ורק המנגינה

ורק המנגינה


ורק המנגינה ורק המנגינה
לעולם נשארת .
הימים חולפים שנה עוברת .
http://www.zemereshet.co.il/song.asp?id=1774
והשנה על צרורותיה מתכנסת ,
ואת משכנה עוזבת .
שנה חדשה בהירה

את צעדיה מחישה .
בשמלה לבנה פעמון בידה
את צלצוליו משמיעה .
ציל ציל צליל
שנה שקטה ומשגשגת

שנת בריאות והשגים

שנת שלום עם צחוק ילדים .

ברוכה תהיי השנה החדשה .
ציל ...ציל ..צלצל
מוקדש לכם באהבה . שחרזדה ,חרצית אשלינג ,זוהרה וריני ,טובה דינה, ג. רפאל והזרה , פנינה ליאני המקורי יעל קר ,לההיא 333,לפסטרנק ,לאימא של שירה היחידה .
על שנה עשירה של עשיה ,על שנה של פעילות מגוונת ומאתגרת ,על שנה של השתתפות מלאה ויפה .
לאורחים הרבים שביקרו בפורום ופתחו צוהר לעיסוקם הספרותי , לכול הקוראים ואוהבי הספר .
תודה ושנה טובה















שנה נעימה ,
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
שנה טובה לחברי הפורום הנכבד.|


שנזכה להמשיך לקרוא ,לאהוב ספרים ולהנות מהם.
שנמשיך לאתגר ,לשתף, לפרגן ,לתת ולקבל עזרה כשצריך מחברי הפורום המקסימים.
שנאחל לעצמנו ש'כל שנבקש לו יהי''.
אישית,רוצה להודות לכם על קבלת הפנים החמה לה זכיתי מחברי הפורום אותו ''גיליתי'' השנה.
 
:) תודה חולית. שאלה לאנשי הפורום,פלוס דיווח על

מסיבת ראש השנה שלנו,בשעת סיפור:

המנהלת שלנו התחלפה,המנהלת הטרייה לא האמינה,שחלק מהאנשים לא ירשמו מראש ופשוט יגיעו :)

כשהגעתי למקום,שאלתי כמה נרשמו,וכשאמרה 'שלושים',נפלט לי 'אוי וי'. זה מספר גדול מכדי להעביר סיפור בצורה אינטימית,שמאפשרת לכל המתנדבים לקחת חלק כשאני מבקשת השתתפות בסיפור.הגיעו בערך ארבעים ילד...
פתחנו בשיר 'בשנה הבאה' של מנור. בליווי תנועות.אח'כ ש
קראנו את כובע קסמים,הילדים התבקשו לעשות גלים של ים עם הזרועות כדי שאוכל 'לשוט' עם הכובע,(לא גלים חזקים,ביקשתי,כדי לא לחלות במחלת ים...)

ו-בלי בושה,בקטע בו אני אמורה להיות גדולה מכולם,לחצתי בעדינות את ראשה של אחת האימהות שעמדה סמוך אלי,(וגבוהה ממני!) כלפי מטה :)
אח'כ שרנו תוך כדי תנועה את 'לכובע שלי שלוש פינות'- סרגתי מראש,כובע בין שלוש פינות.

כאן הילדים כבר קצת התעייפו,בגלל שהושבנו אותם לעשר דקות של אי -עשייה בפתח הפעילות,(לא היינו במיקום הרגיל שלנו,שבו יש פינת צעצועים...)
ו- שני נאומים של תחילת שנה,שוודאי שיעממו מאוד את בני השנתיים עד שבע שלנו...

קראתי את 'מעשה בשלוש מישאלות', אפילו הכנתי נקניקיות שבעזרת חוט סרוג נחבשו מעל האף....

אבל הילדים כבר איבדו עניין,והסיפור לא זכה להקשבה .

אח'כ היתה פעילות יצירתית,כשכמובן נאלצנו מהר מהר לאלתר עוד שולחן לעבודה :)

ועכשיו לשאלה: טוב,יצא ארוך,אז בהודעה נפרדת בשרשור פה עוד רגע...
 
ועכשיו לשאלה:

יתכן שהשנה מישהו אחר יעביר את שעת סיפור לקטנטנים,ולי יתנו את הנוער (גיל שבע עד עשר או שתיים עשרה)
&nbsp
שוב להזכירכם: ילדי ישראלים,שמבינים עברית,אבל מין הסתם לא ברמת שפת אם.(אני באמריקה,לאלה שאולי לא זוכרים).
&nbsp
האם בגיל הזה יסכימו לשמוע סיפור שאקריא?(אני בספק... אבל מוזמנים להעמיד אותי על טעותי)
&nbsp
שאלה נוספת לא קשורה לפורום כאן,אבל לא ממש יודעת אם יש פורום מתאים יותר:
&nbsp
אני רוצה להעביר להם תכני היסטוריה של הציונות,(הכל בפורמט כיפי,כמובן,ולא כמו שיעור בבית הספר...)
ואני רוצה לחשוף אותם לספרות נוער לגילם,(אם לא בהקראה,אז אולי כהצגות קטנות שקבוצה אחת תציג לרעותה).
&nbsp
איזה עוד תכנים,מתאים להעביר לנוער שהוריו ישראלים,המעונינים שלילדים שלהם תהיה זיקה לישראל,לתרבות,לעיברית...
&nbsp
כמובן תוך התחשבות בגיל.
&nbsp
המון תודה,שוב- אני מודעת לכך שאולי זה לא המקום הכי מתאים לשאלה הזו,ואשמח גם להפניה איפה יותר יתאים לשאול את השאלה הנ'ל.
&nbsp
גמר חתימה טובה
&nbsp
ושנה מליאה בסיפורים מרתקים שתהיה לכולנו
&nbsp
 

zoraya

New member
אצלנו בביה"ס קוראים ספר לאורך השנה עם הילדים

עם כיתות ה' קראתי כבר פעמיים את "הבכור לבית אב"י" - הילדים מרותקים! ספרים של דבורה עומר יוכלו לעזור לך בכל הקשור לא"י, ציונות והיסטוריה, כמו זה שציינתי וגם שרה גיבורת ניל"י ושמוליק של זוהרה ועוד. לגלילה רון פדר יש סדרה בשם "מנהרת הזמן" על כל מיני אירועים בהיסטוריה של המדינה, אבל היא קצת שטחית לדעתי ומתאימה בעיקר לכיתות ב-ג. אני חושבת שאם הספר טוב - הילדים יקשיבו וירצו לשמוע עוד. בזמנו קראתי עם כיתה ד' את "שיילו" - ספר אמריקאי מאד, שהילדים מאד אהבו.
 
תודה!. אז הם לא עלולים לטעון ש

'זה תינוקי לשמוע הקראה',אלה חדשות טובות!
כמובן שכילדה אהבתי מאוד את הבכור לבית אבי,ואת הספר על שרה גיבורת נילי,דבורה עומר נהדרת :)
&nbsp
הקושי היחיד-אני צופה,שהיות וזה לא בית ספר,תהיה תחלופה של חלק מהילדים.לא כל ילד יגיע לכל מפגש... אצטרך לבנות את זה,כך שמי שלא היה במפגש או שניים קודמים,לא 'יאבד את הידיים והרגליים'.
 

zoraya

New member
בכל שיעור הייתי עושה "תקציר הפרקים הקודמים" - כך שגם

מי שלא היה, ידע במה מדובר. וגם אם כולם נכחו בשיעור - הם שוכחים כ"כ מהר, אז חזרה על מה שכבר קראנו מחברת אותם שוב לסיפור. בכיתה זה עבד. מקווה שכך יהיה גם אצלך.
 
רעיון טוב

אני כבר לא זוכרת את הספרים,רק את החוויה של ההנאה מהקריאה (היה גם הספר על החייל שמת... נדמה לי שמוליק וזוהרה?... גם ספר שאני זוכרת השאיר עלי רושם כביר). אני מקווה שאוכל בנוסף להקראה,גם לתת להם להמחיז קטעים קצרים מהספרים הללו.
&nbsp
שוב תודה
 
למעלה