שלום.. שנה הבאה אתחיל ללמוד אחיות

rach1702

New member
שלום.. שנה הבאה אתחיל ללמוד אחיות

שלום אני מעוניינת ללמוד אחיות. הפחד הכי גדול שלי שבהתמחות בפנימית בתור סטודנטית אצטרך להחליף לזקנים טיטולים.
זה הדבר היחיד שמרתיע ומגעיל אותי. האם אצטרך לעשות זאת באופן גורף? או לשרוד את זה גג 2 פעמים?

והאם אחרי שמסיימם את התואר והלימודים, אנחנו יוצאים להתמחות במה שאנו רוצים ?
לדוגמא אני רוצה להיות אחות חדר ניתוח.. האם מחכים הרבה זמן לכך או שיש אפשר לצאת?
 

rigidid

New member
יכול להיות בעייתי במידה מסויימת.

הערה צדדית, במקצוע את תיתקלי בדברים שיגרמו לבטן שלך להתהפך, כשהחלפת טיטולים זה משחק ילדים לעומתם! אז תקחי את זה בחשבון

רק נגדיר מושגים קודם, אין התמחויות במהלך שנות הלימוד לתואר/תעודה בסיעוד, אלא התנסויות שאת עוברת בכמה מחלקות (פנימית, כירורגית, ילדים, פסיכיאטריה וכו') ובסוף יש לך שני סטאז'ים במחלקות שבית הספר בוחר בשבילך ואחריהם מבחן ממשלתי (חוץ מהקורסים השונים שאת לומדת בכיתה כמובן, ויש לא מעט כאלה).
מבחינת התמחויות, אפשר לומר שאחרי התואר זה נקרא קורס על בסיסי, בו את לומדת ומקבלת תעודה על נושא ספציפי וצר יותר ועובדת בו אחרכך (טיפול נמרץ, גריאטריה וכו').

את דיברת על החלפת טיטולים במהלך ההתנסויות וגם במהלך העבודה לאחר התואר. אם נדבר קודם על ההתנסויות, אז לא הייתי דואג יותר מדי. בכל ההתנסויות שעברתי עד עכשיו (כולל פנימית) עוד לא יצא לי להחליף טיטול אפילו פעם אחת. בכל זאת, אני לא מקבל שכר על ההתנסות ואם כבר אני משלם עליה בעצמי דרך שכר הלימוד, אז אני מגיע כדי לקבל ידע נטו. אחרי שאמרתי את הדעה שלי, אם כן הייתי מתבקש לעזור לאחות בהחלפת טיטול פה ושם אז לא הייתי מסרב! קודם כל, כי זה יעזור לה באופן אישי ויוריד ממנה קצת עומס אז מבחינתי בכיף. דבר שני, שזו אופציה, סירוב לפעולה כזו יכול לגרום להרמת גבות ואולי להוביל לפגיעה מסויימת בציון שלך כשהמדריכה הקלינית תתן לך הערכה סופית. אבל שוב, מנסיון שלי, לפחות בבית חולים קפלן, זה לא ממש מקובל שבמהלך ההתנסות סטודנטים יחליפו טיטולים (אבל זה תלוי מחלקה וצוות).

עכשיו, מבחינת החלפת טיטולים במסגרת העבודה שלך כאחות אחרי סיום התואר, סירוב לפעולה כזו חד משמעית יגרום לצליבה שלך במחלקה! גם מצד האחיות שעובדות לצידך, כי אם את לא מחליפה אז הן יעשו את זה במקומך, גם מצד האחות אחראית מחלקה וגם מצד ההנהלה עצמה. אני לא נכנס לאם אנחנו אמורים להחליף טיטולים או לא כאחים ואחיות, כשמן הסתם אני נגד ותומך שכוח עזר אמורים לבצע את הפעולה הזו בלבד, אלא מתמקד בעובדה שזה קיים בשטח ואם בכל זאת נרצה שינוי אז זה לא יהיה דרך סירוב ספציפי של כמה אחים ואחיות פה ושם. אני זוכר מקריאה בפורום שהייתה כאן אחות בעבר שסירבה להחליף טיטולים במסגרת העבודה שלה ובסוף עזבה מרוב שהקשו עליה והתנקמו בה בקטנות, אבל לא זוכר לפרטים את המקרה.

אופציות: לעבודה בקהילה, שם אין החלפת טיטולים ואין רחצות, עובדים רק בקרים ועוד שלל יתרונות, אבל לעומת בית החולים המשכורת יחסית נמוכה. לעבוד במחלקות ששם כמעט ואין דבר כזה החלפת טיטולים/רחצות, כמו למשל מיון, דיאליזה, חדר ניתוח וכו'. באופן כללי, אם זה כל כך מפריע, אז צריך להתרחק משלושה מחלקות עיקריות: פנימית (במיוחד), כירורגית ואורטופדית.

היום, כסטודנט לסיעוד שעובד בכירורגיה בשכר, אני כן מחליף טיטולים ורוחץ מונשמים (עובד רק לילות, אין כוח עזר בלילה). זה לא כיף גדול, אבל זה לא נוראי כל כך. זה זמני, ואחרי התואר אני לא אעבוד במחלקה שיש בה את הפן הזה, ובמקרה המחלקות האלה גם לא מעניינות אותי מבחינת עבודה, אז מסתדר לי. כנראה שאפנה למיון, אולי חדר ניתוח, ואם אמצא משהו בשכר נורמלי אז בכלל קהילה שזה יהיה מעולה בשבילי.

מקווה שזה מבהיר לך את המצב על העבודה כאחות והחלפת טיטולים
.
 

polar snowflake

New member
אז ככה:

קודם כל- בהצלחה:))
אני מסכימה עם מה שכתב RIGIDID - אם את חושבת שהחלפת טיטולים לקשיש זה דבר מרתיע ומגעיל, אז איך תגיבי אם תתבקשי להחליף סטומה? לטפל בפצע לחץ דרגה 3? לטפל בחולה עם כוויות חמורות בגוף (שהריח לבדו מספיק בשביל לעלף אותך לכמה דקות)?
אין מה לעשות. אנחנו מטפלים בבני אדם. ובני אדם זה לא רק בני ובנות 25 עם מותניים חטובים, גוף חלק ועצמאות מוחלטת אחרי ניתוח אפנדיציט...
אני מאד מאחלת לך, שמיד אחרי הלימודים שלך תתברגי ישר למחלקה בה אין צורך שהאחיות יעשו ADL (רחצות, האכלות החלפות טיטול) אבל קודם יש לך כברת דרך לעשות בהתנסויות הקליניות. ואני מצטערת לאכזב אותך, אבל לי למשל, במהלך ההתנסויות שלי (בבי"ח גדול ומרכזי, שדווקא יש בו לא מעט כוחות עזר) יצא ועוד איך יצא לעשות גם החלפות, וגם רחצות. למבוגרים יותר ופחות, בדרגות שונות של היגיינה.
אני מסכימה, שכסטודנטית,, את משלמת על הלימודים- לא בשביל לשמש ככוח עזר חינם. אבל את, כאחות, חייבת לדעת לבצע גם את הדברים האלה, ואם לא תתנסי, איך תדעי?!
גם כשתהיי אחות, תדעי- אין כוחות עזר זמינים 24 שעות ביממה !! ולקשיש מסכן שלא יכול לקום לשירותים- ממש אין הצדקה לסבול ולשכב מלוכלך , רק כי לנו לא נעים לגעת בו.
אם אותו קשיש היה חלילה סבא שלך שמאושפז, את לא היית רוצה שאחות תעקם את האף ותשאיר אותו מלוכלך עד שכוחות העזר יבואו בבוקר ויגאלו אותו מיסוריו.
אני לא באה חלילה להפחיד אותך או להטיף לך מוסר, ממש לא. האידאל הוא שכוחות עזר יבצעו את הפעולות האלה, אבל רוב הסיכויים, שאת, כסטודנטית בהתנסות, ואח"כ כאחות תצטרכי מידי פעם גם לדאוג לאספקט הזה של הטיפול בחולה. ולא, לא מדובר על "גג פעמיים" - אין לדעת כמה חולים סיעודיים ייקרו בדרכך המקצועית.
אז תחרקי שיניים, תעברי את ההתנסויות- ותבחרי מחלקות בהם אין צורך בזה- קהילה, מרפאות, מחלקת עיניים, אא"ג וכדומה... חדר ניתוח זה גם אופציה, תמיד צריך אחיות שם- ובח"נ אמנם לא תצטרכי להחליף טיטולים, אבל תראי הרבה דברים, ותריחי ריחות שלא כולם דומים לשושנים וחבצלות.....
מה שלא יתאים לך- מחלקות כמו טיפול נמרץ (כוחות עזר לא רוחצים או מחליפים שם, אלא האחיות) , מיון ( דווקא כן יש שם החלפות טיטולים, וקשישים מבית אבות, והומלסים , ואנשים עם פציעות חמורות) וכמובן מחלקות כמו מה שכבר ציינו ....

מבחינת ההתמחות, אם יהיו לך במהלך הלימודים ציונים גבוהים מספיק, תוכלי לבקש סטאז' בתחום שקרוב לליבך, ויתכן שגם יאשרו לך, ואם תרשימי אותם מספיק, הם ירצו שתישארי שם גם כאחות. ואם לא- אז בסיום לימודים, כשתבואי למנהלת משאבי אנוש בסיעוד לראיון עבודה, תצייני שמעניינות אותך מחלקות באגף מסוים (ח.ניתוח? אגף מיילדותי? רפואת ילדים? מה שרלוונטי לך) ואם יש תקנים, אין סיבה שהיא לא תנסה ללכת לקראתך( בתנאי שלא תגלי לה כמה את לא רוצה להחליף טיטולים- זה משהו שייהרג ובל ייאמר להנהלת הסיעוד אם את רוצה לעבוד באותו בי"ח...)

טוב, חפרתי מספיק.
בהצלחה!!:))
 

toxic babe

New member
אז שהנהלת הסיעוד תשתנה

אחות מבצעת כל כך הרבה דברים חשובים וכל פעם נותנים לה סמכויות חדשות כי לרופאים כבר אין זמן להכל, אז למה לא להוריד ממנה את הADL? אין ספק שזה יעלה את רמת המקצוע, זה גם יעלה את איכות הטיפול עבור המטופל כי במקום שאחות תתעסק במקלחת, החלפת סדינים והחלפת טיטולים היא תהיה מסוגלת לתת הדרכה נכונה לשחרור חולה מהמחלקה, היא תוכל להסביר אילו תרופות הוא לוקח, היא תתן לו בדיוק את התרופה שהוא צריך בלי טעויות. נכון צריך לגייס לעבודה יותר כוחות עזר, זה הנהלת הסיעוד צריכה להבין. עם כל הכבוד לסבא והסבתא ששוכבים עם הטיטול ומחכים שמישהו יחליף להם- אף אחד מאנשי הצוות הרפואי לא יעשו את זה, אז למה שהאחות כן? כי היא האחות הרחמנייה? העידן הזה נגמר ולא זה לא אומר שהאחות היא פחות אמפטית, יש מקום גם לזה, אבל מקומם של הטיטולים זה אצל המטפלים ולא אחיות שלמדו באוניברסיטה 4 שנים.
ודרך אגב אם האחיות ישתפו עם זה פעולה אז זה לעולם לא ייגמר, הכח נמצא דווקא אצל האחיות שכולם כל כך זקוקים להם. צריך להגיד לא כשצריך וצריך לעשות זאת בצורה קולקטיבית. כשרוצים לעלות משכורת עושים את זה יפה מאוד. עובדה שיש מחסור מאוד גדול באחיות דווקא במחלקות הפנימיות והכירורגיות כי שם מתרכז כל ה-ADL ולמה שאחות צעירה תרצה בזה?
 

polar snowflake

New member
נכון! השינוי צריך להגיע מלמעלה!

אבל לא המטופלים אשמים בזה שהנהלת הסיעוד באה מהגישה הזו- ולא מספקים כמות הולמת של תקנים לכוחות עזר והגדרת תפקיד מסודרת שלא כוללת ADL . ההנהלה, ורק ההנהלה היא זו שצריכה לרצות לבצע את השינוי הזה.
וזה בטח לא ממקומה של אחות חדשה ועל אחת כמה וכמה סטודנטית, שרוצה להיכנס למערכת, להכריז שהיא מעל זה והיא לא מוכנה לעשות את זה. כי היא- מהמקום שלה בשרשרת המזון - הדבר היחיד שהיא תשיג, זה שיכשילו אותה. וחבל.
 

toxic babe

New member
אם אנשים

היו חושבים ככה לא היינו מגיעים למה שאנו היום. כל אחד צריך להאמין בעצמו. נכון שלא צריך לא לעשות ולהגיד "כי לא בא לי" אלא לתת לזה לגיטימציה, להסביר למה המעשה הזה חשוב.
גם אם אחיות או סטודנטים היו מתאגדים ופועלים נגד זה אני חושבת שזה גם היה מפעיל כח. אי אפשר להכשיל את כל האחיות כי בכל זאת המערכת זקוקה לנו. ברור כשזאת רק אחות אחת מרדנית זה מתפרש אחרת.
 

evil moon

New member
מממ...

נאמר כאן על זה שבמקצוע הזה יצא לך לראות ולעשות דברים שיגרמו לבטן שלך להתהפך-כמה שזה נכון!והבטן תתהפך לא רק מהגועל, זה הרבה יותר מורכב....באמת שיתכן מאוד שיגיע יום בו תחשבי שהחלפת טיטול זה ממש, אבל ממש לא נורא....
כן, האחיות שלומדות 4 שנים לא צריכות לעשות את זה, חד משמעית....אבל המצב כרגע הוא כזה, שזה, ודברים אחרים גרועים יותר, ירדפו אחרייך תמיד, במידה כזו או אחרת....
מה שאת יכולה לעשות-כשתהיי אחות, באמת לבחור תחום בו יש פחות מזה....וגם קחי בחשבון שזה מקצוע לא לאלה שנגעלים בקלות וגם ממש לא לבעלי לב חלש באופן כללי...בהצלחה
 
למעלה