אמא של שירה היחידה
New member
שעת סיפור בעברית,לילדים המתגוררים באמריקה
שעת סיפור מועברת פה,באמריקה, לילדים שגדלים עם הורה אחד או שניים ישראלים,ושולטים שליטה כלשהיא בעברית.
(רובם,שליטה טובה בהחלט).
הסיפור והשירים הם תמיד כאלו שנכתבו במקור בעברית,היות וחומרים מתורגמים מאנגלית-הם יכולים לקבל בשפת המקור,
וחלק מכל העניין,זה חשיפה לתרבות עברית.
בשנה שעברה הגילאים היו ארבע עד שבע,השנה הגילאים צעירים יותר- שנתיים עד שש .
כל מפגש,עוסק בנושא כלשהוא. המפגש הקרוב,למשל,יעסוק בחברי המשפחה,כי הוא יערך סמוך ליום המשפחה.
(אבל הנושאים הם לאו דוקא חגים.)
בחלק הראשון, אני מתחילה קודם כל בהשמעת שיר ילדים הקשור לנושא המפגש. אני מלווה אותו בתנועות כריאוגרפיה ממחישות,כשהסיבה הרשמית היא- זה עוזר ללמידת שפה. הסיבה האמיתית פשוטה יותר- אני אוהבת לחבר כריאוגרפיות פשוטות,ולהציג אותן בפני ילדים...
השיר גם מאפשר למאחרים,שלא 'לפספס' חלק מהסיפור המוקרא.
אחרי שיר או שניים,אנחנו קוראים סיפור.
מנהלת שעת סיפור,בוחרת את הסיפורים.אני שמחה להשאיר לה את הבחירה, ולהתרכז ברעיונות הקשורים להמחשתו,להצגתו,ולהכנת אביזרי במה (בסריגה... כי בכל שאר תחומי מלאכת היד אני מקרה אבוד ו'שמאלי' לגמרי...)
אחרי ההקראה,אנחנו שרים שיר נוסף,כדי לתת לילדים מעט הפוגה מהריכוז הקשור בהאזנה לסיפור.
אחר כך קוראים עוד סיפור- וכאן מתעוררת בעיה,היות ולילדים קשה לשבת בשקט כ'כ הרבה זמן. בסיפור השני,מקשיבים פחות.
לכן,כנראה,נעבור להקראה של שיר (נוסף על השירים המושמעים.)
בחלק השני של המפגש,הילדים עוסקים בפעילות יצירתית,הקשורה לנושא המפגש.
לעיתים,יש שני פרוייקטים של יצירה,כדי 'למלא' שעה וחצי של מפגש.
בהודעה או שתיים נפרדות,פה בשרשור,אספר על מפגשים ספציפיים-ספרים שקראנו,ופעילות יוצרת (אני יודעת שפעילות יוצרת איננו נושא הפורום,אבל אולי יעניין אתכם,ובכל מקרה- תיאור היצירה ייקח שורה או שתיים)
שעת סיפור מועברת פה,באמריקה, לילדים שגדלים עם הורה אחד או שניים ישראלים,ושולטים שליטה כלשהיא בעברית.
(רובם,שליטה טובה בהחלט).
הסיפור והשירים הם תמיד כאלו שנכתבו במקור בעברית,היות וחומרים מתורגמים מאנגלית-הם יכולים לקבל בשפת המקור,
וחלק מכל העניין,זה חשיפה לתרבות עברית.
בשנה שעברה הגילאים היו ארבע עד שבע,השנה הגילאים צעירים יותר- שנתיים עד שש .
כל מפגש,עוסק בנושא כלשהוא. המפגש הקרוב,למשל,יעסוק בחברי המשפחה,כי הוא יערך סמוך ליום המשפחה.
(אבל הנושאים הם לאו דוקא חגים.)
בחלק הראשון, אני מתחילה קודם כל בהשמעת שיר ילדים הקשור לנושא המפגש. אני מלווה אותו בתנועות כריאוגרפיה ממחישות,כשהסיבה הרשמית היא- זה עוזר ללמידת שפה. הסיבה האמיתית פשוטה יותר- אני אוהבת לחבר כריאוגרפיות פשוטות,ולהציג אותן בפני ילדים...
השיר גם מאפשר למאחרים,שלא 'לפספס' חלק מהסיפור המוקרא.
אחרי שיר או שניים,אנחנו קוראים סיפור.
מנהלת שעת סיפור,בוחרת את הסיפורים.אני שמחה להשאיר לה את הבחירה, ולהתרכז ברעיונות הקשורים להמחשתו,להצגתו,ולהכנת אביזרי במה (בסריגה... כי בכל שאר תחומי מלאכת היד אני מקרה אבוד ו'שמאלי' לגמרי...)
אחרי ההקראה,אנחנו שרים שיר נוסף,כדי לתת לילדים מעט הפוגה מהריכוז הקשור בהאזנה לסיפור.
אחר כך קוראים עוד סיפור- וכאן מתעוררת בעיה,היות ולילדים קשה לשבת בשקט כ'כ הרבה זמן. בסיפור השני,מקשיבים פחות.
לכן,כנראה,נעבור להקראה של שיר (נוסף על השירים המושמעים.)
בחלק השני של המפגש,הילדים עוסקים בפעילות יצירתית,הקשורה לנושא המפגש.
לעיתים,יש שני פרוייקטים של יצירה,כדי 'למלא' שעה וחצי של מפגש.
בהודעה או שתיים נפרדות,פה בשרשור,אספר על מפגשים ספציפיים-ספרים שקראנו,ופעילות יוצרת (אני יודעת שפעילות יוצרת איננו נושא הפורום,אבל אולי יעניין אתכם,ובכל מקרה- תיאור היצירה ייקח שורה או שתיים)