גברת ורבורג

גברת ורבורג

של עירית לינור .
בהוצאת אחוזת בית ספרים /2014.
קראתי ספר ,עירית לינור "גברת ורבורג "
בגוף ראשון ,מספרת לנו גברת ורבורג על חייה .בת קטנה למשפחת קרוכמל .תא משפחתי המונה ארבע נפשות, אימא לאה אבא עמוס האח והבת המספרת .
מתוך התא המשפחתי למדתי להכיר את המשפחה על תכונותיהם מעשיהם ,דרך חייהם. האב בעל דעה ברורה והחלטית , האם עקרת בית רוב זמנה והתנהלותה בסידורי הבית וטיפול בילדים .בשלב מסוים האם שינתה את ארוחות חייה לתדהמת האב,השינוי השפיע גם על ילדיה .
האם לאה נפטרה צעירה . והאב עורך הדין התחתן בשנית .אישה חדשה לאבא ,"אבא שלך התעסק עם רחל עוד כשהיה נשוי לאימא שלך "והילדים מצאו עצמם במציאות חדשה .
על התנהלות עמוס ואחותו ,בצל מות האם ,ומיד לאחריה נישואי האב."נישואיו השניים של אבא הגבירו את געגועי לאימי המסכנה ואיתם גברה גם שנאתי כלפיה " על בגרותה ,יחסיה עם השכן החדש והמתבגר ,המעניק לה את אותה תשומת לב שכה חסר לה ,על הריונה הלוא מתוכנן וסבלה , הכרותה עם הלל ומערכת יחסים שידעה עליות וירידות ,"הלל לא הופיע ולא התקשר .הימים עברו עלי בלימודים ובמלצרות ובמחשבות עליו :מה הלל עושה,מה הלל חושב ,מה הלל רוצה ." על נישואיה ובתוכם בגידות שחוותה, מחשבות החלטות תובנות ,שיחות ,דעות ,ויכוחים ,רכילות ,דרכי התנהגות , דרכי התנהלות . אנשים שהכירה ,גברים נשים ,אלו שאהבה אלו ששנאה , אמירות .מערכת יחסים עם שכנים ,חברים .לעיתים גיבורת הסיפור נמצאת במרכז ההוויה כאשר היא מרגישה אומללות ,בדידות ,אוזלת יד,עצבות ,מצוקה , נואשת לעזרה .ולעיתים היא לוקחת את גורלה בידה :פועלת,נלחמת,מחליטה נועזת ,ממשת את תחושותיה הרגשותיה .."לא נעים להודות אך למעשה גם רחל וגם אני חולקות זה שנים את הרצון "לצאת בן אדם חדש "
ובין המשתתפים אריה קוצ'מינסקי עורך הדין הידוע לעייני גירושים , הלל ורבורג בעל ,אבא ואדם שהודו על סדנאותיה מושכות את נפשו ,ניר סירקין הצעיר גבר נאה ובני משפחתו , משפחת סירקין ,עתליה החברה ה"תוססת ",רחל אשת האב, ועוד
ספר על חיים , רצונות ,אהבות , תשוקות ,אכזבות ,תיסכולים ,קשרים ,בגידות והרבה . .ספר על בני אדם .ספר המספר על מצבים סיטאציות , התרחשיות ,יחסים ,רגעים ,רגועים יותר ופחות ספר על עבר והווה .ספר סוחף בעת הקריאה ,מקום ומרחב גם להזדהות .

 

אשלינג2

New member
תודה על הסקירה

עכשיו ראיתי שיש מלבד זה עוד ספר שאני לא מכירה הסנדלרית
אהבתי את ספריה הראשונים
 
למעלה