ממוצע נמוך מ-80, פוסל אופציה לתואר שני?

rigidid

New member
ממוצע נמוך מ-80, פוסל אופציה לתואר שני?

את התואר סיימתי והממוצע הסופי שלי בתואר הוא 77. לא ממש התייחסתי לציונים במהלך הארבע שנים האחרונות, בגלל כל מיני אילוצים. העניין גם לא הפריע לי יותר מדי בעיקר כי לא בניתי על תואר שני, והאמת שזה לא ממש הכיוון בעתיד הקרוב!

מצד אחר, אני רואה היום מגמה שבה לא מעט מהאחים/אחיות כן ממשיכים לתואר שני. ובעיקרון, למרות שזה לא במחשבות כרגע, אולי בעוד שנתיים-שלוש (ויותר גם) כן אתחיל להתעניין בנושא.
אז השאלה היא נטו מתוך סקרנות, סגרתי לעצמי את הדלת לתואר שני בגלל הממוצע שהוצאתי, או שיש אפשרות כלשהי לתיקון המצב? אם יש אפשרות כזו, היא תאפשר לי מבחר מצומצם יותר, או שהכל יהיה פתוח מבחינת התארים שקשורים לסיעוד?

תודה
.
 
לא יודעת בוודאות..

האם ביצעת "סגירה" של התואר?... אם לא, תוכל לחזור על קורסים מסויימים כדי "לתקן" את המצב כפי ששאלת אם אפשר, לחזור ולהבחן בשביל לשפר את הממוצע..

אפשר להסתכל בתקנון של האוניברסיטאות בתנאי הקבלה הכללים לתואר שני. שמתי לב שבאוניברסיטת חיפה התנאים הכלליים הינם ממוצע 75, וכמובן שמצויין שכל פקולטה קובעת לעצמה. בכל זאת, גם הפקולטות יכולות לקבל על תנאי וחריגים באופן עקרוני.. רלוונטי במיוחד לאור העובדה שעורכים ראיונות אישיים...

באופן מעשי ייתכן וכמות המועמדים עם ציונים גבוהים יותר מספיקה ולא מקבלים בפועל מי שהממוצע שלו נמוך משמעותית מהממוצע הנדרש בפקולטה. בחיפה הממוצע הנדרש הינו 85, ונתקלתי באח שהתגורר ועבד בבית חולים בחיפה שעשה תואר שני בבאר שבע, כיוון שלא התקבל לחיפה לתואר שני בעקבות ממוצע. אני לא יודעת מה היה הממוצע שלו, לא שאלתי, אני רק יודעת שהוא לא הספיק לחיפה אבל כן הספיק לבאר שבע..

מעבר לכך, כנראה שזה גם תלוי באיזה תואר שני תהיה מעוניין.

כמובן שיש אפשרויות התמקצעות בקורסים על בסיסיים שאליהם הממוצע בתואר אינו רלוונטי במיוחד.. כמו גם בהשתלמויות אחרות שחלקן רלוונטיות לעדכון השכר..

בהצלחה..

אגב יש גם תואר שני באוניברסיטה הפתוחה שזה משהו ששמעתי עליו לאחרונה, אני לא יודעת איזה תארים שניים יש להם וכנראה שאין להם את אלו מענף הבריאות..
 

toxic babe

New member
מה שאני בדקתי

הממוצע הכי נמוך שאפשר להתקבל איתו זה 80.
אולי באמת תוכל דרך האוניברסיטה לעשות שיפורים ולעלות את הממוצע ואז לא תהיה בעיה להתקבל.
אבל אתה יודע, בסופו של דבר הכל תלוי בביקוש והיצע- אז אולי כן יש איזושהי גמישות. חוץ מזה שאם אתה מתכנן להתקבל אחרי שתעבוד ותצבור ניסיון אז תקבל גם המלצות מהמעסיק וזה גם איזושהו יתרון עבורך בניגוד למישהו שמיד אחרי הלימודים מתחיל ללמוד תואר שני.
 
מכירה מישהי

שהיה לה ממוצע 78, כשהחליטה שמעוניינת לעשות תואר שני, ביעוץ האקדמי באוניברסיטה המליצו לה איזה קורסים לשפר, ולאחר ששיפרה אותם (לדעתי במהלך 2 סמסטרים), התקבלה לתואר שני, כך הבנתי שזה כן אפשרי.
 
שלום rigidid


לא סגרת לעצמך את הדלת ,אלא עשית חיים קצת יותר מאתגרים.
תואר בסיעוד מינימום נדרש באוניברסיטה הוא 80,
אבל יש אופציות נוספות כמו תואר בבריאות הציבור (לא בטוחה מה סף מינימום, שווה לבדוק), במנהל מערכות בריאות במכללות בארץ.
כשתהיה מוכן באמת, מציעה שתקבל יעוץ אקדמי מהאוניברסיטה בה תרצה ללמוד שתכוון אותך למסלולים מתאימים או לתוכניות השלמה בהתאם.

בהצלחה, ותודה שאתה מעלה נושא זה, הרבה סטודנטים חושבים כמוך במהלך הלימודים ולאחר מכן משנים את דעתם.
לתשומת לבכם, סטודנטים יקרים!!!!
 

rigidid

New member
תודה לכן על התשובות


עוד לא סגרתי את התואר, אבל אני לא רואה את עצמי מתחיל בשיפור ציונים כרגע, בעיקר בגלל הממשלתי שקרוב וגם בגלל הרצון להתחיל לעבוד כאח כבר אחריו (אני רק משער ששיפור ציונים ואי סגירה של התואר תעכב את העניין).
בכל אופן, אני אתייעץ עם המזכירות אצלנו בבית הספר, וכשיגיע הזמן אני אבדוק יותר לעומק את האופציות. ממה שהסברתן, לא הכל פתוח, אבל לפחות יש סיכוי להתקדמות בנושא.

תודה
.
 
עצה חשובה.

במידה והאוניברסיטה מאפשרת לך לגשת למבחן הממשלתי מבלי לסגור את התואר, ואינך שולל על הסף שיפור ציונים בעתיד, המלצתי כזאת:

לזכור כי התעודה הרלוונטית להעסקתך כאח , היא תעודת ההסמכה שלך בסיעוד, ומספר הרישוי. שהרי רבים הם האחים שאין בידם תואר ראשון והם עובדים למחייתם כאחים בכל המוסדות., ותיקים כצעירים.

לצורך ההכרה בתואר הראשון שלוקחים בחשבון בחישובי השכר, עלייך להציג כמובן תעודה המעידה על סיום התואר. אבל פער השכר בין בעל תואר ראשון, לבין אח מוסמך בלבד הוא דיי זעום.

אולי לא הייתי סוגרת את התואר אילו האוניברסיטה לא היתה מחייבת , הם החליטו שהחל מהמחזור שלי, חייבים לסגור כדיי לגשת לממשלתי, למרות שיש מספיק רבים וטובים שלא למדו בתוכנית של תואר ראשון שניגשים, וזה באמת לא ברור לי לחלוטין ממה נבעה הדרישה הזו. חוץ מזה שיש לי ממוצע מספיק תיאורטית אבל גם גבולי.


בהצלחה בכל אופן.
 

rigidid

New member
אני אברר מחר עם המזכירות.

לא הייתי מודע לאופציה הזו. אם זה אפשרי, אני אדאג לשפר כמה ציונים, על הדרך להרים את הממוצע גם מעבר ל-80...
 

קליינה

New member
אף פעם שום דלת לא נסגרת לתמיד

לפעמים פשוט צריך לעבוד קצת יותר קשה בשביל להגיע לאן שרוצים וזה בסדר גמור מה שלא הורג מכשל... עשה את המבחן הממשלתי אחריו תוכל להתפנות לתואר השני ישנם מוסדות לימוד שונים בהם ניתן ללמוד תואר שני בניהם גם מכללות שהן לפעמים יותר באות לקראת המועמדים אך עלות שנת הלימודים גבוהה יותר .... בנוסף מומלץ לבדוק בכמה אוניברסיטאות במסלולים שונים ישנם מקרים בהם ניתן לשפר ציון ואז להגיש מועמדות או קבלה על תנאי....
בהצלחה בממשלתי
 
למעלה