שאלה אולי קצת משונה...?

Annabella1

New member
שאלה אולי קצת משונה...?

מצאתי קצת התיחסות לזה בהודעות קודמות בפורום, לא יותר מידי


אני חושבת בזמן האחרון על לימודי הסבה לסיעוד. קצת מדאיג אותי עניין הלילות במקרה ועובדים בבית חולים.
אני יותר מידי טיפוס של לילה. מבחינתי זה היה מצוין אם אפשר היה לחיות רק בלילה. הבעיה היא שרוב העולם חי ביום וישן בלילה. לקח לי המון זמן להשתלט על בעיות השינה שלי ולהתאים את עצמי לחיים שמתנהלים ביום. אני קצת מפחדת שאם יצא לי אי פעם לעבוד בלילות- שכל החיים שלי יתהפכו שוב.
אולי יש כאן אחרים או אחיות שעובדים בלילות ויכולים לספר קצת איך העבודה בלילות משפיעה על החיים שלהם\ן? אם זה נורא מפריע ואיך בכל זאת מנהלים חיים נורמליים עם עבודה בלילות?

תודה!
 
עבודת לילה

להפוך את החסרון ליתרון?...

השאלה שלך לא משונה, ובאופן לא מפתיע תמצאי בבתי החולים ובעבודות שבהן יש משמרות לילה "טיפוסים" כמוך, כלומר טיפוסים שמרגישים יותר יעילים בלילה, יהיו הסיבות אשר יהיו.

"כל החיים יתהפכו שוב" - לא לגמריי בטוחה למה את מתכוונת. נכון מרבית האנשים והמוסדות הציבוריים פעילים יותר בשעות היום.

לעומת זאת יש אנשים שהם פשוט "חיות לילה" - או לכל הפחות כך מנהלים את חייהם ויצא לי להכיר כאלו לאוו דווקא בסיעוד, עבדתי כפקידת קבלה במלון באילת, ושם בכלל יש "קהילה" של עובדי מלונות, וגם אני הייתי פקידת לילה תקופה מסויימת.

אישית, אני לא ממליצה במיוחד על אורך חיים שכזה, אבל, יצא לי להכיר פקידי לילה אחרים דרך ההסעות, כולל כאלו שעובדים כפקידי לילה שנים. לתפיסתי הכללית,המחיר שמשלמים בתמורה ל200% שכר / משהו כזה, הוא גבוה חברתית - למרות שזו רק דעתי, ומי שעובד שנים לילות הרבה פעמים הם אנשים מסוג מסויים (ללא הכללות כן..) לפחות האנשים הללו שפגשתי דרך קבע בהסעות הבוקר, עובדים לילות לבד , מתבודדים שכאלה, ללא משפחות - הכללות גסות שרלוונטיות באופן כללי למיקום ההוא.

לעומת זאת יש בכך יתרונות מסויימים וכמובן שכר גבוה יותר, חלוקת תפקידים משפחתית לא שיגרתית, לעומת זאת דווקא כילדה וחברה של ילדה אחרת שאמא שלה היתה אחות במשמרות והרבה פעמים אחרי לילה, אז צריך לשמור על שקט מופתי ולא להניד עפעף ולא להזיז אצבע.. אני חושבת שבגיל מסויים היה איזשהו מחיר של אמא עצבנית ועייפה, אבל עם יותר כסף בבנק, אבל אמא יכלה להיות עצבנית ועייפה גם אחרי משמרות בוקר, אני לא יודעת כמה זה בהכרח שייך..

ובלי קשר, חברים אחרים, בעלה של אחות במקצוע שאוהבת לילות, הרגיש מאד בחסרונה - תמיד הלין על כך שהיא איננה בלילות... לא יודעת כמה זה מומלץ לחיי משפחה לעבוד הרבה לילות.. אבל זה משהו מצבי ולא מחייב זו סתם התרשמות שלי כולל זה שבאמת דרך הצטרפות למד"א פעם, והכרות עם הרבה אחים ואחיות, עבודת לילה/ערב מקשה במידה מסויימת על הזוגיות - למרות ששוב כל מקרה לגופו, זה יכול לעבוד מצוין אם שני בני הזוג בעבודת משמרות אפשר גם לעשות תורניות על "הבית" כשיש ילדים קטנים וזה.. וגם מבינים אחד את השני טוב יותר מתחלפים ברכב בבית החולים, אוי איזה תענוג רומנטי (לא ממש אבל שיהיה..)

בקיצור אפשר לחיות ככה, לא יודעת כמה זה בעייתי , יש כאלה שככה טוב להם, או לכל הפחות לא רע להם עם זה.. שכן הם בוחרים לחיות כך..

בהצלחה בכל שתבחרי.
 

rigidid

New member
שילוב של משמרות יקל על העניין.

כשהתחלתי לעבוד במחלקה כירורגית בתחילת 2013, די מהר הבינו שאני אוהב לילות, והגעתי למצב שבמשך שנה וחודשיים מתוך התקופה עבדתי באמת רק לילות! לא משרה מלאה, הייתי עושה בין 12-15 משמרות בחודש.
בעיקרון, זה הסתדר לי מצויין עם הלימודים, התוספת למשכורת הייתה לא רעה, העבודה בלילות הייתה פחות קשה ממשמרות בוקר/ערב, ובאופן כללי פחות רעש ובלאגן.

אחרי תקופה מסויימת, השינה שלי נהייתה פחות טובה! במקרה הטוב, הייתי מצליח לישון עד 4 שעות לפני המשמרת, אבל שינה לא שינה, הייתי קם עייף יותר מקודם. משלים את השעות אחרי המשמרת, אבל גם כאן הייתי קם עייף יותר מקודם.
מבחינתי זה המחיר ששילמתי על הרצון שלי לעבוד רק לילות בזמנו.

במקום העבודה הנוכחי, אני עדיין לא במשרה מלאה, עד הממשלתי בספטמבר הקרוב. אבל ירדתי מלילות בלבד, ויש שילוב של משמרות. מתוך 14 המשמרות החודשיות, לרוב זה יהיה 5 משמרות בוקר (2 מהן בשבת), והשאר כמעט חצי לילה חצי ערב. אם אני משווה את הסידור הזה לרק לילות בעבודה הקודמת, אז אין ספק שהנוכחי הרבה יותר מתאים. אני עדיין נהנה ממשמרות לילה, אבל המשמרות האחרות בשעות "רגילות" מחזירות אותי לנורמה די מהר. יתרון נוסף, כשעובדים רק לילות, אז מפסידים תוכן מאוד חשוב שמתקיים לרוב רק במשמרות בוקר או ערב באופן טבעי, שזה מאוד קריטי לעובדים חדשים במערכת בשנים הראשונות שלהם. אז השילוב הזה מאפשר לך ליהנות משני העולמות.

מבחינה חברתית אגב, דווקא עם משמרות הלילה יותר קל לי! אני כן אדם חברתי, אוהב לבלות עם המשפחה, לצאת לסרטים עם חברים וכו'. הרבה יותר קל לי לצאת לסרט ב-7 בערב שמסתיים נגיד ב-9, להמשיך לגלידה או משהו דומה עד 10+, ומשם להיפרד ולהמשיך למשמרת לילה. לעומת זאת, לצאת בערב לבלות ויום אחרי לעבוד בוקר מבחינתי זה סיוט ולא קורה כמעט!

בכל אופן, מניסיון קטן שלי, הרבה מחלקות הולכות על השילוב הנוכחי שתיארתי במקרה ועובד אוהב לעבוד לילות. במיוחד בהתחלה כמו שציינתי, קשה לי להאמין שיתנו לעבוד משרה מלאה רק לילה או רובה לילות, אולי חצי +-.
 

Annabella1

New member
תודה לשניכם על התשובות

זה במרוכז.

הכוונה בכל החיים שלי יתהפכו היא שאני תוהה איך מתפקדים בימים שאחרי משמרת לילה. אפילו אם זה רק בעבודה. נניח משמרת לילה ביום א' וביום ג' כבר צריך לקום למשמרת בוקר. אם זה לא משגע את "המערכת" יותר מידי? אם אפשר בכלל להרדם בלילות אחרי זה ולקום בבוקר ולתפקד פחות או יותר?
 

The Blue Fairy

New member
אני אישית כן חווה קשיים במשמרות לילה

המשמרת עצמה עוברת מהר וטוב, אני גם מתפקדת טוב יותר בלילה מאשר בבוקר
אבל - הגוף שלי מתחרפן מלילות, לא מצליחה להירדם לפני המשמרת, לא מצליחה להירדם אחרי המשמרת..ומתפקדת כזומבי ביום שאחרי בגלל המחסור בשעות שינה
אבל זה ממש אינדיבידואלי, בעלי אוהב את הלילות ומצליח לישון גם אחרי וגם לפני, זה לא משפיע עליו בכלל (והוא עושה 2-3 לילות בשבוע)
 

YULI9

New member
זה מאוד אישי

תלוי בשעון הביולוגי של כל אחד.
בתחילת הקריירה אהבתי מאוד לילות ולא הבנתי למה יש אחיות שנרתעות ממשמרות לילה, כפי שכתבו כאן המשמרת בדרך כלל רגועה וקלה יותר והשכר גבוהה יותר, אהבתי את ההרגשה בבוקר שכולם באים לעבודה ואני הולכת הביתה.
עם השנים העבודה בלילות נעשתה לי יותר קשה, המשמרת עצמה עדיין עברה בקלות אבל אם ישנתי לפני הרגשתי לא טוב וכשהלכתי לישון אחרי קמתי "מוטרפת" לגמרי, ראיתי שהילדים שלי פוחדים ממני, חוץ מזה כל היום אחרי המשמרת הייתי הרוסה והתאוששתי רק למחרת בבוקר.
לאט לאט ירדתי לגמרי מלילות.
לעומתי ראיתי אחיות שכבר מהיום הראשון התקשו מאוד לעבוד במשמרות לילה ואחרות שעבדו לילות בלבד במשרה מלאה במשך שנים ארוכות ולטענתן זה לא הפריע להן.
אני מציעה שתנסי ותיראי איך את מתמודדת עם הלילות ותמצאי את המינון הנכון לך.
 

evil moon1

New member
משמרות

לי אמוד מפריע שילובי משמרות...וקפיצות בין משמרות...
אני גן טיפוס של לילה.ועבודה בלילות לא עושה לי טוב בכלל..יש גם שילובים כמו "ערב-בוקר-לילה" "לילה-ערב-בוקר" וכו'(גם גרועים יותר...
למשל, כשאני עושה משמרת לילה ויום אחרי זה בוקר זה לא טוב בכלל....לפני לילה אני משתדלת לקום בצהריים, כי לפני המשמרת אין מצב שאני ארדם ואז הלילה עובר יותר בקלות.אחרי לילה אני מתעוררת מאוחר ונרדמת מאוחר, אבל צריך לקום לבוקר...ואם זה בוקר לילה, אני לא יכולה להרדם מוקדם , לא ישנה בלילה, מתפקדת כמו זומבי במהלך הבוקר, ישנה אחרי זה כמה שעות והלכת לילה והגוף שלי מתחיל להתחרפן מחוסר שינה...
משמרות זה לא טוב לגוף וכולם משלמים על זה, רק יש כאלה שמשלמים מיד ויש כאלה שבאשראי, אבל הגוף יביא חשבון.זו דעתי. גם נעשו הרבה מחקרים על זה, כדאי לקרוא.
 

אח צעיר

New member
בהחלט הדבר מאוד אינדיווידואלי לכל אחד...

אני יכול רק להעיד על עצמי ,שאני טיפוס של בקרים ,מתעב לילות .
וכשעבדתי בבית חולים,הייתי מבקש לילה אחד בלבד בשבוע,וזה רק בגלל שממש תיעבתי לילות . הייתי הולך למשמרות לילה ,ממש בדיכאון טוטאלי. אין ספק שריבוי לילות ,לאורך זמן פוגע בבריאות וגורם לאי אילו מחלות,שעליהם ניתן לקרוא באינטרנט. היום יותר מ3 שנים ,אני עובד בקרים בלבד בקהילה ומאושר מכל רגע. את צריכה לעשות מה שטוב לך ולגוף שלך, ומה שאת מרגישה לנכון ולכן כל עצה פה בפורום ,בעיניי מיותרת לחלוטין. שיהיה בהצלחה.
 
קודם כל אפשר לגוון.

אני בזמן הלימודים עבדתי לילות רק (בחצי משרה) כי ככה היה לי נוח.
&nbsp
בזמן ההריון לא עבדתי לילות.
&nbsp
עכשיו אני במחלקה די לחוצה עם חוסר צוות, ועדיין עובדת לילה אחד בשבוע ויש גיוון במשמרות. אני שוב בהריון, בהמשך כנראה אעבוד לילה פעם בשבועיים. בינתיים זה נוח לי.
&nbsp
לא נותנים בכוח למישהו לעבוד יותר מפעמיים לילה בשבוע אלא אם כן זה מה שהוא מבקש וגם אפשר לדבר.
 
למעלה