התעינניות במשרה באסף הרופא

mirap25

New member
התעינניות במשרה באסף הרופא

שלום לכולם,
מחפשת לחזור לבית חולים. עשיתי הפסקה מבית חולים כ3 שנים , ועבדתי בקופת חולים. חסר לי הענין והכסף. היום התקשרתי לאסף הרופא, בהנהלת הסיעוד כמעט ורצו לדבר איתי אלא אם כן אסכים ליותר מ2 ערבם בשבוע. (מדובר במשרה של 3 משמרות בשבוע בלבד). אמרתי לה שיש 2 קטנים בבית ועוד קטנה בדרך. בשום אופן לא הסכימה להתעניין בי. אני אחות 10 שנים עם נסיון רב בפנימית וקופת חולים. זה לא עניו אותה. מה לעשות? להגיד שכן יכולה להסכים לתנאים כאלו?!!
 

rigidid

New member
את יכולה לעמוד בתנאים כאלו?

העניין די פשוט, אם תגידי להם שכן, אז שלא יהיו לך הפתעות אם באמת יביאו 3 ערבים בשבוע, וגם בצורה רציפה במשך כמה שבועות! הרי את הסכמת.
אם לא אז אין לך מה לחפש שם, תנסי בית חולים אחר.
 

אח צעיר

New member
בהמשך לדברייך

קודם כל לגבי קופת חולים,אני מסכים איתך.השכר לא משהו בכלל ,ואני ממש חייב לעשות השלמות הכנסה של מוקד 5 משמרות בחודש והערכות תפקודיות בחברות פרטיות ,כדי להגיע לשכר מכובד. די מבאס,אבל אין ברירה. לבית חולים ולמשמרות ,לא חוזר בשום פנים ואופן.
לגבייך: אז למעשה אם מדובר במשרה של 3 משמרות בסה"כ,אז הם רוצים 3 ערבים שתעשי,זה כל המשרה בעצם?
את צריכה להיות שלמה עם העקרונות שלך,אם אין לך סידור לילדים בערבים,זה בעייתי. אם הם לא מגלים גמישות ואת לא מתפשרת ,על הדרישות שלהם.המשיכי הלאה,לא קרה כלום.
תמשיכי לחפש ,משהו שיתאים לך ולמצב המשפחתי שלך.
זו דעתי לפחות. חבל להתחיל רק כדי לרצות את הנהלת הסיעוד ואח"כ להתפטר בגלל הסיטואציה הבעיתיית עם הילדים.
 

toxic babe

New member
נכון

אם מראש יודעים שזה בעייתי, עדיף להמנע מזה ולחפש מקום אחר.
רציתי לשאול בהמשך לשאלה. במידה ואני מתחייבת לבית חולים ל-100% משרה ונניח קורה ונולד לי ילד, אני אצא לחופשת לידה (לא פחות מחצי שנה) ואז אחזור לעבודה- האם אני חייבת לחזור למשרה של 100% או שאני אוכל בהמשך לשנות את אחוז המשרה שלי בגלל השינויים שקורים בחיים? האם קרה למישהו שהתעקשו איתו להמשיך 100% וזה אילץ להתפטר מישהו?
אני בסך הכל רוצה להתחיל לעבוד בבית חולים מסויים ולהמשיך שם כמה שניתן ולא לדלג בין עבודות. יש בכלל גמישות בבתי החולים בעניינים אלו?
 
בעקרון כל מקרה לגופו כמו תמיד.

אבל יש לקחת בחשבון שלא בהכרח תהיה גמישות. הממ. הממ..

כן.. אבל ממש לא.. חופשת לידה לא פחות מחצי שנה? פחח.. טוב, לא יודעת.. ייתכן שזה קשור בוותק הקודם שלך, במרפקים שלך, או באנ'לא יודעת מה, יש מקומות שסובלים ממצוקת תקנים, והם לא רוצים "לבזבז" אותם על אחות צעירה שמעיזה לבקש להאריך את חופשת על הלידה על חשבונה כמובן.

קיצור, בצפון, לא הייתי בונה על התחשבות. זה מניסיוני..
 

toxic babe

New member
לא צפון

אני עוברת למרכז.
אני עדיין לא אמא, אבל אני בטוחה שברגע שהתינוק הקטן והחסר ישע הזה יופיע לעולם אני לא אהיה מסוגלת לעזוב אותו אחרי 3 חודשים. זה פשוט מעט מדי, זה אכזרי וזה לגמרי נגד הטבע.
אני מתעצבנת דבר ראשון על המדיניות שלנו של חופשת לידה קצרה, דבר שני על מקום העבודה הלא מתחשב והשוביניסטי (כי אין לזה מילה אחרת) ודבר שלישי על מי שמשתף עם זה פעולה.
נכון, אני מבינה שאנשים תלויים בעבודה שלהם ובטח בצפון זה יותר קשה. עדיין, כשמדובר בילדים שלך, במשפחה שלך, זה הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו.
במיוחד במקצוע כמו שלנו, שזה ברור שלהיות עם אמא זה הכי חשוב, שהנקה וחלב אם זה הכי נכון ובריא.... אז זה פשוט לא מתיישב על הדעת שלא מתחשבים.
חייבים במדינה מתקדמת כמו שלנו, להתחיל להרחיב את חופשת הלידה בתשלום ליותר זמן. לפחות לתת את האפשרות לנשים לבחור אם להישאר עם התינוק או לחזור לעבודה.
חוץ מזה, אני יודעת שקיים חוק, אם אני לא טועה יש פרק זמן של עד חודשיים אחרי סוף חופשת הלידה שהמעסיק לא יכול לפטר אותך. ככה שאם עושים עם זה בעיות, יש כאן גם חוק שאמור להגן.... ועדיין לא נעשה מספיק בנושא הזה.
 
חוק צחוק..

החוק הזה תקף רק החל מוותק מסוים , לשמחתי, שכחתי את פרטיו. את יודעת הם לא יכולים לפטר מצד אחד, מצד שני - הם יכולים לתת לך לאכול חצץ (במילים עדינות) במידה ותיראי כמי שרוצה לאכול חצץ , או להיות בעלת אישיות, או להצטרך משהו מעבר ללהיות עובדת נאמנה, שהריי מחליפותייך הרבות ממתינות שנים במרכז הארץ לתקן שלך.. כן, האלה שרוצים לחזור לכפרים שלהם, ולגור בצפון לצד המשפחה שלהם, וכן, לא סתם אמרתי כפרים, מבין יבין, לא מבין לא יבין.

אנשים לא תלויים בהכרח ברמות כאלו בעבודה שלהם - זה בית החולים שיכול להעמיד לקיר., בפרט שקיים החוק "שאסור לפטר" אבל מותר להוציא את המיץ ולעשות את המוות, ולגרום לבנאדם להתפטר ללא כל ספק.

במקצוע מיוחד כמו שלנו זה ברור שלהיות אמא זה הכי חשוב? (חשוב למי?............................. לבית חולים?......................... ממש, אבל ממש לא... אם זו הגישה, לצאת מהסרט דחוף, תראי למשל הודעה אחרת פה של אחות עם ותק 10 שנים, 3 ילדים , אין גמישות תיאורטית כלפייה במשמרות , וזה במרכז.. תנסי אחות מתחילה בצפון, פחח , מי ישתין עלייך?..)

מדינה מתקדמת כמו שלנו? (אנחנו באותה המדינה?...
)

מקום העבודה הוא לא שובינסטי הוא פשוט מנצל את המשאב האנושי עד תום., ואם זה מתאים תשתלב ואם זה לא מתאים לך אז כנראה שלא. לי זה פחות התאים., מה שאומר שבחרתי שלא להשאר אחרי הלידה.
 

toxic babe

New member
אז ממש חבל

בדקתי באינטרנט, כך אם למישהי זה רלוונטי: צריך להיות להיות מועסקת לפחות חצי שנה כדי שהחוק יגן על אישה בהריון מפני פיטורים. ה"אבל" של החוק הוא שאם המעסיק רואה שיש בעיה מקצועית אז הוא יכול בתאוריה לפטר את האישה, אבל עדיין יש עוד חוק שאמור למנוע אפליה של נשים, כך שנשים אמורות להיות די מוגנות בקטע הזה.
בנוסף תקופת ההגנה על אישה שיוצאת לחופשת לידה זה באמת כמו שאמרתי עד 60 יום מסיום חופשת הלידה.
כמובן אני מבינה את הצרכים של המערכת שלנו בעובדים שבאמת עובדים, דרך אגב בגלל זה אולי אפשר לשער שבכל עבודה כמעט יעדיפו גבר שאצלו אין הריון, לידה ופוסט לידה. בדרך כלל זה נופל על האישה. מצד שני עדיין במקצוע הסיעוד הרוב השולט הוא נשים, כך שבתי החולים עם ידיים די כבולות בעניין.
אני מבינה שבבתי החולים בצפון יש בעיה מאוד גדולה- כי רוב התקנים תפוסים וגם אם משהו מתפנה זה מיד נחטף. לאחיות אין יותר מדי מקום להביע דעה וכל מי שלא מתאימים לה התנאים יכולה ללכת ואף אחד לא יבכה. כן, את זה הבנתי מהכרות של שנתיים בערך כסטודנטית בהתנסויות ובסטאז'. בגלל זה אני אפילו לא רוצה לנסות להיכנס לזה.
דיברת על מרפקים או משהו בסגנון. יכול להיות שאני תמימה וחדשה עדיין אבל אני מאמינה שאם מישהי תהיה באמת תותחית וחיונית במחלקה כן יבואו לקראתה. אז כן, אם זה אומר להתארגן בהתאם כדי שאחות X תוכל לצאת לחופשת לידה של חצי שנה ואז תחזור למשרה שהיא לא 100%. במידה וזה לא ככה... תמיד תמיד יש את אופציית הקהילה שהרבה אנשים מגלים אותה רק אחרי זה. נכון שזו ירידה משמעותית בהכנסה, אבל זה אומר שיש הרבה יותר זמן להתפנות לדברים החשובים באמת. אני לא חושבת שבית חולים כזה או אחר באמת יצליח לשכנע אותי לצאת לחופשת לידה רק של 3 חודשים ואחרי זה לחזור ל-100% משרה. יש לי גם את העקרונות שלי ולמען כסף אני לא אעשה הכל. אני מבינה ממך שגם את ככה.
 
חיוניות במחלקה.. בהצלחה..

אני התקבלתי לעבודה בהיריון, כמובן שאמרתי שאני בהיריון, עוד בריאיון הראשון, שזה היה לפני הזמן שבו חייבים להודיע למעסיק כחוק.

התחשבו בי בזה שקיבלו אותי. וכאן התחילה ונגמרה ההתחשבות, והאמת הייתי אמורה להתייחס לזה כאילו מדובר בזכות גדולה, ואכן זו היתה זכות גדולה ומחלקה דיי נחשקת..

אבל., אולי זה אני , אולי זה הם, זה לא הסתדר.

הלכו לקראתי ועשו לי טובה של הארכה ל4 חודשים.. ויתרתי מראש על התענוג.. אמרתי להם שאני לא אחזור..

אז עכשיו אני צריכה להתחיל לחפש את עצמי בסיעוד.. אם בכלל בסיעוד..
 

אח צעיר

New member
מיס פרלין

אם לא סיעוד מה האלטרנטיבות מבחינתך?
אני תמיד חשבתי ללמוד רפואה משלימה ולשלב את זה עם עבודת אח קהילה. אבל ידוע לי שברפואה משלימה לא משתלם להיות שכיר
ולהיות עצמאי לוקח זמן ולא כל אחד מצליח...
 
הרבה דברים..

זה מאד מפוזר, כרגע אני אמא במשרה מלאה, ככה דיי טוב לי.

אין לי מושג האמת, רק שיש לי הרגשה שלא כדאי להתבזבז במשרה מלאה בבית כיף ככל שזה יהיה..

אני הולכת לעשות משהו שאני אהנה ממנו, ושיתרום לי, ולאחרים, מה בידיוק, לא יודעת.
 

דקסו

New member
מסכימה איתך בכל מילה!

באמת הזוי שהתשלום הוא רק על 14 שבועות בלבד ולא יותר...
אני חושבת ששום דבר לא שווה את הזמן הזה עם התינוק. אני עוד לא התחלתי אפילו (את ההסבה). יש לי בבית 2 ילדים ובהחלט מתכננת עוד בהמשך ונראה לי שאם ילחצו עליי לחזור אחרי שלושת החודשים ולמשרה מלאה, אני אחפש מקום אחר שיותר יתאים לי.
 
כל מקרה לגופו

במחלקה שלי למשל אין דבר כזה חופשת לידה פחות מחצי שנה, ולא זכור לי שמישהו חזרה ליותר מ66% משרה אחרי לידה. אבל זה תלוי באחות חטיבתית וצריך לקבל בכל מקרה אישור מיוחד. מה שכן, אם את מתכוונת לבקש גם מגורים אז ברגע שאת עובדת פחות מ100% משרה, אין לך זכאות למגורים בבית החולים (ואני מדברת אך ורק על בית החולים שבו אני עובדת, את יודעת איפה
).
 

toxic babe

New member
טוב לדעת

כן ברור לי שהם לא נותנים בכל תנאי את הדיור, אבל זה מאוד משמח לשמוע שיש מקומות שבכל זאת באים לקראת העובדות שלו בתקופה כל כך חשובה.
 

shiralan

New member
מי שעובדת משרה מלאה

זכאית לשעת הנקה.
כשאני חזרתי לעבודה אחרי התאומים במקום לעבוד בכל שבוע 5 משמרות (כי ככה זה היה- אין 4-5)
עבדתי 4 משמרות מלאות וצמצמו לי משמרת בשבוע על חשבון שעת ההנקה שהגיעה לי בכל משמרת.
אם ה- 100% שלך אינו לצמיתות ותרדי משרה לאחר הלידה- אכן יתכן ולא יעלו לך אותם אח"כ- אבל במחסור הקיים, אני חושבת שלעלות משרה יהיה אינטרס משותף.
לבית החולים אין אינטרס לגרום לפיטוריה של אחות, שכבר נקלטה, עברה את כל ההכשרה הדרושה והיא עצמאית בשטח
אני מאמינה שרוב האחיות האחראיות יגלו גמישות.
 

toxic babe

New member
שעת הנקה זה באמת לא פיתרון

נכון שזה מקל על היולדת בגלל שהיא מגיעה יום אחד פחות, אבל עדיין להיעדר במשך 8 שעות לפחות מהבית כמה פעמים בשבוע זה לא מעט.
במיוחד אם זה תינוק בן 3 חודשים שעדיין יונק מלא (למי שמניקה). אני מניחה שמי שעוברת לתחליף חלב זה קצת יותר פשוט ועדיין קשה המרחק הזה.
אני באמת מנסה לחשוב מה עושים בזמן הזה עם התינוק? נותנים אותו לפעוטון? מביאים לו מטפלת? ועם המשכורת של האחיות זה לא יוצא בדיוק אותו דבר וכבר עדיף להישאר בבית?
 

shiralan

New member
כוונתי היתה לא ב- 3 חודשים

אלא קצת אחרי. הרי מתחילים להכניס לפני גיל 6 חודשים מוצקים שמחליפים את חלק מההנקות.
אפשר לשאוב ולתת בבקבוק חלב אם.
אפשר לעבןד לילות (ולקוות שב-3 חודשים כבר אין הנקת לילה.....)
הבעיה היא לא של אחיות, אלא של הנשים בישראל באופן כללי.
לפחות לאחיות יש גמישות כלשהיא בשעות ובימי העבודה- סופ"ש/ לילות ולהשאיר עם בן הזוג- ולחסוך את התינוקיה / מטפלת.....
זו גמישות שלא קיימת למי שעובדת 8:00-16:00.....
כולם מגדלים ילדים..... מסתדרים......
אחותי חיה בארה"ב. שם חופשת הלידה היא 6 שבועות- נקודה.
תארי לך- היא חזרה לעבודה אחרי 6 שבועות ואם לא, לא היה לה לאן לחזור.
היא עובדת מ- 9:00-18:00!!! לא כולל למעלה משעה נסיעה לכל כיוון!
המטפלת מוציאה את הילדים מהמסגרות ב- 16:00 והיא איתם עד 19:00- מה נשאר- ארוחת ערב ומקלחות ולמיטות.....,
אבל ככה חיים שם- כולם או שאימהות מוותרות על הקריירה.
 
למעלה