ספרים הקשורים ל"יום

ספרים הקשורים ל"יום

ההרים "
דרך אגב הכתבה "אלופי העולם בחגים "מתאריך 26/5/2004 "
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
מלך ההר - נאוה מקמל-עתיר

יצא לאור ע"י הוצאת ידיעות אחרונות, בשנת 2001, מכיל 120 עמודים, חוכמת חיים » אהבה ידידות ומשפחה

תקציר הספר
דורי לב, נער ירושלמי, מגלה שהוא קשור בקשר מסתורי לדמות שהלכה לעולמה לפני מאה שנה - בנימין זאב הרצל. המסתורין האופף את הקשר הזה הולך ומתבהר לאורך כל אותם שבועות ארוכים וקשים בחייו של דורי, שהתהפכו לפני שנתיים ועומדים להתהפך שוב. שני עניינים מטלטלים את עולמו: באחד הערבים,כשיצא לטייל עם כלבו, הוא היה עד ראייה למקרה חמור שבו היה מעורב נער מכיתתו. דורי מתקשה להתמודד עם הסוד, ואף חושש לחשוף אותו. שבוע לאחר מכן, בסעודת ערב שבת, מודיע אבא ידיעה שעומדת לקרוע את חייו. עכשיו עליו להתמודד עם חזית נוספת. סיפור שיש בו מתח ומסתורין, מעשים של רוע ומעשים של חסד, חברות אמת - ואהבה: אהבה ראשונה לנערה, אהבה מלאת געגוע לאח שאיננו, אהבת אדם ואהבת מולדת. הספר רואה אור במלאות מאה שנים למותו של חוזה המדינה. הספר עובד למחזה והוא מועלה בתיאטרון הנפש, ברחבי הארץ ובחו"ל.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
פרח לב הזהב

במרכז הסיפור ילד שאמו נופלת למשכב ואיש אינו יודע כיצד לרפאה. אולם רק רופא זקן מסביר לילד כי הדרך היחידה להצילה היא על ידי מציאת פרח אדום ולו לב זהב הנמצא בהרים הרחוקים. לאחר שהאם תריח אותו, היא תבריא
 

הזרה 111

New member
היידי בת ההרים - יוהנה ספירי
:

צילום
: http://www.gotravel.co.il/userfiles/image/switzerland/ילדים מזרח 1/היידי.jpg

הסופרת יוהנה ספירי:"יוהנה נולדה בשנת 1827 בכפר הירצל שבשווייץ בשם יוהנה לוּאיזֶה הוֹיסֶר כבת לרופא כפרי. בשנת 1880 הוציאה את "היידי בת ההרים" ובזכותו התפרסמה. מלבד זאת כתבה כמעט חמישים ספרים נוספים, אך אף לא אחד מהם התפרסם כספרה "היידי בת ההרים". את הכנסותיה מספריה (הראשון בהם יצא בשנת 1870) תרמה לחיילים שנפצעו במלחמת צרפת-פרוסיה.


ספרי ההמשך

ארבעה ספרי המשך נכתבו ל"היידי", מתוכם שניים ('היידי ופייר' ו'ילדי היידי') על ידי צ'ארלס טריטן, מתרגם הספר לאנגלית, ושניים ('אורחי היידי' ו'סבתא היידי') על ידי מחבר אלמוני בשם ריא. במהלך ספרים אלה לומדת היידי בפנימייה יוקרתית, שבה אל דורפלי, הופכת למורה, מטפחת נער מוזנח המגלה כישרון נדיר לציור, נישאת לפייר, הופכת לאם לשלושה (התאומים טובי ומרתלי והבן פול), יורשת בית גדול ונאה, חושפת פרטים מרעישים מההיסטוריה של משפחתה ואף הופכת לסבתא. הספרים תורגמו לעברית בשנים 1961-1959, אך מעולם לא זכו להצלחה לה זכה "היידי בת ההרים" המקורי." (ויקיפדיה).

קישור מ'אפלטון'(2008): http://www.aplaton.co.il/story_412

נוסף-שלומית כהן-אסיף, היידי בת ההרים: מדגדג את בלוטת הדמעות, באתר הארץ 2011: http://www.haaretz.co.il/1.1590831
 

הזרה 111

New member
המטפס הקטן והפרח הזוהר מאת: פאול קור

"
"בארץ ההרים המופלאים, על הר גבוה מכולם,
צומח פרח נדיר ביופיו...
בעמק מול אותו ההר, גר מטפס הרים קטן.
כל יום היה נושא את עיניו למעלה.
הוא רצה את הפרח הנהדר לעצמו..."
האם קטף מטפס ההרים את הפרח? ומה קרה בהמשך תוכלו לדעת רק אם תקראו."

כריכה:http://www.kinbooks.co.il/media/uploads/hametapes hakatan_big.jpg
 
למעלה