שאלה מוזרה לגבי הגישה היפנית לזקנה ומוות

30 Rock

New member
שאלה מוזרה לגבי הגישה היפנית לזקנה ומוות

שלום לכולם,

אני מקווה שתוכלו לענות לי על השאלה המוזרה שלי.
אני מכיר מישהי יפנית, שיש לה כלב בן 20 שנה. הכלב מאד חולה, כולו עור ועצמות, סובל מסרטן בסבירות מאד מאד גבוהה (היא מעולם לא בדקה את זה), לא אוכל, בקושי שותה וכו' וכו'.
הוטרינרים, כמובן, ממליצים על המתת חסד כבר הרבה מאד זמן אבל היא מתנגדת בטענה שביפן זה מאד נהוג שיש לאנשים חיות מחמד קשישות ושאסור "לרצוח" אותן בגלל שאז הנשמה של חיית המחמד לא תהיה שקטה ותרדוף אותה (או משהו כזה).

אני ממש לא מכיר את התרבות היפנית מספיק בשביל לדעת אבל, באופן אישי, אני ממש לא מצליח להבין את זה. איך יכול להיות שלבצע המתת חסד ולגאול אותו מייסוריו זה הדבר השגוי לעשות ולתת לו לדעוך, לסבול ולגווע ברעב זה הדבר הנכון?

אשמח אם תוכלו להעיר את עיניי ולהסביר לי את הגישה היפנית.

המון תודה,
Rock
 

EmilyNeko

New member
זה באמת לא נהוג

שאלה טובה. שגם אני שאלתי כמה פעמים. גם בבית חולים שאני עובדת בו אין המתת חסד. זה לא נהוג. עד עכשיו החיות שנפטרו בבית החולים היו או מזקנה או מחולי. מצד שני, לחיות שאין בעלים ממתים בתאי גזים. (הדרך הכי נוראית שיש. עדיף זריקה) ככה שמצד אחד עם יש בעלים אז החיה חיה את חייה גם עם בסבל ומנסים כמה שיותר לעזור. ומתד שני, עם אין בעלים אז לא משנה עם החיה סובלת בדרך להמתה. יש אצלנו אנשים קבועים שבאים , פשוט כדי לנסות ולהמשיך בלי לוותר. עוד משהו, בארץ נהוג לעשות הפלה לחתולי רחוב. כאילו לעקר גם אם הם בהריון כדי שהגורים לא יוולדו לחיים של סבל. אבל ביפן זה נחשב לרצח גורים ונהוג לחכות עד ההמלטה לעיקור החתולת רחוב (ולגורים מוצאים בית)
 

30 Rock

New member
זה עוד יותר מזעזע

זה אומר שהכל נעשה מתוך מחשבה אגואיסטית ולא מתוך דאגה לבעל החיים, אחרת גם חיה ללא בעלים לא היתה מומתת.
&nbsp
תודה על ההסבר
 
למעלה