איך יודעים שטיפול זוגי נכשל?

Cherry Bloom

New member
איך יודעים שטיפול זוגי נכשל?

שאלה למומחים, בתודה מראש.

כבר שנה פלוס שהעסק בינינו לא עובד טוב. סימני הדעיכה הופיעו עוד הרבה קודם, אבל בשנה האחרונה כבר ממש מרגישים את הכפור. נכון, אין מריבות גדולות כמו אצל אחרים, אבל אנחנו מרוחקים מאד. לפני כארבעה חודשים התחלנו ללכת לטיפול זוגי אבל אין ממש התקדמות. נפגשים כמעט כל שבוע ודי טוחנים מים, מספרים על אירוע זה או אחר, מה מצפים זה מזה אבל בתכלס לא מרגישים התקדמות, כיוון, ולא חל שום שינוי בינינו מאז. הפגישות מרגישות כמעט כמו ישיבות הסטטוס בעבודה. כל אחד מספר מה היה, מה התכניות לשבוע הקרוב, והמנהל, סליחה המטפל, מחלק הערות והוראות. הסקס הפך לעוד משימה בלו"ז, החלטנו יחד עם המטפל על יום מסויים בשבוע שמוקדש לזה, בלי שום התרגשות או חיזורים או אלמנט ציפייה. עושים מה שעושים, מסיימים, והולכים לישון. לפני 2 פגישות המטפל שאל איך אנחנו בקשר לזה. אני אמרתי שזה משעמם ולא מלהיב כשזה כל כך צפוי ואשתי אמרה משהו שהשתמע שמצידה שהיא עושה את זה רק בשבילי, לצאת ידי חובה, והייתה מעדיפה בלי הסקס הזה בכלל או בתדירות הרבה, הרבה יותר נמוכה.

בקיצור מרגיש לי שהטיפול לא עובד, שוקל להפסיק. העניין שאם אפסיק, זה כמו להיפרד. כי לא בא לי להיות עוד הרבה במקום הזה. אנחנו בסוף שנות הארבעים, ילדים בגילאי תיכון. מצב כלכלי שמאפשר פרידה בלי פגיעה ברמת החיים.

דעתכם?
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
באמת נשמע שזה לא עובד

לענייני הסקס אני בכלל לא אכנס, כי זה רק פרט אחד בתמונה הכללית.
טיפול, זוגי, פרטני או בכל מספר אחר, אמור לאתגר אותך/כם. לעורר, בין השאר, התנגדויות. ליצור שינוי כלשהו שנראה לעין. אם כל זה לא קורה, משהו שם לא עובד.
&nbsp
אבל חוץ מהמשך או פרידה, יש גם אפשרות שלישית, וזה לעבור למטפל/ת אחר.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

איילה א

New member
בשביל לבדוק אם זה עובד או לא צריך להגדיר יעדים.

מה אתה רוצה להשיג? מה היא רוצה להשיג? בכלל הגעתם לטיפול עם אותה מטרה? מה המדד שלך להצלחה? כמה זמן אתה מוכן להקצות לזה? אתה רושם שדיברתם על הציפיות שלכם זה מזו, הכוונה לציפיות איזוטריות שמחוברות לארועי יומיום, או לציפיות של איך הייתם רוצים שמערכת היחסים שלכם תיראה?
כי זה מן הסתם הדבר הראשון שצריך לעשות, להגדיר למה אתם שם.
&nbsp
בשביל להפשיר כפור צריך לעשות משהו. לא נשמע שאתם עושים כלום בטיפול הזה, לא ברור למה. אולי בגלל שאחד מכם לא ממש רוצה לשפר, אולי כי המטפל לא מתאים לכם, אולי כי לא הגדרתם את היעדים הנכונים, ואולי מסיבה אחרת. אתה נשמע מאוד מודע לעצמך, אני מניחה שיש לך השערה. לי נשמע שהמטפל לא מזיז אתכם לכיוונים הנכונים - אבל זה בהנחה ששניכם רוצים לזוז, ולאותו כיוון.
&nbsp
&nbsp
(ממש לא מומחית)
 
שאלת את עצמך מה בעצם אתה רוצה?

אתה רוצה להיפרד אז חבל על הזמן והכסף.
רוצה להישאר איתה אבל יש דברים שמפריעים לך? אז תגדיר אותם ונסו לשבת יחד ולהחליט איך לפתור. יש סיכוי שתוכלו לעשות זאת גם בלי מטפל/ת. היות ויש לכם תקשורת טובה ואתם לא רבים. השאלה הגדולה היא כמובן מה היא רוצה. אני מניח שזה עלה בטיפול ויש לך מושג בערך איך היא רואה את הקשר ומה היא הייתה רוצה לשנות, אם בכלל.

חייב להתוודות שהניסיון האישי שלי עם טיפול זוגי הוא לא טוב. לפני שהתגרשנו ניסינו שני טיפולים עם מטפלים שונים, מאד "נחשבים" ולא עזר. כלומר עזר במובן מסויים כי השיגו בדיוק את ההיפך המוחלט ממה שניסו, עזרו לי להבין שאין לי מה לחפש בזוגיות הזאת יותר.
 
די מתבקש פה ציטוט מאליסה בארץ הפלאות

"התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" שאלה אליס
"זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע." - אמר החתול
"לא אכפת לי כל כך לאן. - " אמרה אליס
"אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי." אמר החתול.

מקווה שהמשמעות ברורה.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
יורשה לי לחלוק עליך

המשפט שציטטת מקובל עלי ברוב המקרים, ואני עצמי מרבה לצטט אותו.

יחד עם זאת, כשאדם בודד או זוג מגיעים לטיפול, זו אחריותו של המטפל לברר את השאלה לאן רוצים להגיע.

לרוב יתברר שבני אדם מתלבטים בקשר ליעד שלהם, ונמצאים בקונפליקט בין כמה אופציות, שאף אחת מהן לא מספיק ברורה להם.

לכן בירור האופציות, הרצונות, ההעדפות והמחירים, הם חלק מרכזי בעבודה, בין אם פרטנית ובין אם זוגית. בנוסף, בעבודה זוגית, יש טעם לנהל משא ומתן לגבי יעד משותף, אם הוא מתאפשר, אבל משא ומתן כזה לא יכול לקרות לפני שהאופציות ומחיריהן הובנו.

פרידה היא יעד לגיטימי, ולרוב, אם הוא נכון לצד אחד, הוא נכון לשניהם. זה חלק מהמשא ומתן, שצריך לקבל את המקום שלו, כי כמעט כל אדם, בעת ריב ומשבר, אכן חושב על פרידה. זו לא מילה גסה.

זו לפחות הגישה שלי, שהיא בעיקרה אקטיביסטית, וכרוכה בהובלת התהליך. זאת להבדיל מגישות יותר דינמיות שמסתפקות בהקשבה ושאילת שאלות, אולם לרוב יתנו לאנשים להגיע למסקנות בעצמם, בקצב שלהם. אין לי התנגדות לגישה הזו, ולפעמים אני אפילו חושב שהיא עדיפה, אבל אני מעדיף ברוב המקרים את הגישה הראשונה שציינתי.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
מקבלת

ועדיין הם אחרי חודשים של טיפול ולא כל כך נשמע שיש להם כיוון. הם קצת כמו המשך הדו שיח מאותו מקור
".... בתנאי שאגיע לאנשהו" אמרה אליס
"בטוח שתגיעי" אמר החתול "אם רק תתמידי בהליכה"

לא יודעת, משהו צורם
 

alongrin

New member
אני אחסוך לך...

זה נדיר מאד שטיפול זוגי מצליח..רוב הטיפולים הזוגיים נדונו לכישלון.
זה לא שהמטפל לא מוצלח אלא:
1. לרוב מגיעים לטיפול זוגי מאוחר מדי כשכבר כמעט הכל אבוד.
2. מגיעים לטיפול מהסיבות הלא נכונות - שמישהו יקח את האחריות על החיים שלך במקומך
3. מגיעים לטיפול כדי לעשות "וי" - ידעתי מראש שהטיפול לא יעזור, אשתי חרא - אני רוצה להתגרש
4. ואחרון אחרון - שמן ומים לא מתערבבים ולא משנה כמה תנער את הבקבוק.
אם הגעת למצב הזה עם אשתך, הטיפול יעזור רק לחשבון הבנק של המטפל.
אף מטפל לא יכול לגרום לך לאהוב את אשתך אם ולא לגרום לאשתך לאהוב אותך.
או שיש את זה או שאין
&nbsp
&nbsp
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
וגם עליך אני חולק, בכל הכבוד כמובן, ברוב הסעיפים

בוא נראה:

זה נדיר מאד שטיפול זוגי מצליח..רוב הטיפולים הזוגיים נדונו לכישלון. - הסטטיסטיקה מראה שכ-70% מהטיפולים מדווחים על הצלחה, ולו גם חלקית. מדובר בהגדרה סובייקטיבית של המטופלים, והיא לא קשורה לשאלה האם בסוף התהליך הם נפרדו או לא - כי לפעמים פרידה היא הדבר הנכון לשניהם. בעבר ביקשו ממני להביא מראי מקום, ואף עשיתי זאת, הפעם יסלחו לי ואני לא אטרח שוב. מי שרוצה יבדוק, או יאמין, או לא יאמין.

1. לרוב מגיעים לטיפול זוגי מאוחר מדי כשכבר כמעט הכל אבוד.
הרישא נכונה, הסיפא לא. אכן כמעט צמיד מגיעים מאוחר מדי, יחד עם זאת, ברוב המקרים (כמצוטט לעיל) זה לא מאוחר מדי. היה עדיף כמובן שהיו מגיעים קודם, אולם הדרך בין מצב משברי למצב סופני של קשר הוא ארוך מאוד.

2. מגיעים לטיפול מהסיבות הלא נכונות - שמישהו יקח את האחריות על החיים שלך במקומך - בחלק לא קטן מהמקרים זה מאוד נכון, יחד עם זאת, בגישה נכונה ויעילה של המטפל, אנשים מבינים את הקונץ הזה, ורובם יקחו אחריות, גם אם לא לשם כך חשבו שהם באים.

3. מגיעים לטיפול כדי לעשות "וי" - ידעתי מראש שהטיפול לא יעזור, אשתי חרא - אני רוצה להתגרש - אותה הערה כמו קודם: המטפל יכול לשנות את זה. בטיפול יתברר מי דעתו כבר נחושה להיפרד, גם אם בסתר, ומי לא בהכרח. ומילאף לדעתי, רוב האנשים לא מבחינים בין השניים כשהם לפני הטיפול, ואם הטיפול מסייע להבהיר נקודה לו לאמיתה, זה כבר מעולה.

4. ואחרון אחרון - שמן ומים לא מתערבבים ולא משנה כמה תנער את הבקבוק.
זה נכון, אבל רלוונטי יותר לפינת הבישול. אם אני מבין נכון, מה שאתה מנסה לומר זה שזוגות רבים לא מתאימים מראש, ואין להם שום סיכוי?
אם זה מה שאתה אומר, אני חושב שלרוב זה לא נכון. אני מעדיף דימוי אחר, של הרמת משקולות. כל זיווג הוא משימה של הרמת משקולות, מבחינה התפתחותית, במובן זה שהיא מצד אחד מבטיחה גדילה והתחזקות, אבל במקביל דורשת מאמץ אדיר להתמודד עם המשקולת. ככל שהשמקולת כבדה יותר, הרווח הפוטנציאלי בקשר גדל, עד לנקודה מסוימת בה הוא עלול לשבור את האדם, או לפחות לפצוע אותו לזמן מה. אין נוסחה לקבוע מה המשקל האופטימלי, אבל ברור שמשקל אפס הוא נוסחה גרועה מאוד, שלרוב לא מחזיקה מעמד. קשר של כיף בלבד, שמתמצה מהר מאוד.

אם הגעת למצב הזה עם אשתך, הטיפול יעזור רק לחשבון הבנק של המטפל.
70% כבר אמרנו?

אף מטפל לא יכול לגרום לך לאהוב את אשתך אם ולא לגרום לאשתך לאהוב אותך. או שיש את זה או שאין
כתבתי הרבה פעמים שלעניות דעתי אהבה איננה תכונה או מצב שעומדים בפני עצמם, אלא הם תחושה סובייקטיבית שנובעת מסך הכל של הרבה גורמים, שכוללים חברות, חיבה, אמון, משיכה, הערכה, כבוד, מסירות, ערכים משותפים וכולי וכולי. במהלך הזוגיות חלק מהמערכות הללו נפגעות, והתוצר הכללי, תחושת האהבה, פוחתת בהתאם. תיקון היבטים ספציפיים בקשר מעלה את תחושת האהבה. ובכל מקרה זה נזיל ומשתנה.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

alongrin

New member
כמה אני אוהב סטטיסטיקה....

הסטטיסטיקה מראה שכ-70% מהמטיפולים מדווחים על הצלחה..אחלה...
&nbsp
אבל מה זו הצלחה?
&nbsp
לפי ההגדרה שלך הצלחה זה גם אם הזוג נשאר לחיות ביחד וגם אם הם נפרדו.
&nbsp
הדבר משול בעיני לאדם שהולך לניתוח לב:
1. אם הניתוח הצליח - זו הצלחה, כי חיי אותו אדם ניצלו
&nbsp
2. אם הוא מת - גם זו הצלחה. הוא לא יסבול יותר מכאבים בחזה, לא יצטרך לקחת תרופות ולסבול מתופעות לוואי, וגם לא יעלה כסף למשלם המיסים... אחלה הצלחה שבעולם!!
&nbsp
אז למה רק 70% אחוזי הצלחה ולא 100%?
&nbsp
הצלחה בעיני מוגדרת **אם בני הזוג נשארו ביחד כתוצאה מהטיפול**.
האנשים באים לטיפול זוגי מתוך מטרה/תקווה להציל את הנישואים שלהם.
והדגש הוא על המילה **טיפול**.
&nbsp
אם אחרי הטיפול אותם בני זוג נפרדו - הרי שהטיפול **נכשל/לא עזר**
בדיוק כמו שאם אחרי שלקחת אנטיביוטיקה נשארת חולה אזי הטיפול האנטיביוטי **נכשל**.
&nbsp
לא האנטיביוטיקה ולא המטפל הזוגי אשמים בכשלון...
הטיפול פשוט לא התאים למחלה בגלל מליון ואחת סיבות.
&nbsp
עכשיו עזוב את הסטטיסטיקה בצד...
&nbsp
כמה מתוך המטופלים ***שלך*** נשארו בזוגיות אחרי הטיפול הזוגי?
בטוח שיש לך את המספרים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
מה זו הצלחה בטיפול?

מאחר והתשובה לכך לא נחקקה בלוחות הברית, וגם לא התגלתה בגרעין האטום, אז זה ישאר כנראה נושא סובייקטיבי.

ומאחר ואני חושב שזה אכן סובייקטיבי, אז ההגדרה שלי היא "טיפול הצליח אם המטופל אומר כך". ואם הקריטריון שלך הוא מה שהוא, אז אילו היית מטופל שלי, זה היה הקריטריון, והייתי מכבד אותו לגמרי. אני לא דוחה אותו כקריטריון סובייקטיבי, אלא רק דוחה את הטענה המכלילה שלך שזה הקריטריון עבור כולם.

אגב, רוב המטופלים לא מגדירים הצלחה באפס ואחד, כן או לא, אלא מדברים על שלל ציפיות שהיו להם, חלקם נענו במלואן, חלקן נענו בחלקן, חלקן לא נענו והם מאוד מתוסכלים, חלקן הן בכלל לא ידעו שיש להם וגילו אותן תוך כדי. בקיצור, אני מאמין בעולם מורכב, ולא פשטני (זה כמובן מעשיר את חשבון הבנק שלי, ואת אוסף היאכטות הפרטי גם).

לגבי המטופלים שלי, אין לי סטטיסטיקה, כי מעולם לא חשבתי שזה נתון חשוב, וזאת מכמה סיבות:

- קודם כל כי אין אפס ואחד, וגם אין משמעות מבחינתי להגיד שטיפול מסוים הצליח ב 71% ואחר רק ב-63. אמנם כל דבר אפשר לשפוך לתוך טופס עם טבלת שקילה ולקבל מספר, כמו בפסיכומטרי, רק לא ברור שזה באמת אומר משהו מעמיק. כמו שתלמיד שסיים לימודים בציון 71, או 92, לא בהכרח יהיה יותר טוב מחברו שסיים ב 63, ולעתים ההיפך מזה.

- אילו אכן הייתי חווה רצף של אי הצלחות, הייתי כנראה חוזר להיי טק, או פותח משרד לתיווך נדל"ן, כי אף אדם לא רוצה להסתובב עם תחושה שהוא כשלון מהלך. אני שמח לבשר לך שזו ממש לא התחושה שלי, ואני מלא תחושת סיפוק מאלו שמרוצים מהטיפול. אני גם חווה תיסכול מפעם לפעם שלא הצלחתי לעזור למישהו, אבל אני תמיד זוכר את נתון ה 70%, וברור לי שמצבי לא גרוע מזה, אז הכל בסדר.

אני כן מנסה ללמוד משהו מכל טיפול שלא הצליח, להגדרת המטופל, או להגדרתי שלי. אני לא יכול להגיד שאני תמיד לומד מכל מצב, אבל אני מנסה להתפתח בקצב שלי.

אז אין לי מספרים, אבל כאמור, לטעמי 70% זה נתון סביר גם אצלי.

ואגב, בתחום הזה פרסום בגוגל לא ממש עובד. הרוב המוחלט של המטופלים החדשים שלי, ושל כל מטפל אחר, מגיע מפה לאוזן. כלומר מאנשים שהיו מרוצים ומוכנים לשים את המילה שלהם על המטפל. אני חושב שזה הנתון הכי חשוב.

אגב, כאמור, חלק ממטופליי אכן התגרשו, ואלו שולחים לא פחות מטופלים מאלו שלא מתגרשו.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

alongrin

New member
בוא נבדיל בין

שביעות הרצון מהטיפול והמטפל והצלחת הטיפול...
&nbsp
שני עולמות שונים לגמרי שאסור לערבב בינהם.
&nbsp
לקוח יכול להיות שבע רצון מהטיפול והמטפל - ועדיין הטיפול לא השיג את מטרתו.
איך אומרים, המנתח היה נחמד, הניתוח הצליח, אבל החולה מת.
&nbsp
ומכל המלל הזה לא הצלחתי להבין כמה מהמטופלים שלך נשארו בזוגיות אחרי שעברו טיפול וכמה התגרשו...
&nbsp
שאלה פשוטה שבטוח שיש לך תשובה בשבילה "בשלוף"
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
המממ.....

אתה מתעקש שיש דבר כזה "הצלחת הטיפול", כמו שיש הצלחה בניתוח.
אני חושב אחרת. אני לא מכיר קריטריון אובייקטיבי, ואני כופר בקריטריון שלך שזה אי פירוק הזוגיות.

לעניין הסטיסטיקה שאתה מבקש (כי אתה כל כך אוהב סטטיסטיקה...):
כמו שכבר כתבתי בתשובה הקודמת, אינני רושם סטטיסטיקה כמה נפרדו וכמה לא.
וזה די מובן לאור זה שאני לא חושב שזה קריטריון חשוב.

וגם תבין עוד משהו: אני לא יכול לדעת מה זוג עשה אחרי שהוא הפסיק לבוא.
אחרי חצי שנה, שנה, שנתיים, חמש.
כלומר, טכנית, אני יכול להתקשר אליהם ולשאול כל מה שאני רוצה.
אבל בעקרון זו נחשבת הטרדה של המטופל, אלא אם כן זה לטובת מחקר חשוב.
(ואני כאמור לא מאמין שלרשום התגרש/לא התגרש זה מחקר חשוב).
זו הטרדה לא רק בגלל שלקחתי מהם שתי דקות זמן שיחה.
זו הטרדה, כי שיחה עם המטפל, או אפילו עם צד ג' על טיפול שהיה, מחזיר את האנשים לחוויות מורכבות שהם עברו בטיפול. זה מאוד פולשני. וזה כל בלי קשר לשאלה כמה המטופל היה מרוצה. זה לא כמו להתקשר לשאול איך היה האינסטלטור ששלחנו.

יש כלל בלתי כתוב בתחום שלא מטרידים מטופלים אחרי הטיפול, לא מתקשרים לאחל להם שנה טובה, לא שואלים מה נשמע, ואפילו לא מבקשים מהם המלצות (למרות שיש כאלה שעושים זאת). הכלל בעולם הטיפול הוא שלמטופל לעולם יש זכות להתקשר למטפל, בכיוון ההפוך - לא.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
הניתוח הצליח והפציינט מת

על אותו משקל אפשר לומר שאצלנו הטיפול הצליח ונפרדנו. הגענו לטיפול, כל אחד עם רשימת מכולת מה מצפה מבן הזוג. המטפלת עבודה קשה ולדעתי האישית עם הצלחה לא רעה לגרום לנו לחשוב באופן קצת יותר רחב, לא במונחים של רשימת מכולת, שאנשים הם לא מכונות ואי אפשר לכתוב מסמך אפיון ולתת לפיתוח, הנה, כזה אני רוצה. בסופו של דבר שנינו הבנו שהקשר לא יכול לספק לנו את מה שאנחנו רוצים ומצפים, גם אם נפתחים לרעיונות ונקודות השקפה חדשות. אז האם הטיפול הצליח? אני חושבת שכן כי שנינו עד כמה שידוע לי שלמים עם ההחלטה שקיבלנו. האם הטיפול הציל לנו את הנישואין שהיה היעד המקורי? לא.
 

alongrin

New member
שוב אני אומר...

אנשים מגיעים לטיפול זוגי כי האופציה לפירוק הנישואים **נמצאת כבר על השולחן**,
והם עושים נסיון אחרון להציל אותם.
&nbsp
בשביל להפרד לא צריך טיפול זוגי אלא מגשר/עורך דין...
&nbsp
אם אחרי הטיפול מחליטים להתגרש - הרי שהטיפול נכשל... מה הבעיה עם זה?
 
ממש אבל ממש לא, אתה טועה לחלוטין

לא יכולה להכליל לכל האוכלוסייה אבל האנשים שאני מכירה מגיעים לטיפול זוגי מתוך תקווה לתקן דברים שמציקים להם בזוגיות. עם דגש לתקן ולא לבחון את הקשר. לפעמים, כמו אצלנו, הבנו שזה לא רק דפוסי התנהגות שטחיים אלא שקיים פער גדול ובלתי ניתן לגישור בין הציפיות אחד מהשנייה ומהקשר עצמו, ולכן עדיף להתגרש. אגב, ייתכן מאד שהפער הזה היה שם עוד מאז שהתחתנו, כלומר התחתנו מהסיבות הלא נכונות ורק הטיפול חשף את זה.
 

alongrin

New member
להודות על האמת...

אני הרמתי להנחתה, מתוך ידיעה ברורה שלא אקבל פה תשובה אמיתית וכנה.
&nbsp
אני לא מצפה מאף בעל מקצוע להגיד שהטיפול שלו עוזר כמו כוסות רוח למת,
כי זה מקור הפרנסה שלו.
&nbsp
 
עכשיו אתה מחפש אמפתיה כמיעוט נרדף ומקופח?

פשוט מה שכתבת כאילו זאת עובדה מוגמרת לא מייצג את רוב האוכלוסייה לכן אתה טועה. ואגב, אם היית טורח לקרוא מה שכתבתי לעיל, נניח שכתבתי כמה פעמים בעבר בדיוק במה אני עוסקת, היית מבין שאני לא פסיכולוגית וגם לא ממש מתרשמת מהצלחת טיפול זוגי לשמור על זוגות יחד. אז צר לי אבל אתה חופר לעצמך בור פה.
 

alongrin

New member
אני ואמפתיה...

זה שני דברים שונים :)
ואני לא חופר לי שום בור...
סה"כ שמתי מראה מול הפנים של הדבר הזה שנקרא טיפול זוגי.
כל אחד שיחליט מה טוב בשבילו.
 
למעלה