פשרה רגשית או לגיטימית? זוג צעיר וטרי לא בשל עד כדי רקוב.

פשרה רגשית או לגיטימית? זוג צעיר וטרי לא בשל עד כדי רקוב.

היי לכולם,
אני מפתיעה אתכם בשאלת מקורית ומעניינת - איך יודעים שאני מתפשרת? או ברור שתהיה פשרה (אחרת זו פנטזיה) אבל האם היא לגיטימית?
בבקשה תענו לי במלוא הכנות שלכם, גם אם אכזרית, לא אכפת לי.

אז אנחנו יוצאים חודשיים, שנינו 31 ומחרתיים טסים לחופשה זוגית ראשונה בחו"ל לארבעה ימים.
וואו איזה טירוף, רק שלא, תכלס הייתי מעדיפה לעשות המון דברים אחרים ע"פ הטיול הזה אבל הוא דחף ודחף ואני קלה לשכנוע וריצוי (גברי).

אז באריכות :)
אני - טיפוס די זוגי אבל גם קנאית לחופש ולא אובר מתפשרת, לא הייתי בקשר זוגי תכלס ארבע שנים והשנתיים האחרונות היו רוויות בשני יזיזים שלא רצו אותי והרגשתי באופן תדיר פגועה ושמנה מרוב רגשי נחיתות. חוצמזה אני מלאת דכאונות ותחושה מתמדת (ואובייקטיבית) שאני לא טובה מספיק.
החיובי - אני נראית טוב, בתזוג סבבה (לפי עדויות אקסים), מין כיפי וזורם ובעלת פוטנציאל לחמידות והכנה למח.
הולך לי עם גברים טוב (כולם די מעוניינים בהתחלה, לא חווה דחיות) אבל כלום לא מתפתח לקשר ואני נעשית להיות עצובה, בודדה ונואשת כמו מומייה.

הוא - חתיך, חכם ומצחיק. איש טוב, נעים וחסר פוזה (הכרתי אותו לפני שהתחלנו לצאת), מהבחורים שזוגיות מקום ראשון עבורם, אז אני מקבלת ממנו הרבה חום ואינטימיות שאני מאוד זקוקה להם בקשר. הוא בחור מחוייב כזה, בשל לקשר רציני.
שלילי - מלאן בעיות רגשיות ודכאונות, אימפולסיבי מרגיש לי שקצת לא סומכת עליו או על המערכת הנפשית שלו ואופן תפישת המציאות שלו. קצת נרקיססט או לפחות מאוד מרוכז בעצמו (לדעתי).

אנחנו - בעיקרון התחלנו מסטוץ ואנחנו אנשים מאוד מאוד שונים בהכל. החל מתחומי עניין עד צורת תקשורת.
לא מתעניינת בשום דבר שהוא עושה/חושב/פועל בחייו והוא זר לשלי - ואני מאוד קנאית לתחביבים שלי ותמיד חלמתי להכיר בחור דומה.
הוא נותן הרבה חום, אינטימיות ויחס אבל בתכלס החוויה שלי שהוא לא באמת רואה אותי ובעיקר מתלהב בנתיים ממני כחפץ עם ציצי ותחת.
גם הטיול הזה הגיע בתאריך מאוד לא נח עבורי ולא מתאים בתקופה לחוצה, אמנם הוא לא אשם והאחריות היא עליי אבל גם זה מצב שהוא הוא העדיף את האינטרס שלו "בא לי לטוס" ע"פ שלי - "אני מאוד עמוסה בחיים האישיים שלי וזה זמן לא מתאים עבורי בכלל..................." כאילו הייתי שמחה לבנזוג שדואג לי קצת? ולא רק לעצמו?
אבל הוא גם די מקבל אותי כמו שאני באופן שהיה חסר לי אצל אחרים ואני מאוד זקוקה לקבלה הזו כי אני לא מרגישה שאני אדם שראוי לאהבה. אמוג'יים עצובים.

שנינו מחפשים קשר רציני להקמת משפחה.
ואני מרגישה שאני מתפשרת איתו על חיבור רגשי ותקשורת אמיתית מעניינת (ולא נטפליקס/רכילות, שני תחומי העניין העיקרים שלו בערך...). ואין לי בעיה להתפשר! על גובה, על משכורת היי טק, על המון דברים אבל פחות בא לי להתפשר על הבנה אמיתית וחיבוק אמיתי.

מצד שני, לא יודעת, אולי אני שוב בררנית? לא יודעת כמה יש לי להציע אם בכלל, הנה הכרתי בחור מהמם, חמוד, מעוניין, כיף לנו ביחד ושמח ואני מחפשת "נשמה תאומה" לתקשר איתה?? אני סתם ילדותית מאוד והנה הביציות שלי אוטוטו נובלות?

תודה כפרות! מקווה שחפרתי במידה
 

הרמס7

New member
לעניות דעתי הבלתי חשובה בעליל

את מתפשרת על הרבה מידי בגלל צירוף של דימוי עצמי נמוך מידי ולחץ השעון הביולוגי.
את יותר חכמה, שנונה ומשעשעת מאשר נדמה לך.
שיחות עם מטפל יעזרו לך להבין את ערכך ולאהוב את עצמך מעט יותר.
השדרים שיצאו ממך אז ילכדו את mister right
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
אני רוצה לתת לך שיעורי בית

תקשיבי לסרטון הזה.
אולי יהיה לך לא פשוט לשמוע.
זה רב חב"דניקי שמדבר על דייטינג וזוגיות.

הוא דוס, ויש שם כל מיני דברים שאני לא מסכים איתם.
וזה גם באנגלית במבטא ידישאי.

אבל יש שם אמת עמוקה מאוד על מה זה דייטינג ומה זה נישואין, שאני, כחילוני גמור וללא פשרות, מסכים איתה.

אני מפנה אותך אליו, כי הוא מאוד חכם, ואגב - משכיל מאוד - והוא מצליח לתאר דברים עמוקים בצורה מאוד מרשימה. מה שהוא מדבר עליו מתאים באופן מפתיע מאוד לסצינת הדייטינג התל אביבית.

(ולא, אני לא חוזר בתשובה)

תשמעי, אם את יכולה, עד הסוף. לדעתי יהיה לך מעניין.
אשמח לשמוע מה את חושבת על זה.
ואחר כך אני אגיד לך מה דעתי שלי. היא לא מאוד מאוד שונה משלו.

אם את לא מתחברת לסרטון דוסי באנגלית, לא נורא. גם אז אגיד לך מה אני חושב.
אבל נסי לשמוע ולא להתקומם מיד.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
טוב, הוא מעולה ממש.

אין לי בעיה עם אנגלית או חכמים בתורה, העיקר שיהיו חכמים :)

הקשבתי כרגע קצת, אקשיב לשאר בהמשך. אבל ממה ששמעתי בנתיים, אז יש לנו כימיה טובה. הוא גורם לי להרגיש רוב הזמן טוב עם עצמי, עיקר הקשר שלנו מבוסס על כימיה, שנינו הופתעו כמה טוב זה הסתדר. והתחלנו כסטוץ ושנינו היינו מודעים ל"חוסר" התאמה אבל היה יותר מדי כיף קליל ונוח, אנחנו מעבירים עד 5 בבוקר בpillow talk
העניין הזה פחות בא לידי ביטוי בהודעה הראשונה. כאילו כיף לנו ביחד אבל אין עדיין שיחות עמוקות וקרובות ואין כלום במשותף (מלבד מין ודכאונות אבל השיח הזה מאוד רדוד)

אשמח לשמוע את דעתך מאוד :)
 
מצד שני לא טסה איתו כ"אנחנו זוג טרי ומאוהב" אלא כקצינת מבחן

הנסיעה מבחינתי תהיה בסיר לחץ לראות אם אנחנו מתאימים ולאכול הרבה אוכל טעים.
לפני חודש נפרדתי ממנו בגלל אותן סיבות (הוא לא רואה אותי או מתעניין, שיח רדוד) וחזרתי אחרי יום כי לראשונה אחרי הרבה בחורים הרגשתי שהנוכחות שלו גורמת לי לתחושה טובה ונזכרתי ששוק הגברים בטינדר אכזב אותי 3 שנים.
 
בחורים שהיית איתם בקשר זוגי בעבר,

כן הייתה לך תקשורת אמיתית מעניינת איתם, לתחושתך?
 
צאי לטיול, תהני, וכשתחזרי חפשי בן זוג שיותר מתאים לך

אם המצב הנוכחי לא מתאים לך וכנראה שהוא לא, אחרת לא היית שואלת, אז את שוב לא בכיוון עם הבחור הזה. אין שום בעייה עם מערכת יחסים שהתחילה בסטוץ בתנאי שיש לאן להתקדם משם. לפי מה שאת מתארת, אצלכם אין.

וגם כדאי לך לעבוד קצת עם מטפל שתרגישי יותר טוב עם עצמך. כי אם את לא מעריכה את עצמך, אז שום דבר לא יעבוד.
 

shirael

New member
התשובה הקצרה?

כן, את בהחלט מתפשרת, בלי צל של ספק, ואת עושה את זה בגלל שאת לא ממש אוהבת את עצמך ולא באמת חושבת שמגיע לך יותר טוב.
&nbsp
סליחה אם זה אולי חותך מדי, אבל כשאני פוגשת מישהי שכל כך מזכירה לי את עצמי קשה לי להישאר אדישה, ובא לי שגם את לא תוכלי.
&nbsp
תראי, כל צורת ההתנסחות שלך, בעוד שהיא מעידה על אינטלקט, שנינות וחוש הומור, גם צורחת ניתוק רגשי ושנאה עצמית. כאמור, מכירה מקרוב. הומור self depricating וציניות הם לעתים קרובות סוג של "הנה תראו, אתם לא צריכים להרביץ לי כי עושה את זה לעצמי כבר מעולה" - מנגנון הגנה של ילד הכאפות שרק מנסה לשרוד בסביבה טורפנית שמחפשת אצלו כל סימן לרגש או חולשה.
&nbsp
כמו שכבר אמרו לך, אין פה קסמים. אם חרא לך עם עצמך לעולם לא תהיי מאושרת עם מישהו אחר, זה רק יהיה עוד פריט לאוסף הדברים שלא טוב לך איתם, שרק מעידים על הפגמים הרבים שלתפישתך יש בך. הדבר החשוב ביותר כאן הוא שתמצאי את הדרך לצאת מהמצב הנפשי הזה, שבשלב זה הוא כבר כל כך טבוע באישיות שלך שאת טועה לחשוב שזה מי שאת. אבל זה ממש לא. סוג של מסכה שלבשת כילדה להגנה עצמית, שנדבקה לך לעור עד שכבר אין להבדיל בינה לבינך. הדרך לשם היא עבודה נפשית, רגשית, עמוקה, נוגעת, כואבת, מהפכנית. זה ממש לא לשבת מול פסיכולוג וללרלר שעות - למוח דומיננטי כמו שלך, לאגו טורפני כמו שלך, צריך תרופה חזקה יותר (עוד על זה בספר המצוין "כוחו של הרגע הזה"). חוויה בלתי אמצעית שתראה לך את ההבדל בין מי שאת באמת לדמות שלבשת עלייך - שהרי משם באים הדכאונות, משם באה השנאה העצמית. אני מדברת על סדנאות לצד עבודה רגשית לטווח ארוך עם מטפלים בשיטות משלימות ולאו דווקא פסיכולוגים קלאסיים. סדנת "מהות" למשל של הומניקיישן, בעוד שהיום לא הייתי מתקרבת אליה, היתה עבורי כשהייתי במצבך כאפה מצלצלת לפרצוף שלא הותירה לי ברירה אלא לראות כמה בולשיט האכלתי את עצמי במשך שנים. היא אגרסיבית ולא רוחניקית, ולדעתי מאוד תתאים לך. משם הדרך פתוחה למליון כיוונים, העיקר שיהיה חווייתי ורגשי, מסלול עוקף מוח. לאור ההתפתחויות הרבות בתחום לאחרונה, מאוד הייתי ממליצה גם למצוא מטפל טוב בחומרים משני תודעה (פסיכדלים, עושים על זה מלא מחקרים כרגע) ולצאת למסע שבאופן דומה ינער ממך בקלילות את כל השטויות שאת חושבת שהן המציאות. מסלול עוקף מוח.
&nbsp
אני רק אגיד לסיכום שמהמקום שאת נמצאת בו זה אולי קשה להאמין, אבל אפשרי לגמרי עבורך להיות רכה, שמחה, רגועה ומסופקת מעצמך ומחייך. אבל זה יבוא אך ורק מתוכך, אחרי שתעשי בדק בית רציני מאוד.
&nbsp
ולגבי השאלה ששאלת על פשרות, המסקנה שהגעתי אליה אחרי הרבה שנות חיפוש שהסתיימו בהצלחה גדולה: זה נכון שתמיד נתפשר. אבל אם ניקח את זה בחשבון מראש ונכוון ל-75% ממה שאנחנו באמת רוצות, אז ניפול בסוף על סביבות ה-50%, כי הרי אין מושלם. לכן צריך להגדיר את ה-100%. את הדברים שעליהם בשום אופן לא מוכנות להתפשר. אני עשיתי ממש רשימה, ולא הפסקתי עד מצאתי אדם שאיתו אני לא מתפשרת על שום פרט ממנה אפילו טיפה. דוגמאות: אדם אמיץ שלא בורח מהתמודדות, שמחפש תמיד לבחון את המנגנונים הפנימיים שמניעים אותו, שאפשר לעשות איתו עבודה, שמסכים איתי על סוגיות מפתח בגישה לחיים.. דברים כאלה. כל הפשרות שכן עשיתי נמצאות ברשימת הדברים שפחות חשובים לי, ואז קל לי לחיות איתם. כי אני בחרתי. מה גם שבגלל שהקשר טוב הוא מפרה את שנינו, והדברים האלה שהתפשרתי עליהם הולכים ומשתפרים.
&nbsp
אל תוותרי על עצמך. יש לך לפחות נשמה תאומה אחת ומגיע לך להיות איתה, אבל עד שלא תתמודדי עם עצמך לא תהיי במקום שיאפשר לך לקבל אותה. מקווה שהדברים האלה ידברו אלייך - הכל נכתב מנסיון אישי.
 

נוסעת27

New member
הפעם אני לא מסכימה, שירה יקירתי :)

ולמעשה, כל כך מזדהה עם התגובה של מריוס מתחתייך שממש הרגשתי נסערת מרוב שמצאתי את עצמי בדיוק בצד השני של המטבע.

אני כמוך, בדיוק הבחורה הזו בעברי, רק מהצד השני. השורש הוא אותו דבר, גם ההומור וההלקאה העצמית, הזילזול בעצמי במחבא של צחוקים. כן כן אני ושירה תאומות זהות בקארמה של חיינו אבל יש כמה נקודות שוני מהותיות. :)

אני דווקא כן פניתי לטיפול פרטני פסיכולוגי, ולא לסדנאות, ספרים וסמים פסיכודליים. ופחות מתחברת להצגת הנושא כמשהו חפרני מיותר. ודווקא כי אני באה מהמקום השכלתני (שאני מזהה גם בכותבת השירשור) ובכלל אלו המלצות שלדעתי נוגעות בחתך יותר קטן מהאוכלוסיה. צריך להיות במקום מאוד מסויים בחיים בשביל שסם או סדנא יהיו התשובה. טיפול לעומת זאת זה מקום יותר שקט עם רגליים על הקרקע. פחות סערה או פתרונות מיידיים. ואולי זה הדבר הנכון למישהי אינטלגנטית, תקשורתית ומלאה בתפישות שונות כלפי עצמה והחיים. לקבל מישהו שישים לה מראה ענקית מול הפנים ויתחיל לפרק את התפישות הקשות האלו אחת אחת, להבין את מהותן ושורשן. שיעזור לה לנתח את הקשר שהיא נמצאת בו. להבין רגע קצת יותר לעומק דבר או שניים. בדיוק כמו שאני עשיתי, כשהכרתי את בעלי, והייתי מלאת טענות על השוני שלנו.
הטיפול שליווה את תחילת הקשר עזר לי להאט, להתבונן, להבין, ובעיקר לעבוד.

ומשהו עבד. הכרתי אדם שבא מעולם שונה לחלוטין משלי. גם אני דמיינתי איש שיהיה בדיוק כמוני, שנאהב אותם דברים ונחיה תחת אותם ערכים. בסוף הכרתי גבר שלמרות השוני העצום בנינו, בעולם הערכים שלנו, בהיסטוריה שלנו, בצורת התקשורת שלנו ועוד, עדיין משהו בכימיה הענקית שלנו השאיר אותנו שם. הטיפול עזר לי להבין למה אני שם, למה אני רוצה את זה. למה אני לא רוצה את זה. מה הבעיות, מה היתרונות. איפה התפישות שלי שגויות ואיפה הן צודקות.

ובסוף... כמעט 4 שנים חלפו להן ואנחנו נשואים עם בייבי בדרך. אם הייתי נתפסת לכך שאני חייבת לא לוותר לעצמי ולחתור לתסריט המושלם שבניתי לעצמי בראש, הייתי מפסידה את הגבר שאני אוהבת היום.

ואגב אני כל כך מסכימה עם מריוס בנושא הזה. להיות עם מישהו ששונה ממך, ולוותר על ההתנשאות (ואוהו הייתה התנשאות בהתחלה) להיפתח לעולם החדש שלו, להפסיק לצפות שהוא יהיה כמוני. וואו לאיזה עולם הזוגיות שלנו נפתחה, כמה למדנו אחד מהשניה. ופתאום יש תחביבים משותפים, והרבה. אבל לא כי הגענו ככה מוכנים מהתנור ופשוט התחברנו בהתאמה מושלמת, אלא עולמות שגילינו יחד ולמדנו אחד מהשניה, ויצרנו עולם חדש משלנו.

יש כל מני דרכים להסתכל על העולם הזה. ישה כאלו שיש להם תסריט בראש והם לא יוותרו עד שהם יגשימו אותו. ואם יהיה להם מזל- הם באמת יגשימו. ויש כאלו שצריכים ללמוד שלפעמים צריך לשחרר את הפנטזיות שבנינו לעצמנו בראש ואז ניפתח לתגליות חדשות ועולם שלא הכרנו או ציפינו להגיע אליו, ולגלות לתדהמתינו שזה בדיוק מה שחיפשנו.

לכן- אני ממליצה על טיפול. תהליך ארוך, מעמיק, שילווה אותה, את הקשר, ושאם תגיע המסקנה שזה לא מתאים, היא תגיע ממקום עמוק, אמיתי, שלם וכנה.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
להבדיל מרוב האחרים כאן, אני נוטה דווקא לטובת הקשר הזה

בכל מקרה, למרות שלא שאלת על זה, השורה העליונה והתחתונה היא (ופה אני מסכים עם האחרים) ללכת לטיפול פרטני.

בעיקר בגלל המשפט "אני לא מרגישה שאני אדם שראוי לאהבה".

אגב: "אני קלה לשכנוע וריצוי (גברי)" - אין שום רע בלהיות קלה לשכנוע וריצוי - אבל את לא. מישהי שהיא קלה לשכנוע וריצוי, משתכנעת ומתרצה. כלומר, גם מסכימה למעשה וגם מסכימה להנות ממנו. את הסכמת למעשה, אבל לא התרצית לו.

אין לי עמדה בעד או נגד להיות קלה לשכנוע וריצוי, לגופו של עניין, אבל או שאת כן או שאת לא. אם את נוסעת בכביש ושוקלת לעצור, אז או שתסעי בכביש או שתעצרי בצד. לא יהיה חכם לעצור באמצע הכביש, כמו שלא יהיה חכם לנוסע בשוליים. כאמור: או-או.

חשוב שתביני: הוא לא אשם שאת הסכמת. הוא אפילו לא אשם בזה שהוא לחץ עליך. לגיטימי לבקש, ולגיטימי ללחוץ, עד גבול סביר. לא נשמע שהוא חצה את גבול הסביר. הכשל (לא כשל נוראי) הוא שלך, ולא שלו.

---

ועכשיו לעיקר:

תלונתך העיקרית היא על היעדר נושאי עניין משותפים: "ואני מאוד קנאית לתחביבים שלי ותמיד חלמתי להכיר בחור דומה."

אני חושב שזו תלונה לא רלוונטית. (ואני יודע שתיכף ירדו עלי בגלל זה)

אליו כתבת שהוא לא חכם, הייתי אומר לך לא להתקרב לקשר איתו. אבל את אומרת שהוא כן חכם. ואדם חכם, בהגדרה לא יכול להיות משעמם או חסר תוכן. הוא יכול רק להיות לא מובן, או שלא מספיק מתעניינים בעולמו הפנימי (למשל מתוך זלזול או התנשאות).

לדעתי, החלום על מישהו בעל תחומי עניין דומים לשלך עלול לקפל בתוכו דווקא פחד מאינטימיות. כי אם שניכם אוהבים ארכיטקטורה של ימי הביניים ומוזיקת עמים של הרי הקאווקז, אז ברור שיהיה קל מאוד לשוחח בעיניינים האלה יום ולילה, ללכת לכל הפסטיבלים והמוזאונים הרלוונטיים - ולא לגעת עמוק יותר. את תחשבי שהוא האדם הכי מעניין בעולם, והוא יחשוב שאת, עובדה שאת בוחרים באותן בחירות.

ולא היא.

קודם כל, כשאנחנו פוגשים אדם חדש, עם תחומי עניין זרים לנו לחלוטין, ניתנת לנו מתנה אדירה: עולם שלם וחדש לגלות. אחרי שנעבור את מחסום ההתנשאות, אן יש כזה.

שמתי לב שכתבת שתחומי העניין העיקריים שלו הם "נטפליקס ורכילות".
אז ככה:
1. כאמורף עולה פה חשד להתנשאות מצידך (ע"ע טיפול פרטני)

2. נטפליקס זה באמת מעניין, הגם שזה נשמע פחות נאור מארכיטקטורה של ימי הביניים. כל סרט וכל סדרה עוסקים בעולם תוכן כלשהו (כולל ארכיטקטןרה מימי הביניים), ומאירים אותם מכל מיני זוויות. אני לא בעד לשבת ולראות טלוויזיה כל היום, כי זה פסיבי. אבל להגיד שזה לא מעניין? ממש לא.

3. רכילות היא הנושא האחד הכי מעניין והכי חשוב בעולם. אני יודע שביהדות זה חטא (אמרתי שאני לא מסכים שם עם הכל), אבל הנושא האמיתי של רכילות הוא: "בני אדם". גם אבולציונית, היכולת לרכילות [וגם אמפתיה] נחשבת בידי אנתרופולגים כסיבה העיקרית להצלחה של הומו ספיינס, כי זו היכולת שמאפשרת לנו לנווט בתוך רשות מורכבות של בני אדם. קל לצייר רכילות כדבר מרושע, אבל למעשה, זו הדרך בה אנחנו לומדים על העולם ועל עצמנו את הדברים החשובים ביותר (למעט, כאמור, ארכיטקטורה של ימי הביניים).

4. הנושא הבא שאמור לעניין אותך זה הוא. בן זוגך. חלק מזוגיות מוצלחת זה באמת להתעניין בשני. לראות את העולם דרך עיניו. להזדהות איתו.

5. במקביל, הוא אמור להתעניין בך. בנושא הזה את מעבירה מסרים סותרים. מצד אחד את כותבת: הוא טיפוס זוגי, "מהבחורים שזוגיות מקום ראשון עבורם, אז אני מקבלת ממנו הרבה חום ואינטימיות שאני מאוד זקוקה להם בקשר. הוא בחור מחוייב כזה"

העיקר בנושא תחומי עניין משותפים הוא שאלו יכולים מאוד בקלות להיות בריחה מכניסה פנימה, אל העומק, אל הנפש, אל תוך עצמנו ואת תוך הזולת. או במלים אחרות - נתיבי בריחה מעומק ואינטימיות.

---

את כותבת ש"הוא לא רואה אותי". זו האשמה חמורה. אבל היא במידה רבה סותרת את המשפט הקודם שציטטתי ("מקבלת ממנו הרבה חום ואינטימיות" וכולי).

אחת הדרכים ליישב את הסתירה היא שהצורך שלך שיראו אותך מכוון בעיקר לראייה לעומק. כלומר, הוא אולי רואה את צרכייך הגלויים, ומשקיע, אבל לא רואה את העומק הנסתר שבך.

ואולם, יש לי חשד שאת עצמך לא רואה מספיק ברור פנימה. ואם כך, כאמור, עליך לעשות עבודה פרטנית להבין את עצמך קודם כל, ולא לצפות מנו לעשות את מה שאת לא מצליחה.

שנית, אפשר להבין פנטזיה לבחור שיש לו תובנה פסיכולוגית עמוקה, שמבין אותך כמו שפסיכולוג היה מבין, שמסוגל ומעוניין לחפור בפסיכולוגיה שלך - באותה שפה שבה את חופרת לעצמך.

ואולם, אני לא בטוח שזה מתכון מומלץ לזוגיות. זו אמנם תכונה נחמדה וכיפית לעתים, אבל רוב הבחורים בגילך לא יהיו בעלי היכולת הזו. ואני גם לא חושב שהם צריכים להיות.

---

לפעמים נראה לנו שלמישהו יש תובנות רדודות ביחס לבני אדם, ואנחנו מרגישים מעליו. אבל לפעמים התובנות שלו רק נראות רדודות. כי תובנות עמוקות לא חייבות לבוא באריזה פלספנית. לפעמים הפשוט עמוק יותר מהמסובך. והמתוסבך מתחפש למעמיק, כשהוא לא תמיד באמת כזה.

וחוץ מזה, טיפול עושים בטיפול.

ותחומי העניין המשותפים של בני זוג הם קודם כל חייהם השוטפים, הילדים, המשפחות, העבודות, והיום יום. זה לוקח 99.999% מהזמן. אם ב 0.0001% הנותרים (כלומר בפקק בערב פסח) לא מצליחים לדבר על ארכיטקטורה של ימי הביניים - זה ממש לא נורא. בתנאי שמכבדים את בן/בת הזוג!

---

לסיכום העניין, יש לי חשש רציני שאת פוסלת במומים שמקורם לא בו אלא בך.
זו הסיבה שעליך לעבוד על עצמך, על מנת להשיג יותר בהירות.

בינתיים, גברים חכמים, זוגיים, משרקיעים ומסורים, חתיכים ונחמדים - לא מסתובבים באלפיהם. ואם מתוך אלה אחד גם חושב שאת שווה התחייבות משפחתית - זה כבר משהו די נדיר ומשמעותי.

הוא רואה בך תחת וציצים? אני שומע פה בעיקר את התסביכים שלך מדברים. אני משוכנע שהוא לא מחפש להתחתן עם תחת וציצי. אמרת שהוא חכם, ואני בטוח שיש עוד הרבה חת וציצי בתל אביב שהוא יכל לבחור. אבל בינתיים הוא בחר דווקא בך.

---

כל זה לא בא לומר שאני חותם על תעודה שהוא האחד.
אבל אני כן אומר שלא שמעתי פה שום דבר שישכנע אותי שהוא לא האחד.
אפילו לא שמעתי שהוא פשרה. ממש לא.

הפשרה העיקרית פה שהיא שאת מתפשרת להיות בגוף ונפש שלך, וזו בעיניך הפשרה הקשה. לעיכול. כמו שאמר וודי אלן (וגראוצ' מרקס לפניו, ואחרוה עד האדם הקדמון) - את כנראה לא מוכנה להיות במועדון שמקבל אנשים כמוך.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
ועוד תוספת קלה על נטפליקס ורכילות

כשהייתי חייל בסדיר, היה אתי מילואימניק מאוד מאוד חכם, שהיה פסיכולוג קליני.
הוא סיפר שבערב הוא יושב מול הטלוויזיה ורואה זבל.
אז שאלתי אותו (היינו ביחסים טובים): איך מישהו כמוך מבזבז את הערב על זבל?
והוא ענה לי שכל היום הוא עוסק בנושאים כבדים וקשים, אז בערב הוא נח מזה.
&nbsp
אחר כך התבגרתי, וראיתי שגם אני בדיוק באותו מקום... (למזלי)
&nbsp
אם בבוקר עוסקים בדברים משעממים, אז בערב צריך למצוא את כל העניין.
אבל אם ביום עוסקים בדברים מרתקים, זה מאוד מספק, וגם מעייף.
(ו"מרתק" זה עניין סובייקטיבי. הכוונה: מרתק את העושה, לא את בת זוגו או את שכניו)
&nbsp
ואם בערב עוד מוצאים אנרגיה להתייחס קצת לבן או בת הזוג - זה כבר יפה מאוד, וכלל לא מובן מאליו.
&nbsp
לכן, בעיניי, אדם מעניין = אדם שמה שהוא עוסק בו מרתק אותו. אין יותר מעניין ומכובד מזה!
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
מזמן הפסקתי להתבייש בטעם שלי

טלוויזיה אני כמעט שלא רואה אבל מאד אוהב קולנוע והולך בעיקר לקומדיות, סרטי אקשן ומדע בדיוני. פעם הייתי הולך עם הבן שלי לפני שהתגייס, כיום מחפש קורבנות אחרים. אם אני יכול להעביר שעה וחצי - שעתיים מול סרט מבדר, שמנתק אותי מענייני היומיום, מופרך ומטופש ככל שיהיה, מבחינתי הוא עושה את העבודה
 

shirael

New member
יש לי את השיר המושלם לזה!!!

מסדרת המופת "האקסית המטורפת" - מומלצת בחום, ובמיוחד למדומיינת.
המשפט של מריוס "אפשר להבין פנטזיה לבחור שיש לו תובנה פסיכולוגית עמוקה, שמבין אותך כמו שפסיכולוג היה מבין, שמסוגל ומעוניין לחפור בפסיכולוגיה שלך - באותה שפה שבה את חופרת לעצמך." - ישר זרק אותי לשיר הזה.
&nbsp
אז בסדרה הגיבורה רבקה מאוהבת בג'וש (זה הבחור האסייתי), והשיר הזה מופיע ברגע שבו היא מרגישה שהוא באמת רואה אותה והנה בא המזור לכל הצרות שיש לה עם עצמה. (הילדה בקליפ מייצגת אותה כילדה, רואים את זה בשאר הפרק.)

 

kagome10

New member
אני לא מסכימה בנוגע ללחץ

כנראה כי אני רגילה שאנשים מסביבי הם אנשים מתחשבים, ואם יש "לחץ" הוא בדיוק הפוך, ברוב מוחלט של המקרים. אני שומעת הרבה יותר "אם לא מתאים לך אז לא" "רק אם מתאים לך" וגם אומרת אותם.
&nbsp
היכולת להציב גבולות היא יכולת חשובה ובעלת ערך, אבל אם צריך להשתמש בה בזוגיות ולא באופן קבוע, משהו בזוגיות לא בסדר. זה אומר שבן הזוג לא בעדי, ולהיות בעדי באופן בסיסי זה תנאי הכרחי לחברות ולכן גם לזוגיות.
&nbsp
וכן, אני גם לא מסכימה על תחומי עניין. כנראה כי בעיניי גם רכילות וגם נטפליקס זה עינויים סיניים, ואני לא מתארת לעצמי זוגיות בה אני לא יכולה לדבר עם בן הזוג על ספרים. אבל זה לא חשוב.
&nbsp
&nbsp
מישהו שרוצה שבת הזוג תעשה משהו שחפגע בה כדי שיהיה לו קצת יותר כייף? נשמע לי מפוקפק ממש. וזה לא סותר חום בכלל. אפשר להיות חם כלפי מישהו וגם לשים את האינטרסים שלך לפניו, ברמה בה אתה מוכן שיקחו לו מאה שקל בשביל שלך יהיה חמישים. וזה ההפך ממה שנחוץ לזוגיות. זו נקודת המפתח.
&nbsp
האם אפשר לסמוך עליו? האם כשהיא תהיה חולה, או תלד, או עם תינוק, כשהיא תהיה עייפה וחלשה ולא תוכל להגן על עצמה - הוא יעזור לה, או ינצל את זה להנאתו?
&nbsp
ברור לי שמשפט וחצי זה מעט מידי כדי לענות על השאלה הזו, אבל זו השאלה הכי מהותית שהייתי שואלת עליו. כי אם הוא ילחץ עליה עד שהיא תכנע הוא בן זוג לא ראוי. גם אם היא תלמד בעתיד להגן על עצמה. כי אדם טוב לא מתנהג ככה לאנשים שהוא אוהב. הוא רוצה שיהיה להם טוב, ולא שלו יהיה טוב על חשבונם.
&nbsp
ונקודה אחרונה לסיום - טיפול עצמי הוא הנקודה הכי חשובה, בעיניי. כי שנאה עצמית זה דבר הורס זוגיות וחיים ובכלל - הורס.
&nbsp
&nbsp
 

נומלה

New member
טווח קצר וטווח ארוך

1. אתם חדשיים ביחד! כמה פעמים נפגשתם בחודשיים האחרונים?20 פעמים? לא כל אחד מפתח מייד כמו פרח לשיחות נפש חורכות שעות קטנות. לעניות דעתי בחודשיים הראשונים תוודאי שכיף לך איתו במיטה. (על זה לא הייתי מתפשרת בשלב הזה).
2. חופשה בחו"ל. קצת מקדם לצאת בתור "קצינת מבחן". למה לא לצאת לראות אם נעים להיות ביחד?
3. פשרות. כולם עושים פשרות כל הזמן. הנסיך המקסים תפוס עם שלגיה ואנחנו נשארנו להיות בזוגיות עם גברים בשר ודם. הרעיון הוא לעשות פשרות בדברים שפחות עקרוניים לך. שבי בבקשה ועשי רשימה. לא יתכן שכל הדברים ברמת חשיבות 10. תתפשרי על אלה שיותר בתחתית הסולם. קחי בחשבון שגם האדם שאת איתו מתפשר בדברים כאלה ואחרים (גם אם את קלילה, זורמת, חושנית, יפיפיה, חכמה, ונפלאה בעיני האקסים). טרם פגשתי אדם נטול חסרונות וזה כולל את האדם שאני הכי מעריצה (את עצמי!). ואם ממש ממש לא מתאים לך, זה התפקיד שלך (ולא שלו) להגיד: לא עכשיו. סע לבד לשלום ואני אהיה פה כשתחזור.
 
מכל הדברים שכתבת כאן לא הבנתי דבר בסיסי אחד (ולא רק אותו):

את אוהבת אותו? את נוגעת בהרבה דברים מסביב, אבל לא מציינת מה את באמת מרגישה כלפיו. ובהנחה שאת אולי עוד לא ממש אוהבת אבל בדרך לשם, האם את מרגישה שעם הזמן את יותר נקשרת, יותר מתגעגעת, יותר מתקרבת לאהבה כלפיו או להיפך - מרגישה ככל שהזמן עובר שביותר ויותר תחומים יש אי התאמה ביניכם, מודעת יותר לפערים ולמרחק?
"הנה הכרתי בחור מהמם, חמוד, מעוניין, כיף לנו ביחד ושמח ואני מחפשת "נשמה תאומה" לתקשר איתה" - מצטערת, אך לדעתי "נשמה תאומה" יותר חשוב מכל יתר הדברים שציינת פה גם יחד. יותר מכך - אם יש נשמה תאומה, חלק מהדברים שציינת כלולים בזה אוטומטית - עם נשמה תאומה מן הסתם מעניין וכיף ושמח, וגם עוד הרבה דברים מעבר שכתבת שחסרים.
וגם - יש סתירות די רציניות בתיאורים שלך שמקשות מאוד על הבנת המצב לאשורו - מצד אחד את כותבת שאתם ממש שונים בתחומי עניין ושאין חיבור רגשי ותקשורת אמיתית מעניינת, הבנה אמיתית, חיבוק אמיתי, ומצד שני את כותבת שהוא מעניין וכיף לכם ביחד ושהוא נותן לך יחס חם. איך יכול להיות מעניין עם אדם שחוץ מנטפליקס ורכילות לא מעניין אותו כלום ושאין שום תחומי עניין משותפים איתו? איך יכול להיות שמצד אחד את מקבלת הרבה חום ואינטימיות ומצד שני אין חיבור רגשי, אין התחשבות בצרכים שלך, הוא רואה בך חפץ, מרוכז בעצמו ולא דואג לך מספיק, אין הבנה אמיתית וחיבוק אמיתי? לא ברור לי איך הדברים האלה מתיישבים יחד כי בעיניי הם פשוט סותרים ומנוגדים, אוקסימורון.
חייבת להודות שאני מבולבלת מהסתירות האלה. לא ברור לי אם הוא באמת אוהב אותך, רואה אותך כאדם ואכפת לו ממך ומהצרכים שלך או שאת בעיניו חפץ נאה שתורם לניפוח האגו הנקיסיסטי שלו. וגם, כאמור, לא ברור לי אם את באמת אוהבת אותו ומרגישה טוב להיות איתו או נמצאת איתו כי עדיף להיות עם מישהו שנראה טוב ומושך ואפשר להעביר איתו כמה צחוקים שטחיים מאשר להיות לבד ולהתבאס, כלומר בעיקר מפחד להיות לבד ושלא תמצאי משהו יותר טוב.
אין לי תשובות ואין לי מתכונים, בין היתר כי כאמור אני מבולבלת מהעדויות הסותרות. אני יכולה רק להגיד שעבורי עובד רק מתכון הנפש התאומה. לדעתי מה שאפשר להתפשר עליו זה הדברים הפחות מהותיים, ואילו זה אולי הדבר המהותי ביותר מבחינתי בקשר לצד משיכה פיזית. כשהתפשרתי על פחות כי הייתי מאוד צעירה ומאוהבת ולא הבנתי עד הסוף מה אני עושה וכמה אנחנו שונים ולא באמת מתאימים באישיות, במהות שלנו, זה נגמר בגירושים. אבל לפחות בזמן שהכרתי אותו הייתי חיילת צעירה בתחילת השירות ולא הייתי באמת בשלה ומודעת לכל זה. וברגע שכן הפכתי מודעת והבנתי שלא ניתן לשנות אותו ולקבל ממנו את מה שאני באמת צריכה מבחינה נפשית ורגשית, ובמידה מסוימת אפילו אינטלקטואלית (לא כי אני יותר חכמה או מוכשרת ממנו, אלא כי תחומי העניין שלנו כה שונים שלא היה באמת מסוגל להבין עד הסוף את הצרכים האינטלקטואליים שלי, שיהיה לי עם מי לדבר על שיר או ספר שקראתי או על תחביב חדש ומרתק שהתמכרתי אליו או הסוגיות המהותיות שמטרידות אותי באותו רגע או או על הבלט, הקונצרט וכו' שבא לי לצפות בו וכד'), מיהרתי לפרק את החבילה.
נראה שאת, לעומת זאת, בתור מישהי הרבה יותר בוגרת ממה שאני הייתי והרבה יותר מודעת לעצמה ולצרכיה, ולמה שחסר ביניכם כבר עכשיו, ובטח גם מבינה שהוא לא ישתנה ולא יהפוך מבחור שטחי חובב רכילות וצחוקים קלילים לאיש עמוק שחשוב לו לחקור ולהבין את כל נבכי נפשך, רגשותייך וצרכייך.
אני לא אומרת לך מה נכון לך לעשות, אני רק יכולה להגיד מה נכון או לא נכון, עובד או לא עובד עבורי, ואלה לא בהכרח הדברים שנכונים או לא נכונים או עובדים או לא עובדים בשבילך. אבל אלה בהחלט נקודות למחשבה. לדעתי בראש וראשונה את צריכה להבין מה בדיוק את מרגישה כלפיו וליישב את הסתירות המהותיות באופן שאת מתארת אותו ואת מהות הקשר ביניכם, ואז אולי יהיה לך יותר קל להבין את המצב לאשורו ולקבל החלטה מושכלת.
 

danakama10

New member
בשביל זה יש חברות...

כדי לדבר על הספרים והבלט והקונצרטים שבא לך להאזין להם... למעשה, אני קצת המומה שעל דברים כאלו מתגרשים.
לחקור ולהבין את כל נבכי נפשך, כל רגשותייך וכל צרכייך? את בעצמך מבינה את כל נבכי נפשך הרגשות והצרכים? זה נשמע לי יותר תפקיד של פסיכולוג מאשר של בעל.
 
אולי אצלך בשביל זה יש חברות, אצלי בשביל זה יש קודם כל בעל.

וחברות (וחברים) מצטרפים אם בא להם ולמה שבא להם. אבל אם בעלי לא שותף, לא נפשית ולא פיזית, במרבית הדברים שבאמת חשובים לי, מעניינים אותי וממלאים את עולמי הפנימי והחיצוני, אז מה נותנת לי מערכת היחסים איתו? הוא זה שאיתו אני חולקת את חיי ואת חוויותיי. לחברות יש בראש וראשונה את החיים שלהן ואת הבעלים שלהן ולי יש את שלי. באותה המידה יכולתי להיות לבד ולהיפגש עם חברות וידידים כדי לצאת מדי פעם ועם גבר שמושך אותי בשביל סקס. לזוגיות קבועה ולשותפות אמיתית וכנה של אהבה לאורך זמן צריך מבחינתי להיות ערך מוסף ועניין משותף שיתחזק אותה, אחרת היא פשוט תתמסמס, כמו שהתמסמסה עם בעלי הראשון.
ולא, תודה, לא נותן לי כלום שפסיכולוג יבין אותי ואת הרגשות והמחשבות שלי כי אני לא מחפשת מטפל, אלא אדם לחלוק איתו את חיי ורגשותיי האינטימיים, את עולמי הפנימי, על כל המשתמע מכך. אני לא רוצה שיטפל בי או ירפא אותי כי אני לא חולה ולא במצוקה נפשית, אני רק רוצה שיבין אותי ונהיה באותו ראש. וברוך השם, זה עובד מצוין כבר מעל רבע מאה.
אז שוב - מה נותנת לי מערכת יחסים עם אדם שאין לי שום דבר משותף איתו (ואני לא מתכוונת לילדים כי זה לא קשור וגם אנשים עם ילדים יכולים להיות אומללים יחד ו/או להתגרש אם שום דבר נוסף לא קושר אותם יחד), וכמה זמן אחזיק מעמד עד שאשתעמם איתו למוות, ארגיש שממילא אני לבד עם עצמי וארצה להיפרד ממנו? זה פשוט לא מה שאני זקוקה לו.
עלייך ועל הצרכים שלך ועל הבעל שמתאים לך אין לי מה להגיד או לייעץ כי אני לא מכירה אותך ואנחנו לא אותו אדם וגם לא ביקשת את עצתי (ואני לא ביקשתי את שלך). אם לא שמת לב, כתבתי שזה מה שעובד אצלי, ושייתכן שזה לא יעבוד אצלה (או כל אחת אחרת, לצורך העניין). היא זו שכתבה שהיא חולמת על נפש תאומה, אז הגבתי לזה על פי השקפתי וניסיוני האישי. אבל לא כולם מחפשים את אותו הדבר ומעולם לא טענתי שכן, ואף הדגשתי שאיני מתיימרת לדעת מה היא צריכה ושהיא קודם כל צריכה להבין זאת עם עצמה.
בדיוק באותה צורה, את לא יודעת מה אני צריכה ולא זכור לי שפתחתי שרשור כדי לבקש עצות בעניין, תודה.
 

danakama10

New member
אם אני מבינה נכון אין לך ילדים ומרצון?

נשים שרוצות להקים משפחה מסתכלות כנראה על דברים אחרים בבן הזוג, ויש להן יש כנראה קנה מידה אחר לשפוט גבר.
ואת לא צריכה להיות כל כך מתגוננת...
 
למעלה