יציאה לקורס על בסיסי

lonely island

New member
הממשלתי שלי הוא עוד שבוע

ובינתיים עובדת בקהילה במשרה חלקית כבר כמה חודשים
 

lonely island

New member
תודה


 

lonely island

New member
ואני יודעת רק מה שמספרים לי

האנשים שעובדים איתי במרפאה, והרושם שקיבלתי הוא שזה כן עניין שתקוע בועדים. אשמח לשמוע זווית אחרת כמובן
 
יציאה לקורס על בסיסי

היי שלום לכולם,אני כבר לא מעט שנים במקצוע ועדיין אין לי על בסיסי.
הסיבות הן: קושי בניידות,והצורך להשלים את שעות העבודה בגין היעדרותי.
איך אתם התמודדתם עם הקשיים הללו?
נניח ואתם לומדים יומיים בשבוע והאחראית,אומרת לכם שאתם חייבים להשלים את השעות שאתם נעדרים ,בגין אותם ימי לימוד. איך השלמתם את שעות העבודה בסידור? האם ביקשתם שיירשמו לכם את שעות ההיעדרות של הלימודים כשעות חופש? האם הורדתם אחוז משרה?
סתם מסקרן אותי לדעת... בנוסף יש לי בעיית ניידות. וישנם בתי ספר לסיעוד,שאין להם תחבורה ציבורית ישירה.
 
הסבר למשפט האחרון

במשפט האחרון שכתבתי ,התכוונתי שישנם בתי ספר לסיעוד ,שאין אליהם קווי תחבורה ציבורית ישירה ,או רכבת ישירה. וצריך לקחת 2 אוטובוסים או אוטובוס ורכבת וכו'...
 

lonely island

New member
חברה שעובדת בכללית

יצאה לקורס על בסיסי בקהילה, הסידור היה שהעבודה משלמת לה על ימי הלימודים, ובתמורה היא מחויבת להם לשנתיים אחר כך. הבנתי שזו הנורמה שם וזה הרעיון של "העבודה מוציאה אותך לעל בסיסי". אם אני זוכרת נכון אתה לא עובד בכללית, אבל הגיוני לדבר איתם על זה ולשאול אם יש כאלו אופציות, לא? תכלס אתה תורם למערכת וסה"כ הידע שלך יעזור להגביר ולייעל את העבודה שלך.
 

firsttimer2

New member
אני מקבלת ימי לימודים

במקום משמרות (עובדת בבי"ח, לא בקהילה). חברה שעובדת בקהילה לא קיבלה ימי לימודים והיא משתמשת בינתיים בימי החופש שלה על הימים החסרים או חוזרת לעבוד בפיצול. אם אני זוכרת נכון היא השתמשה גם בימי העיון לטובת הלימודים.
לגבי תחבצ- גם לרמבם וגם לאיכילוב יש רכבת כמעט עד למקום, אני נוסעת ברכבת וככה גם כמעט כל מי שלומד איתי כי לך תמצא חניה במקומות האלה.
הכי חשוב לזכור שמדובר בכמה חודשים בפועל ואז עוברים להתנסויות וזה יותר גמיש מבחינת מיקוןם. לא הכי קל אבל עובר
 
תודה לכל המגיבים..

כשיש רכבת ישירה או אוטובוס ישיר אז זה מצויין.
אבל כאשר מדובר בבי"ס לסיעוד שבכדי להגיע אליו צריך 2 אוטובוסים או רכבת+אוטובוס,זה כבר מקשה על העניין. אני עובד בקופ"ח מאוחדת,משלמים יום לימוד אחד מתוך השניים.
אפשר להשתמש בימי חופש,כמובן,רק שבשלב מסויים הם ייגמרו מן הסתם,לאורך השנה.
אגב אצלנו בקופה,אין תוספת לשכר ,לאחר הקורס ולכן נשאלת השאלה האם ההשקעה משתלמת...
מבחינת התחייבות להישארות לעבודה בקופה,אם יישלמו את 2 ימי הלימוד,בהחלט שווה לברר ,אם כי אני די סקפטי בעניין של תשלום מלא של הלימודים ע"ח הקופה.
 
יש פה אחיות קהילה שעשו על בסיסי?

אשמח אם תשתפו במה עשיתן על בסיסי?
והאם הרגשתן שזה תרם לכן בעבודה היומיומית השוטפת לאחר הקורס?
איזה אחוז מהאחיות אצלכן בקהילה עשו על בסיסי?
 

lonely island

New member
נכון שמידע מיד שניה הוא מהשטן, אבל...

אני רואה את מנהלת הסיעוד במרפאה שלי שעשתה קורס קהילה, נראה שזה מאד תרם לה גם מבחינת ידע וגם מבחינת סמכויות - למשל יש לה סמכות לעשות בדיקה פיזיקלית במצבים מסוימים (נגיד דלקת גרון) ולהחליט על סמך זה אם להפנות לרופא באופן דחוף או לא, יש לה יותר ידע בפצעים קשיי ריפוי וכו'. בנוסף הבנתי שהקורס קהילה מקנה לאחיות סמכויות כגון הפקת מרשמים לחולים כרוניים, התחלת טיפול אנטיביוטי, אבל בכללית מעדיפים להשהות את הסמכויות האלו כרגע כל עוד אחיות לא מקבלות עליהן עוד תגמול כלכלי.

ואגב עשיתי בירור נוסף ואכן הטעיתי אותך - בכללית, אם האחות לומדת בבית ספר של הכללית (נגיד במאיר) משולם לה 50% משכר הלימוד בנוסף לתשלום על ימי לימודים כימי עבודה. אבל 50% עדיין משולמים מכיסה.
 

firsttimer2

New member
ממה שידוע לי הנושא של התחלת טיפול תרופתי הוא של אחות מומחית

שזה הרבה מעבר לעל בסיסי. וחושבת שמדובר רק בבית חולים ולא בקהילה, כלומר להתחיל טיפול ראשוני ל24 שעות עד שהחולה ייבדק ע"י רופא מחלקה.
ומה שתוקע את זה זה לא אחרים מאשר הרופאים, שחשים שהיוקרה המקצועית שלהם בסכנה חלילה ומאויימים מזה שמישהו שאינו רופא יוכל לתת את השירות שהם נותנים.
 

lonely island

New member
בעיקר חבל שהמידע בנושא הזה לא מרוכז איפשהו

אפילו לא באופן ברור באתר משרד הבריאות (?)
 

firsttimer2

New member
אם משלמים על יום לימוד אחד

ואתה יכול להשתמש בימי העיון שמגיעים לך אז הם מספיקים לחודשיים מתוך סך הלימודים. להשתמש בשביל יתר הימים בימי החופש שלך זה באמת החלטה שצריך לחשוב עליה טוב אבל למען מטרה גדולה יותר מבחינתי זו כן החלטה נכונה לתקופה קצובה וידועה מראש (כלומר גם אם לשנה אחת כל ימי החופש יושקעו בזה).
לא ברור לי למה לא משלמים תוספת על הקורס, הרי זה השתלמות מקצועית. בכל מקרה תלוי מה אתה רוצה ללמוד ואיך זה ישפיע על העתיד המקצועי שלך ועל היכולת שלך להתקדם בתפקידים/ לעבור לקופה אחרת עם הידע החדש שרכשת.
 
למעלה