הצילו

holydiver5

New member
הצילו

שלום, אני וחבר שלי בקשר יחד כבר 5 שנים.
במהלך כל הזוגיות הוא הרגיש שהוא לא מתפתח ורק מדרדר. כל הזמן ניסיתי להשתפר, ולהעניק לו את מה שהוא מעניק לי (יציבות וביטחון ודחיפה קדימה) אבל אני לא מצליחה.. יש לנו המון נאמנות אחד לשניה ותמיד שמים בעדיפות ראשונה אחד את השניה, יש המון הקשבה ורצון טוב שבאמת המערכת יחסים תעבוד כבר. אבל זה מרגיש עם כל המאמצים שזה מדרדר..
אני שיניתי המון דברים, התפתחתי והשתפרתי בהמון תחומים כדי שאצליח לענות על הצרכים שלו. הוא אומר שאני לא מבינה אותו ומכירה אותו, לא יודעת לייעץ לו בשעת משבר.. ואכן ברגעים כאלו נבלעות לי המילים מהפה. כנ"ל כאשר הוא מתעמת איתי. הוא באמת רצה לתת את כל כולו לקשר אך הוא אומר שאני עדיין ילדה קטנה, ושקשה לי לקבל שאוהבים אותי..
אני לא יודעת אם הוא צודק בזה במאה אחוז אבל אכן אני עדיין לא בוגרת ועצמאית לחלוטין (עדיין גרה אצל ההורים ובכללי מרגישה תלות יחסית באחרים, אני לא עצמאית לגמריי) ובנוסף לפעמים אני נהיית כבדה ומרגישה שהחיים קשים וגדולים עליי וזה משפיע עליו, זה נותן לו גם תחושת חוסר ביטחון אל מול העולם.
הוא אמר לי 'לא זכיתי לאהוב' - למרות שהוא כל כך רצה אך כל פעם אני מרגישה שאני איכזבתי אותו.. אני רוצה לתת לו את הדברים שהוא נותן לי, ועכשיו זו תקופה שהוא ממש צריך אותם. הוא חזר לגור אצל ההורים ויש פחד לגור ביחד בגלל שכל הדיבורים שלנו לפעמים זה על כמה שהוא סובל והוא במצוקה, ואני נכנסת לאווירה כבדה לפעמים. שנינו יודעי שהקשר הזה לא בריא מצד אחד, אבל מצד שני הוא עבר כל כך הרבה טלטלות במהלך השנים האלו שהוא נשאר בלי שום מנגנונים, הדברים הכי בסיסים שצריך שיהיו לבן אדם בכדי לעמוד אינם. הוא פיתח הפרעת OCD (שנעלמת כליל אם הוא בחברת אנשים ועסוק בעשייה מועילה וחיובית, ולא דרך טיפולים וכדורים שניסה) וכרגע הוא חזר להורים שזה המקום שהכי מדרדר אותו מבחינה נפשית.
אני הייתי מניחה לו ולקשר הזה אבל אני מרגישה שאני האדם היחידי שנשאר והוא טוען שהוא לא יחזיק מעמד לזמן רב אצל ההורים (מבחינה נפשית שמשפיעה על הפיזית.. כבר הלחץ דם שלו בשמיים וממש לא מתאים לגיל שלו, ואני יודעת שהוא מבין מה הוא אומר כשהוא אומר את זה, ולא אומר את זה מתוך איום או לעשות מצפון.. הוא מחכה לסוף של החיים שלו הוא אשכרה אומר ככה... וזה מזעזע אותי ומכאיב לי ברמות לשמוע אדם יקר אומר כזה דבר)
אולי הלב שלי סגור ואטום מידי ואני לא מבינה אותו מספיק או לא יודעת מה אבל אני מרגישה שאני לא יכולה להניח לו פשוט ככה ולהשאיר אותו בחרא של החיים, כשהוא באמת לא מצליח להרים את עצמו ואין אף מקום שירים אותו - הוא לבד לבד.
אני לא יודעת אם להמשיך להחיות את מערכת היחסים הזו ודרך זה יש תקווה שהוא יהיה בסדר, ולנסות לעבוד על עצמי שאהיה יותר עצמאית ויציבה וחזקה כדי שאוכל לספק לו את התחושות שהוא נותן לי
או שלהפסיק לתת תקוות שווא שאני אשתפר..
אני פשוט מאוד חוששת לחייו ומצד אחד מרגישה שאני לפעמים רק עושה רע יותר ומצד שני הוא במצב כזה שהוא לבד לחלוטין בלי אף אדם שעוזר לו במצוקתו שלו.. וחס וחלילה לך תדע מה יקרה..
תודה לעונים
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
אף אחד חוץ ממנו עצמו לא יכול להציל אותו.

ואותו דבר נכון גם לגביך: רק את יכולה להציל את עצמך (ויש ממה).

ולגבי הקשר - זה מסובך מדי להצלה. זה כמו לנסות להציל גשר, ששני העמודים שלו קורסים. קודם כל צריך לנסות להציל את העמודים מקריסה, כל אחד לעצמו, ורק אחר כך אולי יהיה מה לדבר על הגשר עצמו.

לי נראה ששניכם במצוקה ותסבוכת גדולה, כל אחד לחוד.

ולכן אני חושב שכל אחד מכם זקוק לעזרה מקצועית פרטנית, שתעזור לו להתמודד עם החיים של עצמו.

כמו שאמרתי, זה לא שמטפל/ת יציל אותך, או אותו. את זה תצטרכו לעשות לבד. מטפל הוא פשוט כלי עזר, שלפעמים הוא חיוני, אבל את העבודה על עצמך רק את תעשי.

---------
נתחיל מלדבר עליו:

אני חושב שהרעיון שלך שאת יכולה אולי להציל אותו הוא מוטעה.
אני מבין שיש לו בעיות רציניות, כולל OCD (אפילו שזו הגדרה רחבה מדי שלא אומרת הרבה), וגם נימה אובדנית חזקה יותר או פחות. בגילכם הצעיר, זאת חבילה גדולה וכבדה.

לצערי, מאחר ואתם חמש שנים יחד, את כנראה חלק מהבעייה שלו. או יותר נכון, הקשר שלכם הוא חלק מהבעייה. לא בגלל שאת לא מספיק זה או לא מספיק ההוא. בגלל הדינמיקה שקיימת שם.

אני מבין שהעניינים מורכבים, הקשר עמוק, הוא נשמע סימביוטי במידה רבה, והכל עובד לכל הכיוונים. אפשר היה לומר שאתם עושים זה לזו גם טוב וגם רע. אבל בעניי זו תהיה אמירה שטחית ולא מדוייקת.

כי דינמיקה של קשר זוגי לא ניתנת לחלוקה לשכבות נפרדות. זה הכל משפיע על הכל.
וזה כולל את האישיות הייחודית שלו, וגם את האישיות הייחודית שלך, וגם את האינטראקציה שלכם, שגם היא ייחודית.

והתוצאה של הכל ביחד הוא שמצבו מידרדר. אז אם את חושבת שאת מצילה אותו - העובדות אומרות אחרת.

מה היה קורה איתו אילו לא היה איתך? על זה אפשר רק לעשות ספקולציה, ואין דרך לדעת.
מה שיש - הוא לא טוב.

--------

עכשיו בואי נדבר עליך:

גם לך יש את העניינים שלך. אני לא מאבחן אותך, אבל אני כן רואה על סמך מה שכתבת שאת בוחרת להיות חמש שנים במערכת יחסים שאת עצמך אומרת עליה "שנינו יודעים שזה קשר לא בריא".

חלק ממה שאת מצטטת מעלה חשש שיש בקשר הזה גם דברים פוגעניים בשבילך. בעיקר השכנוע שלך שאת לא מספיק בסדר, צריכה להשתפר עבורו, אולי גם צריכה להציל אותו משאר העולם (כולל הוריו). בהמשך, את עלולה לשלם מחיר רציני בבריאות הנפשית שלך, בגלל הדינמיקה הזאת.

ולכן העצה היא ללכת לטיפול.

אני לא אומר לך להפרד ממנו, כי לא שאלת על זה, וברור שמבחינתך זה יקרה כרגע. את כולך מושקעת בקשר הזה, ואת זה אני מבין. אבל הפואנטה שלי היא שאת צריכה להכנס לתוכנית חיזוק עצמי, טיפול עצמי, לדאוג קודם כל לבריאותך הנפשית - ומה שיקרה עם הקשר הזה, יתברר בהמשך.

הרעיונות על הצלת בני זוג מידי הגורל, מידי הוריהם ומידי עצמם, הוא רעיון טראגי שיש בו אלמנט של פנטזיה, קצת מסוכנת.

לשני הצדדים, אגב.

----------

לכי לטיפול פרטני.
והעזרה הכי גדולה שאת יכולה לתת לחבר שלך, היא להמליץ לו שילך גם כן.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
וואו

הכתובת על הקיר
שחררי ומהר את האומלל אם אינך רוצה לקבור אותו
מה לא מובן לך ??
את עשית אותו חולה!!!
הוא מתחנן לשחרור ממך.
תתעוררי כבר.
תסתדרי לבד. מספיק.
תני לבן אדם לחיות בשקט.
אם 5 שנים לא הצלחת גם לא תצליחי.
 

holydiver5

New member
איך לחיות בשקט?

אבל אם אשחרר אותו הוא באמת יחיה בשקט? אחרי כל הדברים שקרו, הוא במצוקה נוראית!! קשה לי להשאיר ככה אדם.. זה באמת לא מתוך רק רצון לצלוח את הקשר, מצידי לקבל את כל הצרות בעולם רק שהוא יהיה מאושר ויעבור את המכשול הזה! איך אפשר לנטוש בן אדם במצב כזה??
וחס וחלילה לקבור!!!!!
ואני לא מכחישה את מה שאת אומרת, אני לא מאמינה שקשר איתי הביא אדם למצב כזה ולא יודעת אם אי פעם אסלח לעצמי.. לא הייתה לי כוונה רעה לו לרגע..
 
המשך

תקשיבי דר מריוס כתב יפה
את חייבת להבין שאת עשית לו נזק עצום
אשמח להתכתב איתך בפרטי
שימי לב איזה יופי של סימבוליות
עכשיו לפני עצמאות יש לך הזדמנות להוכיח לעצמך ולו את עצמאותך. שחררי תבנאדם ותעשי מנגל לבד..נראה אותך...
מזל שאין לכם ילדים . אחרת זה אסון טוטאלי גם לילדים
הוא איתך אך ורק מתוך רחמיםכי את תלויה בו והוא לא רוצה לנטוש. אבל זו לא אהבה.
בטח את גם עושה לו מניפולציות רגשיות.
הוא ברח ממך !!! לכן חזר להוריו. תפנימי. ברח ממך ומהחיים איתך. זה לא טוב לו
ועוד משהו חשוב שאומרים ונכון
שחררי אם הוא שלך הוא יחזור ואם לא כנראה אף פעם לא היה שלך.
אם לא היה שלך למה את מונעת מעצמך וממנו אהבה אמיתית
תני לאלוהים להחליט.
ככה אולי תצילי אותו אם באמת אכפת לך כפי שאת אומרת
אני בפרטי אם תרצי...אשמח לעזור לך ולדבר
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
לא אמרתי, ולא מסכים, שהיא עשתה לו נזק כלשהו. אפילו לא נזק קל

אמרתי שתוצאת הקשר היא המצב הנוכחי.
הקשר שלהם לא טוב לשניהם, כנראה.
אבל אף אחד מהם לא אשם בכלום.

גם אם בתאוריה (שאי אפשר לדעת) הוא היה באותן שנים עם מישהי אחרת, יכול להיות שמצבו היה זהה. או טוב יותר, או רע יותר.

אבל גם אם המצב היה טוב יותר בקשר אחר, זו לא אשמתה. ולא אחריותה.

קשר זוגי הוא דבר שונה ונפרד מהמרכיבים שלו.

אקח דוגמה קצת מפגרת, רקלסבר את האוזן:

משה רבנו היה אדם וודאי נפלא.
וגם מלכת שווא, חוץ מזה שהייתה שיקסע, הייתה בטח אישה מרשימה ביותר. (ג'וב נהדר, חתיכה, הרבה קשרים).

תדמייני עכשיו זיווג בין שני אלה.
אחרי חמש שנים איתה, גם משה היה חוזר להורים שלו ומאיים בהתאבדות.

זה ממש לא היא, והמחשבות שלה על אשמה הן הצד השני של הפנטזיה השגויה שלה.
זו פנטזיה על אהבה שמצילה.
והצד השני שלה זו אהבה הרסנית.
זה גם זה הם חלק מאותה תפישה שגויה.

הדוסים אומרים: אישה בונה ואישה הורסת.
וזה נכון.
אבל רק עם היא במקרה עובדת בקבלנות ובנדל"ן.

בזוגיות, מי שבונה ומי שהורס זה השניים גם יחד.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
תגובה

חלילה לא פירשתי את דבריך ואמרתי שאמרת. רק כתבתי שכתבת יפה .
כתבתי את דעתי כי היא מבקשת תגובות וכתבה גם הצילו...זו דעתי ולא מחייב שאני צודקת אבל לאור הנאמר יש לה מידה רבה של אחריות ורצון לשינוי המצב שנוצר. היא חייבת להרפות ולהפנים שהיא לא המושיעה שלו. שתציל את עצמה ותיתן לו להציל את עצמו.
בוודאי שצריך 2 לטנגו.
הוא אמר את דברו במצבו הנפשי והבריחה להוריו.
 

holydiver5

New member
הבריחה להוריו

הבריחה להוריו רק מחזריה אותו לנקודת ההתחלה שלו, המקום שממנו מההתחלה מההתחלה רצה רק לברוח. הם גרים בחור ואפילו עבודה סביבה וחברים אין לו שם. זה כמו לחזור לבית כלא.
&nbsp
 

holydiver5

New member
קצת הרחבה

הסיפור הוא מאוד מורכב וארוך, וכמובן שהשמטתי המון דברים.
מלכה מלכה 8 - מעריכה את הרצון שלך לייעץ לי ואפילו לפנות בפרטי ומודה לך על כך, אני חושבת שבגלל שכתבתי את הדברים לא בצורתם המלאה זה יצא קיצוני (למרות שזה אכן מאוד קיצוני ומקרה לא פשוט בשום צורה..) אני לא עושה מנגלים ואני יותר מידי טוב מסתדרת לבד עם עצמי (בקטע של יכולה להיות בבית שבוע עם עצמי ופשוט להתעסק בדברים שלי, לקרוא, לצייר ולכתוב שאלו גם הדברים שאני לומדת) דבר שבשבילו הוא קשה כי הוא אנרגטי ומוחצן יותר. הוא איתי לא מתוך רחמים אלא מתוך מצוקה שאני האדם היחידי שבקשר איתו ושהוא יכול לדבר איתו, מעין ברירת מחדל ואני תמיד העדפתי שנדבר מאשר שיהיה פשוט בלי כלום בכלל, אבל באמת שאני רואה שעדיף כבר כלום, כי הנחמה בדיבור איתי היא רגעית ולא פותרת שום דבר אמיתי.
הוא עוד לפני שהכיר אותי היה במצב לא טוב, הוא מאז ומתמיד מדבר על סביבה, עצמאות והתפתחות. הוא נורא אנרגטי ואני.. לפעמים קצת אדישה, הוא דאגן ואני מניחה שדברים יסתדרו. יש בינינו המון סתירות אך גם המון המון במשותף. הוא גם למד ממני דברים..
הוא הגיע לצבא ששמה מצא מסגרת סוף סוף שהיו בה אנשים שהוא התחבר אליהם, יכול היה להיות עצמו, סוף סוף לצאת ולהתרחק מבית ההורים שנורא קשה לו בו. הוא הרגיש מעולה. אנחנו הכרנו בצבא. תוך כדי שהוא עזב את המסגרת המדהימה שהייתה לו ויצא אל העולם, עם מישהי שעדיין היה נשאר לה טיפה מהשירות הצבאי ועדיין היה לה המון מה להתבגר ולהבין,
שלא חושבת על העתיד ועל החיים העצמאיים שיש בחוץ אלא חיה בעולם קצת משל עצמה. אפשר להגיד עדיין נערה מתבגרת. הוא הלך לעשות תואר, וחי שלוש שנים בעיר שאותה שנא. הוא לא מצא את עצמו בה והרגיש חוסר שייכות ובעיקר - חוסר משמעות. במהלך השנים הללו שבהם הוא היה במצב לא טוב בכלל, נשארנו בקשר. את אמרת שהוא נשאר איתי מרחמים ושאני עושה לו מניפולציות רגשיות - אבל אני לא כל כך מסכימה עם זה. הוא לא אדם כזה. הוא מעדיף את האמת ואת ההתמודדות (דבר שאני, קצת מתקשה לפעמים ) הסיבה שנשארנו תמיד יחד הייתה מפני שהוא אמר לי שהוא במצוקה, שהוא מבקש עזרה ממני, ואפילו לאו דווקא להציל אותו, שוב, הוא עצמו לא טיפש ולא מסכן, נהפוכו - אדם שעובר כאלה דברים כמו שהוא עבר ועומד על הרגליים עדיין זה לא יאומן. והוא באמת ובכנות נמצא במצוקה ומבקש עזרה. והעזרה הזאת היא עזרה מדוייקת מאוד- למצוא סביבה ועולם שהוא יוכל להתפתח ולהשתקע בו. זה הדבר היחידי שהוא אומר ויודע בוודאות שיעזור לו, וזה דבר שהוא חיפש עוד מגיל מוקדם .
הוא רצה פשוט לקבל איזו עצה טובה, איזו תחושה של בית ויציבות - דבר שלא משנה כמה ניסיתי, לא הצלחתי להעביר לו. תחושה של עתיד.
אני לעומת זאת עדיין לא הרגשתי בשלה מספיק לכל זה והתקדמתי בצעדים איטים יותר אם אפשר לומר.
הוא אינו בדיוק מחפש שאציל אותו - אבל הוא רוצה דרכי למצוא את הסביבה והעתיד שאותו הוא מחפש. שהוא בעצמו לבדו לא מצליח (וניסינו לחשוב על מסגרות מקומות איך להכיר חברים אנשים וכו וכו אבל תמיד זה יוצא שאני לא מבינה אותו ואת התמונה הגדולה, וההצעות שלי לא באמת נותנות את הפיתרון הראוי.
אני מסכימה שזו הייתה טעות להשאר, אך תמיד זה הרגיש שאם אלך אז הוא תקוע לבד בכל הדברים האלה (שוב, לא שיש הבדל שאני נמצאת כי אני לא מצליחה לעזור לו להגיע לפיתרון או אפילו סתם להרגיע.. למרות שאני מנסה ונותנת כל מה שאפשר.)
והוא גם אמר. הינה עוד יום יעבור ועוד יום והמצב שלי יחמיר.. תמיד זה מה שעולה כשמדברים על פרידה (שאגב הוא יוזם את השיחות האלו ). והאמת תמיד זה נאמר בלי קשר. וששום דבר לא משתנה וכו וכו. ושאני אין מצב הייתי נותן לך ככה להיות ואם הייתי במקומך הייתי גורר אותך לגור איתי אפילו או משהו אבל איך אגרור אותו לגור איתי?? שעוד יותר יפגע ממני שמה? זה מין מבוי סתום שכבר כל כך הרבה זמן אני מתרוצצת בו מצד אחד מנסה לתת מענה לבן הזוג ומצד שני מקבלת תיסכולים על כך שאני לא מבינה בכלל ואיך אני מציעה דברים כאלה. (אכן לפעמים אני מציעה פתרונות מוזרים שתגידו איך הגעת לזה בכלל חח אבל זה מתוך באמת ניסיון לחשוב אחרת איכשהו ולשנות משהו.. הבעיה שזה יכול גם להרגיש שהמצב נואש כשמציעים כל מיני רעיונות מוזרים..) כמובן שלמרות הכל הוא מאוד מעריך אותי ולא רואה את זה כמובן מאליו. יש המון כבוד והערכה, פשוט זה מעגל שחוזר על עצמו..
חבל כל כך כי יש לנו באמת חברות מדהימה שלא רואים כמוה כל יום, רק שהזוגיות.... קצת ההפך.
 

holydiver5

New member
תוספת קטנה

ואת האמת.. זה פשוט ממש צורב לי החוסר צדק הזה. שאני ככה התפתחתי, ואלך ואמשיך להתפתח בחיים, יש לי משמעות ויעדים שאני הולכת לפניהם ומשפחה וסביבה תומכת וכל הדברים האלו, והוא פשוט יהיה לגמריי ההפך ויתדרדר בבית ויחכה לסוף (זה דברים אפילו שהוא בעצמו אמר..) זה כל כך לא הוגן ולא נכון, אחרי כל ההשקעה שלו והעבודה הקשה שלו גם בחיים עצמם וגם בקשר וגם בי. זה פשוט לא הוגן כלפיו בשום צורה ואני כל הזמן רק מחפשת איך אפשר לכפר על זה.. איך לעשות תיקון עם עצמי ועם הקשר.
&nbsp
 
תגובה

תני לו להחליט עבור עצמו
יש אנשים שאוהבים להרוס הכל ולבנות מחדש ולהתחיל מאפס
זה אופי והחמצן שלהם.
את לא יכולה להחליט עבורו אבל מה שכן את יכולה וחייבת להחליט עבור עצמך ולצאת מהמצב ההזוי שאת שרויה בו 5 שנים או יותר. זה לא חיים. זה מאבק תמידי שמיותר. אנחנו לא אמורים לחיות כך. מה שנתקע ולא זורם כנראה שצריך לשחרר ולהרפות ולתת לדברים לקרות לבד לפי רצון האלוהים או הייקום או איך שתקראי לזה. איך את לא מותשת מחיים כאלו במשך 5 שנים ?
אם לא תעצרי את הגלגל הוא ימשיך להסתובב ולהסתובב בלי סוף. אלו החיים שאת רוצה ?
 

שילה1

New member
תברחי משם.אתמול.והוא ילך.לטיפול.

את כבר סבלת מספיק5 שנים. את לאסיכולוגית ותא אחראית עליו. זו מערכת הרסנית.לשניכם. ואת בהחלט צעירה.
 
אמנם הכותב מעליי היה ממש בוטה אבל יש מן הצדק בדבריו

יש סיכוי שאת חלק מהבעייה ולא חלק מהפתרון. אם נתייחס אלייך כ"טיפול", אז די ברור בשלב הזה שהטיפול לא עוזר כי מצב החולה הולך ומתדרדר. זה לא משהו אישי. ייתכן שאף אחת אחרת במקומך לא הייתה מצליחה יותר. אין טעם שתאשימי את עצמך על משהו שאיננו בשליטתך.
 
זה גדול עליך

היית איתו 5 שנים ולא רק שלא עזרת, המצב שלו התדרדר. אז עובדתית הנוכחות שלך לא עוזרת. את מתלבטת אם להישאר לא כי את רוצה להישאר אלא כי את פוחדת מה יקרה אם תעזבי. צר לי אבל יש לכולנו מגבלות ואת לא יכולה לעזור לו. אבל את יכולה לעזור לעצמך.
 

holydiver5

New member
הבנתי

תודה על התגובה,
אני מסכימה עם מה שאתה אומר (למרות שכואב לי להודות בזה)
פשוט באמת כשבן אדם נמצא למטה בקרשים, במצוקה, חברים שלו והסביבה שלו צריכה לעזור לו ולהרים אותו ולהיות שם בשבילו, בשביל מה יש חברים ומשפחה? הבעיה שאין לו אף חברים והמשפחה לא יודעת מה לעשות..
אני יודעת שאין טעם שאמשיך לנסות כי זה רק מזיק יותר.. פשוט באמת מבאס אותי שהבן אדם במצב ממש רע ואין אף אחד שייתן לו יד (שוב- לא צריך להציל אותו! הרי כל אחד מכיר איך זה להיות במצב לא משהו ושיש חבר או מישהו שנותן לך יד עצה או הכוונה..)
ממש המצפון שלי משתגע מזה .. אבל שוב - הרי אין לי פיתרון אמיתי לתת לו.. כי אני כבר חלק מהבעיה..
 
שני דברים

הראשון שיש חברים ויש בני זוג. יש איזור חפיפה אבל בעיקרון זה שני דברים שונים ונראה לי שאת מטשטשת את הגבולות פה. כרגע את שמה את החיים שלך בהמתנה עד שהוא יתאושש. האם יש סימן שזה יקרה? מתי זה יקרה? לא נראה לי. אז במקום בן אדם אחד בבעייה את יוצרת שניים בבעייה. אם הנוכחות שלך הייתה עוזרת אז מילא, אולי היה שווה לנהל דיון על ערך ההקרבה העצמית. אבל כל הסימנים הם שזה לא עוזר.

הדבר השני זה שלא לגמרי ברורה לי עמדתו בעניין. האם הוא ביקש ממך להישאר או שזה משהו שאת מניחה שהוא רוצה? לפעמים אנשים, גברים הרבה יותר מנשים, חייבים את הספייס שלהם, חייבים שיניחו להם להתמודד לבד עם הבעיות.
 

holydiver5

New member
.

הוא לא מבקש ממני במפורש להשאר, אבל הוא אומר שהוא מקווה כל פעם שמשהו ישתנה ויעבוד בינינו. שאבין פתאום או אתן איזה פיתרון. הוא מבקש ממני לעזור לו, הוא כועס עליי שאני לא מצליחה לעזור לו.. שהוא זועק לעזרה מצידי אבל שום דבר לא משתנה , למרות שאני מנסה ככל שאפשר ולמרות הכל הוא יודע שאני מנסה ומעריך את זה, אבל עדיין מתוסכל מכך שלא באמת משתנה כלום והוא נשאר במצב הזה.. כבר כמה פעמים שנותק הקשר אבל חודש מכיוון שהוא זה שיזם זאת מפני שהיה במצוקה ולא היה לו למי לפנות.
אם באמת הייתי מרגישה שהוא לא רוצה שאהיה הייתי הולכת.
 
תראי, המשפט הזה שהוא כועס עליך שאת לא מצליחה לעזור לו -מקומם

לא יודע איך הגעתם למצב הזה, אבל יש פה סיטואציה מאד, מאד לא בריאה. את חייבת להציב גבולות. נשמע לי שהוא מתמרן אותך ומשחק עם רגשי האשמה שלך.
 

dixie chick

New member
הוא צריך לרצות להשתנות והוא צריך לרצות ללכת לטיפול

אין אף אחד שיכול לעשות את הדברים האלה בשבילו, גם לא את כמה שאת רוצה
את לא פסיכולוג ולא פסיכיאטר (ונשמע שהוא צריך את שניהם)
&nbsp
אם בן אדם חולה בדלקת ראות ואתם בזוגיות הוא לא ילך לרופא? את יכולה לבשל לו מרק עוף מכאן ועד הודעה חדשה ולהיות שם בשבילו, ולדבר איתו, ולנחם אותו, וזה נעים ועוזר ועושה הרגשה טובה ובהחלט מקום ראוי בזוגיות, וזה לא ירפא אותו! רק רופא יכול לעשות את זה!
&nbsp
אז הוא צריך לקחת את עצמו בידיים (כי אף אחד לא יכול להכריח אותו) ולטפל בעצמו, ולבוא לקשר ממקום של כן את תומכת בו והוא תומך בך, אבל הוא אחראי על לטפל בעצמו, ואת אחראית על לטפל בעצמך, וביחד אתם יכולים ליצור תלות הדדית שהיא בריאה ונכונה.
&nbsp
הבעיה היא שכל עוד את שם, הוא נשען על המרק עוף שלך כאילו זה הרופא עצמו, וזה לא.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה