שווה קריאה

acamolit

New member
חייבים לעשות אחרת

זה המסר!
נכון, יש לעיתים מצבי קיצון - גם אז יש למצוא דרכים אחרות! (אנחנו יודעים שיש.....)
נראה לי שהפוסט הזה צריך להיות תלוי בכל מחלקה!!!!!
ברור שנפילה או כל חבלה בזמן האישפוז היא באחריות בית החולים - אבל לא תמיד הצוות חושב על פתרונות אחרים ובוחר בפתרון הכי קל לטעמו.
 

firsttimer2

New member
אין כמות תקנים שתאפשר השגחה אישית מהסוג שמתבקש פה

ולא כל קשיש אפשר להרדים בתרופות, אפילו אם רוצים וזה לטובתו. מי שמגיע לאשפוז ונזקק לטיפול רפואי לפעמים לא יעמוד בטיפול תרופתי כזה.
אני לא מצפה מאף משפחה או קרוב לדעת על תופעת הדליריום של קשישים במהלך אשפוזים, על הבלבול שמשתלט בשעות הלילה ומתפוגג כשעולה הבוקר (במקרה הטוב שאכן מתפוגג). אין איזה קול הגיון שאפשר לדון איתו, ויש אדם שהחשש הוא לא שילכלך את החדר אלא שייפול וישבור מפרק ירך או יספוג חבלת ראש.
כמו שמכבדים את שיקול הדעת המקצועי של הצוות בנוגע להחלטה על בדיקות או טיפול תרופתי או ניתוחי אפשר לכבד את הצוות בהחלטה על שמירה על בטיחות המטופל.
שמעתי לא פעם ממשפחות ש"האחיות לקחו את הפתרון הקל מבחינתן" כי "החולה קצת עשה רעש/לכלוך/בלגן". לקשור אדם זה אף פעם לא האפשרות הקלה, לא מבחינתי ולא מבחינת אף איש צוות שעבדתי איתו. המסר הזה הוא פוגע ומראה על חוסר הבנה והפנמה.
בנוסף, אף אחות לא יכולה להחליט על קשירת מטופל ללילה בלי אישור של רופא, כך שמדובר פה על מחשבה על פעולה שחוצה מעבר לאחות שחיפשה את החיים הקלים לכאורה.
לפעמים מה שאדם צריך זה לא שהצוות ישים יותר לב או שמערכת הבריאות תעלה את כמות התקנים אלא פשוט את היקרים לו שיעמדו לצדו בשעות הקשות שלו. כנראה שלא נעים לשמוע את זה אבל זה המצב.
 

acamolit

New member
אפשר

גם טיפול תרותי מותאם.
נכון , זה לא פשוט אבל ישים.
 

acamolit

New member
לא הגזמנו??

נראה לי שבמאה שלנו, ישנן תרופות הרגעה (כאלה שלא יהרגו את החולה).

לא התדרדרנו בשיחה הזו?
 

acamolit

New member
כמובן ללא נזק

ברור שבהתאם למצב החולה, ברור שישנן קבוצות תרופות שונות בעלות דרך פעולה שונה וטווח שונה.
אני בכל שנותי, לא ניתקלתי בחולה בהכרה שלא ניתן לתת לו תרופת הרגעה.
 

firsttimer2

New member
לא חושבת שהכוונה היא למי שעצמאי לצרכיו ופשוט מטייל הרבה

אלא למי שירידה שלו מהמיטה יכולה להזיק לו משמעותית- למשל מי שאינם חולים עצמאים ונמצאים בסיכון לנפילה
 

acamolit

New member
עם כל הצער שבדבר

גם אחיות קושרות לבד ומבקשות אישור בדיעבד.
גם רופאים (לרוב צעירים וחסרי רגישות) מאשרים כלאחר יד.
יברים,
כולנו באותה סירת טיפול - טיפת רגישות וסימפטיה לא הזיקה.
 

firsttimer2

New member
אני כן

נתקלתי בחולים שקיבלו את מלוא המינון ועדיין לא נרגעו, שקיבלו הלידול וזה פעל עליהם פעולה הפוכה. יש גבול למה שאתה יכול לתת לאדם מבוגר בלי לתת לו נזק. לפעמים מה שאדם צריך זה את היד המוכרת לידו שתרגיע אותו ולא עוד תרופה.
 

acamolit

New member
קראת את המכתב האמיתי שנכתב?

על מה תליני?
הרי המכתב נכתב בדם ליבו של הבן הכותב.
חישבו שניה לפני התגובה.
 

acamolit

New member
שווה קריאה

לקראת יום השואה, צף ועלה לי סיפור שאני מדחיק כבר שנתיים וחצי. בשבוע האחרון לחייו של אבי, ניצול שואה שאיבד את כל משפחתו בגיא ההריגה רומבולה שבריגה־לטביה, הוא אושפז במחלקה פנימית בבית חולים גדול. כשהגעתי לבקר אותו בוקר אחד לפני העבודה, מצאתי אותו קשור בידיו וברגליו למוטות המיטה. כשהוא ראה אותי התגובה הראשונה שלו היתה: "גם אותך הם תפסו?"
התברר כי בלילה אבי עשה קצת "בלגן": הוא קם מהמיטה בניגוד להוראת האחיות, צעק וליכלך את הרצפה. האחיות עשו את מה שהתבקש מבחינתן כדי להעביר את הלילה בשלום, וריתקו אותו למיטה. אבי, בשבוע האחרון, היה מטושטש מאוד, ואירוע הקשירה למיטה הציף לו זיכרונות מהשואה. קשה לי לחשוב על מה עבר עליו בשעות שבהן היה קשור למיטה ומה חשב כשראה אותי בבוקר. כל זה היכה בי ברגע בו שאל אותי האם גם אותי תפסו. לא הצלחתי להתאפק והתחלתי לבכות. האחיות הבינו מיד את טעותן ושיחררו אותו. כעבור מספר ימים נפטר.
כשאושפז, בעת הקליטה למחלקה, שאלו אותו אם הוא ניצול שואה וסימנו זאת בטופס. שמחתי אז לדעת שנותנים לניצולי שואה יחס מיוחד בבית החולים.
קשה לי להאשים את הצוות הרפואי. ככל שזכור לי, היו שם שתי אחיות שמחזיקות מחלקה פנימית גדולה וקשה. אני בטוח גם שאבי לא עשה להן חיים קלים. אבל אני בטוח שאם הן היו מבינות את ההשלכות של המעשה שלהן, הן היו מחפשות פתרון אחר. אני כמובן הייתי אכול רגשות אשם שהשארנו אותו לבד בלילה.
כולם מדברים על סיוע כספי לניצולי שואה ועל ניצולי שואה רעבים. אבי לא היה רעב ולא היה זקוק לכסף. הוא היה זקוק ליחס אנושי בימיו האחרונים. גם אני נכשלתי בזה וגם הצוות הרפואי.
אם אתם חלק מצוות רפואי, הטיפול בקשישים הוא מאתגר במיוחד. הם טרחנים, לעתים לא נחמדים, לא מובנים, לא שומעים ולא תמיד משתפי פעולה. קל מאוד לצעוק עליהם, להתעלם מבקשותיהם, לקשור אותם למיטה כדי שלא יפריעו. במקרה כזה תזכרו, כי יחס קר ומנוכר יכול להחזיר אדם כזה אל נקודת השפל של חייו.
אלון גל, יהוד
 

firsttimer2

New member
אם את/ה לא רואה סימפטיה ורגישות סביבך

זה אומר שאנחנו לא באותה סירת טיפול.
 

acamolit

New member
לא אמרתי עוד תרופה

דיברתי על היחס שהכותב כל כך צדק לגביו.
 
למעלה