התמחות ב-C# - סלע/האקריו , קורסי אוניברסיטה או לימוד עצמי?

התמחות ב-C# - סלע/האקריו , קורסי אוניברסיטה או לימוד עצמי?

הי,
אני באמצע שנות ה-30 לחיי, עם תואר מתקדם במדעים. במסגרת הלימודים, השלמתי מספר קורסים במדמ"ח, וכיום אני עוסק בתחום מדעי אנליטי. במסגרת העבודה, יוצא לי לכתוב סקריפטים לא מורכבים, לכתוב שאילתות ב- SQL ועוד, אבל לא הרבה מעבר.
כבר שנה ומשהו שאני שוקל הסבה לתחום הפיתוח, כשכיוון אפשרי הוא סביבת דוט נט, ומתלבט מה הדרך:
1. קורס בסלע/האקריו - נותנים הכשרה מעשית, אבל מאוד יקרים. מה גם שאת מרבית התוכן אפשר ללמוד מאתרים אונליין, מה שעשוי לחסוך הרבה זמן שהולך לאיבוד בכיתת לימוד.
היתרון שלהם - מסגרת לימודים ואפשרויות השמה, שהיעילות שלהן לא ברורה.
2. השלמת השכלה פורמלית - כ-10 קורסים במדמח שחסרים לי לצורך קבלת תואר אוניברסיטאי.
חיסרון - יכול לקחת כשנתיים, וכמו"כ לא כ"כ פרקטי.
3. ללמוד באופן עצמאי. החיסרון - אפשר בקלות ללכת לאיבוד, אין ביקורת על הקוד שאני כותב.
מה לדעתכם האפשרות הסבירה? האם יש מסלול שלדעתכם מתאים למישהו עם ידע סביר (2 קורסי תכנות באוני') בתכנות ומעוניין "להתנסות" ולהעמיק בקוד "אמיתי"? מישהו מכם למד במכללות הנ"ל ויכול לחוות את דעתו על המסלולים שהן מציעות?
תודה רבה ושבוע טוב
 
אופציה 3

יש לה כמה יתרונות.
1. זולה בהרבה מהאפשרויות האחרות, ואתה לא צריך לעזוב את העבודה.
2. החיים האמיתיים של כל מתכנת הם לימוד מתמיד. לא קורסים ולא אוניברסיטה. לכן כשאתה לומד לבד, אתה גם רוכש את הידע, וגם בוחן את עצמך. אחרי שתלמד שפה מסוימת ותעשה פרויקט, תוכל לשאול את עצמך אם אתה מסוגל לחיות ככה עוד 20 שנה. יש כאלה שנהנים מזה, ויש כאלה שסובלים. ורק אתה תוכל לגלות את התשובה לגביך. הייתי לומד שפת תכנות או טכנולוגיה, עושה כמה פרויקטים בבית, ואז מנסה למצוא בזה עבודה. ובעבודה תהיה ההשתפרות האמיתית וההתמקצעות. ומכאן הדרך פתוחה.
בהצלחה, ואם יהיו לך שאלות, אתה מוזמן לשאול כאן. אני קצת פחות גר פה לאחרונה, אבל בא מדי פעם לראות מה שלום החברים הותיקים.
 

shlomo500

New member
מניסיון

בדרך כלל כל פעם שמישהו כאן שואל איך ומ הללמוד, מציעים לו לימוד עצמי.

אז מניסיון של עשר שנים בניהול, פיתוח, ובהדרכות.
מעטים אלו שיכולים ללמוד לבד, בטח לחסרי ניסיון.
הדרך המומלצץ בכ - 90% המהקרים זה ללמוד במכללה ורק לאחר מכן להתחיל ל פתח את יכולות לימוד העצמי.

בדרך כלל זה עובד הרבה יותר טוב
 
תודה רבה לכם. אני אחדד את השאלות

דוד - איפה אפשר למצוא כיוונים לפרויקט שהוא קטן מספיק למישהו שהוא עוד לא מפתח, אבל גדול מספיק בשביל שיהיה אפשר להציג אותו בקורות חיים או בראיונות?
ומה דעתכם על נסיון להשתלב בפרויקטים של קהילות הקוד הפתוח?
כרגע, מעבר לסדרת קורסים קצרים שאיתרתי ברשת, אין לי תכנית עבודה מסודרת, ברמה שאני לא בטוח איפה ואיך "קופצים למים"..

שלמה - האם יש מכללות שמציעות קורסים מקיפים מספיק ע"מ להעניק בסיס חזק בעקרונות פיתוח תוכנה, בלי להתעכב יותר מדי על דברים מאוד בסיסיים כמו לולאות, תנאי וסינטקס כזה או אחר? שמציעות קורסים שמאפשרות נגיעה בפרוייקטים אמיתיים כבר במהלך ההכשרה?

תודה רבה
 
אין לי תשובה לשאלת הפרויקטים,

אבל במקומות עבודה לפעמים יש צורך בכתיבת תוכנה כלשהי, ואמרת שאתה כותב קצת תוכנה בעבודה. זו יכולה להיות מקפצה מצוינת. קח משהו יותר גדול מהרגיל, שדורש יותר לימוד והשקעה, ותבצע אותו.
אם זה לא הולך, תחשוב על משהו מתחום העבודה. אם אתה עובד בקופת חולים - תעשה להם אפליקציה לניהול תורים. אם אתה בצבא, כתוב להם תוכנה לניהול המחסן של האפסנאות. בכל מקום תוכל למצוא פרויקט לא גדול מדי שיתן בוסט וישמח את המנהלים. ויתן לך תחושה ומושג על מחזור החיים של תוכנה: צורך, אבטיפוס, פידבק, כתיבה, פידבק, פרודקשן, בגים...
&nbsp
דוגמה לאפליקציית המובייל הראשונה שכתבתי: עבדתי בחברת כוח אדם. היו לנו איזה 20000 עובדים, רובם מתכנתים בחברות גדולות כמו בנקים וכו'. כל שבוע הם היו צריכים למלא דוח שעות, והדוח היה נשלח למנהל המקומי בבנק לאישור. המנהל יכול היה להגיד , מאושר, לא מאושר, או "מבקש פרטים נוספים". ויש אתר שבו הם עושים את זה. כתבנו להם אפליקציית מובייל ממש דבילית שהם הם מקבלים התראה כשעובד שלהם שלח דוח שעות, ויש להם שלושה כפתורים בסך הכל . לאשר, לדחות, לבקש פרטים. זה הכל.
הייתי צריך לשכנע את הבוס לעשות את זה. בסוף הסכים. אתה לא יודע איזה להיט זה נהיה. הם מתים על זה. אם האפליקציה לא עובדת, הם מתקשרים להתלונן. הם כבר לא זוכרים בכלל את כתובת האתר שעדיין אפשר לעשות את זה.
&nbsp
 

Royi Namir

New member
דעתי

לא מכללה ולא כלום
חפש מישהו לשיעורים פרטים
הוא ימצא איפה בדיוק אתה מתקשה וישלים לך פערים במיידי
לפעמים הפערים האלה שיש לך בראש ואי פתירתם עקב זה שיש עוד 30 בכיתה - גורמת לך לבעיות עם עצמך
&nbsp
קח מספר לא מבוטל של שיעורים פרטים ולאחר מכן תמשיך לבד
אבל יהיה לך בסיס חזק
 

Royi Namir

New member
ואם יש לך שאלות #C או JS או כל דבר אחר - אתה מוזמן לשאול

תוך כמה דקות תקבל תשובה. ואל תתבייש לשאול כמה וכמה שאלות ( רק נא לשרשר)
אני אישית נכנס לפה לפחות כמה פעמים ביום
 

אברהם109

New member
גם אני מסכים שעדיף לך ללמוד לבד

אני התחלתי ללמוד לבד לפני כשנתיים, את כל הידע שלי למדתי מהרשת, והיום אני עובד בתחום במשרה חלקית, (כי זה מה שחיפשתי..), למרות שאין לי תעודה או תואר.
לא חסר חומר ברשת, במיוחד אם אתה יודע אנגלית.
רק צריך שתהיה לך משמעת עצמית חזקה.
אני מצטרף להמלצה של דוד לגבי כתיבת פרוייקט.
וגם הייתי ממליץ לך - יש באתר הזה - [URL]https://www.udemy.com/courses/[/URL] הרבה קורסים באנגלית בזול (בין 40-60 ש"ח לקורס, תשלום חד פעמי וגישה לקורס לכל החיים. כל הזמן יש להם מבצעים, אז אל תקנה במחיר מלא..) קח לך אחד בתחום שמעניין אותך. בד"כ במהלך הקורס תבנה פרוייקט או שניים, וכך תתקדם הלאה.
יש גם אתרים נוספים עם מנוי חודשי וגישה חופשית לכל הקורסים כמו [URL]https://www.pluralsight.com/[/URL]
מכאן - השמים הם הגבול.
בהצלחה!
 
למעלה