משהו טוב יותר מvisual Source Safe?

  • פותח הנושא yaak
  • פורסם בתאריך

yaak

New member
משהו טוב יותר מvisual Source Safe?

אבקש את עזרת החברים לברר אצל צוותות שעובדים כמה מפתחים במקביל על אותו קובץ אקסס, באיזה כלי ניהול גרסאות הם מצליחים להשתמש?
ברשותי קובץ פיתוח של אקסס 2010- הכולל קוד VBA רב. ניסיתי להתקין visual Source Safe- אך כבר בשלב של יצירת האובייקטים הוא נכשל.
גם האובייקטים שכן הועברו זרקו שגיאות רבות במהלך העבודה.
אשמח לקבל המלצות מבעלי ניסיון על שימוש בכלי יעיל.

תודה מראש!
 

ziv1f

New member
?where did 'lex' go?

בקיצור זרקת פה את זקני הפורום עם הניק שלך, הנושא, וגם התוכן, איזה 20 שנה אחורה, בערך לזמן שבו התחלתי לתכנת

התשובה הקצרה לשאלתך היא שאתה לגמרי לא בכיוון מיותר מדי כיוונים, אז כדאי לך לעצור עכשיו ולהסתכל סביב לפני שאתה ממשיך צעד אחד נוסף.

התשובה הארוכה היא שאקסס זה לא כלי פיתוח למספר מתכנתים בו-זמנית, בדיוק באותה מידה שהוא לא באמת כלי פיתוח, בדיוק באותה מידה ש(אם אני זוכר נכון) אפשר לכתוב בו רק ב-VB או VBA, שזה על הפנים. בדיוק באותה המדיה שסורס-סייף זה כבר מזמן לא כלי שכדאי צריך או יש איזושהי סיבה בעולם להשתמש בו, ואפילו מיקרוסופט בעצמם הבינו את זה כבר לפני איזה עשר שנים, ואם אני לא טועה הכלי הזה מ-2008 כבר לא מתוחזק בשום צורה שהיא.
ועכשיו לפתרונות: מתכנתים בויז'ואל סטודיו, זה גם יותר מהר וגם יותר מהכל, אפשר ב-WinForms שזה גם קצת ישן אבל עובד, ואפשר ב-WPF שזה ואו אבל צריך איזה יומיים ללמוד את זה, את הקוד כותבים ב-C# שזו השפה הכי מגניבה נוחה טובה וקלה ללימוד בעולם, וכמובן גם רבת עוצמה, במיוחד בתוספת מאות-אלפי הספריות שזמינות לסביבת דוט-נט. אפשר לכתוב גם אפליקציית WEB אבל צריך לדעת HTML בשביל זה וגם CSS וגם JS וגם עוד כמה דברים, אבל את השרת בכל מקרה אפשר לעשות בדוט-נט (ASP.NET)
לגבי שמירה של הקוד וניהול גרסאות, משתמשים ב-SVN (שזה עתיק אבל עוד עובד) או ב-TeamSystem (של מיקרוסופט, סביר ונוח ומתממשק נפלא לויז'ואל סטודיו), או ב-Git (הכי טוב וקצת מסובך אבל אני מוכן להסביר)

אף אחד מהפתרונות שפירטתי (כנראה) לא יעבוד לך עם אף אחת משיטות העבודה הנוכחיות שלך, בין השאר כי ה-MDB הוא בינארי ולא קוד, בין השאר כי אפשר להפעילו אותו ע"י מספר משתמשים (בקושי) אבל לא לערוך אותו ע"י מספר מפתחים.

דרך אגב, גם אני התחלתי את דרכי בתכנות באקסס. פעם. כשלא היה שום דבר נורמלי אחר. בשנת 1995.

אם יש לך שאלות, אשמח לענות.

בברכה,
זיו
 
למעלה