זכויות אחות בהיריון...

זכויות אחות בהיריון...

שלום לכולם. רציתי להתייעץ לגבי נושא של זכויות האחות בהיריון. אני סטודנטית לסיעוד שנה ד ועובדת כסטודנטית באחת המחלקות בה קיימים שלל המזהמים הידועים שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקות וכו' כמו ESBL, KPC, MRSA, קלוסטרידיום ועוד... כמו בכל פנימית המכבדת את עצמה
כמובן שלא אזכיר את שאר המצבים שבגללם מתאשפזים בפנימיות... והתגלה לי שאני בהיריון. אני עובדת בבית חולים זה כחודש בלבד, ואציין שאילו ידעתי שאני בהיריון כלל לא הייתי מתחילה לעבוד שם... דעתי האישית היא שזה לא בדיוק המקום האידאלי לאישה בהיריון לעבוד בו ולא הייתי ממליצה... אל מאחר וכבר התחלתי, עכשיו מתלבטת.. אז השאלות שלי הן:
1. האם באמת קיים סיכון לעובר אם ממשיכה לעבוד שם? מבחינת כל המזהמים האלה... קצת מדאיג אותי...
2. האם יש לי זכות לבקש לעבור מחלקה אחרת, בה אחוז הזיהומים קטן יותר והעבודה הפיזית קלה יותר? שכן רוב החולים אצלי הם סיעודיים וכמובן מעבירים אותם לכיסא, שינוי תנוחה, רחצות וכו'... וזה רוב העבודה שם.
מה דעתכם? מודה על התשובות ויום נעים.
 

toxic babe

New member
לדעתי

קודם כל מה שלך אמור להיות חשוב זה הבריאות שלך ושל תינוקך. אני במקומך הייתי מדברת עם האחות האחראית או הנהלת הסיעוד לגבי העברה זמנית (או לא) למחלקה אחרת. שוב כמו שאמרת יש זיהומים, יש עבודה פיזית... זה מעמיד אותך במצב לא ממש מתאים להריון. אני מבינה אותך שזה מקום חדש ורק התקבלת.. אבל בעיני את יותר חשובה.
אני לפחות יודעת שהסטודנטיות שאצלנו בהריון ועושות סטאז' ארגנו להם במיוחד מחלקות קלות כמו מחלקת יולדות, ששם הם גם לא חשופות לזיהומים.
 

shiralan

New member
לגבי הריון ועבודהעם מטופלים עם חיידקים עמידים

להריון אין כל משמעות.
הסיבה שמטופלים אלו נמצאים בבידוד זה על מנת לצמצם את הסיכוי שמטופלים אחרים גם הם ידבקו בחיידקים עמידים.
חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה גם לא "אלימים" יותר.... להיפך...זה שהם מבזבזים כל כך הרבה האנרגיה על מנת להיות עמידים (ובעצם לדעת לפרק אנט' שנותנים נגדם) הופכת אותם להרבה פחות אלימים מחיידקים "תמימים" שרגישים לאנט'. העמידות שלהם משמעותית בחולים עם מערכת חיסונית ירודה כמו מונשמים, חולים עם צנטרים, חולים אחרי ניתוחים שעלולים לזהם את חתך הניתוח.
החיידים אינם מסוכנים לאשנים בריאים עם עור שלם וללא צנטרים.
בטיפול בחולים עם חיידקים עמידים אין כל סכנה לאחות עצמה שהיא אדם בריא עם מע' חיסונית תקינה- צריך להקפיד על כללי הבידוד- חלוק, כפפות, משקפיים כשצריך, הגיינת ידיים וזה הכל.
לאישה בהריון - החתול שלה שאולי נושא בצואה טוקוסופסמוזיס הרבה יותר מסוכן....
או לעבוד במחלקת ילדים שאולי קלה פיסית אבל יכולה לחשוף אותה לזיהומים כמו אבעבועות רוח, אדמת וכו' מסוכן הרבה יותר.

לגבי עבודה פיסית והצורך לביצוע ADL כמו להרים מטופלים וכו'- אני מסכימה. בשלבים מתקדמים יותר של ההריון זו בעיה ואני מאמינה שבמחלקות מתחשבים.
אני עבדתי בכירורגית כאשר הייתי בהריון עם התאומים- כשיצאה הבטן התחשבו בי. עשיתי הכל חוץ מלהרים חולים.
אם מתחשבים בך לגבי הרמות חולים, משמרות לילה אחרי שבוע 21 (על פי החוק)- לא הייתי מבקשת לעבור מחלקה.
מאחלת לך הריון שלם ועגול
 

meijin007

New member
כמה אני מנסה להסביר לאנשים את הקטע עם

בידוד! סוף סוף מישהי מסבירה אותו בצורה טובה ביותר!
 
למעלה