הבשלה

מני אה

New member
הבשלה

אהלן, איך זה שפירות מבשילים במנותק מהעץ (אם אכן הם מבשילים וזה לא שם אחר לשלבי ריקבון)? לא כל כך מצאתי משהו על הבשלה אבל הבנתי קצת שמדובר בתהליך בו רמת הסוכר עולה, דפנות תאים נחלשות (לא ככ בטוח לגבי זה), ופיגמנטים ירוקים מוחלפים. זה אמור לקרות לפי תהליך מסוים שהעץ גורם לו, לא?
תודה לכל מי שישפוך אור על הנושא
 

deathcaster

New member
הבשלה

קורה גם אם לא קוטפים את הפרי מהעץ.
המטרה של הפרי על העץ הוא לא שתאכל אותו, אלא בראש ובראשונה להפיץ את הזרעים שבתוכו. כדי להפיץ אותם הפרי חייב להבשיל ועם הזמן להרקיב.
 

מני אה

New member
להפך

מנסה להבין איך במנותק מהעץ ההפרי יכול. הרי אין מי שיעורר תהליכים. אז למה לא רק ריקבון
 

deathcaster

New member
למה להיפך?

זה חלק מהתהליך, הפרי ירקיב אם הוא מנותק מהעץ או עדיין מחובר לו. תאי הפרי מתחילים להפריש אתילן, פעילות אנזימטית משתנה, אחוז סוכרים עולה, אחוז כלורופיל יורד.
 

מני אה

New member
המשך

איך התאים מפרישים משהו, הרי כשהפרי מנותק מהעץ, הוא לא מקבל יותר מזון או הוראות (את ההורמון) מהעץ. או שהוא הופך לאיזה חלק אוטונומי?
לגבי המטרה, הפרי אמור להאכל בחלק מהמקרים, כי שמעתי שחלק מהזרעים צריכים להפלט עם הצואה, כך הם גם מתפזרים טוב יותר.
תודה
 

deathcaster

New member
תגובה

"
איך התאים מפרישים משהו, הרי כשהפרי מנותק מהעץ, הוא לא מקבל יותר מזון או הוראות (את ההורמון) מהעץ. או שהוא הופך לאיזה חלק אוטונומי?"- הם נהרסים, אף פעם לא ראיתי בננה שנקטפה מהעץ? היא ירוקה לגמרי, לפעמים היא אפילו עוברת הבחלה (וגם פירות הדר ועוד סוגים) שזו הבשלה מלאכותית. אתה שם אותה אצלך בבית, אחרי יום יומיים היא צהובה ובשלה לאכילה ורק לאחר מכן אם שכחת לאכול היא משחירה ומרקיבה. זה תהליך זהה אצל כל הפירות והירקות.
"לגבי המטרה, הפרי אמור להאכל בחלק מהמקרים, כי שמעתי שחלק מהזרעים צריכים להפלט עם הצואה, כך הם גם מתפזרים טוב יותר"- נכון, אולי זה רק חלק מהמנגנונים של צמחים להפיץ את זרעיהם, חלק מופצים ע"י הרוח, חלק ע"י בעלי חיים שאוכלים את הפירות, חלק ע"י בעלי חיים שהזרעים/אבקנים נדבקים אליהם, חלק פשוט מפילים את הזרעים על הרצפה.
 
למעלה