סיוע בשכר דירה

סיוע בשכר דירה

שלום לכולם חדשה כאן
ושאלה:
בהרבה מודעות לעבודה עבור אחיות רשום שיהיה סיוע בשכר דירה... אז השאלה היא האם בפועל מקבלים את זה? ומה הם הקריטריונים לקבלה?מה הסכום שאפשר לקבל...?
תודה על המענה
 

toxic babe

New member
אני אנסה למצוא מסמך

היה כתוב שם שיש סיוע לאחיות בשנתיים הראשונות למי שעובדת במחלקות פנימית, כירורגית ומיון על סך 1500 ש"ח לחודש.
אני לא יודעת מה הקריטריונים.
 

rigidid

New member
מידע לא מלא ותקף רק לגבי בתי חולים של הכללית.

מבחינת סיוע יש שתי אופציות, אחת תלויה גם באיזה בית חולים מדובר.
אחות אצלנו במחלקה (כירורגיה) מהצפון במקור, והתנתה את הקבלה שלה לעבודה רק אם יסדרו לה מקום מגורים. היא לא רצתה סיוע בשכר דירה, אלא שבית החולים יספק לה בעצמו מקום מגורים מוזל. בבית חולים קפלן יש אפשרות לגור במתחם בית החולים, יש כל מיני ביתנים ליחידים ומשפחות. היא משלמת רק 300 שקלים וקיבלה חדר עם מטבח, ואמבטיה/שירותים משותף לה ולחדר נוסף סמוך (שם גרה רופאה במקרה). לא משהו מפואר, אבל מספיק. זה מוגבל בזמן, אם אני לא טועה למשך שנתיים או שלוש מקסימום. הבנתי גם שזה תלוי מרחק. אני למשל גר בלוד, 14 ק"מ מבית חולים קפלן, אז לי ספציפית אם ארצה לא יתנו לי בכלל את האופציה הזו כי מבחינתם אני קרוב מדי גיאוגרפית ואין בעיה להגיע עצמאית כל יום.


אופציה אחרת, ואני יודע עליה גם כסטודנט שהוצעה לנו בצורת מלגה, עוזרים לך בשכר דירה עד 1500 ש"ח בחודש (חיפוש הדירה עליך, הם רק מספקים את הכסף). לרוב זה מותנה בהתחייבות לפרק זמן כלשהו, אצלנו זה היה ל-3 שנים. אני מכיר סטודנט שלקח מלגה כזו ויוצא לו יותר משתלם כסטודנט, כי הוא מקבל 1500 לחודש עד סיום הלימודים (התחיל משנה ב') ובכל זאת ימשיך לקבל את הסכום גם 3 שנים אחרי התואר.

לרוב, שתי האופציות ניתנות למי שמגיע לעבוד במחלקות פנימית או כירורגית (יכול להיות אפילו גריאטריה ואורטופדיה), שם לרוב המחסור החמור בכוח האדם.

הכי טוב, תפני להנהלת הסיעוד בבתי החולים שחשבת לעבוד בהן, ובראיון העבודה תשאלי. ומכאן עצה קטנה, אל תסכימי לעסקאות כמו "תתחילי ותוך חודשיים שלוש ניתן לך חדר/השתתפות". כן, עד כמה שזה מוזר קיים ניצול גם מצד הנהלת הסיעוד בבתי החולים השונים ואין להם בעיה לרמוס אותך. החודשיים-שלוש האלה יכולים בקלות להפוך לתקופה ממושכת שבה את תלויה באוויר, משלמת לבד על שכר דירה בלי עזרה או צריכה להגיע מרחוק כי לא עברת דירה בכלל ואת מחכה להם. רוצים אותך לעבודה? שיספקו עזרה כלשהי, ואם אין אופציה כרגע אז תגידי להם שיתקשרו אליך כשתהיה אופציה כזו (קרה עם שתי אחיות שענו כך, התקשרו אליהם אחרי יומיים ולב הפלא פתאום מצאו חדר בבית החולים! אחות ממחלקה אחרת אכלה אותה במשך חצי שנה עד שהתחילו לעזור בשכר הדירה).
 
למעלה