"מכונת הזמן של מקס "/2014

"מכונת הזמן של מקס "/2014

דובי קייך .
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר
אני אוהבת את הספרים של דובי קיייך .נהנית מהקריאה ,נהנית מהטיולים שהוא מגיש לקורא ולרגע יש תחושה שהנה אתה שם חווה,רואה,נפגש , ומשוחח .ונהנית מהחברים למסע ,שכול אחד מהם בולט בתכונותיו היחודיות והחביבות .
הספר הראשון היה "הטיול הגדול של מקס ",מתוך הספר למדתי להכיר את הפרח הגדול בעולם ששמו הרפלסיה , ביקרתי במערות לסקו ,בדרום מערב צרפת והתבוננתי בציור אחד של בעלי חיים מתוך 2000 הדמויות המצוירות .ועוד ועוד .
ספר חדש מספר 2 יצא כעת לאור,בשם: "מכונת הזמן של מקס" .
עם מקס הקיפוד,בלו התרנגול הכחול,ארתור הדוב, פינחס העכבר,אריק בן הדוד של ארתור מהקוטב {לא כול כך נחמד } וחברים נוספים יוצא מקס במכונת הזמן למקומות מיסתורים,מרתקים,ומעניינים.לאחר הביקור ,ההתפעלות וההתפעמות , מנסים החברים את כוחם במה שהם ראו :בנית בנין או מגדל ,חיפוש זהב וכו .
כדוגמה אספר לכם על הביקור בסין ,מחוז שאנשי .
הזמן 210 לפני הספירה .
 
חלק ב' "מכונת הזמן של מקס "

סין הקדומה .
בשנת 1974 ,בעת שחקלאי חפר באר הוא נתקל בשרידים של דמויות .כשקבוצת האנשים הראשונה נכנסו . הם שמו לב לשלושה חללים והופתעו לגלות בהם, שבעת אלפים דמויות של חיילים מטרקוטה {סוג של חרס } ,עומדים לפניהם דרוכים ומוכנים .
אני מתארת לעצמי את התדהמה של המגלים .
חלקם של הדמויות לוחמים,חלקם קשתים וכן עמדו 'מוכנים ליצאה 'דמוויות של פרשים על סוסים .חלק מהדמויות נושאים כלי נשק אמיתיים שנמרחו ברעל .
ומתברר שתפקידם היה להגן על הקיסר צ'ין שנקבר במרחק של קילומטר וחצי מהם.
כול ביקור של מקס וחבריו במכונת הזמן ,מופיע בפרק בפני עצמו ,בלוייו תמונת הנושא :לדגומא ,תמונת פעילות געשית של הר וזוב בפומפי ,או תמונת נפוליאון בונפרטה . ובנוסף קומיקס .
תפקיד הקומיקס ,כהבהרה נוספת של הנושא בדרך בהירה וקלה יותר ,ומפגש עם הדמויות האהובות .
ארתור הדוב שתמיד רוצה לנסות, בלו התרנגול שהולך איתו ,ומקס מורה הדרך .
 
חלק ג' ואחרון

ובפרק של הטיול
בביקור בסין מחוז שאנשי, בקומיקס -ארתור ובלו מנסים אף הם לבנות מהבוץ שלפניהם דמויות לוחמים , אבל להם יצאו דמויות הדומות לדמותו של בלו .ולאחר שעבדו וטרחו ונהנו מהעשיה הגיע אריק הלוא כול כך נעים והרס הכול במכת כדור .
.
וכך אפשר לטייל הלאה בספר ,ווכפי שהזכרתי להתבונן בתמונת הר הגעש וזוב המתפרץ, לדלות מידע על העיר פומפי שבשנת 79 נהרסה ."ככה נשארה פומפי במשך מאות שנים ,עד שבשנת 1748 התגלו במקרה השרידים שלה "
לעבור ולקרוא על העיר עכו בעת החדשה בשנת 1798 .ולהכיר את נפוליאון בונפרטה "משנה העולם ".
ממליצה מאוד .
ומזמינה אתכם להצטרף למסע "פלאי העולם "של מקס הקיפוד ומבטיחה שתהנו .
 

הזרה 111

New member
צ"ל בפעילות ג'-שירים הקשורים לספורי התורה


 

אשלינג2

New member
באבה יגה

דרשו מהילדה ללכת ליער אל באבה יאגה
אבל הדודה הטובה נתנה לה גבינה כדי לתת לחתולה סרט לקשור את התרזה ועצם בשביל הכלב
ושמן בשביל השער
 
למעלה