בחירת פלטפורמה לתכנות

פספרוג

New member
בחירת פלטפורמה לתכנות

שלום,

אני צריך לבנות תוכנה לשימוש עצמי שניתן לסווג אותה כמעין CRM. אני צריך לנהל בה מאגר לקוחות, כאשר לכל לקוח עם הזמן אני מתעד אינטראקציות, אוסף נתונים, ולאחר מכן גם מציג אותם ומנהל אותם בכל מיני דרכים. התוכנה צריכה לעבוד בסביבת WINDOWS ואמורה לכלול בעיקר מסכים פשוטים עם לוגיקה פשוטה, מסד נתונים מקומי, ובלי יותר מדי דברים מורכבים.

מכיוון שיש לי רקע מסויים בתכנות ברמה של שנה א' באוניברסיטה (JAVA של מבוא למדעי המחשב ובסיסי נתונים) וגם VB ברמה של תחביב עוד מגרסא 5.0, וגם יכולת לימוד טובה וגישה טובה לתכנות היה נראה לי שאני מסוגל להתמודד עם האתגר. קצת חיפשתי, הורדתי VS2015 ונראה לי שאני יכול להסתגל די בקלות. האם הייתם ממליצים לי לבנות עם VB.NET או לנסות ללמוד C# שנראה שהיא השפה ה"אופנתית" יותר היום ? הבנתי שההסבה תהיה די קלה מכיוון שאני מכיר את התחביר של JAVA שדומה מאוד. אולי נראה לכם שכדאי משהו אחר לגמרי ? מהמעט שקראתי יש אינספור ארכיטקטורות של פיתוח או מה שזה לא יהיה וזה ממש סינית בשבילי, כל מיני מושגים כמו WPF למשל שאין לי מושג מה הם אומרים...

כיצד הייתם ממליצים לטפל בנתונים ? ההיכרות שלי עם מסדי נתונים היא אפסית, לא יותר מהתחברות לקובץ ACCESS. האם הייתם ממליצים לנסות להמשיך לעבוד עם מסד נתונים של ACCESS או שכדאי לנסות "להיכנס" לעולם של מסדי הנתונים וללמוד לעבוד עם משהו רציני יותר ? למען האמת נראה לי די מסורבל לאגור ולנהל את סוג הנתונים שאני אטפל בו במסד נתונים בפורמט כזה.

אשמח לקבל מכם הכוונה.

תודה.
 

ziv1f

New member
לדעתי עדיף לך ללמוד סי-שארפ

ולא בגלל זה "אופנתי" העניין הוא ששפת סי-שארפ היא הרבה הרבה הרבה יותר נפוצה, ולכן כל משאבי הקוד כמעט שבנמצא יהיו בסי-שארפ.

אם אתה יודע ג'אווה אז בכלל קל וחומר עדיף לך ס-שארפ, אלו שתי שפות מאד דומות בתחביר ובעוד כמה אספקטים של הקידוד.

האפשרות האופנתית היום היא ג'אוה-סקריפט, אבל זה בעיקר בשימוש ל-WEB, ואז תצטרך גם ללמוד HTML וגם עוד די הרבה דברים בהקשר של זה. אם התוכנה היא לשימוש שלך אז כנראה פלטפורמת דסקטופ אכן תהיה הכי נוחה ופשוטה, יש לך אפשרות לעבוד עם WinForms שזו הסביבה הישנה יותר ןהפשוטה יותר ללימוד אם אתה מכיר VB, ויש את WPF שהיא עשירה הרבה יותר, מובנית נכון ועם שפת UI מתקדמת מאד, XAML, והבחירה ביניהן היא לדעתי בעיקר נגזרת של היקף הפרוייקט, WinForms זה הרבה יותר מהיר up-and-running ו-WPF הרבה יותר מסודרת מבחינת מודל העבודה עם הנתונים, אבל כמובן יש שם עקומת למידה יותר ארוכה

בברכה,
זיו
 

spiritus asper

New member
אם אתה כבר יודע ברמה מסויימת ג'אווה, למה להחליף ל-#C?

בין VB.Net ל-#C אין מה להתלבט, האופצייה הראשונה היא שפה מתה שעדיף לא להתקרב אליה.
 
רק לא vb ולא access

שניהם כלים מישונים שאבד עליהם הקלח.
בין JAVA ל-C# הייתי בוחר בC#. אבל גם JS (עם node) ופייתון הם בחירות לגיטימיות.
מסד נתונים תקח אחד מהבאים: mssql, mysql, postgres.
כיום אני הכי אוהב את postgres. אבל אם אתה כותב ב-C# אז כנראה עדיף mssql.
 
למעלה