מאיפה באו קובצי ה less האלה?

מאיפה באו קובצי ה less האלה?

זה בסך הכל פרויקט שמשתמש ב bootstrap, ואני משתמש רק בקובצי ה CSS, כפי שניתן לראות בצילום המסך. וידאתי שרק הם נטענים והכל בסדר. אבל כשאני בא לתקן דברים או לעקוב אחרי הסיבה לכל מיני גליצ'ים, אני רואה את המקור בקובצי less. שאמנם קיימים, אבל אני לא משתמש בהם. למה זה קורה? האם אני אמור ללכת לתקן ב less ולקמפל? לא רוצה את זה, רוצה רק CSS פשוט ועממי.

אגב, אני משתמש פה ב gulp וכמובן nodejs להרבה משימות, אבל לדעתי זה לא קשור, וההוכחה שלי לכך, היא א. view source מראה ששום קובץ less לא נטען, ב. מבט בטאב ה network מראה שאכן רק קובצי css פשוטים נטענו.

 

ziv1f

New member
less זה קבצים עם תחביר CSS משופר

הם מאפשרים לקבל יותר ולכתוב פחות, וכנראה אצלך בפרוייקט יש איפושהו מיפוי שיצר המקמפל של הקובץ LESS לקובץ CSS

בברכה,
זיו
 
חברים, אני יודע מצוין מה זה less

תודה על ההסברים. השאלה היתה למה אני רואה את הקבצים האלה בקונסולה של כרום, ולא את ה CSS ים שבהם אני כן משתמש?
התשובה היא בחידוש בקונסולה של כרום, שמאפשרת לך לראות את קבצי ה"מקור" וגם לשנות אותם. במקרה הזה, מדובר ב bootstrap שכתוב ב less ולכן הקבצים שם. מאחר ויש לו קבצי מיפוי, כרום יודע להראות לך את המקור ולא את ה CSS הסופי. במקרה שלי, שאני ממש לא מעוניין לדעת מאיפה בא הקלאס, צריך ללכת לסטינג, ולכבות שם איזה צ'ק בוקס. enable css source maps ואז הכל חוזר לסדרו, רואים CSS רגילים. למדנו משהו.
&nbsp
 

Royi Namir

New member
sourcemaps....

אכן.
רק להרחיב שזה קיים גם ב JS.
הפרמור DEBUG ב BROWSERIFY מוסיף SOURCEMAPS , כך שאם יש לך קובץ שמורכב מכמה MODULES , ויש לך ERROר בשורה 5 בMODULES שנקרא AAA , אז אתה תוכל באמת לראות את שורה 5 במודול ולא ב BUNDLE הסופי שמורכב מהמון שורות מן הסתם והרבה לא רלוונטי ל DEBUG.
&nbsp
מיותר לציין שב PRODUCTION לא מוסיפים SOURCEMAPS. ( למרות שאפשר).
 
למעלה