ללמוד יפנית ביפן

gili1018

New member
ללמוד יפנית ביפן

שלום!
אני בת 21 אחרי צבא ומסיימת שנה ראשונה בתואר ראשון.
חשבתי לעשות הפסקה במהלך התואר ולנסוע לתקופה בת 6 חודשים או יותר כדי ללמוד יפנית ביפן ולצבור חוויות...
יש מישהו שלמד יפנית ביפן ויכול להמליץ על בית ספר מסוים שלמד/שמע עליו? המלצות יתקבלו בשמחה!!! חשבתי על אזור טוקיו אבל כל המלצה מבורכת מאוד!!!
תודה רבה!
 

anigodin

New member
אני בדרך ללמוד ביפן החל מאוקטובר

גם אני לוקח פסק זמן של חצי שנה כדי ללמוד שם יפנית.
אני לומד יפנית פה כבר שלוש שנים כמעט אבל לפני כשנה הגעתי למסקנה שזה לא מספיק והדרך הכי טובה היא ללמוד שם כמה חודשים.. במהלך ביקור ביפן באוקטובר האחרון ביצעתי חיפוש בגוגל לגבי לימודי יפנית ביפן ונתקלתי בחברה בשם Go Go Nihon שמשמשת כמעין חברת השמה לסטודנטים שמעונינים ללמוד יפנית ביפן. החברה עובדת מול כמה בתי ספר ליפנית בכל רחבי יפן (טוקיו, אוסקה, פוקוקה וכו') ופיזית יושבת בשינג'וקו בטוקיו. בגלל שהם ממומקים בטוקיו יש להם יותר קשרים שם. אני בחרתי באוסקה בגלל שיש לי חבר שגר שם וחשבתי שיהיה יותר קל להיות קרוב למישהו מוכר (למרות שהייתי ביפן פעמיים).
לי יצא להיפגש עם אחד מהעובדים שם בעניין הזה כדי לקבל יותר פרטים.
החברה הזו מלווה אותך בכל התהליך החל מההרשמה ללימודים ועד הרגע שאת מגיעה ליפן. את לא משלמת לה אלא לבית הספר שבו את מתכוונת ללמוד. אם התחלת ללמוד באחד מבתי הספר שעובדים עם החברה הזו, בית הספר משלם לה איזו עמלה (לכן אמרתי שזו כמו חברת השמה).
עד עכשיו התקשורת שלי איתם הייתה טובה מאוד והם עזרו לי המון בנבכי הבירוקרטיה היפנית.
התהליך דרכם הוא משהו כזה:
1. בחירת בית הספר והמסלול דרך האתר שלהם (ראי בסוף לינק).
2. שליחת טופס בקשה דרך האתר.
3. הם יוצרים איתם קשר ומבררים בדיוק מה את מחפשת ויכולים גם להמליץ על מסלול מתאים לפי הרצון/צורך שלך.
4. את משלמת דמי הרשמה לסמסטר בו את רוצה להתחיל. הסמסטר הקרוב מתחיל ביולי אבל הוא כבר סגור. הבא אחריו מתחיל באוקטובר, אבל כנראה שגם הוא כבר סגור. הבא אחרת צריך להיות בינואר, אם אני לא טועה.
5. כחצי שנה לפני תחילת הלימודים הם יוצרים איתך שוב קשר ומבקשים ממך לשלוח מסמכים שונים. אחד הדברים החשובים הוא הוכחת יכולת התקיימות כלכלית בין אם ע"י כסף שלך או של אפוטרופוס (הורים וכדומה). לחצי שנה הם רוצים לראות שיש לך סכום של כמיליון ין (שווה ערך ל-35 אלף ש"ח בערך).
6. 4 חודשים לפני תחילת הלימודים את מקבלת הודעה שהתקבלת ואז בית הספר גם מגיש את הבקשה לויזת סטודנט עבורך. הויזה מאפשרת לך לעבוד שם בהיקף של 28 שעות בשבוע. לא מדובר בעבודות מי יודע מה - תחנות דלק, חנויות נוחות/סופרים שכונתיים (קונביני שזה סוג של AMPM משוכלל) או ללמד את שפת האם שלך אם יש דרישה לזה.
7. כחודש לפני תחילת הלימודים את מקבלת אישור לויזה ואז את צריכה לגשת לשגרירות בת"א ולהוציא אותה פיזית. בשגרירות הם מכניסים את הויזה לדרכון יחד עם אישור עבודה.
8. מגיעים ליפן מספר ימים בודדים לפני תחילת הלימודים. ביום הראשון מתבצע מבחן רמה כדי לדעת איפה לשבץ אותך.

כמו שאת מבינה, כדי ללמוד חצי שנה צריך לעבוד תהליך של כחצי שנה עד שמגיעים ליפן. אם את נרשמת ללימודים של 3 חודשים את יכולה לנסוע ללמוד על ויזת תייר ללא צורך בבירוקרטיה מסובכת אבל אז אסור לך לעבוד בשום אופן.
אם את לומדת מזרח אסיה ויפנית יש אפשרות להגיש בקשה למלגת לימודים ביפן דרך השגרירות. זה נקרא MEXT אם אני זוכר נכון.

זה האתר של החברה הנ"ל: http://gogonihon.com/en

אם יש עוד שאלות, אל תתביישי, אענה כמיטב יכולתי
 
למעלה