שאלה שהיא אולי קצת יותר בכימיה: נקודת בעירה / נקודת רתיחה

trilliane

Well-known member
מנהל
שאלה שהיא אולי קצת יותר בכימיה: נקודת בעירה / נקודת רתיחה

אבל לגבי צמחים...

התגלגלתי לערך על "קוקאין" בוויקיפדיה (אני לא בענייני סמים, התגלגלתי אליו מהערך על אלקלואידים שאליו הגעתי מערך אחר וכו') וכתוב שם:
"בדרך כלל השימוש הנפוץ הוא בהרחה (הסנפה) או עישון, זאת על ידי המרת החומר מקוקאין הידרוכלוריד (מלח של קוקאין וחומצת מימן כלורי), שהיא האבקה המסיסה במים ועל כן מתאימה להסנפה ולהזרקה, אך נקודת הרתיחה שלה קרובה מדי לנקודת בעירתה ועל כן אינה מתאימה לעישון. לקוקאין freebase (קוקאין בצורתו הטהורה והפשוטה ביותר כאלקלואיד חופשי), נקודת רתיחה נמוכה בהרבה, ועל כן הוא מתאים יותר לעישון, ..."

אין לי רקע מסודר בכימיה או בביולוגיה; אני יודעת בגדול מהי נקודת רתיחה (בד"כ מעבר מנוזל לגז, לא?), אבל מהי נקודת בעירה? ומה הקשר בין השתיים? למה נקודת רתיחה נמוכה מתאימה יותר לעישון? האם פירוש הדבר שעכשיו היא רחוקה יותר מנקודת הבעירה? בהנחה שמה שכתוב שם נכון (ואם לא אשמח להסבר אחר), מה זה בעצם אומר? זה מסקרן אותי (ברמה התאורטית; הדבר המעושן היחיד בחיי הוא פסטרמה
).
 

deathcaster

New member
תשובה

קרא כאן על נקודת הבזק (בעירה):
https://he.wikipedia.org/wiki/נקודת_הבזק
קרא כאן על נקודת רתיחה:
https://he.wikipedia.org/wiki/נקודת_רתיחה

בגדול כדאי שהחומר שאתה מעשן יישרף ולא יתאדה ולכן צריך להיות הבדל בין 2 הנקודות ושלא יהיו קרובות מדי, אחרת חלק מהחומר יישרף וחלק פשוט יתאדה.

ממליץ על פסטרמה רומנית, לטעמי היא הטובה ביותר (ואני לא רומני, רק נשוי לאחת)
 
למעלה