סיפור אחרי השינה / שהם סמיט - מהבלוג של גלי

הזרה 11

New member
סיפור אחרי השינה / שהם סמיט - מהבלוג של גלי

תודה לגלי

* הסיפור הוקרא ליאיר בן ה-7
"סִפּוּר שֶׁמַּתְחִיל בְּיַלְדָּה יְשֵׁנָה... וְאוּלַי בְּעֶצֶם לֹא? כִּי כְּשֶׁכָּל הַיְּלָדִים כְּבָר מִזְּמַן בַּמִּטָּה, דִּידִי מַחְלִיטָה לָצֵאת וְלִבְדֹּק מָה עוֹשִׂים הַמְּבֻגָּרִים אַחֲרֵי הַשֵּׁנָה. הֲרֵי זֶה הַרְבֵּה יוֹתֵר מְעַנְיֵן, טָעִים וּמַצְחִיק מִסְּתָם לָלֶכֶת לִישֹׁן! שֹׁהַם סְמִיט, כַּלַּת פְּרַס רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה לְסִפְרוּת, הִיא סוֹפֶרֶת, מְתַרְגֶּמֶת וּמְבַקֶּרֶת סִפְרוּת. מִסְּפָרֶיהָ: שִׁשָּׁה גִּבּוֹרִים גְּדוֹלִים, הָאַגָּדוֹת שֶׁלָּנוּ, אַבָּא אָכַל דַּיְסָה וְיֶלֶד עִיר. עֵינַת צָרְפָתִי, בּוֹגֶרֶת "בְּצַלְאֵל" בְּהִצְטַיְּנוּת וְכַלַּת פְּרָס עַל שֵׁם הַמְּאַיֵּר יוֹסִי שְׁטֶרְן, הִיא מְאַיֶּרֶת וְיוֹצֶרֶת הַבְּלוֹג דְּבָרִים שֶׁמְּעַצְבְּנִים אוֹתִי.


קסם של ספר! שהם סמית היא אחת הסופרות והמתרגמות האהובות על יאיר ועלי. יאיר אהב ב את ספרה "אבא אכל דייסה", ספר שלו שמור מקום של כבוד בספרייתינו. כל ספר חדש של סמית מתקבל בחגיגות ובהתלהבות.

הספר עוסק בבעיה המוכרת לכל הורה: השכבת הילד לישון כשיש אורחים בבית. איזה ילד ירצה ללכת לישון כשההורים מארחים וכך להפסיד את השמחה?? גם האורחים עצמם לפעמים לא משתפים פעולה עם רצון ההורים ורוצים לראות את התינוק ולהתפעל ממתיקותו. זהו הרעיון סביב ספר זה.

גיבורת הספר, דידי, מסרבת ללכת לישון. היא קמה שוב ושוב ממיטתה בתירוצים שונים ומשונים ומצטרפת לחגיגת האירוח. כל נסיון להחזירה למיטה עולה בתוהו. בשלב מסויים מצטרף לחגיגה גם האח הקטן. כאשר האורחים משתפים פעולה עם הילדים ומשחקים איתם, ההורים מרימים ידיים. הם נרדמים בסלון בעוד האורחים משעשעים את הילדים.

יאיר נהנה מהספר והיה משועשע מנסיונות ההורים להשיב את הילדים לישון. נראה לו טבעי שהילדים ייקחו חלק באירוח והוא כמובן הזדהה עימם מאד. יותר מעניין לראות מה עושים המבוגרים בסלון במקום לישון. הצחיק אותו שההורים נרדמו בסלון לפני הילדים. בתום הסיפור הוא התמרמר על כך שהוא הולך לישון ראשון לפני אחיו ושאל לפשר הדבר...מיותר לציין שהספר מומלץ בחום!

בשורה התחתונה: לא רוצים לישון!"

כריכה: http://www.sipurpashut.com/wp-content/uploads/2014/01/סיפור-אחרי-השינה.jpg

מהפנקס - תמונת פרופיל – עינת צרפתי

ראיון מילולי - ויזואלי על תהליך יצירתה של המאיירת, סגנונה ובחירותיה האמנותית: http://ha-pinkas.co.il/?p=16290
 
למעלה