הילדה שרצתה להיות נסיכה /2013

הילדה שרצתה להיות נסיכה /2013

כתבה :אדיבה גפן
אירה דנה אלון זיתוני .
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר.
הנה היא לילוש -גיבורת הסיפור שלנו ,ולה בקשה אחת להיות נסיכה .
נסיכה להיות זה אומר "כיף חיים."כול היום עושים מה שרוצים ". וביחוד מחליפים בגדים "שמלות יפות ,אמדוד נעלים ואשנה תסרוקות " .
סבתא מעירה "את לא חושבת שיהיה לך משעמם "?. לילוש בשלה היא רוצה להיות נסיכה .וסבתא בדרכה שלה עוזרת ותוך כדי נמנום היא יורדת מענן שעליו שכבה, אל גן רחב ידים .עוד היא מופתעת מהשינוי את פניה מקבל "ארנבון מן הארמון ",המודיע לה תוך כדי קידה "אני משרתך הנאמן ".
לארמון פוסעת לילוש בשמחה ,והארנב כבר בשיחה מבין: לילוש רוצה להיות נסיכה "נסיכה אמיתית עם כתר ושרביט ".
ארנבון מן הארמון מגשים חלומות ,גם את חלומה של לילוש.היא הופנתה לחדרים,מאה חדרים בארמון ,וכול חדר מיועד לדבר אחר,לנעלים,או לצעיפים. לשמלות גם לתכשיטים ,לכובעים לבשמים עולם ומלואו . ולילוש לובשת , ובגד אחר פושטת , ותכשיט זה או אחר עונדת .נעלים חולצת ואחרות בוחנת גם נועלת ,ים של בגדים ואביזרים הדורים,מקושטים נסיכיים.
ולילוש התעיפה ואולי נמאס לה .ביקשה מארנבון לשנות כיוון ,ובפעילות אחרת לעסוק .הצעות עלו ,הארנבון דחה "זה ממש ממש בלתי אפשרי "......"ככה זה שאת נסיכה. "
ולליוש האם עד היום נשארה היא בארמון ? ואיזו נסיכה מעדיפה היא להיות ,ולמה
נסיכת הארמון או נסיכה של סבתא ..תרצו את לילוש תשאלו .
 
ולשם הסקרנות וההשוואה

נראיין גם אנחנו את קייט מידלטון ....ה-נ-סי-כה .
 
בוקר טוב עם
פעילות :והפעם כותרות

של ספרים בהם מופיעה המילה נסיכה .


......
.......
.......
.....
 
נסיכה יקרה : מכתבים מלכותיים מצחיקים

נסיכה יקרה : מכתבים מלכותיים מצחיקים, שכתבו וקבלו נסיכות דיסני האהובות שלכם! טיארה, איונה
 

הזרה 11

New member
נסיכה קטנה - פרנסס הודג'סון ברנט:

"הספר משנת 1904. מספר על ילדה אנגליה בשם שרה קרו, החיה עם אביה הקצין בהודו, ועוברת לפנימיה לבנות בלונדון. הספר מספר על קורותיה בפנימיה, ועל התמודדותה עם הקשיים הניחתים עליה עקב מותו של אביה והתאכזרותה של מנהלת הפנימיה. הספר נחשב לאחד משלושת ספריה המוכרים והטובים ביותר של ברנט, השניים האחרים הם סוד הגן הנעלם ולורד פונטלרוי הקטן.

הספר נכתב לפני כמאה שנים ועל אף שהסופרת ברנט כתבה עשרות ספרים ומחזות מצליחים, הרי שרובם נשכחו זה מכבר. 'נסיכה קטנה' הוא אחד מהספרים הבודדים שמוצאים שוב ושוב לאור, במהדורות חדשות. בדומה לספרי ילדים רבים אחרים עוסק הספר במעין סיפור "לכלוכית". שרה קרו היא ילדה עשירה המאבדת את אביה (לאחר שהתייתמה בגיל צעיר מאמה). כתוצאה היא משועבדת בתת תנאים על ידי בעלת הפנימיה המרושעת. היא שומרת על יושר פנימי והגינות למרות הכל ולבסוף נגאלת מייסוריה. ברנט ככל הנראה הכניסה לתוך הספר חלק מחוויות ילדותה, כיוון שכתוצאה ממות אביה גם היא חוותה רעב.
יהודה אטלס, באחרית דבר שבמהדורה החדשה של הספר, כותב כי "יש לעתים חסד גדול לחזור בבגרותך אל הספרים שהפסדת - גם אלה שאהבת - בילדותך". הוא מציין כי הספר מלא רגש, חיי נפש ודמעות ועל אף שלרוב נערים תאבי "אקשן" הרי שהם ייהנו מקריאת הספר."
מהדורות בעברית[עריכה]

שרה קרו (גרסה מקוצרת), תרגם אברהם בירמן, הוצאת יהושע צ'צ'יק, 1966
נסיכה קטנה, תרגמה דליה למדני, הוצאת כתר, 1977
נסיכה קטנה, תרגם יהודה אטלס, סדרת הרפתקה, הוצאות מודן ואוקיינוס, 2009" (ויקיפדיה)


כריכה:http://simania.co.il/bookimages/covers69/691243.jpg
 

הזרה 11

New member
נסיכת פיות כזאת – במרכז הבמה / ג'ולי אנדרוז

נסיכת פיות כזאת – במרכז הבמה, ספרן השני של ג'ולי אנדרוז ובתה, אמה וולטון המילטון,
"שלום! קוראים לי ג'רלדין. אני נסיכת פיות. אני יודעת שאני נסיכת פיות מפני שאני מרגישה את זה בפנים – פשוט יש לי בלב הרגשה כזאת נוצצת. חוץ מזה אני עושה כל מה שנסיכת פיות צריכה לעשות. אני לובשת שמלות מתנפנפות (עם כנפים ועם כתר, כמובן), עוזרת לחברות בצרות, ופותרת בעיות בכל זמן ומקום".

" מתאר את מפח הנפש של ג'רלדין, כשהיא לא נבחרת לתפקיד המלכותי בהצגה בכיתה, אלא מקבלת את תפקיד לגמרי לא זוהר… למרות זאת, ובכוח אישיותה, היא מגלה בסוף את הניצוץ שיש גם בה.

אנדרוז והמילטון מצליחות לתפוס ברגישות רבה את הטון המיוחד של ילדה – קצת שוויצרית, קצת אגוצנטרית, קצת גוזמאית, ובעצם – כל מה שמותר להיות בגילה, בדרך לאגו בריא ולאישיות שלא תרשה שידרסו אותה. ילדה שבתנופה האדירה שלה, בתחושה שהיא משדרת, שהחיים מלאי הפתעות ושמחות – היא גיבורה סוחפת ומקסימה, מושלמת בחוסר המושלמות שלה וכזו שקל מאוד לאהוב ולהזדהות איתה. הספר ידבר אל עכל ילדה שעמוק בלב יודעת שהיא נוצצת"
("ספרים"),

כריכה: http://readbooks.co.il/files/2012/11/נסיכת-פיות-כזאת-במרכז-הבמה-כריכה-296x300.jpg
 

הזרה 11

New member
הנסיכה שלבשה שקית נייר/ רוברט מאנץ'

איור מייקל מרצ'נקו, מאנגלית: רונית רוקאס הוצ' ידיעות ספרים/טל מאי, מגיל 5 ומעלה
"חיים יפים יש לה, לנסיכה אליזבת הצעירה - היא מתגוררת בארמון מהודר ומתעתדת להינשא לבכיר לבה, הנסיך רונלד. אך על הפתיחה האידילית הזאת אפשר להתענג רק למשך כמה שניות, שכן הסופר, רוברט מאנץ,' מטיל לעלילה דרקון אימתני, החוטף את הנסיך וזורע הרס ושריפה בארמון.

אבל אליזבת קורצה מהחומר שממנו עשויים גיבורים - היא מחליטה להילחם בדרקון ולהשיב אליה את אהובה. אלא שהשריפה כילתה את הגרדרובה הנסיכותית שלה, והיא נאלצת להשתחל לתוך... שקית נייר. כך היא יוצאת למסע הצלה מתוחכם עם טוויסט פמיניסטי נפלא, שמשחרר קריאות התפעלות גם מהקוראים (בנים) הצעירים. הספר, המלווה באיוריו היפים של מייקל מרצ'נקו, ראה אור לראשונה ב1980- ועדיין גורף אהדה חוצת יבשות בשל ההומור שבו, חילוף התפקידים בין הגיבורים (הנסיכה יוצאת להציל את הנסיך ומביסה, לא בכוח הזרוע, את הדרקון) והסיום המרנין. תענוג. " (מעריב)

כריכה: http://readbooks.co.il/files/2012/11/הנסיכה-שלבשה-שקית-נייר.jpg
 

דינה136

New member
הנסיכה יקינתון / פלורנס פרי-הייד

ספר מקסים, מקורי ומהנה על נסיכה עם בעיה מיוחדת.
 
למעלה