נִלְכְּדָה בְּקוּרֵי הָעַכָּבִישׁ".
" הָרִגְעִי שַׁפִּירִית, אֲנִי בָּאָה מִיָּד לְחַלֵּץ אוֹתְךָ".
אָמְרָה דוֹרְלִי וּמִיָּד פָּרְצָה בְּרַגְלָיהָ פִּרְצָה בְּתוֹךְ הַקּוֹרִים.
קִיפְּלָה הַשַּׁפִּירִית בִּזְהִירוּת אֶת כְּנָפֶיהָ
וְיָצְאָה לְחָופְשִׁי.
שָׂמְחוּ שלוֹשתָם,
הַשַּׁפִּירִית, הַפַּרְפַּר ודוֹרְלִי
וּפִתְאוֹם קָרָא הַפַּרְפַּר: "דורלי , דורלי, תִּרְאִי צָמְחָה לָךְ נְקוּדָּה חֲמִישִׁית, הֵידָד, הֵידָד".
פָּרֵשׁ הַפַּרְפַּר כְּנָפָיו, הַשַּׁפִּירִית גַּם הִיא עָפָה, ודורלי הִמְשִׁיכָה בְּדַרְכָּהּ.
אֶת מִי הִיא פָּגְשָׁה?
פָּשׁוֹשׁ קָטָן מִנַּקָּר וְאָסַף גִּבְעוֹלִים.
מְנַתֵּר פֹּה, מְנַתֵּר שָׁם, אוֹסֵף גִּבְעוֹל בַּמְּקוֹרוֹ וְשָׁב זוֹרֵק אוֹתוֹ.
"מָה אַתָּה עוֹשֶׂה פָּשׁוֹשׁ?" שָׁאֲלָה דוֹרְלִי.
"אֲנִי אוֹסֵף גִּבְעוֹלִים רַכִּים לִבְנוֹת לִי קֵן".
"אָז לָמָּה זָרַקְתָּ אֶת הַגִּבְעוֹל שֶׁהָיָה בְּמְקוֹרְךָ?"
"כִּי הוּא לֹא מַסְפִּיק רַךְ, וַאֲנִי לֹא מוֹצֵא גִּבְעוֹלִים רַכִּים בַּסְּבִיבָה".
"בּוֹא אִיתִּי, מָצָאתִי עַרֵימַת גִּבְעוֹלִים רַכִּים רַכִּים,
הֵם בְּוַדָּאִי יַתְאִימוּ".
הִגִּיעוּ אֶל הָעֲרֵמָה,
&n
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
מחוננת - שבע הממלכות - שבע הממלכות / קריסטין קאשור

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
שבע אימהות (אמהות) - הנשים הגדולות של התנ"ך / יוכי ברנדס

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
הבית של סבתא בת שבע - סיפורים משכונה תל-אביבית בשנות ה-30

מאת בנימין בן-יוסף.
ספר זה מתאר באמצעות סיפורים קצרים רוויי הומור, ושזורים זה בזה, הווי חיים בשכונה תל - אביבית בשנות ה30 - של המאה העשרים, הווי חיים כפי שמשתקף בעיני הילדים, במעשיהם ובעלילותיהם, מעין תמונת נוף של אותם ימים, עם צבע של אותה תקופה, שאיפיינו את החיים בארץ ולאו דוקא בשכונה זו ולאו דוקא בתל - אביב, אלא גם בשאר חלקי הישוב היהודי בארץ ישראל. עץ התות שבחצרה של הסבתא בת - שבע, מהווה את המוקד לפעילות החברתית של ילדי השכונה. עליו טיפסו וזללו תותים, מכאן יצאו כדי להתפלח לבית העם, ולכאן חזרו מפוחדים מפני הצוענים, מכאן גם יצאו לירקון לקטוף בוסים כדי לבנות מהם טיארות, וכן גם הלכו מכות לקצב קריאות "אדי פולו, אדי פולו..." השלטון בארץ היה אז בידי ממשלת המנדט הבריטית, הימים ימי המאורעות תרצ"ו - תרצ"ט )אם תרצו - "האינתיפדה הראשונה"(, ותחילת מלחמת העולם - השניה. תקופה סוערת, אולם הילדים חיים בה את חייהם וענייניהם כאילו בתוך בועה מבודדת. עם זאת ההדים מסתננים לתוך עולמם של הילדים ומתקבלים כחלק מן המציאות המובנת מאליה. הקורא הישראלי בן אותה התקופה, ייסחף למקרא הספר אל מחוזות ילדותו ולימים ספוגי נוסטאלגיה. הקוראים האחרים, גם הם ימצאו שם את ילדותם. בספר כ100 - צילומים ואיורים היסטוריים בצבע ובשחור - לבן.ספר זה מתאר באמצעות סיפורים קצרים רוויי הומור, ושזורים זה בזה, הווי חיים בשכונה תל - אביבית בשנות ה30 - של המאה העשרים, הווי חיים כפי שמשתקף בעיני הילדים, במעשיהם ובעלילותיהם, מעין תמונת נוף של אותם ימים, עם צבע של אותה תקופה, שאיפיינו את החיים בארץ ולאו דוקא בשכונה זו ולאו דוקא בתל - אביב, אלא גם בשאר חלקי הישוב היהודי בארץ ישראל. עץ התות שבחצרה של הסבתא בת - שבע, מהווה את המוקד לפעילות החברתית של ילדי השכונה. עליו טיפסו וזללו תותים, מכאן יצאו כדי להתפלח לבית העם, ולכאן חזרו מפוחדים מפני הצוענים, מכאן גם יצאו לירקון לקטוף בוסים כדי לבנות מהם טיארות, וכן גם הלכו מכות לקצב קריאות "אדי פולו, אדי פולו..." השלטון בארץ היה אז בידי ממשלת המנדט הבריטית, הימים ימי המאורעות תרצ"ו - תרצ"ט )אם תרצו - "האינתיפדה הראשונה"(, ותחילת מלחמת העולם - השניה. תקופה סוערת, אולם הילדים חיים בה את חייהם וענייניהם כאילו בתוך בועה מבודדת. עם זאת ההדים מסתננים לתוך עולמם של הילדים ומתקבלים כחלק מן המציאות המובנת מאליה. הקורא הישראלי בן אותה התקופה, ייסחף למקרא הספר אל מחוזות ילדותו ולימים ספוגי נוסטאלגיה. הקוראים האחרים, גם הם ימצאו שם את ילדותם. בספר כ100 - צילומים ואיורים היסטוריים בצבע ובשחור - לבן.

 
כול הכבוד

למשתתפות יעל קר ,ליאני המקורי וחרצית 10,ועוד על שהעלת את הנושא .
חלק גדול מהספרים שהזכרתן ,כלל לא הכרתי .
ישר כוח!
ונדמה לי ששלגיה פגשה בבית הקטן בשבעה גמדים . האם המספר נכון ?
 
שבעת העורבים

על פי האחים גרים
עיבדה לאה גולדברג .
איורים רינת הופר.
בהוצאת הקיבוץ המאוחד ספרית פועלים /2005
"ומי גר בבית הקטן ?
אבא ואימא ושבעה בנים .
שבעה בנים נערים קטנים .
כולם חביבים
אך כולם שובבים ".
גרסאות רבות לסיפור העממי
 
למעלה