שאלה לגבי לימודים

XמXלה

New member
שאלה לגבי לימודים


הבת שלי בת 18.5 סיימה תיכון עם ממוצע בגרויות סביר (סביב ה- 80) ומתחילה ללמוד עכשיו לפסיכומטרי. היא לא מתגייסת.
היא התנדבה במד"א, עשתה יחידת בגרות אחת ברפואה וחמש בביולוגיה וגם כמה חודשים שירות לאומי במיון של בית חולים מאוד גדול.
עכשיו היא רוצה ללמוד סיעוד (תואר ראשון) ולא יודעת מאיפה להתחיל אפילו

איפה מומלץ ללמוד? אוניברסיטאות? מכללות? בבתי ספר לאחיות?
מהם תנאי הקבלה?
אשמח לכל אינפורמציה ובעיקר מאיפה מתחילים
 

אח צעיר

New member
תשובות

סיעוד ניתן ללמוד בהמון מקומות ברחבי הארץ וזה תלוי היכן אתם גרים.
ראשית כל תבררו האם יש מגבלת גיל? כלומר מאיזה גיל ניתן ללמוד את המקצוע פה בארץ. לי ממש אין שמץ של מושג לגבי זה.פשוט היא צעירה מאוד. שנית מומלץ ללמוד בבתי ספר לסיעוד שהם גם מקנים תעודת מקצוע וגם תואר אקדמי. תוכלו לברר הכל דרך אתר יורם ,או לרשום פשוט בגוגל לימודי סיעוד/לימודי אחות מוסמכת ותגיעו להרבה בתי ספר לסיעוד ברחבי הארץ. מרימים טלפון למזכירות בית הספר לסיעוד/אחיות ומבררים את תנאי הקבלה. שיהיה בהצלחה.
 

toxic babe

New member
לגבי גיל

רוב מי שלומד איתי בכתה התחילו בגיל 18-19 למרות שהתקנון אומר שרק מגיל 20. אז כנראה שיש גמישות, אולי בגלל מחסור באחים ואחיות.
 

toxic babe

New member
איפה מומלץ ללמוד

קודם כל הכי מומלץ זה איפה שהכי נוח לה, אם זה ליד הבית למשל אז עדיף. ההמלצה היא לעשות תואר ראשון למרות שבפועל אחות מוסמכת בלי תואר ואחות עם תואר יכולות לעבוד ולעשות את אותה עבודה. האחות עם התואר תקבל שכר קצת יותר גבוה אבל ממש לא משמעותית. זה בעיקר חשוב לקידום הן מבחינה אקדמית והן מבחינה קלינית אם תצטרך לעשות התמחויות (קורסים על בסיסיים). בעיני לא ממש משנה אם זאת אוניברסיטה או מכללה כי של דבר מקבלים גם תואר וגם את ההסמכה של האחות (לא יכולה להיות שונות גדולה באיכות מכיוון שכולם בסופו של דבר ניגשים לממשלתי וצריכים לעבור). ההבדל בין מכללה לבין אוניברסיטה הוא בעיקר בתנאי הקבלה- בדרך כלל במכללות יותר קל להתקבל. כמובן שמכללות נמצאות גם בפריפריה מה שגורם למקצוע להיות יותר נגיש לאוכלוסיות אלו.
 
למעלה