פלא "/2013 חלק א'

פלא "/2013 חלק א'

כתבה ר"ג פלאסיו

מאנגלית :שוהם סמיט ואמנון כץ .
בהוצאת זמורה ביתן דביר /2013
רב מכר של הניו-יורק טיימס
ואיך לא שבסוף הקריאה בספר חונקות הדמעות .והלואי וכך יהיה תמיד.
לא מכבר העליתי כתבה על אישה שעמדה ליד קיוסק גלידה ,ראתה ילדה עם מום קשה בפנים. לקחה את ילדיה והסתלקה משם במהירות .
אותה אישה חזרה הביתה ועם עצמה עשתה חשבון נפש נוקב . את התיקון עשתה בכתיבת הספר "ר"ג פלאסיו שמה והיא שכתבה את הספר" פלא " .
הספור מספר את סיפורו של אוגוסט ,ילד צעיר שנולד עם מום קשה ונדיר בפנים .אין מילים היכולות לתאר מה עובר על ילד שכול המתבונן בו ,נתקף בקשת של תחושות קשות.הילד קולט,הילד יודע,הילד חש, ואין לו לאן לברוח. את הצלקות הוא נושא איתו
,ומזלו של אוגוסט שיש לו משפחה מגוננת ,משפחה שיוצאת מעורה כדי להקל עליו ולו במעט את סבלו ,ולתת לו את המיטב,ברגעי השלוה והביטחון בבית פנימה .

.


הס
 
"פלא "חלק ב'

הקשה מכול היה לפניו,היה עליו להשתלב בבית ספר חדש {עד כיתה ה' לא למד באף מסגרת },הפחדים הייו בעיצומם ,הוא לא פחד מההתקדמות בלימודים,אוגוסוט היה בעל כישורי לימוד גבוהים ומוטיבציה להצליח ,הוא פחד מתגובת החברים,מהבדידות,מדרך הקבלה,מההצקות,מאכזריות הילדים .והוא צדק.לא הכול ההורים האוהבים יכולים לפתור, אבל הם היו שם ,כפנס מאיר ,איתו ולצידו ברגעי המשבר .ואוגוסוט פילס את דרכו צעד אחר צעד ,מאמין בעצמו שהוא ילד רגיל ,בנחישות,עם הרבה כאב וצער ,ומנגד עם רצון וכוח כוח שאפשר רק להעריך .
זהו סיפור על הצורך בקבלה,על חשיבות הרגישות לראות את כאבו של האחר,על שינוי בחשיבה ובהתיחסות לשונה .
"מדברי מר פלוצקר
"ילדים ,מה שברצוני להקנות לכם היום הוא הבנת ערכו של אותו דבר פשוט הקרוי טוב לב .......
תשתדלו להתנהג במעט יותר טוב לב מן הנדרש -העולם באמת יהיה מקום טוב יותר ...ואז מישהו אחר , איפשהו ,מתישהו ,עשוי לזהות בכם ,את פניו של אלהים ....."

ממליצה במיוחד .
 
תודה

הזרה 11 על הקישור .והבהקשר לכך
ובספר מסופר שבגיל צעיר מאוד נצמד אוגוסוט אל הקסדה שלו . הקסדה כהגנה מפני העלבונות , מפני הדחיה , מפני ההתרחקות .עם הקסדה הוא רואה אך בלתי נראה , אף אחד לא יוכל להעיר לו ללעוג לפניו את מומו הם אינם רואים .
אך .
לא לאורך זמן ... בוידוי פתאומי במרחק של שנים.מספר האב לאוגוסוט מה עשה לקסדה.

ומדברי אוגוסוט "אם הייתי מוצא מנורת קסמים והייתי מקבל משאלה אחת , הייתי מבקש שיהיו לי פנים נורמליות שאף אחד בכלל לא שם לב אליהן " עמוד 9 .
 
למעלה