הגוף האנושי /2015 חלק א'

הגוף האנושי /2015 חלק א'

כתב פאולו ג'ורדנו .
בהוצאת כתר /2015 .
מאיטלקית :יערית טאטבר.
סדרה לספרות יפה .
פאולו ג'ורדנו מחבר רב המכר של בדידותם של המספרים הראשונים לוקח את הקורא הרחק
לאפגניסטן ,מוביל אותו ,למחלקה 3 .במחלקה משרתים חילים איטלקיים בעלי דרגות שונות 'כוחות אלפינסטיים' כך נקראים הם ,היושבים באחד הבסייסים הקדמיים באפגניסטן .הם מנסים להגן על עצמם,להגן על הכפריים ולהלחם נגד צבא הטליבאן. החיילים ברובם אנשים צעירים רווקים מעט מאוד מהם נשואים ובעלי ילדים,הנושאים זכרונות וגעגועים,ומצב רוח משתנה עם כול אירוע ,סיטואציה ,קשר שנוצר או שחסר ,ביום ובלילה בעירות או בשינה .
הדמויות הראשיות רס"ב רב סמל בסיסי רנה, מפקד,בעל סמכויות. עליו להחליט לפעמים החלטות לא פשוטות ,ולדעת שהאחריות תרבוץ עליו .
"להיות מפקד משמעותו לשקול את האפשריות "
אלסנדרו אג'יטו הרופא הבסיסי ,אחראי על יחידת הרפואה רווק ניהל בעבר רומן עם אירנה סמרטיני,בחורה חכמה אימפולסיבית שיוצרת קשרים בקלות בעלת תפקיד בכיר.את אירנה הוא פוגש שנית בבסיס ,כשזכרונות ומשקעים עולים וצפים ונותנים את אותותם בחשבון הנפש של שניהם .
יש לציין שבמשפחתו של אג'יטו נבקעו סדקים ,אותם הוא נושא עימו ,היחסים בין ההורים לבין עצמם ,אימו לא הסתדרה עם אישיותו של אביו הרופא ,ובין האחות שניתקה עם ההורים כול קשר.אג'יטו כרופא מטפל בחילים בנאמנות אך לא מגלה ענין רב ,די אדיש לנעשה סביבו, ואינו מתערב בעיניינים לא לו. והיו לכך גם תוצאות .
אטריו ,חיל צעיר רב"ט ,סבל מעלבונות וגיחוכים מצד החילים על תמימותו ,והתנהלותו.אטריו מעולם לא התלונן הוא נשא את צערו בשתיקה ,אביו נעלם בשדות ,הקשר עם אימו חנק את אישיותו ,ממנה העדיף לברוח.אטריו נהרג בקרב .
ועוד משתתפים סרן מסיירו בתפקידו אחראי על המטווחים בתקופת השהייה בבסיס . בינו ובין הרס"ב רנה היה קיים מתח מתמיד
מיטראני הסובל מהתעללותם של החיליים בבסיס ,ואת נחמתו והערכה מצא בחיק טיפול הכלבים

 
חלק ב' "הגוף האנושי "

והיו חיילים נוספים כמו סלבטורה קמפורזי הנהג ,מטיולי צ'זרה ,ופרנצ'סקו צ'דרנה .
באחת הימים ניתנה הוראה להחזיר את נהגי המשאיות האפקניסטנים לכפרים למקומם .החיילים מתכוננים לצאת לדרך .
המפקדים לקחו את הסיכון .ההנחה היתה שיחזרו בשלום. אך לא כך היה ,בלב העמק החל מארב .התוצאות היו הרות אסון .
על מה שקרה לפני היציאה מהבסיס, במהלך היציאה ,בדרך עצמה, באסון המליכוד ותוצאותיו ההרסניות ,באחוות לוחמים ,בחזרה לבסיס עם הנפגעים,בחשבון הנפש ,בהשפעת האירוע על כול אחד מהלוחמים .
מספר פאולו ג'ורדנו בצורה מרתקת .
ולא רק גוף אנושי היה שם .....
"הרס"ב רנה מתנדב להתחיל . הוא רוצה לשמש דוגמה טובה,אבל לא מדובר רק בזה .הוא צריך לשחרר לחץ , הוא מרגיש שהוא מלא בגז רעיל שממלא לו את הראש ,את הקיבה ,ומסתתר אפילו מתחת לציפורניים .גז עצביים .שלוש או ארבע מחשבות בעלות אופי שונה מייסרות אותו. הוא רוצה להתוודות בפני כומר אמריקאני ."עמוד 234
ממליצה גם לנוער הבוגר.
 
למעלה