תולעי\חיפושיות קמח-רביה!

T M Y

New member
תולעי\חיפושיות קמח-רביה!

שלום לכולכם את זה אני כותב בעיקר למגדלי הלטאות ופורקי הרגליים שמשתמשים בתולעי קמח.. לא מזמן קניתי לאופרד וכבר כמעט חצי שנה או יותר יש לי טרנטולה מקורזלת.. כידוע שניהם אוכלים תולעי קמח קופסא של 20 שקלים מספיקה לי לחודש חודשיים אבל חשבתי גם ככה אין את מי להאכיל בחיפושיות הקמח ומשעמם.. בוא נרבה ונחסוך כסף בעבר ניסיתי בעזרת שיטות שאמרו לי עם סמרטוט לח ו5-10 גובה ס"מ של כבול.. והאמת שלא הלך וכול החיפושיות מתו. לאחרונה התחלתי להרבות לבד פשוט לקחתי חיפושיות כולפעם שבקעו הכנסתי אותם לקופסא בערך בגודל צלחת או פחות 2-3 ס"מ כאלו והרבה הרבה אוכל שהוא לחם ותפוחי אדמה האוכל צמוד אחד לשני ויש רק מרווחי סובין בודדים שככה אם מתהפכות החיפושיות (מה שגורם למוות) הם יכולות להתפס באוכל ולהתפך בחזרה.. אחרי שהיו לי דיי חיפושיות (כ-20) באתי הזזתי עם האצבע כמות של סובין (סובין חיטה) ולהפתעתי גיליתי שהוא זז..!! לקחתי חופן קטן ליד הזזתי עם האצבע וגיליתי תולעי קמח קטנים ביותר!! משהו בגודל של 3 מילימטר או פחות!! העברתי אות כול הסובין לקופסא ופרדת והכנסתי אוכל את החיפושיות העברתי לקופסא עם סובין ואוכל.. והיום לאחר כשלוש שבועות מאז העברה בדקתי מה הולך (גם לפני יומים בדקתי) והיום גיליתי תולעים קטנות ביותר בגודל 2-3 מילימטר וצבעם היה עוד לבן!! מחר או מחרותיים אני אביא סובין והעביר את הסובין הזה לקופסא נפרדת ואת החיפושיות לקופסא אחרת.. אני ממליץ בחום לכול המגדלים לעשות את זה.. זה נחמד וגם חוסך לכם קצת (למבוגרים שבינינו זה לא סיפור.. אבל לנערים שבינינו בגידול זוחלים כול שקל זה משמעותי!!) בהצלחה לכול מי שמתחיל ואני מקווה שאולי בעתיד אני יוכל לחלק עודפים מכמויות יתר:)
 

gaichuk

New member
והייתי מוסיף...

שהחיפושיות והתולעים (או רימות ליתר דיוק) מגיבות טוב יותר לחום מאשר לקור. הסובין הוא המזון העיקרי בגידול בשבי ויש שמערבבים קווקר. כמובן שבשני המקרים,הסובין/קווקר אינו קלוי ובלי תוספות. כמקור נוזלים,מניחים מלפפון או תפו"א על הסובין. את החיפושיות כדאי להעביר לכלי חדש עם סובין נקי ולתת לזחלים הצעירים להתפתח ללא הפרעה. כשהחיפושיות מתחילות למות וצריך מלאי חדש,לוקחים כמה זחלים מאלו שמסתובבים על המצע,מניחים אחד בכל כוס חד פעמית ריקה,משאירים במקום חשוך לכמה ימים והם יתגלמו ולבסוף יצאו חיפושיות שציבען לבן ומשתנה תוך יום לחום ואז לשחור. הדרך היחידה לדעת אם הזחל עדיין חי ולא מת באחד השלבים של ההתגלמות היא שהוא עדיין צהבהבחום ולא השחיר... בהצלחה.
 

T M Y

New member
נסיון לגרימת גולם.. לא הלך לנו..

גם אני וגם חבר רצינו להגביר את התגלמות התולעים.. אמרו לנו לגרום להם לשעמום לקחנו תולעים בוגרות אני הכנסתי לקופסאות בגודל כוס או מבחנה לא הלך כלום אז החזרתי אצלו כבר חודשיים יש תולעים בתוך כלים קטנים עם מעט סובין והם לא נהפכים לגלמים.. אצלי בכול אופן התגלמו לבד בצלחת האוכל או בקופסא כשהם מתגלמים הםפשוט עולים כלפי מעלה ומוצאים אותם כגולם לבן אני אישית מעדיף את הגלמים לבודד בקופסא על ניר סופג כי חבר אחד הכניס את החיפושיות והגלמים ביחד ולא פעם קרה שהחיפושיות אכלו את הגלמים עשו חור קטן ואכלו אותו והגולם פשוט מת..
 

T M Y

New member
חחחחחחחח אהבתי!!

אחותי נהיית גולם בזמן צפיה.. הבעיה שהיא לא מתפתחת לחיפושית.. חחחחחח
 
טמ"פ של 28 מעלות תיתן קצב התפתחות

טוב של התולעים. כמו שאמר גיא, טמ"פ נמוכה והן לא יתרבו ואף ימותו. אני לא חושב שיש הבדל בין סובין קלוי לאחד "טרי" וממה שאני יודע הן אוכלות אותו באותה המידה. תפו"א אדמה זה מזון שהייתי נותן בעבר אבל בהמשך העדפתי לעבור לבטטה מתוקה וגזר שהם עשירים יותר בוויטמינים שאותם צריכים הטורפים לאכול. מניסיוני מלפפון מרטיב את הסובין יותר מדי וגם נרכב מהר מאוד דבר שהורס את הסובין. ואפשר גם לגעת בזחלים או ללחוץ עליהם בעדינות ואם הם מתפתלים הם חיים ואם לא אז...
 

T M Y

New member
הטמפ?

אצלי הטמפרוטרה היא טמפרטות חדר תמיד יש את החימומים של הנחשים שאולי הופכים אותו לחם יותר אבל בעיקרון אין להם מקור חום משלהם.. והם מתרבים ולא מתים דווקא.. מלפפון אני לא נותן בעיקר בגלל מה שיונתן אמר על הריקבון וזה מסריח ביותר לדעתי כמות של 20-30 חיפושיות מספיקה לרביה מעולה.. אצלי הכמות כזאת בערך.. (לא ספרתי) והיו כבר 2 בקיעות מאזשהתחלתי הראשונה לקחה כצת זמן אבל אחריה לא עבר הרבה זמן והייתה עוד בקיעה
 
אצל יש חיפושיות שחיות כבר בערך 3

חודשים. בטמ"פ החדר בהנחה שהיא שהיא בסביבות ה20 מעלות קצב הגדילה של הזחלים יהיה איטי יחסית. המינימום הרצוי להתחלה הוא 20-30 חיפושיות. מתחת לזה הכמות ההתחלתית של זחלים תהיה קטנה יחסית.
 
אני מעביר את החיפושיות מכלי לכלי

ולא נוגע בסובין עד שהוא הופך לגרגרים והזחלים מספיק גדולים בשביל לסנן את הסובין הישן ולהחליף לחדש. את החיפושיות אני מעביר כל שבועיים שלושה לכלי חדש שם הן מטילות את הביצים. כלי בהם החיפושיות מוחזקות זמן רב מדי בדרך כלל יכילו פחות זחלים. יתכן שהחיפושיות אוכלות או הורסות את הביצים ולכן כדאי להעביר אותם לכלי אחר עוד לפני שרואים זחלים קטנים. אני מניח את הזחלים שמיועדים להתגלמות בתוך כוס חד פעמית בלי שום מצע וחוץ מכמה מקרים שהזחלים עשו חור בפלסטיק וברחו לא היו שום בעיות ותוך כמה ימים הם נכנסו לתחילת גולם. יש סוג מזון שקשה יחסית לגדל בבית גם בכמות קטנה. זחלי קמח זה ממש לא המקרה ואכן לא צריך יותר מדי בשביל לגדל כמות שתספיק למספר לטאות. והחיסכון השנתי יכול להיות גדול מאוד! אני שמח שהעלת את זה.
 

T M Y

New member
העלתי כי..

אני הצלחתי ואני נהנה לראות את זה זחלים מתגלמים.. תולעים קטנים בוקעים וגדלים.. בשביל לאופרד אחד.. בקושי יעלה לי לקנות אוכל.. הרביה יותר בשביל הכיף.. אם יצליחלי אני גם א הולך למכור אותם כאן.. כי מה יצא לי שם של סוחר מכמה שקלים על תולעים.. במידה שהכמות שתיהיה לי תהיה רבה מידי אני יחלק לחברים בפורום (אלוואי ונגיע לזמנים כאלו חחח) בינתיים אני מאלו שזקוקים לתולעים בגלל שהגדולים נגמרו ותתפךאו.. אבל אני רודף אחרי חרגולים בגלל מחסור בתולעים (אין לי איך להגי לבית החיות)
 

T M Y

New member
בקשר של החרגולים כמזון

נכון.. זהלא הכי טוב בגלל ההדברה שלהם וכו.. אבל במקום שאני תופס אותם יש כמויות כול כך אדירות והם בורחים בכזאת מהירות (לא נראה שהם מתים שם..) אז לא נראה לי שמדברים וליתר ביטחון אני שותף את החרגולים לפני האכלה ותאמינו או לא אבל הלאופרד שלי שלא ממש אוהב תולעים ובזמן האחרון רק כשהוא לא אוכל 3 ימים הוא עושה טובה ואוכל תיקן הוא התחיל לזלול את החרגולים רק החרגול נכנס הוא ישר מזנק עליו ואוכל אותו החרגולים נתפסים בניר הסופג והוא תופס אותם ומושך ונאבק בהם.. אם זה היה תיקן שהיה נתפס הוא היה עוזב.. נראה שתעים לו..
 
אני מניח שאתה מדבר על חגבים ולא

חרגולים. והם אכן מזון טוב ומזין במיוחד בזכות מגוון הצמחים שהם ניזונים מהם.
 

Rea Livny

New member
אני לא עושה יותר מדי../images/Emo163.gif

אני שם משהו כמו 4-5 ס"מ סובין באקווריום, שם תולעי קמח+50-60 חיפושיות.ויש בנתיים וכבר הרבה זמן רבייה טובה מאוד.אני רואה כל הזמן תולעי קמח קטנות. אני בטוח שיותר טוב להפריד תולעים,גלמים וכל השאר.אבל אני לא מגדל הרבה לטאות אני צריך להאכיל רק שני לטאות.ככה שהן לא דורשות גם ככה המון תולעים.ואת התולעים שיש לי כרגע קיבלתי כתרומות
 

T M Y

New member
אני מפריד והכול.. ויש לי..

רק לאופרד אחד:) (הרצל התותח) וגם מקורזלת.. שמה כבר היא אוכלת.. ובקשר לחגבים.. אחרי מה שכתבת.. אני מאמין שהם יהפכו לזן נקחד באשדוד אחרי שאני יספר לחברים שלי חחח
 
למעלה