המחיר שמשלמת הוצאת דני ספרים על החוק להגנת הסופרים>>>>

הזרה 111

New member
המחיר שמשלמת הוצאת דני ספרים על החוק להגנת הסופרים>>>>

מ"הארץ":
מחיר גבוה - 68 שקלים - הוטבע בטעות על ספר הילדים "הנסיך האמיץ". החוק החדש שאוסר על הוצאה לגעת במחיר מרגע שהוטבע מונע מדני ספרים לתקן את המצב
מיה סלע: "
לפני כחודשיים יצא לאור בהוצאת דני ספרים ספר הילדים הראשון של ציון זכאי, "הנסיך האמיץ". ההוצאה קבעה לספר מחיר של 68 שקלים, אבל לדברי הסמנכ"ל שלה, אלירן נבון, הדבר נעשה בשוגג. כעת, מבקשת ההוצאה להוריד את מחיר הספר לצרכן, אך החוק החדש להגנת הסופרים והספרות מונע ממנה לעשות זאת.
"בטעות הטבענו על הספר מחיר לצרכן שמתאים לספר שלפני חוק הגנת הסופרים", מסביר נבון, "במשרד התרבות לא הסכימו לתקן את המחיר אף שהצליחו להשתכנע כי זו טעות אנוש. חוק הספרים קובע כי אסור לגעת במחיר מרגע שהוטבע ולא אישרו לנו להדביק מדבקת ברקוד עם המחיר הנכון".

עטיפת הספר: http://www.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.2489097.1416311393!/image/3594329782.jpg

החוק להגנת הסופרים והספרות, שנכנס לתוקף בפברואר השנה, מחייב שמירה על מחיר קבוע לספר בשנה וחצי הראשונות לצאתו לאור וקובע שיעורי מינימום לתמלוגים לסופר ישראלי. מרגע שנכנס החוק לתוקף הורידו ההוצאות את המחירים על ספרים חדשים משום שכעת אין אפשרות להכניס את הספרים למבצע.

הוצאת דני ספרים פנתה בנושא לאורלי רוטברט, מרכזת יחידת היטלי סחר וחוק הספרות והסופרים בישראל ומרכזת הוועדה המייעצת להיטלי סחר. אף שהשתכנעה שאכן מדובר בטעות הסבירה כי אין מה לעשות בנדון וכתבה "לאחר בחינה נוספת עם היועצת המשפטית של בקשתך לשנות את המחיר, ועל אף שהשתכנענו שאכן מדובר בטעות, אין לנו סמכות על פי החוק להתיר את המבוקש על ידך. בהתאם לזאת המשך מכירת הספר אפשרי במחיר הנקוב על גבו בלבד למשך 18 חודשים מיום הוצאתו לאור".
לטענת נבון, "החוק שנועד לתקן עוולות שנגרמו במשך השנים לסופרים, טומן בחובו גם חלמאות לשמה – פגיעה בסופר ובזכויותיו עקב חוסר אפשרות לתקן מחיר גבוה שהוטבע בשוגג על ספר. כרגע, מחיר הספר הוא גבוה וההחלטה של המשרד שאמור להגן על סופרים ישראלים, היא גזר דין מוות על הספר ועל הסופר. החוק עדיין לא עבר תקופת הגנה אחת והוא עדיין חוק שמתגבש. אך למרות שהשתכנעו כי מדובר בטעות אנוש אף אחד מהמשרד, כולל הממונה על החוק, לא היה מסוגל לקחת אחריות ולתת להגיון ולעיקרון שלשמו חוקק החוק להוביל אותו בהחלטה אחראית ונכונה".
החוק להגנת הסופרים והספרות מציב בפני שוק הספרים גם קשיים ואנומליות. כך למשל ברשימת רבי המכר המתפרסמת ב"הארץ" יש ספרים שיצאו לפני כמה שנים, יצאו מהרשימות ועכשיו חוזרים אליהן כמו למשל "האי של סופיה" ו"צלה של הרוח" שראו אור בשנת 2007 ו-2006 בהתאמה. אלה ספרים שאפשר להכניס למבצעים ויש להניח שלכן הם נמכרים כעת לצד הספרים החדשים של עמוס עוז ושל דויד גרוסמן."
 
פתחו בפת חנות של דני ספרים

והם מוכרים ספרי ילדים, לגילל הרך,
מקסימים ואיכותיים ב5 ו10 שח
ממש הופתעתי
 
למעלה