מדברים ביפן על מדיניות הגירה

herouth

New member
מדברים ביפן על מדיניות הגירה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4796458,00.html

היפנים מחפשים נואשות כיצד להגדיל את כוח העבודה ולהאיץ את הכלכלה. המדיניות הממשלתית דוגלת בשילוב זקנים ונשים במעגל העבודה. רק שזה לא ממש עובד. מקומות העבודה מתעלמים מהמענקים וממשיכים להעסיק "כמו שמקובל".

אז עכשיו מתחילים לדבר בשקט על הכנסת עובדים זרים בלתי מיומנים. כמובן שזה גורם למחלוקת רבה ביפן - בין אם חשש לעבודות, ובין אם חשש לתרבות היפנית.

מצחיק שרק ביפן שר בממשלה יכול להגיד "אם אתם מביאים עובדים זרים לעבוד במספרה אז תדאגו שגם הלקוחות יהיו זרים", ושזה לא ייקרא גזענות...
 

Tenguy

New member
זאת בעיה גלובאלית .... הצמיחה שהייתה עד כה הולכת ונעלמת

והרבה מן המיתון העולמי נובע ממחסור עובדים, ובמיוחד עובדי כפיים. הפער האדיר בין הביקוש הכלבלי להיצע האנושי במדינות המפותחות מחייב שינוי תפיסה ולגיבוש מדיניות הגירה גמישה, וזה יכול להיות דיי טראומטי עבור מדינות הומוגניות או לאומניות.
הפיתרון הוא דיי טריביאלי - הסרת גבולות כפי שהיה עד תחילת המאה ה-20 ולהמצאת הדרכון , אבל זה ממש בכלל לא פשוט וזאת בשל התפוצצות האוכלוסין העולמית, אחרת מיליוני הודים, סינים, דרום אמריקנים או אפריקנים ייכנסו לללא הגבלה אל תוך מדינות המערב. מצד שני זה לא כבר מה שקורה במציאות של היום באירופה, קנדה וארה״ב ?
 

Tenguy

New member
אגב ראיתי השבוע בערוץ בריאות כלשהו ב-YES כתבה בדיוק על הנושא

והדהים אותי לגלות שלמרות המצוקה הגדולה למטפלים ומחסור האדיר באנשי סיעוד לגיל המבוגר ביפן - שהיפנים המבוגרים מעדיפים כי רובוט דובר יפנית יטפל בהם ולא זר שאיננו יפני....
פתאום נכנסה לי תובנה (וגם חתיכת פאזל) ענקית למוטיבציה ולגודל השוק העתידי של פיתוח הרובוטים האנושיים ביפן
 
למעלה