לימודי סיעוד

zesap

New member
לימודי סיעוד

היי
לאחרונה החלו לצוץ בי מחשבות על לימודי סיעוד. אני מאוד אוהבת את התחום הטיפולי וזה הכיוון שכרגע אני שואפת אליו.. (התחלתי לחשוב ללמוד הפרעות בתקשורת, אופטומטריה, רפואה גם רציתי). הייתי חובשת בצבא וגם התנדבתי במד"א עד לגיוס. הטיפול והעזרה לאנשים הוא תחום שמאוד מאוד מושך אותי.
לכן אשמח למענה למספר שאלות. גם שוטטתי בעמודים קודמים של הפורומים וקראתי.

1.האם הלימודים באמת קשים כמו שמתארים? מהו אחוז הנושרים בכל שנה? (אני מדברת על לימודים באוניברסיטה-כמו תל אביב/ירושלים שהם כרגע המחשבות שלי. ירושלים-בגלל שיש מסלול לחובשים צבאיים באסף הרופא-ליד הבית, ותל אביב-בגלל שהלימודים בתל השומר, קרוב לבית.). מאוד מפחידה אותי המחשבה להתחיל לימודים ולהפסיק.. וזה מה שמטריד אותי.
2.בנוסף, האם באמת כל כך קשה לנהל משפחה כאשר אחד ההורים עובד כאח? הבנתי מהתגובות פה שהמשכורות הן גבוהות יותר כאשר עושים לילות וסופ"שים, אך ניתן לנהל כך משפחה?
3.כיצד ניתן להפוך לאחות מיילדת? זה תחום שמאז ומתמיד חשקתי בו.. תחום הילדים והיילוד. נכון שאלו שני תחומים שונים, אך האם קשה להתקבל למחלקות כאלו והאם ההשתלמויות הן קשות ולא כל אחד זוכה לצאת אליהן?
4.ושאלה אחרונה.. מהו אחוז העוברים את המבחן הממשלתי? האם יש מספר מבחנים או מבחן מקיף אחד?

תודה רבה למי שיענה.. אני ממש חושבת על ללמוד בתל אביב או בירושלים לתואר ראשון.. אשמח לשמוע תשובות כדי שאוכל לחזק את המחשבות שלי.

תודה!!
 
כמה תשובות

אוכל לענות על כמה שאלות ששאלת =
1.קושי בלימודים - אכן, קשים , אבל...לא משה שלא ניתן להתגבר עליו במידה ומשקיעים, עוברים על חומר,משלימים חומר וידע חסר ממקורות נוספים, מקשיבים היטב בשיעור, שואלים שאלות וכו'...את יודעת, לומדים !לגבי אחוזי נשירה - קשה לי לענות , אני בוגרת הסבה לשעבר, כך שקבוצה מורכבת מאנשים עם ניסיון חחים רב, תואר אקדמי ושאר שעושים כמעט הכל על מנת לא לנשור .מבינה את הרצון להגיע אל המטרה ואת הפחד וחשש שכרוכים בכך וזה בעצמם מה שקורה לנו כשמתחילים כל דבר חדש בחיים.
2.חיי אח/אחות ביום יום - המממ....משכורת חודשית מורכבת משלל פרמטרים כמו וותק,לימודים קודמים (תואר,עלבסיסי),משמרות,חגים,סופ"ש ועוד...ניהול חיי משפחה תלוים באיזון שבין עבודה , הגשמה עצמית,התקדמות , הבנה וגמישות של צד השני וגם שלך.אני התחלתי את לימודי כאמא לאחת וסיימתי כאם לשתיים.עובדת משרה מלאה , עושה חגים,סופ"ש כשצריך ושאר...חוץ מזה תמיד ניתן לדבר עם אחראית ולהגיע לעמק השווה מבחינת סידור עבודה,העדפות .
3. אחות מיילדת - לאחר סיום לימודים לאח/אחות מוסמכת,ניתן להמשיך ולהתמקצע בתחומים שונים בסיעוד וזה בעזרת קורסים על בסייים שנערכים בבי"ס שונים ברחבי הארץ.
להתקבל למח שציינת- ובכן, הכל תלוי בצורכי המע של בי"ח בו תעבדי לאחר שתסיימי ללמוד , יש ביקוש למח כמו פנימיות,כירורגיות ...אני עצמי התחלתי בפנימית , כעבור שנה יצאתי לקורס מיילדות מטעם של בי"ח , לימודים בעל בסיסי לא היו יותר קשים מלימודי סיעוד הם יותר ממוקדים ,נמשכים כשנה ויש התנסות במהלך .כמה קשה לצאת אליהן ? שוב,הכל תלוי בצורך של מע במידה , אך לא מעט חבר'ה יוצאים לעל בסיסי גם מתוך צורך אישי ולא מחכים שבי"ח יוציא אותם .
ורק כעבור מס' שנים העבירו אותי לחדר לידה.אני גם חושבת שכל אחות/אח מתחילים וחדשים רצוי שיתחילו בפנימית, כירורגית מחלקות שבאמת מתנסים בהם בשלל מצבים, לומדים מלא, רואים הרבה, טועמים את השטח באמת, רוכשים מיומנות נחוצה להמשך חיים מקצועיים, לי זה מאוד עוזר גם כעת , זו דעתי האישית ייתכן ויהיו כאלו שיחלקו עלי.
4 . מבחן ממשלתי - אחוז עוברים ...המממ...אין לי שמץ של מושג אולי לבדוק באתר של מנהלת סיעוד ברשת או משהו כזה , יש מבחן אחד כלל ארצי 2 מועדים - ספטמבר ואפריל .מורכב מ100 שאלות אמריקאיות לפי מה שזכור לי .

בהצלחה בקבלת החלטות !
 
שאלה לילדת פעמון-וגם שולחת מסר

אני מתחילה לימודי הסבה באפריל..האם תוכלי לספר מעט על הקורסים בכימיה וביולוגיה שצריך לעבור? מה מידת הקושי של החומר? האם כדאי "לחזור"/ללמוד חומר לפני תחילת הלימודים?
שואלת כי מעולם לא למדתי לימודים ריאליים וזה לא הצד החזק שלי (מצד שני למדתי אנטומיה פיזיולוגיה ופתולוגיה).
 

meijin007

New member
נסיון לתשובה

א. הלימודים לא קשים. אנשים נושרים מסיבות שונות ומשונות. מה שקשה זה העובדה שהרבה באים בגישה נורא הומנית ושאין צורך ללמוד הרבה, וכן יש צורך (לא הרבה, אבל יש צורך) ומתקשים בעיקר בחומר הפרה-קליני (כימיה וביוכימיה כדוגמה). הקושי השני הוא במדריכות של ביה"ס שיש להן נטיה לדבר שטויות.
ב. מסתדרים. לא הראשונה ולא האחרונה שעושים את זה, ואפילו יש זוגות של אח-אחות.
ג. כמו שכתבו מעלי - זה תחום בתוך הסיעוד, ומגיעים אליו באמצעות קורס על בסיסי בסיום הלימודים.
ד. תלוי איפה תלמדי. באסה"ר למשל יש 100% מעבר. לא יודע לגבי בתי-ספר אחרים. המבחן עצמו בנוי מ180 שאלות בשני חלקים של 90. הוא לא קשה, והרמה יורדת ממבחן למבחן.
 

הדודתום

New member
סטודנטית בהווה

הי אני סטודנטית שנה ב'
אומנם לא בתל אביב אבל פגשתי משם כמה והם ממש מרוצים.
כשאת מדברת על אחוז הנשירה אני נזכרת בפחד של ההתחלה ..כיום אני רואה את זה שונה -יש באמת אחוז נשירה גבוה יחסית כי תנאי הקבלה נמוכים והרבה סטודנטים נכנסים לדבר שגדול עליהם ..אצלינו נשרו סביבות שבע בנות -וכולם מאותה סיבה ...
לגבי הלילות ..אני דווקא חושבת שזה נחמד ..תחשבי על זה .את יוצאת ב10 מהבית שהילדים ישנים חוזרת בשבע וחצי .מכינה אותם לבית הספר ובשמונה את במיטה ..תכל'ס מה ההבדל אם אמא בעבודה או אמא ישנה ?....
לגבי מיילדות -את יכולה בסיום הלימודים לעבוד עבודה כלילה וללמוד על חשבונך עוד שנה מיילדות -במקום לחכות שבית החולים יוצא אותך
לגבי המבחן הממשלתי -לא הוא מהווה בעיה
 

zesap

New member
מה הסיבה שהן נשרו?

ואיפה את לומדת אם מותר לי לשאול?

תודה רבה לכל מי שהגיב לי, בהחלט עזרתם לי
 

הדודתום

New member
סיבת הנשירה

הם נשרו ..כיוון שלא עברו את המבחנים של אנטומיה ופזיולוגיה. זה לא מבחנים כלכך קשים רק שחייבים ללמוד ולחרוש על החומר ...מדובר בבנות שמהתחלה היו לא רציניות ..
 
למעלה