ילדה מקליפורניה הצליחה לשכנע מו"ל שלא רק בנים מתעניינים בחרק

הזרה 111

New member
ילדה מקליפורניה הצליחה לשכנע מו"ל שלא רק בנים מתעניינים בחרק

בחרקים.

מ'הארץ' -
פרק דיינס, בת 7, כתבה למו"ל לאחר שגילתה שהספר שהיא קוראת "הספר הגדול של החרקים" הוא חלק מסדרה שנקראת הספרים הכי גדולים לנערים
מיה סלע: "
פרקר דיינס, ילדה בת 7 מקליפורניה, כתבה למו"ל לאחר שגילתה שהספר שהיא קוראת "הספר הגדול של החרקים" הוא חלק מסדרה שנקראת הספרים הכי גדולים לנערים.
הילדה אמרה לעיתון מקומי שזה גרם לה לאומללות "אמרתי, מה לעזאזל, אבא, חייבים לעשות משהו מהר".
הילדה כתבה מכתב להוצאה לאור, אבדו גרופ, ובו הסבירה "מאוד נהניתי מהחלק שבו מסופר על חרקים שזוהרים בחושך ומהחידות בסוף הספר אבל כשראיתי את העטיפה האחורית הייתי מאוד אומללה. זה גרם לי לעצבות מאחר שאין דבר כזה ספרים לבנים. אתם צריכים לשנות את השם לספרים הכי גדולים לבנים ולבנות כי יש גם בנות שרוצות להיות אנטומולוגיות".

עטיפת הספר: http://www.haaretz.co.il/polopoly_f..._gen/derivatives/size_936xAuto/3167618455.jpg

דיינס קיבלה תשובה מהמו"ל בה כתב כי היא העלתה נקודה טובה וכי החליט לשנות את שם הסדרה. בנתיים כבר הגיעה אליה המשלוח הראשון של הספרים בסדרה החדשה ממנה נמחק הייחוס לבנים בלבד.
תגובתה של הילדה "אני חושבת שזה כל כך נפלא והמו"ל למד לקח. אם בנים רוצים הם יכולים שיהיה להם שיער ארוך, ולבנות יכול להיות שיער קצר, למקרה שהן לא רוצות שיהיה להן כינים כמו שחלק מהחברים שלי מהכיתה עשו".
הניצחון שלה הוא חלק משינוי שעוברת המו"לות לילדים ונוער שהתחיל בקמפיין בבריטניה שקרא למו"לים להוריד את תוויות הייחוס לבנים או לבנות מהספרים.
ג'ס דיי מארגון "תנו לספרים להיות ספרים" שיבחה את החלטת המו"ל ואמרה ל"גרדיאן" "איזו תגובה נהדרת, חיובית. אלה חדשות טובות שהן מורידים את התוויות הללו. נושאים מדעיים כמו חלל או חרקים הם לכולם וזאת בושה שהפניות מגבילות לבנים בלבד או לבנות בלבד אומרות לילדים משהו אחר".
 
למעלה