וואו

rach1702

New member
וואו

באמת שאיך שראיתי את העתיד שלי עם המקצוע הזה וקראתי את כל התגובות שנאמרו כאן זה מזה הוריד לי וזה לא כזה מפואר כמו שחשבתי.
מה אני ילמד 4 שנים ואז בסוף יזלזלו וישימו אותי במחלקות שאני לא מעוניינת. זה מבאס.
הייתי בטוחה שהיום זקוקים לאחיות כמו מים וכל אחות מקבלים לא משנה מה היא דורשת
 

toxic babe

New member
למה את מצפה?

בטח שלא ישתחוו לפנייך. אחות ו"מפואר" זה שני דברים מנוגדים. אחיות באמת חסרות במערכת, יש מחלקות שבהן הן חסרות יותר ולכן מנסים לגרום לאחיות להגיע לשם על ידי מתן הטבות כאלה ואחרות. את יכולה ללמוד 4 שנים ולנסות להגיע למקום שאת רוצה, כמובן שתצטרכי להתפשר אולי על מקום מגורים, שעות עבודה וכו'... ככה זה בחיים לא הכל מושלם.
במקצוע הזה גם יש המון יתרונות, אפשרויות תעסוקה מגוונות, ביטחון כלכלי, שכר נאה שעם הזמן הוא עולה, עבודה עם עניין ואנשים, התפתחות מקצועית.... השאלה לאן כל אחד לוקח את זה.
אני לא מנסה לא לשכנע אותך, ממש לא. צריך להגיע למקצוע הזה מהסיבות הנכונות וגם להתאים למקצוע כי לא כל אחד מתאים. אם נראה לך גם שתחום מסויים מעניין אותך אולי בזמן הלימודים תשני את דעתך, זה קורה.
 

rigidid

New member
שכחתי להתייחס למשפט שטוקסיק רשמה

מבחינתי, זה לא רק אם המקצוע מתאים לבן אדם ששוקל אותו, זה גם עניין של אם הבן אדם עצמו מתאים למקצוע הזה
המשפט הזה נשמע לי הגיוני עכשיו, מקווה שלא אצא טמבל מאוחר יותר כשאקרא אותו שוב
.
אני רואה כל כך הרבה סטודנטים שלא מתאימים בשיט לעבודה עם אנשים, במיוחד לא בבתי חולים ומרפאות, או בכלל אחים ואחיות שכבר במערכת ואתה לא מבין מה הם עושים במקצוע כזה!
לא כל אחד מתאים, הכוונה מבחינת האופי, ואין בזה בושה כמובן או התנשאות, זאת לא הכוונה. פשוט להיות מציאותי...
 

rigidid

New member
את משרשרת את ההודעות לא נכון


כשאת מגיבה להודעה של מישהו, תלחצי על הכותרת שלה, ובחלון שיפתח מתחת תלחצי על "הוסף תגובה", כך את משייכת תגובה לתגובה, יותר נקי ומובן לעין
(ורק לחדד, אל תלחצי על "הודעה חדשה" כשאת ספציפית רוצה להגיב למישהו, זה מיועד לפתיחת נושאים והודעות חדשות).

בהמשך לנושא שלנו, בואי נחדד כמה דברים:
לתאר לך תמונה ורודה של הסיעוד, אני לא עומד לעשות את זה! יש הרבה פאקים במקצוע שלנו, החל מהמשכורות, להחלפת טיטולים ועד לעובדה שלפעמים במחלקות מסויימות אחיות גם מחליפות מצעים! אפשר לדבר גם על העומס והמחסור בכוח אדם (לא בצפון), ועוד שלל דברים. אומנם בבית הספר את לומדת וסופגת ידע עמוק שלא מבייש רפואה, אבל היישום בשטח הוא לא 100% בצורה כזו, או לפחות לא בכל המחלקות/בתי חולים.
אבל בואי גם נדייק ונציין את היתרונות, כשהכי חשוב זה ביטחון כלכלי. כבר בתור סטודנט אני לא דואג שיפטרו אותי, וגם אם מסיבה כלשהי זה קורה, שבוע אחרי אני כבר אמצא עבודה. כאח לעתיד, זו בכלל לא תהיה דאגה אצלי! במצב הכלכלי של היום, היתרון הזה מנצח מבחינתי. בנוסף, בפרופורציה למקצועות אחרים בשוק, שגם כן דורשים תואר, המשכורות יחסית אליהם לא רעות! בבית חולים, שלוש-ארבע לילות בחודש, בשילוב עם בוקר וערב במשמרת מלאה יביאו אותך ל-7500 שקלים +-. לרווקים כמוני, אפשר בקלות להגיע ל-10,000 נטו עם המון לילות וסופ"ש במשרה מלאה. אז כן, הייטקיסט מרוויח כי 2-3 מזה, אבל לא בטוח שימצא בכלל עבודה או שיחזיק בה לתקופה ארוכה במידה ומצא אחת. הערה- המשכורות שציינתי לא תקפות לקהילה, שם קיבלתי נתונים ממש שונים מאחות לאחות, מקופה לקופה. זה תקף לבתי חולים, של הכללית לפחות, ואת התלושים ראיתי במו עיני של האחיות במחלקה (בכל זאת עובד רק לילות, לפעמים יש המון זמן פנוי, וביום של המשכורות אם עובד אז זה הופך לשיחה המרכזית והתלושים נשלפים
).
אם בכלל יהיה לי רע בעתיד במקצוע, אז אני פשוט אקח את עצמי ואהגר לחו"ל! לרוב, בתהליך לא ארוך של שנתיים-שלוש מחפירה בנושא בשנים האחרונות, אפשר להתחיל תהליך הגירה ופשוט לבחור באיזו מדינה שבה לך, כי מחסור באחים ואחיות קיים בכל העולם! במדינות אירופה, קנדה וארה"ב בכלל רמת המקצוע מעלינו פי כמה וכמה מבחינת המקצועיות, המשכורות והכל.

בקיצור, לא בא לי לחפור יותר מזה, יש דברים רעים, יש דברים טובים, כל אחד עושה את השיקול שלו ובוחר בהתאם.

*אני רק מבהיר לגבי עניין הכוח אדם, המחסור קיים רק במרכז ובשפלה. באזור שלנו, את כן יכולה לבחור איזו מחלקה שמתאימה לך! מנהלת הסיעוד תעשה איתך הורדת ידיים בנסיון להכניס אותך למחלקות שהיא רוצה, הכל תלוי ביכולת המיקוח שלך. זה לא קשה להגיד "לא, לא מתאים לי", אז אף אחד לא ישים אותך במחלקה שלא מתאימה לך.
באזור הצפון לעומת זאת על כל משרה מתמודדים כמה אנשים, שם מאוד קשה למצוא עבודה ואת יכולה למצוא את עצמך מובטלת לא מעט זמן. אין מה לדבר שם על בחירת מחלקה, לרוב זה מה שמציעים לך ואם לא אז מישהו אחר יחטוף את זה ישר.
 

rach1702

New member
=]

אוקי עכשיו הבנתי את הקטע עם השרשור.
אני ככ מצפה לתשובות של הפסיכומטרי שיגיעו כבר! אני נרשמתי כבר למכללה אוקטובר הזה.
איזה שנה אתה בלימודים? :)
 

rach1702

New member
ואיך יודעים אם אני מתאימה למקצוע?

איך אני עצמי ידע בוודאות שאני מתאימה למקצוע,
חוץ מזה שאהבה שלי זה בית חולים ומכורה לאנטומייה של גרי וניתוחים
 

rigidid

New member
אין לי מושג


את יכולה לשכוח מסרטים וסדרות טלוויזיה, למרות שהיה לי מאוד כיף אם האווירה הייתה כמו בסדרה סקראבס
.

לא חלמתי להיות אח מגיל צעיר, פשוט עשיתי שיקולים של יתרונות וחסרונות, וכמובן שהאופי שלי נכנס לעניין.
מדובר קודם כל בעבודה עם אנשים, כאלה שדורשים רגישות יתר בגלל המצב שלהם, הרי זה לא קל להתאשפז בבית חולים ולא משנה מה הסיבה. כך שעבודה עם אנשים היא הבסיס, המרכז של המקצוע הזה. אז תסתכלי טוב על עצמך, מתאים לך בכלל? זה לא בושה אם לא, יש כאלה שמעדיפים להתעסק עם מחשבים ולא עם אנשים, סתם כדוגמה, אין בזה משהו רע.
תעשי יתרונות מול חסרונות במקצוע הזה, רובם כבר צויינו. תחפרי בפורמים השונים. דעות לגבי המקצוע את יכולה למצוא משני כיווני הסקאלה, כאלה שמתחרטים על הרגע שנכנסו בכלל לתחום, ואחרים שמודים בחסרונות אבל גם לא יחשבו על משהו אחר.

אני אחרי משמרת לילה, עוד לא הלכתי לישון, ובמשמרת הזו פשוט נקרענו! 9 שעות משמרת, אני, אח ועוד שתי אחיות וישבנו בקושי ל-10 דקות הפסקה! היה מאוד קשה, פעלנו בלחץ כי שני מטופלים הונשמו במשמרת שלנו, ועוד היה יום קבלה וקיבלנו מטופלים חדשים (אצלנו יום כן יום לא). אין ספק שעוד אחות או שתיים היו מורידות מהעומס ומעלות אותנו בכמה רמות, אבל זה המצב בארץ והמחסור הזה בכוח אדם הוא שגורם לקשיים מאוד עמוקים. ובכל זאת, גם אחרי שאני תיכף נרדם על המקלדת מרוב עייפות וקריעה, אני לא רואה את עצמי במקצוע אחר.

שוב, אני לא מנסה לשכנע אותך ללכת על הלימודים האלה
לא, רק הצגתי את המקצוע מנקודת המבט שלי. אחרים הגיבו לך, תנסי לראות את המקצוע דרך העיניים שלהם, ואל תתעלמי גם מדעות הפוכות משלי, תמיד יש מידת אמת לטוב ולרע, תחפרי על הודעות דומות בפורום לאחור וגם בפורום סיעוד ynet. בסוף תגיעי להחלטה לבד, ולא משנה מה שיהיה לך בהצלחה
.
 

evil moon

New member
אני פשוט לוקח

את עצמי ומהגר לחו"ל....או כן...אתה חושב שהכל כל כך פשוט וכל כך ורוד...הלוואי...תסיים את הלמודים , תעבוד כמה שנים "במשרה מלאה, סופ"שים ולילות..יאיי, אחלה משכורת!" ונדבר אחר כך...
*בכל מקום יש מחסור באחיות, אבל אף אחד לא מחכה לך בזרועות פתוחות בשום מקום בעולם, צר לי....
 

rigidid

New member
לא הבנתי את מטרת התגובה שלך

לא ביקשתי ביקורת מאף אחד, במיוחד לא כזו שמנוסחת בצורה כל כך מתנשאת!
להישאר בארץ, להגר לחו"ל, לעשות הסבה לזבל, זה כבר עניין שלי ובעיה שלי, תודה.
 

toxic babe

New member
לא מסכימה

יש הרבה מדינות שישמחו לקבל אחים ואחיות מישראל.
להם יש מחסור, ואצלנו רמת הלימודים גבוהה.. ברור שיש בירוקרטיה כמו בכל דבר אבל עובדה שזה אפשרי. עושים מבחנים, מקבלים אשרות שהייה והשמיים הם הגבול.
יש חברות השמה שהתפקיד שלהם לקשר בין אחים ואחיות לבין מדינות כמו ארה"ב ולעזור בכל תהליך המעבר.
אבל אין ספק שמבחינת משכורת ומבחינת המקצוע עדיף להיות בארה"ב. שם זה מכובד להיות אחות...
כאן המחשבה הראשונה של האנשים שזאת מטפלת סיעודית
ואני ממש לא מאשימה את אותם אנשים, כי יש לכך סיבות... וכמובן שאין מה לדבר על המשכורת..
והאחיות שאני מכירה בארץ בוכות על הפנסיה אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה קשה כי משכורת הבסיס היא ממש נמוכה...
 

shiralan

New member
הגירה למדינה אחרת

אולי היה נכון לפתוח שרשור חדש על העניין, אבל רציתי שתבינו את ההקשר.
חברים, אני לא יודעת כמה ממכם היו בתהליכי הגירה ועל סמך מה אתם קובעים את הדברים אבל הגירה היא לעולם לא תהליך קל.
אני אישית מעולם לא עברתי הגירה, אבל בעלי כן והוא חווה את התהליך על בשרו.
ולמרות זאת, היינו שנינו בתהליך הגירה לארה"ב- עשינו את המבחנים אבל אז סגרו את השערים והבנו שזה תהליך שעלול לערוך משהו סביב 7 שנים.
בשנתיים האחרונות אנחנו בתהליכי הגירה לקנדה. עשינו מבחן באנגלית, הגשנו טפסים להגירה ובמקביל התחלנו תהליך מול ה- CNO לגבי מבחן לרשיון קנדי.
עד שאספנו את כל הטפסים, תרגמנו- וזה עלה הון.... יצאה הודעה שהם עוצרים את כל הטיפול בטפסים של מבקשי הגירה מקצועיים לצורך הערכה מחדש- שלקחה מעל 6 חודשים....
אח"כ התפרסמה רשימה של מקצועות שרשאים להגר דרך מסלול זה והתאכזבנו לגלות שרופאים ואחיות לא כלולים במסלול זה....
אז אולי הם צריכים אחיות..... אבל כנראה שלא מספיק צריכים.... אגב, אני עוקבת בטוויטר אחרי שר ההגירה הקנדי- פליטים מסוריה וכל מיני חורים במזרח אסיה הם קולטים באלפים.... אותם הם כן צריכים, כנראה.....
עכשיו הדרך היחידה היא להשיג הצעת עבודה וזה ממש לא פשוט. צריך גם להוכיח שאתה לא בא על חשבון מקום עבודה של קנדי.
הדרך היחידה והלא כל כך חוקית היא לנסוע כתייר ולהתיישב שם- דבר שהוא בלתי אפשרי להורים +3 ילדים. אולי רווקים יעמדו בזה.
יש אפשרות דרך מסלולי הגירה של הפרובינציות בקנדה- אבל יש לי חברה שבמסלול והיא אף נסעה לפרובינציה כדי להפגש עם הקהילה ולהתרשם מהמקום וחזרה מאוכזבת והבינה שזה לא פשוט.
אגב, קשה מאוד להשיג הצעת עבודה מבית חולים, בטח במחלקות נדרשות כמו טיפול נמרץ- ללא נסיון עבודה קנדי. אז תבינו שבהתחלה חייבים לעבוד בבית אבות או מחלקות דומות לפחות שנתיים לפני שלוקחים אתכם לעבודה.
אני עוד לא דיברתי על הבדידות, על החגים, על הקשיים בשפה, במנטליות, על זה שאין הורים שיכולים לפעמים לעזור... אין שם חברים, שתדעו- גם כאלו שאתם חושבים שהם חברים שלכם והקור- אנחנו לא בנויים לטמפ' האלו...
אז חבר'ה,
לפני שקופצים ואומרים שאתם יורדים לעבוד במדינה אחרת.... שבטח שם צריכים וגם מקבלים משכורת ויחס טוב....תדעו שזה ממש לא פשוט
 

toxic babe

New member
אף אחד לא אמר שזה פשוט

ברור שזה תהליך, ברור גם שזה לא מתאים לכל אחד אבל זאת אפשרות קיימת ואפשרית.
בסך הכל זה הכל עניין של סדרי עדיפויות- האם אתה מעדיף לחיות במדינה שלך, לצד המשפחה שלך והחברים, עם השפה שלך והמנטליות או שאתה מעדיף לשפר את איכות החיים שלך ושל המשפחה המצומצמת שלך?
את יודעת מה הבעיה, שהמצב במדינה שלנו כל כך נורא שבכלל אחים ואחיות חושבים להגר למקום אחר. אי אפשר לתת לזה לקרות כי בסך הכל המדינה משקיעה כסף בלימודים של האנשים ולאבד כח אדם כל כך חשוב זאת מכה בעיקר כשגם לנו יש חוסר. הפתרונות שכרגע מציעים הם פתרונות זמניים- כמו הטבות נוספות לשכר הלימוד לצד התחייבות לעבודה למספר שנים. אז נכון ככה הם גורמים ליותר אנשים ללכת ללמוד, הם גם כופים עבודה עליהם לפי צורכי המערכת ואחרי זה המערכת הזאת מוציאה להם את כל המיצים תמורת משכורת שהיא לא בשמיים. ברור שאנשים ירצו לקום וללכת. אני עוד לא ממאוכזבי מערכת הבריאות, לפחות לא מהצד של העובדים, אבל אני יודעת שיש הרבה בעיות שלא נפתרות תוך יום אחד. אני מאוד מקווה שבסיום הלימודים אני אגיע למקום טוב, שהצוות יהיה טוב ושאני אהיה מרוצה. זה באמת חשוב לי, יותר מכסף. אז באמת במצב כזה אני אעדיף להשאר בארץ שלי, אומנם עם משכורת קצת נמוכה, אבל בסך הכל במקום עבודה שאני מרוצה ממנו. אם גם זה לא יהיה- ואולי זה גם לא יהיה במקום אחר, נניח בחו"ל, אבל לפחות שם יהיה את הכסף...
 

evil moon

New member
בדיוק

לכן לא יכולתי להתאפק כשראיתי שמישהו כותב "אני פשוט לוקח את עצמי ומהגר לחו"ל"....ברור שאני יודעת שהתגובה הזו חסרת תועלת, כי כשאתה עדיין סטודנט, יש נטיה "לחיות בסרט"(סליחה אם פגעתי כאן ברגשות העדינים של מישהו)...גם אני הייתי בסרט הזה בזמנו...
 
למעלה