זקוק לעזרה - הסבת אקדמאים

Zivlior115

New member
זקוק לעזרה - הסבת אקדמאים

שלום לכולם,

אשמח מאוד לעזרה. אני מעוניין להתחיל באוקטובר הקרוב לימודי סיעוד (הסבת אקדמאים).

לאחר בדיקה מול ביה״ח ברזילאי הבנתי שבשנה הראשונה ניתן ללמוד כ - 3 ימים בשבוע, דבר שמאפשר לי לשלב עבודה.

מבדיקה מול אונ׳ ת״א הבנתי שגם להם קיימת תכנית להסבת אקדמאים אך הלימודים מתקיים כ - 4 ימים בשבוע ולא ניתן לשלב עבודה. לדברי המזכירה באונ׳ ת״א אני אקבל תואר בסיעוד + תואר כאח מוסמך ועפ״י הבנתי בשאר בתי החולים אני אקבל רק תעודה כאח מוסמך בלבד (תקנו אותי אם אני טועה).

רציתי לדעת, האם קיים הבדל כאשר מחפשים עבודה? והאם ובמידה ואני אחליט לנסות להגר לאוסטרליה, ארה״ב או קנדה, האם לדעתכם ההתייחסות היא שונה? כי קיימת לי תעודה כאח מוסמך, אך לא קיים לי תואר בסיעוד.

אשמח לתשובות/עצות. תודה רבה!!
 
עם או בלי תואר

רגע ....במידה ותבחר ללמוד באוניברסיטה לאחר לימודים תקבל תעודה של אח מוסמך ותהיה בוגר של תואר ראשון בסיעוד, לימודים בהסה מקנים לך תעודה של אח מוסמך בלבד ללא תואר ראשון בסיעוד, אך כבר יש לך תואר אחר .
חיפוש עבודה - סיעוד פנינו לאן ?בשנים האחרונות סיעוד עובר לאקדמיזציה של מקצוע , דהיינו, במילים פשוטות מע' מבקשת שאחים ואחיות יהיו בעלי תואר ראשון בסיעוד לפחות ובהמשך,לימודים לתארים יותר מתקדמים...בפרקטיקה , יש חסר ומקבלים לעבודה עם או בלי...אגב,תמיד ניתן להשלים לתואר ראשון בסיעוד...אבל...יש לך כבר תואר , אפשר להתקדם גם לתואר שני ...(צריך רק לבדוק דרישות וכו...)
לגבי הגירה לחו"ל - אין לי מושג .

בהצלחה !

חברים וחברות לפורום, תקנו ותשלימו ...
 

crne

New member
כששואלים שאלות, צריך לדעת להתמודד עם כל מיני

תשובות. שלי לא תהיינה לרוחך סביר להניח, כי מי בינינו אוהב לשמוע דברים שליליים? אבל יש דברים שאתה צריך לדעת לפני שאתה הולך ללמוד מקצוע חדש ועוד במחשבה שזה יקנה לך הגירה ווהשתלבות בשוק העבודה בארץ יעד. אתה יכול לשכוח מהתוכנית המגוכחת הזאת. הלימודים במסלול של הסבת אקדמאים לא עומדים בקריטריונים של הגופים הרגולטוריים. הקרדנשיאלס שלך לא יתקבלו ותצטרך ללמוד את המקצוע מחדש!
כתבתי פוסט ארוך והסברתי את מצבן של האחיות בקנדה לפני כשבועיים.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=833&pagenumber=2#175441303
בבקשה תטרח לקרוא את הכל ולהבין שמקצוע אח לא יפתח עבורך את דלתות ההגירה. רוצה באמת להגר? תרשם ללימודי סיעוד בקנדה. אם יש ברשותך הממון הדרוש ואם תצליח לשכנע את קצין הגירה כי הלימודים דווקא בקנדה יתרמו לך באופן בו הלימודים בארץ ישראל לא מצליחים לתרום. יחד עם זאת אתה לא שוכח להוסיף כי בסיום הלימודים אתה חוזר לארץ. בסיום הלימודים תקבל ויזת עבודה פתוחה לפרק אותו הזמן בו למדת, אולי תצליח למצוא עבודה...
זה מעציב אותי שאנשים מלכתחילה הולכים להסבת אקדמאים לסיעוד כי הם חושבים שככה יזכו בholy grail ודרך קלילה להגירה.
תאמין לי, מכאן ( קנדה ) הדברים הם שונים לחלוטין. יש כאן כאלה שחשבו כמוך. את קורותיהם, כאמור, תוכל לקרוא בפוסט שלי.
תחשוב טוב!
 
התשובת שלי

שלום Zivlior115 ,
חשוב לי לשתף אותך כי תוכנית הסבת אקדמאים היא תוכנית אינטנסיבית מאוד. גם אם הצליחו לצמצם את הלימודים ל- 3 או 4 ימים בשבוע, זה לא אומר שהיקף החומר ירד ולכן או שתלמדו יום ארוך או שתשלימו הרבה חומר בלמידה עצמית.
לדעתי, מאוד מאתגר לשלב עבודה בתוך הלימודים בשנת הלימודים הראשונה, רצוי מאוד להיערך לכך בהתאם.
לגבי האם כדאי לך תואר ראשון נוסף, בסיעוד? לדעתי אפשר להסתדר בלעדיו, בוודאי בתחילת הדרך. בסיום הלימודים אתה אח מוסמך אקדמאי לכל דבר. להתקבל לעבודה תתקבל גם בלי תואר ראשון בסיעוד, ואם תרצה להתקדם ולשם כך לרוב תצטרך תואר שני, אז תלמד אותו בחוג לסיעוד (אולי לפני כן תעשה כמה השלמות).
בהצלחה
 

firsttimer2

New member
על כמה שנים מדובר?

יש כמה תכניות הסבה, החל מארבעה ימים במשך שניים וחצי ועד ליום וחצי במשך 4 שנים, תלוי מה מתאים לחיים שלך.
מבחינת כמה התואר בסיעוד חשוב- הוא לא. בהסבה אתה בפועל לומד לתעודה של אח מוסמך ובגלל שזו תכנית הסבה בתי החולים מכירים בתואר הראשון שלך מבחינת תנאים וכו.
בעתיד אם תרצה להתקדם בכל מקרה תצטרך תואר שני, וחובה לפחות תואר אחד בסיעוד אז תוכל פשוט לעשות תואר שני בסיעוד בבוא הזמן אם זה יהיה רלוונטי לך. בשביל להתקבל לעבודה מספיק שתהיה תעודת הסמכה.
מבחינת הגירה, אני חושבת שמה שאמרו לפניי נכון, כל מדינה שמאשרת הגירה מקצועית מעמידה תנאים מאוד ברורים- כמות שעות אקדמיות וכמות שעות התנסות מעשית, ובהסבה לא עומדים בתנאים האלה, רק בלימודי תואר. מה שכן, אולי בשילוב של קורס על בסיסי וכמה שנות נסיון התנאים האלה יהפכו ללא רלוונטיים.

אם הכיוון הוא הגירה הייתי מציעה מה שהציעו מעלי- ללכת ללמוד מראש בחו"ל, כך גם תהיה לך אשרת עבודה בסיסית לפחות בסיום הלימודים וגם בוודאות תעמוד בדרישות המקומיות
 

Zivlior115

New member
המון המון תודה!!

חבר׳ה המון המון תודה!! עזרתם לי מאוד! אני מתנצל על העיכוב בתגובה. לצערי האנגלית שלי לא ברמת שפת אם או ברמה גבוהה מאוד מאוד בשביל ללמוד בחו״ל, לכן נראה לי שאני אאלץ לשפר אותה עוד בארץ ואז לחפש מקום לימודים בחו״ל.
אני מניח שדרישות השפה ללימודים בחו״ל הן גבוהות מאוד.
 
למעלה