מרתה מדברת /2014

מרתה מדברת /2014

מאת :סוזאן מדאו .
בהוצאת כתר /2014
מאנגלית:מיכל אלפון .
מרתה כמו שאתם מבחינים היא כלבה מטופחת וביתית. גרה מזה זמן אצל משפחה אוהבת .
באחד הימים פינוקה במרק עם "פתיתים בצורת אותיות"ומרתה הכלבה אכלה בתאבון,אלא מה .
"האותיות שבמרק עלו למרתה לראש במקום לרדת לבטן",והתוצאה לא אחרה לבוא,מרתה החלה לדבר .
לאחר שבני המשפחה הנדהמים,התרגלו לתופעה ששמה-"מרתה מדברת".הם יצאו איתה לרחוב וגרמו לתגובות של הפתעה, תדהמה ופליאה , היו גם כאלה, חלק מעוברי האורח שסרבו להאמין. חזרו וטענו "כלבים לא יודעים לדבר".
מרתה הכלבה,מעצמה היתה מאוד מרוצה.את בני המשפחה בשיחות הפתיעה,אך גם גרמה נזק .בטלפון שוחחה,הזמנות בשר עבורה הזמינה ,גם שלא לצורך.העירה הערות,התערבה בשיחות לא לה,אמרה את האמת בפנים,והרי אתם יודעים מצב שכזה,לא במיוחד נעים.בקיצור "מרגע שמרתה התחילה לדבר,היא פשוט לא הפסיקה." .
כך שבני המשפחה חשבון נפש עשו ,התחרטו על 'אותו מרק ' ,ולעבר מרתה אף נשלחה הערה,הערת עלבון.מרתה לקחה ללב.לאכול הפסיקה,לדבר פסקה ,פעולה לא שיתפה, ורק מתחת "לשולחן במטבח" שכבה.
בני הבית החלו לדאוג .דבר לא עזר,גם לא פניה בטלפון לוטריינר .גם לא נסיון נוסף לברר עם מרתה את הגורם לשינוי במצבה ובתחושותיה .וכך הענין נמשך ומרתה בשלה לא אוכלת לא מדברת .
ואז משהו התרחש ...זה קרה,כאשר בני הבית לא היו .
ומרתה הכלבה שוב מדברת .
ספר נחמד,ובו הומור ,סקרנות,מתח ,וסוף טוב. ועליו בהנאה אני ממליצה .
"היא לומדת מה אומרים ומתי, ולפעמים היא בכלל לא אומרת שום דבר...
לפחות במשך כמה דקות "


 
כלבים

מרתה
-מדברת . מרתה של סוזן מדאו
ביף - הכלב שלרקוד בלט אוהב "
...והכלב שלי רקד כמו ששום כלב מעולם
לא רקד אי פעם.
פליה! רלוה !ערבסק! פירואט !
הוא היה קל כמו צמר גפן מתוק !
יפה כמו פיה !
הקהל לא האמין למראה עיניו !

מתוך הספר :"כלבים לא רוקדים בלט "
כתבה :אנה קמף . איורים שרה אוגילוי .
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר//2011
 
וגימי

ג'ימי הכלב הירוק -יוזם היה וגילה מקצועיות ויצירתיות ,התמדה וסבלנות . גימי פתח עסק לצבעית כלבים .
"כאשר שקעה השמש באותו יום, מאות כלבים הסתובבו ברחבי העיר בצבעים שונים ובדוגמאות מיוחדות .
היו כלבים ורודים ואדומים,כתומים וסגולים ,משובצים מנוקדים וגם עם כוכבים ,וכולם נראו שמחים ומאושרים "
כלב ירוק אחד .כתב וצייר פסקל ביט .
בהוצאת ספר לכול . /2001 .


<font>מזמינה להעלות סיפורי ושירי כלבים .נוספים : יחודיים /בעלי השפעה /בעלי תפקיד / </font>
<font>וכלבים שהם פשוט אהובים .</font>
<font>כלבים .....
</font>
 

הזרה 111

New member
מולי נכתב ע"י ליבי עובדיה

" ספר ילדים בשם מולי נכתב ע"י ליבי עובדיה, תלמידת כיתה ח' ואביה איציק עובדיה. הסיפור על מולי הוא סיפור אמיתי. מולי כלבה שנעזבה ונותרה בודדה. כשליבי וכפיר מצאו את הכלבלב הם אפילו לא ידעו שהכלבלב הוא בעצם כלבלבה ובטח שלא תיארו לעצמם שיוכלו לקחת אותה ולגדל אותה בביתם כבת משפחה.
מולי, הכלבה שזכתה בבית חם ואוהב, שמחה ומואושרת היום, להעניק שפע של אהבה לכל בני המשפחה. זהו סיפור מיוחד על אהבה אמיתית הנרקמת בין הילדים לכלבה העזובה מולי, סיפור מרגש ונוגע ללב."
&nbsp
תמונה: http://c3.ort.org.il/InAttach/be32c...8a34/ee70c3a8-02d2-4314-b406-863ee075c9f2.jpg
 

הזרה 111

New member
"ג`ינס" - כלבה. לא מכנסיים" מאת יצחק בן- נר:

"`ג`ינס - כלבה. לא מכנסיים`` הוא סיפור אמיתי, מרתק ונוגע ללב, שבמרכזו כלבה חכמה ויפהפיה. תחילתו דווקא בגורי חתולים נטושים, אך המשיכו בכלבה המופלאה ג`ינס הנכנסת לחיי המשפחה. בתחילה היא גורמת להם צרות צרורות, אך בהדרגה היא נרגעת. גם כלבים, מתברר, מגיעים לבגרות. היא גם מתגלה ככלבה אנושית ממש, ולכן הפרידה ממנה, הזמנית אמנם, כה קשה. ג`ינס, כמו שאר בני המשפחה, מתחילה חיים חדשים במקום אחר, וכמותם היא מגלה עולם חדש. שם היא נקלעת להרפתקאות סבוכות, מתוודעת אל המין האחר ולומדת את רזי ההורות, אך בסופו של דבר הכול שבים הביתה. ג`ינס עומדת במרכז סיפורה של משפחה ישראלית הנדה מישראל לארצות הברית ובחזרה. היא ממקדת את אהבתם ומעניקה להם רגעים של אושר, כאב וחכמת חיים. יצחק בן-נר התפרסם לא רק בספריו הנודעים למבוגרים (בהם: ``אחרי הגשם``; ``ארץ רחוקה``; ``פרוטוקול``; ``תעתועון``; ``מלאכים באים``), אלא גם בספריו לילדים ולבני הנעורים (``בעקבות מבעירי השדות``; ``ידידי עמנואל ואני``), ו``ג`ינס`` מצטרף לשורה ארוכה ומרתקת זו."
&nbsp
תמונה: http://books.icast.co.il/bookspic/c86c8ff5-a263-4d25-862a-523a2aed50e2.jpg
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
בוקר טוב. הכוונה לצילום של הכלבלב

המקסים.רק חבל שאצלי אין מי שיוריד אותו במשך היום.......
 

אשלינג2

New member
מושלמת והמעגל המכושף אלונה קמחי

הילדה ואחיה הקטן מוצאים גור
אמא שלהם לא נותנת להם לגדל
אותו אבל עוזרת להם לחפש לו בית
אבל אז הם פוגשים את מושלמת
סגנון כתיבה בוטה
ובכל זאת הספר נפלא
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
יש אנשים טובים. לאהוב בע''ח זו אהבה שאינה תלויה בדבר


 

אשלינג2

New member
אלה קארי והכלב טיאפו

זה היה כל כך עצוב שהוא נדד בעקבות האיילים
מזל שהוא חזר אל אלה קארי האוהבת
 

אשלינג2

New member
בגלל בוקי מיכאל גרעין

ספר ישן עם תצלומים הילדה עטרה וחברה מגדלים את הכלב בוקי בשותפות
יום אחד עטרה נוסעת לעיר לקנות נעלים והחבר לא בבית
אז היא נאלצת לקחת את בוקי אבל הוא יוצא לטיול בעיר הגדולה
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
האצ'יקו (סרט) חובה .כל מילה מיותרת

האצ'יקו:סיפור אמיתי (אנגלית: Hachiko:a dog's story) הואסרט דרמה אמריקאי משנת 2009 בבימויו של לאסה האלסטרום, לפיתסריט של סטפן פ' לינדסי, ובכיכובו של ריצ'רד גיר.
עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]
עלילת הסרט מבוססת על סיפור אמיתי שהתרחש ביפן. גיבור הסרט הוא הכלב האצ'יקו שזכה להנצחה. הסיפור עוסק בנאמנות ובקשר בלתי מנוצח שנוצר במקום הכי לא סביר שיקרה.
הסרט מתחיל בעולם המודרני, ובכיתה של תלמידים צעירים הצופים במצגת על גיבורים אישיים. ילד בשם רוני (קווין דהקוסטה) קם ומתחיל לספר על "Hachiko", הכלב של סבו. לפני שנים, גור אקיטהנשלח מיפן לארצות הברית, אבל הכלוב שלו נפל מעגלת המטעןבתחנת הרכבת האמריקאית, שם הוא נמצא על ידי פרופסור במכללה בשם פארקר ווילסון (ריצ'רד גיר). פארקר נכבש מיד על ידי הכלב. כאשר קרל (ג'ייסון אלכסנדר), בקר התחנה, מסרב לקחת אותו, פארקר לוקח את הגור הביתה למשך הלילה, אך אשתו קייט (ג'ואן אלן) מתעקשת שלא ישמרו את הגור.
למחרת פארקר מצפה שמישהו יפנה לתחנת הרכבת בחיפוש אחר הכלב, אולם איש לא פנה. הוא מגניב את הגור לרכבת ולוקח אותו איתו לעבודה, שם פרופסור ליפנית, קן (קארי הייגה טקה), מתרגם את הסמל על הצווארון של הגור כ: "האצ'י", שמשמעו ביפנית המספר 8 ומשמעותו גם "מזל טוב". פארקר מחליט לקרוא לכלב "האצ'י". קן מציין כי ייתכן והשניים נועדו להיות ביחד. בינתיים, קייט מקבלת שיחת טלפון על מישהו שמעוניין לאמץ את האצ'י, אולם אחרי שהיא ראתה מקרוב עד כמה בעלה קשור לכלב היא מספרת למתקשר כי הכלב כבר אומץ.
לאחר מספר שנים, האצ'י ופארקר קרובים מתמיד. אולם פארקר מופתע מסירובו של הכלב לרדוף אחרי כדור ולהחזיר אותו. בוקר אחד פארקר יוצא לעבודה והאצ'י מתגנב החוצה בעקבותיו לתחנת הרכבת ומסרב לעזוב עד שהוא לוקח אותו הביתה. באותו אחר הצהריים, האצ'י מתגנב לתחנת הרכבת וממתין בסבלנות לרכבת של פארקר. לבסוף פארקר מתרצה ולוקח את האצ'י לתחנת רכבת בכל יום והאצ'י חוזר אחר הצהריים ללוות אותו. זה נמשך זמן מה, עד שאחר צהריים אחד האצ'י מסרב לעזוב ונובח על פארקר. אך כשפארקר מתחיל ללכת האצ'י רודף אחריו והוא מחזיק בפיו את הכדור שסירב להביא לו עד לאותו הרגע. במהלך היום פארקר מחזיק את הכדור של האצ'י אולם באחד משיעוריו הוא לפתע מקבל התקף לב קטלני.
האצ'י מחכה לפארקר בתחנת הרכבת, אולם כשהרכבת מגיעה אין כל סימן לפארקר. הוא נשאר, שוכב בשלג, במשך מספר שעות, עד שמייקל (רוני סאבלט) חתנו של פארקר, מגיע לאסוף אותו. למחרת, האצ'י חוזר לתחנה ומחכה בה כל היום וכל הלילה. בחלוף הזמן קייט מוכרת את הבית והאצ'י נשלח לגור עם בתה אנדי (שרה רומר), מייקל, והתינוק החדש שלהם, רוני. עם זאת, בהזדמנות הראשונה, הוא בורח, ובסופו של דבר מוצא את דרכו בחזרה אל הבית הישן שלו ואחר כך אל תחנת הרכבת, שם הוא יושב במקומו הקבוע, אוכל נקניקיות שנתן לו ג'ס (אריק אבארי), הספק המקומי. אנדי מגיעה זמן קצר לאחר מכן ולוקחת אותו הביתה, אבל מאפשרת לו לצאת למחרת ולחזור לתחנה.
במשך תשע השנים הבאות, האצ'י מחכה יום-יום לבעלים שלו בתחנת הרכבת. נאמנותו זוכה לכתבה בעיתוןהמקומי. שנים לאחר מותו של פארקר, קייט חוזרת לפקוד את קברו כשהיא מבחינה בהאצ'י הזקן מחכה בתחנה. היא מתרגשת ויושבת לידו עד שהרכבת הבאה מגיעה. האצ'י חוזר לתחנת הרכבת מאוחר בלילה ועוצם את עיניו בפעם האחרונה. ואז, פארקר יוצא לתחנה מברך אותו כאילו שום דבר לא השתנה כלל, ושניהם מתאחדים בזמן שרוחותיהם עולות לגן עדן כדי להיות ביחד לנצח.
הסרט מסתיים בצילום של רוני, שוב בכיתה שלו, לאחר שהסיפור הסביר מדוע האצ'י תמיד יהיה הגיבור שלו. מאוחר יותר הוא פוגש את גור האקיטה שלו, לו קרא האצ'י, והם הולכים יחד לאורך אותה הדרך בה בילו פארקר והאצ'י הרבה שנים יחד.

 

אשלינג2

New member
מילי והכלבלב שלה לוין קיפניס

הכלבלב הקטן נשאר במרפסת בזמן שמירי הולכת לבית ספר אבל כלב גדול ומאים נמצא במרפסת ממול
וגם למירי מסדרת ספרי הזהב של ספרית אריה יש כלבלב בשם גור שמלוה אותה בכל הספרים
 
למעלה