מחפש מונח רפואי - קריסת מערכות בגוף

ComeUndone

New member
מחפש מונח רפואי - קריסת מערכות בגוף

אני כותב סיפור, ואני צריך קצת עזרה במונחים רפואיים. מישהו מכיר מונח רפואי או ביולוגי, המתאר קריסה מוחלטת של מערכות הגוף? מילה כלשהי? תודה מראש, גיא.
 

sagife

New member
אז ככה....

השפה הרפואית גדושה במילים המתארות מצבי חירום/קריסת מערכות אם תאמר על איזו רקע הקריסה שבסיפור שלך אנסה לעזור עם המילה המתאימה ביותר.
 

ComeUndone

New member
:)

אני חושב משהו בכיוון הזה: מישהו חולה במחלה סופנית כלשהי. לקראת סוף ימיו מתחילות המערכות בגופו לקרוז זו אחר זו. אני בעצם מחפש מילה או מונח ל"קריסת מערכות" או מערכת כלשהי. אשמח אם תוכל לתת להביא כמה מילים עליהן אתה יודע. תודה מראש, גיא.
 

ComeUndone

New member
שום דבר

"מה רע בקריסת מערכות?" "שום דבר" זה דיאלוג שלא חשבתי שאקיים בחיים :) אני מחפש מילה אחת... אפילו בלועזית. אבל אני כבר מתייאש מהחיפוש... תודה בכל אופן. גיא.
 

sagife

New member
ננסה לעזור.

המצב שאתה מתאר הוא מאוד לא ספציפי ולכן חסר מונח ספציפי. בכל אופן: משפט מקובל הוא "he is crashing" או לחילופין collapsing total system collapse נשמע "לא רע".... :) הצעה נוספת,טרום יאוש, היא לפנות לפורום תרגום ועריכה.אולי שם יוכלו לעזור. בהצלחה!
 

moran f

New member
בדיוק מה שאני חשבתי

אני לא מצליחה לחשוב על משהו יותר טוב מ"קריסת מערכות" או בלועזית total system collapse. אין איזו מילה (לפחות שאני מכירה כרגע) לתיאור מצב כזה חוץ מזה.
 
תשובה...

קריסת מערכות בגוף נקראת קריסה רב מערכתית. multi-system failure הפסקת התפקוד של ארבע המערכות החיוניות בגוף: הלב, הריאות, הכליות והמוח. לכשל יכולות להיות סיבות שונות, ביניהן פגיעה בלב, או זיהום על-ידי חיידק אלים. הטיפול הרפואי מותאם לגורם הכשל, ובמהלכו החולה מורדם באופן מלאכותי כדי לאפשר לו להיות מחובר למכונת הנשמה ללא כאבים. שאר מערכות הגוף נתמכות על-ידי מכשירים שונים ותרופות מתאימות, על פי הצורך.
 
למעלה