מישהו יכול להמליץ על טרקים ביפין באזור הונשו

travel11

New member
מישהו יכול להמליץ על טרקים ביפין באזור הונשו

וגם הסבר קל על הזמנת כרטיסים ל-jrp ואיך זה עובד
 

anigodin

New member
JR פאס

לגבי טרקים אני פחות יכול לעזור כי לא יצא לי לצאת לכאלה. אבל נסה לבדוק באתר Japan Guide ולראות אם כתוב על זה משהו שם.
&nbsp
לגבי JR פאס:
הפאס ניתן לרכישה לכל מי שאינו אזרח יפני או תושב בה (כמו סטודנטים זרים למשל).
הפאס נמכר לתקופות זמן של 7, 14 ו-21 יום ומקנה נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה של חברת JR (זו חברת הרכבות הממשלתית היפנית), פרט ל-2-3 רכבות שינקנסן מהירות במיוחד.
שינקנסן הינה הרכבת הסופר מהירה של יפן. היא החלה לפעול ב-1964 לקראת האולימפיאדה של טוקיו ומאז הפכה לשם דבר לרכבת מהירה, יעילה ובטוחה. הנסיעה בה היא חוויה בפני עצמה.
&nbsp
הזמנת הכרטיס ניתנת לביצוע בשתי דרכים:
1. לקנות דרך סוכן מקומי - בישראל הסוכן העיקרי הוא אופיר טורס אבל מדיניות תמחור עמלת הסוכן שלהם לא אחידה. לעיתים היא בדיוק כמו בכל מקום אחד (סביב ה-21 דולר) ולעיתים היא יכולה להגיע ל-100 או ל-300 דולר...
2. לקנות דרך האינטרנט מאחד הסוכנים שמוכרים ברשת. המכירה מאובטחת ויש דמי משלוח/טיפול של כ-21 דולר (לפחות באתר ממנו אני קניתי). המחיר הרשמי מפורסם באתר של JR בינים אבל האתרים השונים מוכרים בדולרים ולכן בגלל הפרשים בין שערי המרה המחיר לא אחיד (ההפרשים יכולים להיות כ-20 דולר אבל זה מתקזז בד"כ עם דמי משלוח גבוהים יותר..).
אני קניתי פעמיים מהאתר הזה: http://www.jrpass.com/buy_the_japan_rail_pass_online
העמוד המוצג הוא עמוד המחירים. המחיר משתנה עונתית - בעונת האביב, שהיא העונה הכי עמוסה ביפן, המחיר לפאס שבועי יכול לטפס מעל ל-300 דולר ושני הפאסים האחרים יטפסו מעלה יחד איתו.
לגבי אופצית פירסט קלאס: אין טעם לקנות אותה. ההבדל בינה לבין המחלקה ה'רגילה' הוא בעיקר במרווח לרגליים שגם כך גדול למדי (כ-80 ס"מ). הרבה יותר מרווח ונוח מטיסה במחלקת תיירים בכל חברת תעופה..

עוד משהו לגבי מרווח הרגליים: המרווח הזה לא מקרי. ברכבות השינקנסן אין ממש מקום לאכסן מזוודות או תרמילים גדולים. יש מדף לאורך הקרון אבל הם יכולים להכיל מקסימום טרולי קטן או תרמיל בינוני. יש אפשרות להעמיד מזוודות או תרמילים מאחורי שורת המושבים האחרונה בכל קרון אבל המקום שם מוגבל. מי שרוצה לנסוע עם מזוודה יכול להעמיד את המטען במקומות האלה או לפני רגליו במרווח בין המושב שלו לשורה שלפניו. הסיבה שזה כך היא מפני שיפנים בד"כ לא נוסעים עם מטען גדול ואם יש מטען הם משתמשים בשירות משלוח שמעביר מזוודות ותרמילים בתוך 24 ליעד הבא. השירות נוח מאוד ובכל בית מלון יסייעו לך בעניין אם תבקש. השירות עולה ב-15 דולר למזוודה.
&nbsp
מתי להזמין פאס: כשמזמינים פאס למעשה מזמינים שובר זכאות לפאס שמגיע עם שליח בתוך 3-4 ימי עבודה. שובר זה תקף לשלושה חודשים ולכן אם מתכוונים לנסוע למשל בנובמבר, יש להזמינו כחודש לפני כן, באוקטובר.
אחרי ההגעה ליפן, ניגשים עם השובר לאחד ממשרדי שירות הלקוחות של JR שנמצאים בכל תחנה ראשית בכל עיר (בטוקיו יש יותר מאחת כזו) ומבקשים להפעיל את הפאס. לא חייבים להפעיל אותו באותו יום. אפשר לבקש שיתחיל בתאריך עתידי (מספר ימים קדימה). באותה הזדמנות אפשר כבר לבקש כרטיסים עם מקום שמור לרכבות שונות וכך אין צורך להתעסק בהנפקת כרטיסים ביום הנסיעה.
מרגע שהפאס נכנס לתוקף הוא פעיל עד חצות של היום האחרון לפי אורך הזמן שנקנה (אם נקנה פאס לשבוע הפאס תקף עד חצות של היום השביעי וכו').
&nbsp
איך כדאי להשתמש:
הפאס טוב לכל רכבת של JR אבל בגלל מחירו הוא הכי כדאי ברכבות השינקנסן שהן מאוד יקרות (כרטיס לכיוון אחד בין טוקיו לקיוטו עולה כ-120 דולר, כמעט חצי מעלות פאס שבועי). בנוסף, בתוך הערים עצמן לרוב פועלות עוד חברות רכבות פרטיות שאינן מכבדות את הפאס ובכל מקרה, עלות נסיעה עירונית הוא די נמוך (כ-200 ין לנסיעה) כך שלא כדאי 'לבזבז' את זמן הפאס בזמן שהות בטוקיו.
עם זאת, בטוקיו פועל לפחות קו אחד יעיל מאוד של JR, קו יאמנוטה המעגלי שעם הפאס אפשר לנסוע בו בחינם. פשוט צריך להציג את הפאס לשומר שיושב בשעה המאויש בכניסה לכל תחנה (וגם ביציאה) וזהו. באותה דרך אפשר גם לעלות על רכבות בין-עירוניות ושינקנסן שיש אפשרות לנסוע בהן עם מושב לא שמור.
יש קוים מסוימים שכל המושבים בהם נמכרים שמורים בגלל שהם עמוסים מאוד ומבוקשים מאוד (למשל הקו בין קאנאזאווה לטוקיו).
&nbsp
אין יודעים אם הפאס משתלם או לא:
אחרי שיש מסלול לטיול, פותחים את אתר היפרדיה שהוא האתר הרשמי לזמני רכבות ומחירי כרטיסים ביפן (ומציג גם נתונים של אוטובוסים, טיסות פנים וכו') ובודקים את העלות של כל הנסיעות הארוכות שמתוכננות במסלול. אם הסכום שלהן עולה על עלותו של פאס שבועי - פאס שבועי יתאים. אם העלות עולה על עלות של פאס ל-14 יום - כדאי לקנות פאס דו-שבועי וכו'.
&nbsp
עוד מידע לגבי הפאס תוכל למצוא בפוסט המצוין הזה מקבוצת 'יפן למטיילים' בפייסבוק:
https://www.facebook.com/groups/818573244902170/permalink/1002669939825832/
 
למעלה