אלימות בין בני זוג

laika76

New member
אלימות בין בני זוג

יש לי בעיה.
אני נוהגת באלימות.
כמה פעמים מחקתי ורשמתי את השורה למעלה, בניסוחים שונים, אבל זו האמת.
אני לא יודעת למה זה ככה. האם בגלל האופי הפגום שלי והפתיל הקצר שלי.
אבל יש סיטואציות בהן אני מאבדת את זה. הכעס משתלט עליי ופורץ ממני בדרך חסרת מעצורים עד שאני כבר לא שולטת במה שאני עושה ובמה שיוצא לי מהפה.

היום בבוקר היה לי ריב אלים עם בעלי. הסיבה - מי יקום עם הילד ברבע לשש בבוקר ויארגן אותו לגן. כל לילה הילד מתעורר כ-3-4 פעמים, מבקש מים, מחליפה לו חיתול. בעלי לא עושה זאת. כל בוקר אני זו שקמה ראשונה כשהילד מתעורר, שוטפת לו את הטוסיק אחרי קקי, מלבישה, מאכילה... בעלי ישן. היום ביקשתי ממנו שיחליף אותי על הבוקר והוא הסכים בהתחלה, אבל רבץ במיטה עד הרגע האחרון ואז אמר שלא מספיק להתארגן ומאחר לעבודה. כלומר שוב לא אצליח לישון. ופה מרוב תסכול איבדתי את זה והתנפלתי עליו. התחלתי לזרוק עליו דברים ולקלל. חוסר השינה אינו תרוץ להתנהגות המכוערת שלי אם כי רקע שגרם להחרפה והסלמה של הטבע שלי, שאני מניחה שהוא מכוער ואלים.

ברגעים כאלה בעלי אוהב "לחמם" אותי - יותר חזק! קחי סכין! בואי! מזכיר לי ארועים אחרים בהם "איבדתי את זה" כדי להוכיח לי כמה אני משוגעת ולא שפויה (למשל - נזכר איך צפרתי למישהו בכביש וקיללתי אחרי שחתך אותי)
ההתנהגות שלו גורמת לי לחשוב שהוא נהנה לראות את האלימות שלי והחוסר אונים שלי שמתבטא בחוסר שליטה עצמית וכאילו מרגיש איזו עליונות מוסרית כלפיי. לא פעם זה גורם רק להסלמת האלימות.

הדבר הנורא מכל, שבעצם הביא אותי לכאן לכתוב את ההודעה הזו זה שהילד שלנו, בן פחות משנתיים, היה עד לכל ההתרחשות. הבכי חסר האונים שלו גרם לנו לעצור. וגרם לי להבין שאני חוצה קו אדום שהקו האדום הוא פגיעה בו. אני לא מוכנה לתת לילד שלי לגדול בסביבה רעילה. ואני חוששת שהאלימות שלי עלולה יום אחד לפגוע בו.

זהו בעצם רק קצה קצהו של הקרחון. מעין מקרה קצה. לא תארתי כאן כמעט שום דבר ממערכת היחסים שלי עם בעלי, שלרוב וביומיום היא טובה. אנחנו יכולים להיות החברים הכי טובים ורק אתמול בערב הכנו יחד ארוחת ערב, דיברנו שיחות נפש, צחקנו ושמענו מוסיקה. הוא האדם הכי קרוב אלי והחבר הכי טוב שלי ודווקא איתו מתרחשות כל ההתפרצויות האלימות האלה. הוא גם מכיר אותי הכי טוב ויודע איפה ללחוץ על הנקודות הכי רגישות. בנוסף, במצבים של משאבים דלים (והמשאב הכי דל שלנו עכשיו - הזמן) אנחנו מתחילים להתכסח כמו אחרוני העורבים על פגר.

אני יודעת שעבודה עצמית רבה נדרשת כאן, ואולי אף עבודה זוגית. לצערי כסף לא מאפשר לנו לקחת טיפול זוגי או פסיכולוג של 300 ש"ח לשעה. מצד שני החלטתי שיהיה מה שיהיה עם הזוגיות הזו - אני את עצמי חייבת לקחת בידיים כי אני לא מוכנה שהילד שלי יראה יותר סצנות כאלה. אני גם חושבת שזה איזשהו דפוס של אופי - ברגע שנגמרות לי המילים, מגיע חוסר אונים ומתחילות הקללות והמכות. אז גם אם נתגרש, לא בטוח בכלל שנצא מורווחים, ושחיינו זה בלי זו יהיו טובים יותר. וגם כאן המפסיד העיקרי יהיה הילד. שלא נדבר על כך שאם לא אדע לשלוט בכעסים שלי - הדפוס ישוחזר גם במערכת יחסים עתידית.

אז איך אני מתחילה להתמודד עם החרא הזה?
 
האם הדוגמה עם הילד זה הדבר המרכזי?

כי את זה אפשר לפתור די בקלות.
אין שום סיבה שילד (שאני מניח קרוב לגיל שנתיים) יתעורר 3-4 פעמים בלילה. למעשה הוא לא אמור אפילו להתעורר פעם אחת. זו נקודה שצריך לבדוק.
ואם הוא קרוב לגיל שנתיים (אפילו שנה ו 9 חודשים ) אז אפשר (ורצוי) לחשוב על גמילה.
זה גם יותר טוב לילד, וגם יקל על הארגון שלו.
 

laika76

New member
תודה על ההתייחסות

ההתעוררות של הילד זה רק טריגר ולא הנושא המרכזי.
האם הוא אמור או לא אמור להתעורר בלילה? הדעות הן חלוקות.
כרגע המציאות היא שהוא זקוק ליחס, גם בלילה.
מה שמדלדל את המשאבים הפיזיים והרגשיים שלנו (שלי בעיקר), גורם לחוסר שינה, והעייפות הזו מהווה קרקע לאלימות.
אבל לא רק זה.
כלומר הנטייה להתפרצות אלימה קיימת אצלי בפנים בלי קשר להתעוררות של הילד אלא בכל מצב מתסכל בו אני מרגישה שחסרים לי כלים להתמודד.
 
אז תצטרכי להחליט

ברור שכדי לפתור את הבעיה מהשורש יש צורך בטיפול. זה כבר נאמר לך על ידי מספר משתתפים.
אבל את אומרת שאת לא יכולה להרשות לעצמך, לכן ניסיתי לפנות לאפיק פרגמטי שיאפשר לך לתפקד.
ובאמת שאני לא מכיר שום חילוקי דעות בנושא. תינוק בן חצי שנה שיונק , אכן טבעי שמתעורר בלילה. פעוט מעל גיל שנה וחצי (ואני מניח שזה הגיל שלו) לא אמור להתעורר בלילה.
אם את לא יכולה לשנות את התתנהגות של בעלך, ולא את שלך - אולי כדאי שתנסי לעבוד על ההתנהגות שלו. אין לי מושג אם זה הילד הראשון שלך, אבל הרבה פעמים כשילד זקוק ליחס, זה רק משום שהרגילו אותו (תגמלו אותו) על התנהגות מסוימת. ברגע שמפסיקים לתגמל - זה מפסיק.
וזה גם לטובת הילד.

לא ציינת מה המצבים האחרים, אבל בהחלט ייתכן שיש פתרונות פרגמטיים גם להם.
 

xucosorule

New member
מכירת סרטי סקס

אישה מילפית מישראל מגשימה פנטזיות אישיות בסרטונים פרטיים - הזמינו עכשיו סרטי סקס מלאים של ישראליות
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
מה לא ברור?

את צריכה טיפול, באופן אישי.
אין שיטה אחרת.

אם את אומרת שאין לך כסף, זה רק עניין של עדיפויות.
רכב יש? משלמים טסט, ביטוח ודלק?
בגדים יש?
אוכל אוכלים?
יש מנוי להוט/יס/סלקום/פרטנר/בזק?

עדיפויות.

חוץ מזה יש מקומות מוזלים. ויש מטפלים שעושים הנחה למי שבאמת נזקק.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

laika76

New member
תשובה נכונה אך בנאלית

אין לי אפשרות לשלם על טיפול!
אבל אם כבר בא לך לבדוק את הכיס שלי והעדיפויות שלי -
אין לי לא יס ולא הוט.
חבילת הסלולר שלי עולה 39 ש"ח לחודש.
מתניידת באוטובוסים.
בגדים לעצמי לא קניתי כבר מזמן, רק לילד.
אוכל בעזרת השם אוכלים.

אז אל תספר לי בבקשה על סדר עדיפויות כי אין סדר כזה בו 300 ש"ח לפגישה תהיה הוצאה אפשרית עבורי.

לגבי מקומות מוזלים - אשמח לשמוע (אני עדיין מחכה שיחזרו אילי ממקום מוזל שכזה שברשימת ההמתנה שלו אני נמצאת כבר כשנה)
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
המממ....... אוקיי

לגבי מקומות מוזלים, הגוגל שלי טוב כמו שלך.

אבל אני יודע שכמעט בכל אונרסיטה יש קליניקה, שבה עובדים סטודנטים תחת הדרכה.
גם בקמפוס ברושים אני יודע שיש קליניקה לכל מיני מקצועות, כולל פסיכותרפיה גוף-נפש וגם שיטות של המזרח שמטפלות בגוף נפש.
יש בתי ספר ל NLP שמחפשים אנשים לפרקטיקום עבור הסטודנטים שלהם.
ויש כמובן דרך קופת חולים.

חוץ מזה אמרתי כבר שיש מטפלים שעושים הנחה.

מעבר לטיפול חיצוני, יש באמת שיטות לטיפול עצמי. זה דורש זמן ורצון רב, וזה כנראה הרבה פחות יסודי.

טיפים קלים או פטנטים לדבר כזה אני לא מכיר.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

שירה190

New member
יש רשימות המתנה

אבל למיטב ידיעתי קופות החולים אמורות לספק היום טיפולים במחירי רצפה ואולי אפילו ללא תשלום.
מציעה לפנות לרופא המשפחה ולבקש ממנו שיסייע. הוא אמור לדעת לאן להפנות אותך ואולי אפילו יוכל לקצר תורים.
בהצלחה
 
מהניסיון המועט שלי כסוג של בן אדם

בדרך כלל מה שקודם לאלימות זה כעס. ומה שקודם לכעס הוא תסכול ותחושת חוסר אונים ומה שמתלבש על כל התסכול, כעס, חוסר אונים- היא חרדה ופחד. ותכל'ס לגמרי מוצדק להתפוצץ לאור העיסה מהבעבעת הזו, למרות שלא כל כך מומלץ.
מה שנראה לי שעושים ב- 400 פגישות שעולות 300 שקלים כל אחת, זה בעיקר ללמוד להרגיע את עצמך בעצמך לפני שהבום מגיע כלומר להרגיע את החרדה והפחד וחוסר האונים בכוח המחשבה הפחות או יותר רציונלית. וזה לא קל בכלל להשתלט על רגשות סוערים בעזרת השכל. זה אפילו די קשה כי זה סוג של ניגוד. לפילוסופיה שלי, שום דבר לא בא באמת בחינם בחיים. איפה שלא משקיעים כסף, משקיעים משהו אחר בתמורה שלא תמיד אפשר לכמת אותו, כמו שאפשר לכמת כסף בצורה כל כך נוחה ופשוטה (אם זה באמת פשוט לכמת כסף, למה יש אוברדרפט בעולם? שאלה אחרת). קשה לכמת כוח, קשה לכמת תעצומות נפש, אפילו זמן, שזה דבר מאד כמותי, לכאורה, קשה באמת לכמת כשהוא נמתח, אי אפשר לכמת את העתיד, אי אפשר לכמת אהבה. ועצם זה שאי אפשר לכמת משהו, לא עושה אותנו עשירים בו באופן אוטומטי. זו שאלה של חשבון כלשהו, אבל בשורה תחתונה בעיקר זה חשבון של מחירים ומינוסים מסוגים שונים שאף אחד לא אוהב לחשוב עליהם. לפעמים צריך.
מה שאני חושבת שאני אומרת הוא זה שלא נראה לי שתוכלי לקבל פה על רגל אחת או אפילו שלוש בדיוק את הכוחות והכלים שאת צריכה, כי את צריכה. מה שאולי כדאי לך לשקול הוא את המחירים ולא רק את ההזדמנויות שבליווי מקצועי מול אי ליווי מקצועי. לא נראה לי שאת צריכה להחליט על זה מייד ועכשיו. אני כותבת את זה בעיקר מפני שאת נשמעת אדם מודע,מודע לבעיות, מודע לתהליכים מתחת לפני השטח, ולדעתי הלא מקצועית בעליל והדי אידיוטית באופן כללי, את תוכלי להפיק יותר מהממוצע מאיזושהי מסגרת מקצועית ואפילו יהיה קצת חבל יהיה שלא לקחת את זה. אבל זו רק דעה.
 
אלימות זה קו אדום שלא חוצים. זה מסוכן ולא חוקי.

מעבר לזה שזו התנהגות מזיקה ומכוערת, היא גם עלולה להסתיים באסון.
דרוש כאן טיפול מקצועי כאן ועכשיו, ללא דיחוי.
אגב, לא רק את אלימה. גם מה שבעלך עושה בזה שהוא רואה את מצבך ועוד מחמם אותך זה סוג של אלימות או עידוד אלימות מכוון. וכמובן, בלי קשר, נשמע שהתנהגות של בעלך אינה של בן זוג תומך, בשום מובן של המילה (מה שכמובן לא מצדיק בשום אופן התנהגות אלימה מצידך). לא נראה שהקשר ביניכם מתקדם לכיוון חיובי או בריא, להיפך. לדעתי גם הוא חייב לטפל בעצמו.
בקיצור, אם שניכם לא תטפלו בעצמכם בהקדם, יש לכך פוטנציאל הרסני באשר לקשר ביניכם, ההשפעה על הילד שלכם ואפילו ברמה הפיזית.
זו דעתי.
 
שלום
כדי להכריח את עצמך לנהוג בדרך מוסרית, אולי תנסי יותר להזדהות עם הסובל ולדמיין את כאבו, כאילו היית במקומו. כאב פיזי הוא קשה מאד להתמודדות. הביני רגשית את משמעות הסבל שאת גורמת לבעלך כשאת מכה אותו. כשיגיד לך להמשיך לתקוף, אמרי לו שאינך מסכימה בשום אופן כי את יודעת שאסור להכות וזה לא מוסרי. את יודעת שבעלך יסבול ממכות ומאלימות. אני לא יודע אם כדאי, אבל אולי תנסי לפעמים להעניש את עצמך, כדי שתפחדי להיות אלימה שוב. וזכרי דבר חשוב: הזרים היום בכביש יכולים להיות אלימים מאד ואף רוצחים ופושעים, וצריך להיזהר לא להרגיזם אף בדבר הכי פשוט. מישהי עקפה נהג בכביש ורדף אחריה במכונית ונתן לה מכות רצח. עוד בקשר לכעס: בדקי כל פעם אם הוא מוצדק ולמה. אם תשתכנעי שנעשה לך עוול, הגיבי בהענשה מתאימה: לא פחות ולא יותר. אלימות אסורה בשום מצב, אלא אם אין ברירה אלא לנהוג בה להגנה עצמית.
 
את נשמעת נורמלי לחלוטין !

לא נפלתי מהכיסא מהסיפור הזה
שלבים בחיים מביאים אותנו לכל מיני פינות.
הכל סבבה
 

yolexo2991

New member
דרושות בחורות לעבודה מהבית במצלמות סקס, העבודה היא לטווח הרח

דרושות בחורות לעבודה מהבית במצלמות סקס, העבודה היא לטווח הרחוק ללא התחייבות, את עובדת מתי שאת רוצה, העבודה גם חוקית ומסודרת בחברה מסודרת, שכר גבוה ביותר! לא צריך לחשוף פנים בעבודה, העבודה מתאימה לרציניות בלבד! לפרטים נא לשלוח אימייל - [email protected]
 

abillify

New member
דעתי

אני קוראת בין התגובות ובעיקר מתמקדת בהודעה שכתבת, הראשונה
אז קודם כל, אני חושבת שאת מאד אמיצה לכתוב דבר כזה (כלומר: יש לך תעצומות נפש. לדעת שזה קיים בתוכך - יעזור לך להמשך)
ואת גם מודעת, גם מודה ומתוודה (אפילו שזה כאן) והכי חשוב- רוצה לפתור את הבעיה
זה כבר חלק גדול (ואחלה סיפתח) להתחלה של שינוי חיובי מכונן
למרות ועל אף שאת מציגה את עצמך כ'לא בסדר'- מעבר ללקיחת אחריות שלך (שהיא יפה מאד), יש מצב שאת לא מאה אחוז אשמה. או: שאין כאן אשמים. יש משהו שצריך לסדר, לתקן. לשנות אולי. ותמיד, תמיד אפשר לחזור למוטב.
אנשים יצאו מהתמכרויות ודפוסי התנהגות קשים כשקודם כל הודו באמת, מתוך מודעות ורצון לשפר את איכות חייהם
זה שאת קמה מספר פעמים בליילה לילד, מראה על המסירות נפש העצומה שלך כלפיו וכמובן האהבה ותחושת האחריות ההורית- אז קחי קצת קרדיט לעצמך.
להגיד 'אני כזאת וכזאת. לא בסדר' וכו'- זה שקר. בסדר? לא שאני באה להחמיא על סמך אפס ידיעות כלפייך. אבל, תאמיני לי, מבלי להכיר אותך טוב? זה-לא -נכון!
הכי הכי חשוב- אל תשחירי את דמותך, קודם כל בעיני עצמך- בחדרי הלב הסגורים. זה לא עושה לך טוב ובסופו של דבר גם לא לסובבים אותך
אומרים שכשרוצים לשנות אדם אחר, או את התנהגותו- כדאי להיות חכמים ולשנות קודם כל את עצמנו
סתם שתדעי, זה שיש לך "פתיל קצר"- זה לא משהו שהוא שלילי. כל (אבל כל!) מידה בנפש אפשר לנתב למקום חיובי. לא סתם קיבלת את ארגז הכלים הזה (אופי) הספציפי
האתגר הזה, היא יכולה להיות נקודת מפנה טובה, מקפצה לחיים טובים, מתוקנים ומאוזנים יותר! תאמיני בזה!
אם הקב"ה היה רוצה שנצא מהעולם הזה כפי שנכנסנו אליו (כלומר שלא נחולל מהפכות באופיינו, לא נתפתח) הוא היה מסדר אותנו על מי מנוחות...מה זה? כל החיים. שהכל יהיה טוב, מוצלח, זורם. אבל היי, יש 'תאקלים' - והקטע הכי יפה, שלנו כבני אדם- זה שלכולנו יש כאלה..וזה שאנחנו 'ערבים זה לזה' (משתפים/מפרגנים/רוצים בטובת האחר) מראה את החוזק שבדלות. החוזק שבלהיות כביכול 'חלש'. כולנו חסרים. כולנו תלויים במישהו אחר בצורה כזו או אחרת. והחלק הכי יפה- שזה לצורך השלמות הכללית שלנו כחברה. טוב, נראה לי גלשתי לנושא אחר.
מה שבכל מקרה רציתי להגיד זה ככה, רציתי להמליץ לך על כמה דברים שתוכלי לעשות הלכה למעשה ואני באמת מאמינה שיעזרו לך:
א. פתרון פרקטי: לנסות להשקיע במחשבה ולהתייעץ עם מומחים על מה ואיך עושים כדי שהילד יירדם בצורה הכי שקטה, טובה ורציפה כל הליילה? חוסר שינה באמת יכול לחרפן וזה מדעי
ב. בלי קשר- להשקיע באושר שלך. לפתח את ה**אהבה שלך כלפי עצמך**. אני אומרת את זה כי נראה, שבסופו של דבר, לפעמים זה נראה שאת לא אוהבת את עצמך.
(למה? את בריה של ה' ויש בך כל כך הרבה טוב, מסירות - למה להתעלל בעצמך? מבחינת מחשבה כאילו)
ג. אני לא נוהגת לייחצן את השיטה הזאת (כי השיטה בעצמה אומרת כך- לא לדחוק באנשים ללמוד את זה...ככה המורה אומרת לפחות) אבל אני ממש חושבת שלימוד "שיטת ימימה" יעזור לך להיות יותר בחמלה כלפי עצמך, לאהוב את עצמך, להיות טובה עם עצמך ולהיות בהכרת הטוב- על הטוב שבתוכך!!! אז.כן, לקחת את זה ברצינות. לכתוב את השיעור. להשתתף. *לשמוע* את השיתופים של הלומדות ולקבל סיוע, רמז, מסר- באנו כאן למסע. וכדי שהמסע הזה לא יהפוך למשא- עלינו לעבוד. כל הזמן. העבודה האמיתית מתחילה מבפנים.
נכון, את בנקודה מסוימת ואת רוצה פתרון קסם (אגב, יש כדורים כמו לוריוון, וואבן, קלונקס ודומיו שהם בבחינת פתרון קסם לגמרי...אבל צריך להיזהר לא להתמכר לזה וצריך לדעת לרווח בין כדור לכדור. וזה ממש בסדר- לדעת שזה מה שמרגיע. זה עדיף לפעמים על להגיע למקומות קשים יותר בנפש וזה לגמרי נורמלי לקחת תרופות הרגעה בזמן של לחץ, חוסר שינה וכו'- ההפך. אני חושבת מי שלחוץ ובוחר להדחיק ולא לטפל בעצמו זוהי הבורות הכי גדולה שעולה לסביבה ביוקר. ואת לא במצב הזה- כי את מודה ומחפשת, באמת, דרך לטפל)
אני ממש קוראת בין השורות את המצוקה שלך, האובייקטיבית ואני ממש מאמינה שאפשר לפתור אותה!
אז...זהו בגדול, זה מה שהיה לי לכתוב לך
ואם זה יעשה לך טוב, אז שתדעי שיש אנשים שמגלים אמפתיה כלפייך וזה גם מנחם (אותי לפחות)
אני באמת מאחלת לך שתמצאי את הדרך, במסע הזה, את הדרך הכי מאוזנת והכי טובה, נכונה, מתוקנת, מוארת לחיות את החיים- בשלווה ובשמחה !!! (נחשי מה? אז יבוא אתגר אחר. ככה אומרים..לא אני אמרתי. היה לי קשה לשמוע את זה בהתחלה אני מודה. אבל אומרים שזה כמו במשחק של "ICE TOWEr" - את עולה במדרגות, זה נהיה קשה יותר, אבל את נעשית יותר ויותר חזקה. יותר מיומנת. כלומר: מקבלת כוחות!!!! בהתאם לקושי. תאמיני ותדעי- יש לך את הכוחות. יש! הם בתוכך
ככל שהמאבק קשה יותר- במציאת הדרך הנכונה שלך- ההתעלות הרוחנית תהיה גדולה יותר. השינוי הפנימי, העבודה הרוחנית תביא לך את הפירות הטובים והכי הכי: יהיה לך סיפוק ואושר, כי זה דבר שאת עמלת עליו! מבפנים, את העבודה הכי קשה והכי פנימית את עשית לגמרי בעצמך! (טוב נו לא לגמרי כי ה' הוא זה שעוזר)
&nbsp
מסר לשאר הכותבים והמגיבים: ברוח הסערות שיש ברשת (הרבה הרבה הרבה תגובות מרושעות ולשון הרע של אנשים) אני קוראת את התגובות שלכם שהן באמת מלאות חמלה ורצון להיטיב. אז - שאפו. אומנם אתם קומץ קטן, טוב ואיכותי אל מול המבול והשצף של הלשון הרע שיש בהמון מקומות ברשת.
*מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך (רבי נחמן מברסלב)
תאירו, אנשים. תאירו. שנים שאני מנסה להעביר את המסר הזה.
&nbsp
&nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני מציע שתצטרפי לחוג אומנות לחימה כלשהו

ג'ודו וכולי. בחוג כזה, מעבר לפעילות הגופנית שתורמת באופן כללי לבריאות, גם יתנו לך שני דברים שעשויים לעזור: אפיק לשחרר את הדחפים האלימים ואת האנרגיות, וגם ילמדו אותך שאסור להשתמש באלימות לפתרון בעיות אלא רק במסגרת החוג.
ככה אם יעלה בך דחף אלים במסגרת הזוגית תוכלי לשמור אותו לחוג.
מבחינת עלות היא קיימת אבל לא ברמה של מאות ש"ח לפגישה.
 
אתחיל מהסוף

כבר התחלת להתמודד עם החרא הזה!

את מודעת מאוד למצב, לא מתכחשת, לא גאה אבל גם לא מעמידה את עצמך בפינה, את מבינה איפה הטריגר ואת מעוניינת לשנות את הדינמיקה.
ואם לא את הדינמיקה הזוגית שכנראה יש לה מרכיב מהותי בחוסר האונים שלך, ושבהמשך אתייחס אליה, אז לפחות את הדינמיקה של התנהלותך בתוך קונפליקט.

אתחיל ואומר שמה שאת מתארת, למרות שיש בזה אלמנטים של התפרצות ותקיפה, זה פשוט אובדן עשתונות. את לא מגיעה לאלימות ממקום של כוח, אלא ממקום שכל בן שנתיים שנתקף בטאנטרום בסופר מכיר היטב
. וזה קורה כשהחיים גדולים עליו, ואין לו שום יכולת לווסת את עצמו.
לשמחתך את לא בת שנתיים אלא אישה בוגרת, והתרשמתי שדווקא יש לך הרבה מאוד מילים שמסתדרות בצורה מאוד אינטליגנטית
. מה שנשאר זה לפרק את המצב הנוכחי לגורמים יותר קטנים 'ולתקוף' את הבעייה תורכי תורכי...
נתחיל ממך. עברת היריון ולידה, ולפי איך שזה נשמע לי מכאן יש מצב שאת סוחבת דיכאון לאחר לידה חבוי שמקשה עליך להכיל את כל הסיטואציות בצורה שלווה ושקולה. נכון שהיעדר שינה טובה מוסיף. אבל משהו נוסף מעיב והופך הכל לקשה יותר. זורקת פה עוד 'אבחון' בשקל תשעים על סמך מה שכתבת - הילד לא ישן בלילה כי הוא מחפש יחס... את החלק הזה חייבים למלא ביום, ויתכן שהוא סופג את האווירה הכללית של האי שקט שלך ופשוט מפגין חרדה... אז בהקשר הזה יש כאן ביצה ותרנגולת
. את צריכה להתחיל ... ממך. מלדאוג לעצמך. מה שבתורו ירגיע את הילד, מה שיאפשר לך מנוחה טובה יותר, מה שיאפשר לך להיות טולרנטית יותר לדפיקויות של החיים


איך לדאוג לעצמך?
א. קודם כל לבחון מה את אוכלת. אנחנו זה מה שאנחנו אוכלים. אם את אוכלת ג'אנק, מנחמת את עצמך עם מתוק, ומקצרת תהליכים עם אוכל מעובד - זה הזמן לשנות את התזונה. מה הקשר? - קשר ישיר
יש בכוחה של תזונה לשנות את הכימיה במוח, ויש המון דרכים לווסת את מצב הרוח דרך שינוי תזונתי.
ב. לעבור ממוד 'טיפולי' בילד למוד משחקי. לשנות התייחסות אליו מ'תיק' להרפתקה שמתעוררים אליה כל בוקר. הילד הזה הוא נס
, ואם יהיה לך מאוד כיף איתו - לו יהיה הרבה יותר בטוח בעולם שלו, והרבה פחות דחוף לקום ולוודא שאת שם בשבילו

ג. לקבוע באסרטיביות זמנים בהם את נחה והוא 'של אבא'. לא זמנים בהם אבא גם יכול להיות לחוץ או לרצות להתפדלע בעצמו. זמנים של אחר הצהריים, בסופ"ש. זמנים שבהם את קופצת להורים <אם יש>, מפקידה את היורש, והולכת לחדר לנמנם. לחפש כל הזדמנות למלא מצברים ולקחת. כמו בצבא

ד. ציינו את זה בקונסטלציה אחרת, אבל במסגרת ה'זמן לעצמך' הייתי מאוד מאוד ממליצה גם אני על פעילות גופנית. הליכה מהירה, או ריצה אם זורם לך. אלה דברים בחינם, שאפשר לשלב אפילו תוך כדי טיול עם עגלה
וזה משהו שמזרים אנרגיה חיובית ומחדשת לגוף, ועוזר להילחם בדכאון וחרדה, מה שבהכרח יעצים אותך.
ה. בהקשר הזוגי - ממה שאת מספרת עושה רושם שהחצי, באופן לא מאוד נדיר
, מעדיף 'להקטין ראש' ולהפיל עליך את כל 'התיק' או את רובו. ובנקודות קיצון את הולכת מזה בננאס. מה שנחוץ זה לנהל שיחה בוגרת בזמן 'שלום', כפי שעושה רושם אתם יודעים לעשות. להבהיר שאת מבינה את הכיף בלזרוק את הכל עליך, ועל הקושי לוותר על העמדה הזאת, אבל את על הג'אנט, וששום דבר טוב לא ייצא אם תקרסי. לכן הוא חייב לקחת חלק ולהיות אחראי לגבי זה. אתם צוות, וכשהוא 'דופק את המערכת' קרי - אותך, המפסיד העיקרי הוא היורש.
אני יוצאת מנקודת הנחה שהוא אוהב אותו, וכנראה אותך גם כן, ושאיכפת לו, ואם לא תבואי עם מצקת מול המצח יש מצב שהוא יבין את זה ויצליח לגייס את עצמו לשתף פעולה.

לסיכום את בקריסה של גידול הילד הראשון, לא משהו שא.נשים לא היו בו קודם
, וחלק הגדול אפילו ניצלו
. אפשר לעבור את זה. ולא, גירושין בהחלט לא פותרים מאום מכל זה. כי הרוב אצלך...

אלה שני השקל שלי, ואשמח לייעץ יותר לעומק אם תרצי.
 

Cherry Bloom

New member
האם את אלימה גם כלפי הילד?

גם אם לא, זה יבוא בקרוב. זה קביל מבחינתך?

אז, כשתרימי יד על הילד, שלא יכול להתגונן כמו בעלך, שירותי הרווחה ייכנסו לתמונה וירחיקו את הילד לבית מחסה. בואי, אני אחסוך את המלל היפה, את הורסת את חייו. אין דבר כזה לא שולטת בעצמי, מאבדת את זה, וכו'. זה סיפורי חרטא ובניו שעורכי דין מספרים לשופטים. כבודו, מרשתי היא אשה נורמטיבית שנכנעה לדחף רגעי בנסיבות מאד קיצוניות.... יש לך אפשרות להרים יד ויש לך אפשרות שלא. את בוחר להרים יד ואז להתחבא ולהסיר מעליך אחריות. כי להגיד לא שולטת בזה זאת לחלוטין הסרת אחריות. את לא צריכה שום טיפול בשביל זה, פשוט כשבא לך להרים יד, אל תעשי את זה. לא מסובך.
 

laika76

New member
תשובות

מעולם לא הרמתי יד על הילד
גם לא היתי קרובה
דווקא בגלל שהוא חסר אונים ולא יכול להתגונן הוא פשוט לא "מטרה" בשבילי
הוא כולו טוהר ואור
אבל אני מודה שיש בי פחד עצום שכזה. פחד שזה יגיע יום אחד
ולא. זה הכי לא קביל שבעולם.
וזו הסיבה שאני מחפשת עזרה.
מחפשת לשנות.
כדי לא להגיע לתסריט האפל הזה.
אבל שתדעי
יש דבר כזה לאבד את העשתונות
יש דבר כזה
שניה לפני את מרגישה את גל הזעם הגואה מציף אותך בלי יכולת לנשום
ושניה אחרי את בהלם מההרס שיצרת
אני לא בבית משפט ואין פה בפני מי להצטדק
פשוט יש אנשים שאתרע מזלם להיות יותר אגרסיבים מאחרים
אין כאן הסרת אחריות
רק חיפוש כלים להתמודד
אני רוצה להשתנות
אני רוצה להגיב אחרת
 
למעלה