שחרזדה כבר הזכירה את השנה החדשה.

חרצית10

New member
שחרזדה כבר הזכירה את השנה החדשה.

אנחנו עושים חשבון נפש וחושבים על מה שעשינו
ומה שעדיין לא עשינו.
שירים וספורים על מחשבות וחשיבה.
 

חרצית10

New member
מחשבות שאינן רוצות לישון/שלומית כהן אסיף.

מחשבות שאינן רוצות לישון

מי נרדם בלילה ראשון:
העיניים, הרגליים,
הבטן או הלשון?

אמא אומרת:
''קודם נרדמות העיניים,
אחר כך הידיים והרגליים,
אחר כך הבטן והגב
בסוף נרדם האף.....''
 

חרצית10

New member
מתוך איש החושך/שלומית כהן אסיף. מהספר לפעמים בגשם

לפעמים בלב.

כבר יומיים
אני לא פוחד מאיש החושך
ואני רק חושב:
''אם מפסיקים לפחד מן החושך
הפחד יכול לחזור?
ולמה מחשבות שאני חושב בחושך
אני לא חושב באור?''
 

חרצית10

New member
כשאני ים/ שלומית כהן אסיף, מהספר נשיקת הפתעה.

כשאני ים
המחשבות שלי גלים.
כשאני עץ
המחשבות שלי עלים,
כשאני שמיים
המחשבות שלי עננים.
כשאני רק ילד
המחשבות שלי עפיפונים.
עפות ברוח
לכל הכוונים.
 

חרצית10

New member
כשאני ים/ שלומית כהן אסיף, מהספר נשיקת הפתעה.

כשאני ים
המחשבות שלי גלים.
כשאני עץ
המחשבות שלי עלים.
כשאני שמיים
המחשבות שלי עננים.
כשאני רק ילד
המחשבות שלי עפיפונים.
עפות ברוח
לכל הכוונים.
 

הזרה 111

New member
נונה קוראת מחשבות - אורית גידלי

יצא לאור ע"י הוצאת כנרת זמורה ביתן, בשנת 2011
&nbsp
"נונה מקבלת במתנה מכשיר קסמים שמאפשר לה לראות את מה שאנשים
אומרים, ואת מה שהם חושבים ולא אומרים. היא ניגשת עם המכשיר לילד
שהעליב אותה, אומרת לו משהו מפתיע וכובש ועושה קסם שרק לב של
ילד יכול לעשות.
סיפור חכם וחם על הפער שבין הדיבור למחשבה, וחשוב מזה,
על כוחו של מי שאוהב ראשון.
זהו ספר הילדים הראשון של המשוררת אורית גידלי,
שכתבה את שני ספרי השירה 'סמיכות' ו'עשרים נערות לקנא'."
&nbsp
מ'הארץ' - נונה קוראת מחשבות: מלא חוש הומור, מתיקות ואהבה
ספרן של אורית גידלי והמאיירת איה גורדון-נוי הוא נהדר. איוריו המצויינים משתלבים באופן מושלם עם הטקסט ויוצרים מקשה אחת
&nbsp
רותה קופפר: "בגב הספר "נונה קוראת מחשבות" של אורית גידלי והמאיירת איה גורדון-נוי, שבו מופיע תמיד תקציר של אירועי הספר, כתוב בתמציתיות: "הסיפור על נונה ומכשיר הקסמים", ומתחת מצוירת גיבורת הספר עם מקלון להפרחת בועות סבון מורם מול עיניה, ודרכו היא מביטה. לצד בועת הדיבור שלה, שבה כתוב "הבנתי", יש בועת סבון ובה כתוב "אני חושבת..."; מתחת לציור הזה כתוב שהספר הוא גם על "הכלב של השכנים", שכאשר הוא אומר "האו", בבועת הסבון כתוב "ואו", ואילו בציור של הדג המדבר הוא אומר "בלו בלו" ואילו בבועת הסבון שלו כתוב "בלה בלה", ולסיכום: "ולא מגלים יותר". אך ברשימה זאת מגלים קצת (בועת הסבון כאן ודאי היתה מוסיפה "בעצם הרבה"), בגלל שהיא פונה לקהל המבוגרים ולא לילדים, שבאמת רצוי שייגשו לספר הזה בלי ידע מקדים. לקפדנים מבין המבוגרים שלא רוצים שיגלו להם דבר על ספרים לפני שקראו אותם, אפשר שיסתפקו בהמלצה כי זהו ספר נהדר (בועת סבון: ממש!).
&nbsp
הכל מתחיל כאשר יום אחד ילד מלומד בגן, ג'ינג'י ממושקף הנושא תמיד ספר בידיו, אומר לנונה - גיבורת הספר - ילדה מתולתלת בשמלה ורודה שיש לה "רגל של פלמינגו". נונה לא בדיוק יודעת מה זה אומר, לא מבינה את פשר המלים, אך שומעת את המוסיקה, וזאת נשמעת לה פוגענית. העלבון צורב. כשהיא חוזרת הביתה ומספרת לאמה, האם מחפשת דרך לעזור לה. העזרה באה בצורת מכשיר "מיוחד לימים שאין בהם מספיק קסם". המכשיר הוא מקלון להפרחת בועות סבון - שמצליח להפוך סבון נוזלי לכדורי קסם צבעוניים, המרחפים בצרורות רק מנשיפה קטנה של הבל הפה, אז ברור שיש בהם כוחות קסם - ובעזרתו נונה מצליחה "לראות מתחת למה שאנשים אומרים, גם מה שהם חושבים - אבל לא אומרים".
&nbsp
איור מתוך הספר: איה גורדון-נוי: http://www.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.1619692.1326865578!/httpImage/3610473957.jpg
&nbsp
כך, למשל, רואים בספר, כשילד אוחז בשמלת אמו ובוכה שהוא רעב, הוא מתכוון בעצם לכך שהוא רוצה שהיא תקנה לו שוקולד; וכשהוא אומר "קשה לי ללכת" הוא מתכוון "תקני לי שוקולד", וגם כשקולו גובר ורועם "משעמם לי", הוא מתכוון - "תקני לי כבר שוקולד", ואחר כך כשהוא מתעניין בסקרנות "ונכון לשתות זה חשוב?" הוא מתכוון "תקני לי גם קולה".
&nbsp
לא רק ילדים צריכים מכשיר פענוח שכזה; השנה בשבועון "האקונומיסט" צורף מדריך משעשע המבאר כוונות של בריטים. כך למשל כאשר הבריטים אומרים "תקנו אותי אם אני טועה", הם מתכוונים "אני צודק, אל תסתרו את דברי", ואחרים שאינם בריטים שומעים "אמרו לי מה אתם חושבים"; או כשהם אומרים "מעניין מאוד", והשומעים שאינם בריטים חושבים לעצמם "איך שהרשמתי אותם", הם למעשה אומרים "איני מסכים אתך ואיני סומך עליך". איפה מקלון הבועות כשצריך אותו?
&nbsp
נונה מבינה שאנשים "לא תמיד אומרים מה שהם חושבים, או חושבים מה שאומרים שחושבים, או אומרים מה שחושבים שאומרים", פשוט מאוד. או במלותיה של נונה "הבנתי" (ובבועת הסבון המפענחת כתוב "אני חושבת..."). היא לוקחת את המכשיר לגן ודרכו לומדת שכאשר ילד אומר "לא בא לי לשחק", בועת הסבון מפרשת זאת כ"לא בא לי להפסיד"; כאשר ילדה אומרת "אני אגיד לכולם לא לשחק אתך", כוונתה הנסתרת מובאת בבועת הדיבור "אולי תהיי רק שלי?"; וכך מבינה נונה שכאשר אמר לה אותו גאון (תמיד עם ספר בידו, ותמיד בתחום הלמדני כמו "המדען הצעיר", אך לפעמים - קורצת לנו המאיירת איה גורדון-נוי - הוא קורא בו במהופך), שיש לה רגל של פלמינגו, התכוון אולי להחמיא לה "כשאת בסביבה הכל נראה ורוד", ואולי סתם להשוויץ, "ואיזה חכם אני שאני יודע להגיד פלמינגו".
&nbsp
נונה מבינה, בשפתה הפיוטית של המשוררת-מחברת גידלי, "שאצל ילדים מקללים יש לפעמים ממש קלקול", והיא ניגשת לילד ומזמינה אותו אליה. לא לפני שהיא מבקשת ממנו להבטיח שלא יגיד דברים מעליבים. בסוף התרגיל הזה היא מוותרת על שירותי המכשיר, נפטרת מהקב הזה, כמו היה גלגלי עזר באופניים, וממשיכה להתקדם בדרכה רק עם הידע והמיומנות החדשים שיש לה על העולם.
&nbsp
בתוך השיעור הזה היתה נקודה שהפריעה לי - המשקפיים הוורודים שנונה עוטה (מקל הפרחת בועות הסבון, בדרך קסם, הוא ורוד והיחיד המצולם ולא מצויר בספר), גורמים לה לראות הכל בצורה חיובית אך גם קצת מעורפלת.
&nbsp
לפעמים, במיוחד בכל הנוגע לבנות, כשמישהו אומר לך משהו מעליב, לא צריך לנסות להבין את הפסיכולוגיה או הרציונליזציה שמאחורי הדברים שלו, אלא לקבל אותם כתמרור אזהרה. זה מישהו לא נחמד ועדיף לשחק עם ילדים נחמדים. גידלי מודעת לזה, היא לא הופכת את הילדה לקורבן - "אבל גם לא כדאי לשתוק כמו דג כשאומרים לך דברים לא יפים", הוא מסר שמועבר לילדה. ובכל זאת נונה מתבקשת לשמוע דברים שלא נאמרו לה, ועל סמך הדברים האלה ליזום חברות עם הילד.
&nbsp
זה אמנם נכון לצייד ילד בהבנה של ניואנסים, אך דורות שלימדו ילדות כי מי שמושך לך בצמות בעצם מאוהב בך - טעו. הוא סתם נודניק. קחו את רגלי הפלמינגו שלכם ואת המשיכה בצמות שלכם והניחו לנו. הדברים היפים שמאחורי האמירות הפוגעניות הם לא יותר מבועה שעתידה להתפוצץ. עדיף מישהו כמו האב בספר, שפיו ובועת הסבון שלו שווים - "שלום! נשיקות! מה יש לצהריים?" אומרים שניהם.
&nbsp
אך מלבד זאת, כאמור, הספר נהדר. איוריו המצוינים משתלבים באופן מושלם עם הטקסט ויוצרים מקשה אחת. הוא מלא חוש הומור, מתיקות ואהבה - כשהאם מחבקת את נונה ולוחשת לה מלות אהבה, בבועת הדיבור מצויר לב, אך בבועת הסבון מצוירים הרבה מאוד לבבות, יותר מכפי שמלים יכולות לומר."
&nbsp
צילום: http://d1eyo20rndlfxf.cloudfront.net/files/2011/12/nonacaru.jpg
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

הזרה 111

New member
הילד שקרא מחשבות / אוריה שביט

"אחר צהרים חורפי אחד משתנים חייו של יוני סתר בן התשע: הוא מגלה שהמחשבות של אנשים כתובות להם על המצח באותיות דפוס ברורות, ורק הוא מסוגל לקרוא אותן. מאותו רגע הרפתקה רודפת הרפתקה ודבר טוב קורה אחרי דבר טוב: יוני עוצר גנב ומפענח תעלומת שוד, מגלה אילו שאלות יהיו בבחינות ואת מי הבנות בבית הספר אוהבות. הוא הופך למלך הכיתה, לגיבור של כתבות בעיתונות ולכוכב טלוויזיה. יש לו אפילו פורום מעריצים באינטרנט, ומציעים לו להשתתף ב"אח הגדול".
&nbsp
ואז הכל משתבש....
היתרון שבמצבו המיוחד הופך חיש מהר לחיסרון. מתברר לו שאף אחד לא מוכן להיות חבר של מי שיכול לקרוא את מחשבותיו. יוני מסתבך עם ילדי הכיתה, עם המורים וגם הוריו אינם מרוצים מהעובדה שהם חשופים. כעת מוכן יוני לוותר על הפרסום והתהילה ולחזור ולהיות הילד שהיה לפני כן...
אוריה שביט מגולל את סיפורו של יוני סתר במקצב זורם, אמין ומרתק. יחד עם יוני עובר הקורא את קשת הרגשות המשתנה של גיבור הסיפור השמח ב'מתנה' המיוחדת לה זכה ומתפלל אחר כך רק לשוב ולהיות הילד שהיה. – ספר שכיף לקרוא אותו.
אוריה שביט, עיתונאי, עורך וחוקר המתמקד בנושאי האיסלם והמזרח התיכון. פרסם מאמרים וספרים בנושאים אלו.
ספריו הקודמים לילדים 'משחק הזיכרון (2002) ו'דני וקרמבו' (2007 ) שראה גם הוא אור בסדרת קריאת כיף.
&nbsp
את האיורים המלווים בתנופה את הסיפור אייר בשחור לבן גיא מורד."
&nbsp
כריכה: http://simania.co.il/bookimages/covers93/935845.jpg
 

הזרה 111

New member
נקודה למחשבה וסוד הארמון השקוף נאוה מקמל-עתיר

"חיים בארמון של ממלכת אשליר מתנהלים על מי מנוחות, עד ליום שבו נולדת יורשת העצר החדשה. המלך והמלכה מגלים לחרדתם כי לבתם התינוקת אין נקודת חן קטנה מעל לשפה העליונה. אבל הנקודה הקטנה הזאת היא-היא הסימן המלכותי שעובר מדור לדור בשושלת המלכותית מאז ומעולם! דבר נקודת החן החסרה נשמר בסודי סודות במשך שנים ארוכות ואיש מחוץ לארמון לא יודע את האמת. עד שבוקר אחד הכל משתבש...
&nbsp
נקודה למחשבה היא אגדה הומוריסטית, שנונה וציורית על נסיכה מיוחדת במינה, שמלמדת את כולם מה חשוב באמת; סיפור שובה לב המשובץ בנקודות רבות למחשבה.
&nbsp
נקודה למחשבה הוא ספר נוסף משולחן הכתיבה של נאוה מקמל-עתיר, סופרת ומחזאית אשר כתבה את העדי של עדי, האיחור האחרון, הנערה במרפסת ממול, אות מאבשלום ועוד. בשנת 2005 זכתה בפרס זאב על ספרה מבחן קבלה.
&nbsp
ציוריה המרהיבים של הילית שפר הופכים את הספר הזה לחגיגה של ממש."
&nbsp
כריכה: http://www.booknet.co.il/imgs/site/prod/362-3987b.jpg
&nbsp
&nbsp
 
כך בודאי

"כך בודאי חשבו השודדים ,ואילו אני הייתי נתון רק למחשבה אחת :כיצד אגיע למעין ולא אעיר אותם משנתם "
חגי ויוסף נתפסו עלידי שודדים בדואיים , יוסף עשה מעשה נועז .נתן לחבריו לברוח .אך הוא בעת תרגיל הבריחה שלו נתפס . חגי ,המספר החליט להשאר איתו ועל ידו . כעת יוסף השבוי עם חום גבוה ולא מפסיק למלמל . וחגי תוהה כיצד יעזור לו .
מתוך הספר "אחד משלנו "ימימה אבידר טשרנוביץ .
 
"עכשיו אני לא אילמת !"

"זה היה בסוף חודש מארס ,והלן חשבה יותר ויותר על הנסיעה הביתה למשך הקיץ .אבל אז היא והמורה שמעו על רגנהילד קאטה ."
עמוד 68
מתוך הספר "הסיפור המופלא של הלן קלר "שמהווה דוגמא לניצחון רוח האדם על מגבלות הגוף . הלן קלר גילתה נחישות עוצמה התמדה ורצון עז.
וקטע קטן נוסף " מיד לאחר שהסתיימה מחמלת העולם השניה ,אחד הדברים החשובים ביותר שהלן יכלה לעשות היה להעניק תקווה ,תקווה לאלפי חיילים צעירים שהתעוורו במלחמה .
לורנה א. היקוק הוצאת הקיבוץ המאוחד/2010.
הספר יצא לראשונה ב1958
 
לחרצית 10

שמחשבותיה כמעין נובע .שולחת לך .זרי תודות .
על המחשבה המקורית ,היוצרת ללוא הפסקה נושאים מרתקים , על האהבה לפורום בכול עונה ובכול עת .
על חיבורי הקשר הנהדרים לגשרי הספרים ועל הידע הרב שאת מפגינה במרבד הספרותי .
על כול אלה ועוד ....
ישר כוח ! מכול ה-
 
יש לי את בובות הדאגה-קיבלתי מגוטמאלה

הן מדהימות וזה עובד.,
גם הכנתי אותן עם הנכד שלי.
הן באות כל 6-7 בקופסה קטנה עם פתק בפנים למה הן עוזרות ומתי
 

ג רפאל

New member
יש לנו קופסא קטנה, עשויה עור עם זיפי קיפוד

ובתוכה בובות כאלה.
פרט להיותם דרום אמריקאיות\אינדיאניות לא ידעתי עליהם כלום [גם לא התעניינתי] הם באוסף קוריוזים מיניאטוריפ
שלנו.
שמחתי לגלות את 'מטרתן'
אנסה להשתמש מהם על מנת להסיר דאגות מלבי
 
-רשומה על המילה מחשבה

מחשבה, חשיבה, מתחשבת
מחשבה בלב איש ישיחנה ויוקל לו-כך אמרו חכמינו.
ואם חושבים ,אז על מה ועל מי?
או שהיום המחשב חושב במקומינו?
חשיבה יוצרת ונוצרת זה דבר חשוב מאד.
ולהתחשב באחר זה עוד יותר חשוב.
ליצור מחשבה יש מאין ולהעביר אותה למחשב- זאת מלאכת מחשבת.
כי מה שבאמת חשוב זה שתהיה זו חשיבה חיובית ומתחשבת.
נשאלת שאלה והתשובה מתמהמהת כי הנשאל חושב על מענה,
ואחרי רגע ארוך של חשיבה, הוא אומר:- רגע אני חושב ש.וש..
אז כמה זמן אדם צריך לחשוב מחשבה אחת?
חשוב לדעת וללמוד לחשוב ולא לשלוף תשובה מן השרוול,
כי מחשבה המתורגמת מהר מידי למילה ויוצאת מהפה, מהווה סכנה
אין לה דרך חזרה, לכן נאמר- סוף מעשה במחשבה תחילה.
מאחלת לכולם לשנה הבאה חשיבה חיובית ומהנה
&nbsp
 
למעלה